moi kaikki 16.04.2018 20:53:32 | |
---|
Hei. onko 70w basso hyvä sisälleulos |
Kefiiri 16.04.2018 20:59:45 | |
---|
Kyllä ja ei, sekä ja että. En ole musiikin asiantuntija. |
anapena 17.04.2018 00:00:17 | |
---|
Jos tällä tarkoitetaan kombotyyppistä transistorivahvistinta, niin on se aika pieni teholtaan. Riippuu tilanteesta. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
SnowCrow 17.04.2018 01:06:46 | |
---|
anapena: Jos tällä tarkoitetaan kombotyyppistä transistorivahvistinta, niin on se aika pieni teholtaan. Riippuu tilanteesta. Omaan treeniin hyvä, mihinkään muuhun ei oikeestaan. |
Basisti Arto 26.04.2018 08:37:35 (muokattu 26.04.2018 08:38:37) | |
---|
Olen ostamassa Fender 70"s Jazz Bass PF 3 TS Fazerilta. Onko kokemuksia ko soittimesta? Hinta tonnin eli onko sen arvoinen. |
nisumaka 26.04.2018 09:11:33 | |
---|
Omia mielipiteitäni sitten, eli kannattaa ottaa ne sellaisinaan. Kohta yksi Jazz Basso, onko se sun basso, vai ehkäpä Presari. Jazz Bassossa on tosi kapea kaula, tosin monessa muusakin on näin. Kaula "normalisoituu" siinä 5 - 7 nauhan kohdalla. Presarissa on kaula vähän tukevampi 1 - 7 nauhan alueellla ja siksi henkilökohtaisesti olen valinnut presarin (jo 70-luvulla ;-) ). Mulla on se vieläkin aktiivisessa käytössä. En soita kontraa, tosin sellainenkin joskus mulla on ollut. Sivusoitin on kitara. Vähän perspektiiviä. 7,25'' radius tää sitten tarkoittaa niin kuperaa otelautaa, mitä ikinä bassoon voin kuvitella. Toi sun pitää vaan sisäistää, ja suosittelen lämpimästi, että kokeilet esim vähintään 8,5" radiusta, jopa vieläkin "litteämpää". Mä luulen, että mun vanhassa 70-luvun orginaalipresarissa on radius 9,5". Tää mun pitääkin vielä tarkistaa, mutta ainakin LITTEÄMPI otelauta. Nimittäin toi rupee näkyy erona tuolla 7. nauhasta ylöspäin siten, että E-kieli alkaa olla "hankalampi" painaa otelautaan. Onko tällä merkitystä sinulle (riippuu vähän genrestäsi), niin on sitten oma juttunsa. Puhutaan ammattitason bassosta, jolla voi soittaa "mitä" vain, siksi otin edellä esille, mitä kirjoittelin. Basso on hintansa väärti, sitten toinen juttu on se, kiinnostaisiko sinua käytetty. Tonnilla pääsee jo valitsemaan tosi hyvin. Mutta jos olet varma valinnastasi ja ajattelutapasi on buy-and-hold, niin sitten ostos on varmasti hyvä. Tulee varmaan jo alun pitäen ihan asiallisilla kielillä. |
okabass 26.04.2018 15:09:45 (muokattu 26.04.2018 15:29:02) | |
---|
Basisti Arto: Olen ostamassa Fender 70"s Jazz Bass PF 3 TS Fazerilta. Onko kokemuksia ko soittimesta? Hinta tonnin eli onko sen arvoinen. Moi Minä ostaisin ennemmin käytetyn. Esim. tuossa. Erotuksella, 400 €, saa leproja ja nuottiöljyä aika määrän. :) Toi MIJ = hyvälaatuista soitinta. Ostat minkä basson ostatkin, suosittelen, että käyt basson läpi jonkun ammattimiehen kanssa. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1346552 |
absqua 26.04.2018 16:19:48 | |
---|
okabass: Moi Minä ostaisin ennemmin käytetyn. Esim. tuossa. Erotuksella, 400 €, saa leproja ja nuottiöljyä aika määrän. :) Toi MIJ = hyvälaatuista soitinta. Ostat minkä basson ostatkin, suosittelen, että käyt basson läpi jonkun ammattimiehen kanssa. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1346552 Komppia tälle. Käytettynä saa puolella uuden hinnasta aivan vastaavan tai jopa paremman (=valmiiksi sisäänsoitetun) instrumentin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
J.Hollström 26.04.2018 17:44:27 | |
---|
okabass: Moi Minä ostaisin ennemmin käytetyn. Esim. tuossa. Erotuksella, 400 €, saa leproja ja nuottiöljyä aika määrän. :) Toi MIJ = hyvälaatuista soitinta. Ostat minkä basson ostatkin, suosittelen, että käyt basson läpi jonkun ammattimiehen kanssa. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1346552 Tämä on halvinta japanilaista sarjaa ja ei ole samaa osastoa kuin ne paremmat japsit. Tossa on el cheapo raudat ja sähköt, eikä kiiltävää lakkaa kaulassa. Mun mittareilla toi on 400 euron soitin eikä pärjää esim. noille Meksikon classiceille. |
jukkajylli 18.05.2018 01:01:37 | |
---|
nisumaka: Omia mielipiteitäni sitten, eli kannattaa ottaa ne sellaisinaan. Sivistys on saavuttanut bassopalstan. Stidi alla. |
SnowCrow: Omaan treeniin hyvä, mihinkään muuhun ei oikeestaan. +lavalle monitoriksi, studioon äänittämistä varten, hiljaisemman volyymin keikoille, joissa soitetaan esim. ilman rumpalia, istuimeksi, akkarihommiin yleensä, verkon painoksi, piuhan toiminnan testaamiseen, muijien vokotteluun, sisustuselementiksi, perheen ja naapurien hereillä pitämiseen, elektroniikan periaatteiden opiskeluun, aggressioiden purkamisen kohteeksi, roudareiden riesaksi, kamalistauksen jatkoksi jne. "mihinkään muuhun ei oikeastaan".. Stidi alla. |
SnowCrow 23.05.2018 17:56:23 | |
---|
jukkajylli: +lavalle monitoriksi, studioon äänittämistä varten, hiljaisemman volyymin keikoille, joissa soitetaan esim. ilman rumpalia, istuimeksi, akkarihommiin yleensä, verkon painoksi, piuhan toiminnan testaamiseen, muijien vokotteluun, sisustuselementiksi, perheen ja naapurien hereillä pitämiseen, elektroniikan periaatteiden opiskeluun, aggressioiden purkamisen kohteeksi, roudareiden riesaksi, kamalistauksen jatkoksi jne. "mihinkään muuhun ei oikeastaan".. No kun sen noin ilmaisee.. :D |
pehko 24.05.2018 17:39:14 | |
---|
hieno keskustelu tämä. otsikko 'basson osto' ja puhutaan pikku kombon hankinnasta. "Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP |
Progbass 25.05.2018 16:54:12 | |
---|
pehko: hieno keskustelu tämä. otsikko 'basson osto' ja puhutaan pikku kombon hankinnasta. En ole koskaan kuullut että basson oston yhteydessä puhutaan wateista, mene ja tiedä sitten. |
zombywoof 25.05.2018 20:27:33 | |
---|
Osta satawattinen nauhaton hevisuunnikasputkijazzbasso! "Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |