Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 526 27 28 29 3071 72 73 74 75
Tami
06.05.2018 16:53:00

kornolio: Moro,

Onko tuota miten mahdollista käskyttää helixillä?

Se ei taida olla midiä ymmärtävä vekotin vaikkakin liitin on 5 pinninen versio..

"I used to have one of these myself and this feature was always annoying as. I realised the amp wasn't midi after purchasing it and learning about that stuff so then assumed I couldn't do anything about the issue"
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
kornolio
06.05.2018 17:53:54
Tami: Se ei taida olla midiä ymmärtävä vekotin vaikkakin liitin on 5 pinninen versio..

"I used to have one of these myself and this feature was always annoying as. I realised the amp wasn't midi after purchasing it and learning about that stuff so then assumed I couldn't do anything about the issue"

No voihan sanonko mikä. Mä kun jo haaveilin et ei tarvis käyttää tota footswitciäkään enää.

Tämähän antaa siis hyvän syyn ostaa toinenkin nuppi :D
janik
06.05.2018 21:20:57
kornolio: No voihan sanonko mikä. Mä kun jo haaveilin et ei tarvis käyttää tota footswitciäkään enää.

Tämähän antaa siis hyvän syyn ostaa toinenkin nuppi :D

Mä olen miettinyt irt:n kaveriksi midi switcheriä, esim. aliexpressissä olis NUX switcheri vajaa 50€.
kornolio
06.05.2018 21:48:51
janik: Mä olen miettinyt irt:n kaveriksi midi switcheriä, esim. aliexpressissä olis NUX switcheri vajaa 50€.

Siis tolla rasiallako irt:n sais totteleen helixiä? En oo vielä ihan hirveesti tohon midi maailmaan perehtyny..
janik
06.05.2018 22:46:33
kornolio: Siis tolla rasiallako irt:n sais totteleen helixiä? En oo vielä ihan hirveesti tohon midi maailmaan perehtyny..

Pitäis saada, vaatii kyllä johdon askartelua.
kornolio
07.05.2018 08:52:04
janik: Pitäis saada, vaatii kyllä johdon askartelua.

Okei. Helmee. Kukas tekis mulle piuhat korvausta vastaan? :)
Ja kytkennätkin ois hyvä tietää et mikä menee mistä mihin?
Tami
07.05.2018 14:10:26

janik: Pitäis saada, vaatii kyllä johdon askartelua.

Vai saako..? Mikäs nuxi on mistä puhutaan. Noissa lanikoissa kun on vaan se din-liitos jonka kytkentään pitäisi paneutua.
janik
07.05.2018 14:54:09 (muokattu 07.05.2018 15:01:40)
Tami: Vai saako..? Mikäs nuxi on mistä puhutaan. Noissa lanikoissa kun on vaan se din-liitos jonka kytkentään pitäisi paneutua.

NUX PMS-2 tollasta olen joskus mietiskellyt, yksi toiminto pitää silti jättää pois, kaiku tai boosti.

Voodoo labin control switcher olis parempi, vähän enempi vaan maksaa.
Tami
07.05.2018 19:40:14

janik: NUX PMS-2 tollasta olen joskus mietiskellyt, yksi toiminto pitää silti jättää pois, kaiku tai boosti.

Voodoo labin control switcher olis parempi, vähän enempi vaan maksaa.

Jes! Tuolla voodoolla näemmä onnistuu kun siinä on se multiliitin, mutta Nuxista ei tiä...
kornolio
07.05.2018 21:49:47
Tami: Jes! Tuolla voodoolla näemmä onnistuu kun siinä on se multiliitin, mutta Nuxista ei tiä...

Mites tuo nyt sitten kytketään irt:n ja helixin välille? Ja voiko tota irt:n footswitchin midipiuhaa käyttää?
janik
07.05.2018 22:02:21
kornolio: Mites tuo nyt sitten kytketään irt:n ja helixin välille? Ja voiko tota irt:n footswitchin midipiuhaa käyttää?

Käsittääkseni voi.
gunnar
08.05.2018 09:55:19
Thas: Kyseinen yksilö kaatui pari kertaa ennen totaalijumia. Käynnistyi kyllä uudestaan kun vaan virrat otti pois ja laittoi takaisin. Kolmannella kerralla ei toennut. Ei auttanut sitten enää mikään firmware-versiokaan. Eikä sitä tunnistanut tietokonekaan usbin kautta. Ainoastaan safe-moodiin buuttaamalla sai päivitettyä firmwarea, laihoin tuloksin. Hankala sanoa, että softa vai rautavika.

Vähän siinä omalla kohdallakin tuli nieleskeltyä, että tätäkö se nyt sitten on kun lähtee noiden "tietokonelaitosten" kanssa pelaamaan. Toistaiseksi ei tosiaan valittamista uuden yksilön kanssa ja tämä vaihtokone tuli maahantuojalta todella vikkelästi tilalle, which was nice.

On kai noita vastaavia susikappaleita normihelixeissäkin ja muissa digivehkeissä nykyään?

Palaan tähän Line6 HX Effect laitteeseen, kun siitä kysyttiin aiemmin...

Ikävä kuulla että näin kävi. Minäkin lueskelin ennen ostopäätöstä käyttäjä foorumeita. Käsitin että alkupään firmis versioissa oli joillakin esiintynyt tällaista ongelmaa? No tilasin kuitenkin laitteen rohkeasti varmaan Euroopan ensimmäisestä erästä. Kun laite saapui reilu pari kk sitten, päivitin heti firmiksen uusimpaan ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Tässä laitteessa samoin, kuin vastaavissa kilpailijan vehkeissä on niin hirvittävä määrä toimintoja = softaa, että ei se nyt ihme ole jos muutaman firmis päivitys tarvitaan. Seuraavaksi voi tietty kysyä, miksi näitä testataan käyttäjillä. Ehkei sekään ole niin yksinkertaista, se mikä on toiselle ominaisuus, voi olla toiselle bugi? Toki tuollainen kaatuminen/jumi nyt on ongelma kaikille...

No itse olen ollut tyytyväinen Line6 laatuun ja mitä multi-efekteihin tulee käyttöliittymät ovat todella intuitiivisia. Ennen tätä HX:ää käytin analogi säröjen rinnalla Line6 M9 vuosia ilman mitään ongelmia.

M9 vaihtoon ajoi lopulta se, että halusin M9 ja analogisäröt toimimaan samoista preseteistä. Olin jo tekemässä lautaa erillispedaaleilla ja tilaamassa jotakin Loop switcheriä, kun tämä HX julkistettiin. Tämä oli kyllä mulle vastaus suoraan tarpeeseen. Saan analogisäröt, kanavan vaihdon, Expression pedaalin laitteen liitäntöihin ja kaiken voi ohjata HX preseteillä. Lauta pienenee, kevenee, yksinkertaistuu ja itseasiassa myös halpenee verrattuna erillispedaali ja Loop switcher hässäkkään.

Toki tuossa HX:ssä olis myös noita säröjä itessään, mutta en oo vielä niin pitkällä digi-ajassa, että rohkenisin niitä käyttää perussoundin pohjana. Äkkiseltään testattuna niistä saa kyllä hyviä soundeja, mutta jotenkin putkivahvistin ja nuo analogisäröt, joiden tasoa voi tarvittaessa lennosta helposti säätää on hyväksi ja turvalliseksi todettu juttu. Kun analogi säröt ovat HX loopeissa tulee siinä tietty muutama a/d muunnos, mutta tällä laitteella en kyllä huomaa tuossa mitään eroa tai soundi hävikkiä. Jollakin vanhemmalla digi vehkeellä eron huomasi ja niitä tulikin kytkettyä päälle/pois signaalitieltä jollakin yksinkertaisella loopperilla.
Ai niin tuo Boss MS-3 olisi ollut ominaisuuksiltaan käytännössä samanlainen ja vielä pienempi kokoinen. Luotin kuitenkin enemmän tämän HX efektien laatuun ja ennen kaikkea laitteen helppokäyttöisyyteen ja erittäin selkeään käyttöliittymään ( värikoodatut efektikohtaiset tekstinäytöt ym) ja en ole katunut pävääkään :).
Tami
08.05.2018 10:27:10 (muokattu 08.05.2018 10:27:38)

gunnar: Saan analogisäröt, kanavan vaihdon, Expression pedaalin laitteen liitäntöihin ja kaiken voi ohjata HX preseteillä. Lauta pienenee, kevenee, yksinkertaistuu ja itseasiassa myös halpenee verrattuna erillispedaali ja Loop switcher hässäkkään.
Ai niin tuo Boss MS-3 olisi ollut ominaisuuksiltaan....

Mulla oli samanmoisia ajatuksia ostaa HX ja tuota Bossia jo tosissaan havittelinkin. Mä päädyin kuitenkin fyysien koon kustannuksella ostamaan (taas) helix LT:n. Tämä siks että erilliset polkimet saa samalla tavalla kiinni ja muutkin samat toimet onnistuu. HX:n kanssa exp-poljin tuo lisäkokoa jne jnejne. Kaiken rytinän jälkeen mulla on kuitenkin jääneet nuo ulkoiset polkimet pois ja käytössä on käytännössä vain tuo helix suoraan linjaan tai efektilaitteena kombon edessä. Tietty kyynistyminen on ajanut simppelöimään tuota lautaa semminkin kun mun käyttöön riittävät puuhat saa siitä yhdestä muljuttimesta.
gunnar
08.05.2018 11:41:44
Tami: Mulla oli samanmoisia ajatuksia ostaa HX ja tuota Bossia jo tosissaan havittelinkin. Mä päädyin kuitenkin fyysien koon kustannuksella ostamaan (taas) helix LT:n. Tämä siks että erilliset polkimet saa samalla tavalla kiinni ja muutkin samat toimet onnistuu. HX:n kanssa exp-poljin tuo lisäkokoa jne jnejne. Kaiken rytinän jälkeen mulla on kuitenkin jääneet nuo ulkoiset polkimet pois ja käytössä on käytännössä vain tuo helix suoraan linjaan tai efektilaitteena kombon edessä. Tietty kyynistyminen on ajanut simppelöimään tuota lautaa semminkin kun mun käyttöön riittävät puuhat saa siitä yhdestä muljuttimesta.

Hyvä valinta varmasti tuo LT:kin ja onhan nää efekteiltään samaa kamaa tietääkseni.
Saas nähdä, miten erillispedaalien kanssa käy mulla ajanmyötä ;)? Nyt alkutaipaleella on pari OD:ta, kompura ja Wah tuon HX lisäksi käytössä. Kompura voi olla ensimmäinen, joka on vaarassa pudota. HX:ssä kun on täsmälleen sama Xotic SP Comp mallinettuna. Käytän tuota tosin enimmäkseen clean buustimaisesti, niin vielä en ole luopunut...
kornolio
08.05.2018 22:17:37
Nii saisko tähän helix-voodoo-laneyn midi kytkentään tietoo? Hoituis vaan nopeemmin ja varmemmin ilman kiroiluu ja kikkailua kun en oo tollasia kytkentöjä tehny.

Käsitin et: helix midi out --> voodoo midi multi --> laney 4-way midi footswitch vai kahdella jakilla? Ja helixin ja voodoon asetukset oikeiks.

Ja eikös se ole midi cc puoli joka valitaan?
janik
09.05.2018 23:29:55
kornolio: Nii saisko tähän helix-voodoo-laneyn midi kytkentään tietoo? Hoituis vaan nopeemmin ja varmemmin ilman kiroiluu ja kikkailua kun en oo tollasia kytkentöjä tehny.

Käsitin et: helix midi out --> voodoo midi multi --> laney 4-way midi footswitch vai kahdella jakilla? Ja helixin ja voodoon asetukset oikeiks.

Ihan näin mutulla että, siitä helixin midi outista voodoon midi inniin ja sitten siitä multista lanikkaan. Jos nyt edes lainkaan olen perillä mitä tässä haetaan:)

Vai onko tarkoitus edelleen käyttää sitä irt:n pedaalia?
Sir Anthony
10.05.2018 10:49:12 (muokattu 10.05.2018 10:50:28)

kornolio: Nii saisko tähän helix-voodoo-laneyn midi kytkentään tietoo? Hoituis vaan nopeemmin ja varmemmin ilman kiroiluu ja kikkailua kun en oo tollasia kytkentöjä tehny.

Saahan tähän. Itse käskytin aikanaan Ironhearttia Bossin GT-100 laudalla juurikin tuon Voodoo Labin kautta. Samanlailla onnistuu Helixillä.

Eli signaaliketjun Helixin ja nupin välillä kytket 4-CM meiningillä, mutta tämä olikin varmaan selvää.

Sitten:
Helixin Midi Out -> Voodoo Lab Midi In
Voodoo Lab Multi Out -> Irt:n 4-way liittimeen. Nämä ovat siis 5-pin midin kanssa samannäköiset liittimet, mutta midiä näissä ei kulje, vaan ainoastaan releiden kärkitiedot.

Plugipiuhoja et tarvi lainkaan Voodoo Labin ja Irt:n välille tuota multi-liitintä käytettäessä.

Sitten ohjelmointi niin, että Helixiltä lähetettäessä sopiva midi käsky, Voodoo Lab napsii releitä ja näin ohjaa vahvisimen kanavia/boostia/reverbbiä.

Ironheartin oma kanvanvaihtopedaali jää siis käyttämättä.
"Tonni käteen ja finaaliin asti"
kornolio
10.05.2018 10:56:29
janik: Ihan näin mutulla että, siitä helixin midi outista voodoon midi inniin ja sitten siitä multista lanikkaan. Jos nyt edes lainkaan olen perillä mitä tässä haetaan:)

Vai onko tarkoitus edelleen käyttää sitä irt:n pedaalia?

Ei, vaan nimenomaan saada se pois käytöstä tällä ratkaisulla. :)
kornolio
10.05.2018 11:01:51
Sir Anthony: Saahan tähän. Itse käskytin aikanaan Ironhearttia Bossin GT-100 laudalla juurikin tuon Voodoo Labin kautta. Samanlailla onnistuu Helixillä.

Eli signaaliketjun Helixin ja nupin välillä kytket 4-CM meiningillä, mutta tämä olikin varmaan selvää.

Sitten:
Helixin Midi Out -> Voodoo Lab Midi In
Voodoo Lab Multi Out -> Irt:n 4-way liittimeen. Nämä ovat siis 5-pin midin kanssa samannäköiset liittimet, mutta midiä näissä ei kulje, vaan ainoastaan releiden kärkitiedot.

Plugipiuhoja et tarvi lainkaan Voodoo Labin ja Irt:n välille tuota multi-liitintä käytettäessä.

Sitten ohjelmointi niin, että Helixiltä lähetettäessä sopiva midi käsky, Voodoo Lab napsii releitä ja näin ohjaa vahvisimen kanavia/boostia/reverbbiä.

Ironheartin oma kanvanvaihtopedaali jää siis käyttämättä.

Kiitos paljon jeesistä! Käytetäänkö tossa ohjelmoinnissa Midi PC, vai Midi CC käskytystä?

Ja joo 4-CM on kyllä hallussa. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)