JuSu 02.05.2018 18:58:28 (muokattu 02.05.2018 19:32:50) | |
---|
Shredator: Tuli ostettua tälläinen Mini Jubilee -nuppi. Meil samat. Pari viikkoa tässä säätänyt tuota vehjettä... ...ja allekirjoitan herra S:n kommentit melko pitkälle. Korostaisin erityisesti vehkeen dynamiikkaa, sekä soundia 5 W asetuksella. Hyvät sounditkotivolumeillakin ilman keinokuormaa. Minulle 20 W riittää treeniolosuhteissakin mainiosti, plussaa myös pienestä koosta, jota on mukava kanniskella tarvittaessa. Itse en välitä juuri tuosta rhythm clip -ominaisuudesta. Hieman omintakeiset säädöt (yhteinen gain ja eq molemmille kanaville) tietty vähän rajoittavat. On totta, että samoilla säädöillä puhdas kanava jää hieman ohueks, jos säröosaston säätää kohdalleen. Itse olen asettanut input gainin n. klo 12 hujakoille, tai vähän alle. Tällöin puhdas kanava pysyy vielä melko lailla puhtaana, ja särökanavasta ilmaantuu sellainen tanakka komppisärö. Mulla on tuollainen nelinappinen looper/switcher, ja sen avulla olen ottanut kanavanvaihdon lisäksi mukaan boosteja soundipaletin kasvattamiseksi: 1: Puhdas kanava 2: Särökanava, jossa Rowin Booster jarruttamassa gainia. Eli vähän sama kuin pakittaisi kitaran volumea. Rowinin treble ja bass -säädöillä voi myös kompensoida yläpään vaimentumista. Tämän olen säätänyt sellaiselle ihan pienelle reunarosolle. 3: Särökanava kuten se on vahvistimesta säädetty. Komppisärö. 4: Särökanava boostattuna TC Electronicin Mini Spark Boosterilla. Leadsärö. Nämä perussoundit siis yhden polkaisun takana. Lisäksi laudassa wah, vähän modulaatiota ja viivettä sekä boosteri loopissa nostamassa volumea sooloihin. https://muusikoiden.net/dyn/articles/2247.jpg Huomasin myös, että Jubilee ei tykkää, jos boostissa on mukana klippausta, vaan vetäisee botnen muhjuksi ja ruman kuuloiseksi. Parhaiten tuota boostaa ihan clean boostilla, tai overdrivellä, josta drive nollaan ja levelit ylös. Aikalailla se soundi tuosta nyt irtoaa, mikä mulla korvien välissä on viime aikoina soinut. Voisin väittää, että tässä on mulle vahvistinta pitkäksi aikaa. Mutta en väitä, koska tunnen itseni. =) JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
Shredator 03.05.2018 09:56:42 | |
---|
Metalkallo: Teeppäs Shredator video Y-tubeen tuosta. :) Pitäs varmaan tehdä kun joskus kerkiäisi :/ Taidan kuitenkin palauttaa tuon takaisin. Vaihdokkeja saa toki tarjota :) Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
iec 03.05.2018 10:27:48 | |
---|
Shredator: Pitäs varmaan tehdä kun joskus kerkiäisi :/ Taidan kuitenkin palauttaa tuon takaisin. Vaihdokkeja saa toki tarjota :) Kelpaisiko Fenderin Super Sonic combo..... ;) Tuo Jubilee voisi mennä sopivasti pojan käyttöön. Sulta näyttäisi puuttuvan arsenaalista tuollainen Fender-henkisempi kampe, jolla pääsee särökanavalla myös sinne Plexin suuntaan. Aa että kun tuolla vetäisee blyyssit ja kantrit :D. Ei vaiskaan, monipuolinen kampe tuo SuperSonic kyllä on, mutta ei tietenkään mikään dödisvahvari. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Shredator 03.05.2018 10:32:12 | |
---|
iec: Kelpaisiko Fenderin Super Sonic combo..... ;) Itse asiassa kelpaisi, mutta tuo on hillittömän kokoinen niin vaikea eukolta piilottaa...Yleensä hää ei huomaa mitään kun näitä vaan kasaa pinoon toistensa päälle :D Oiskohan jossain kaapissa vielä tilaa, hmm. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
iec 03.05.2018 10:51:58 | |
---|
Shredator: Itse asiassa kelpaisi, mutta tuo on hillittömän kokoinen niin vaikea eukolta piilottaa...Yleensä hää ei huomaa mitään kun näitä vaan kasaa pinoon toistensa päälle :D Oiskohan jossain kaapissa vielä tilaa, hmm. Sanot vaan että vaihdoit yhden mörssärin toiseen ja teit helekkarin hyvät kaupat :D Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
gunnar 03.05.2018 11:24:35 (muokattu 03.05.2018 11:24:55) | |
---|
Jaahans, molemmat edellä arvostelua kirjoittaneet muistaakseni olivat tilailemassa myös uutta Originia. Kyllästyittekö odottamiseen, vai oliko tää molempi parempi suunnitelma ;)? |
Guitarfreak 03.05.2018 11:41:22 | |
---|
iec: Sanot vaan että vaihdoit yhden mörssärin toiseen ja teit helekkarin hyvät kaupat :D Vaimo taitaa jo tuntea nää kootut selitykset ;)... Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Shredator 03.05.2018 11:47:14 | |
---|
gunnar: Jaahans, molemmat edellä arvostelua kirjoittaneet muistaakseni olivat tilailemassa myös uutta Originia. Kyllästyittekö odottamiseen, vai oliko tää molempi parempi suunnitelma ;)? Omalta osaltani peruin sen Origin-tilaukseni ja nyt kun esim. Youtubeen on tullut lisää demoja niin taisi olla vain hyvä ratkaisu...Ei soundi vakuuta ja valmistusmaa arveluttaa. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
JuSu 03.05.2018 12:38:58 (muokattu 03.05.2018 12:39:49) | |
---|
gunnar: Jaahans, molemmat edellä arvostelua kirjoittaneet muistaakseni olivat tilailemassa myös uutta Originia. Kyllästyittekö odottamiseen, vai oliko tää molempi parempi suunnitelma ;)? Hähhäh juum. =) Tilasin ekaksi 20 W Originin. Kyllästyin odottamiseen, ja tilasin uuden 20 W DSL:n marsukuumetta helpottamaan. Sitten tuo Jubileen hinta tuli alas, niin piti tilata sellainenkin. DSL on siis myös jo hallussa, mutta tällä hetkellä takuuhuollossa kohinan vuoksi. Origin toimituksessa arviolta kesäkuussa. Varmaan menee tuo DSL myyntiin, kunhan tulee takasin ehjänä. Hyvä soundi siinäkin on, mutta tuo Jubilee kyllä vastaa tämän hetkiseen tarpeeseen paremmin. Jopa niin hyvin, että meinasin hankkia myös comboversion kotikäyttöön ja niihin tilanteisiin, milloin tila on kortilla. Tai ei jaksa roudata nuppikaappia. Origin sitten testataan, kunhan tulee. Saahan sen palauttaa, jos ei miellytä. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
Shredator 03.05.2018 14:28:39 | |
---|
JuSu: DSL on siis myös jo hallussa, mutta tällä hetkellä takuuhuollossa kohinan vuoksi. Origin toimituksessa arviolta kesäkuussa. OT: Music Store ainakin jo näitä myy. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
JuSu 03.05.2018 14:32:19 | |
---|
Shredator: OT: Music Store ainakin jo näitä myy. Kappas. Pienellä googletuksella löytyy muualtakin tosiaan. Odotamme jännityksellä. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
gunnar 03.05.2018 18:20:19 | |
---|
Heh okei okei ymmärrän. Kiinnosti vaan kun mulla kans Origin ennakkotilauksessa. On kyllä useamman ku kerran käyny mielessä peruutus, kun kestää niin pitkään. Toimittajaa ei raaski vaihtaa kun sain tuon vielä halvempaan hintaan. Niin nähtäväksi jää sit tsoundit? Youtube demoissa mitä mä oon nähny, on tuo kombo 10" kajarilla. Uskon että nuppi versio soundaa riittävän hyvältä hyvällä kaapilla -> Marsun 2061cx britti greenbackit sisässä sitä tuossa jo malttamattomana odottelee ;) |
gunnar: Heh okei okei ymmärrän. Kiinnosti vaan kun mulla kans Origin ennakkotilauksessa. On kyllä useamman ku kerran käyny mielessä peruutus, kun kestää niin pitkään. Toimittajaa ei raaski vaihtaa kun sain tuon vielä halvempaan hintaan. Niin nähtäväksi jää sit tsoundit? Youtube demoissa mitä mä oon nähny, on tuo kombo 10" kajarilla. Uskon että nuppi versio soundaa riittävän hyvältä hyvällä kaapilla -> Marsun 2061cx britti greenbackit sisässä sitä tuossa jo malttamattomana odottelee ;) Sovin sitte kaupat Mini Jubilee -combostakin. Combo kotiin ja nuppikaappi treenikselle. Origin sitte tosiaan testataan ku tulee. Jos ei miellytä tai tuo Jubileen rinnalle mitään lisäarvoa, niin saahan sen palauttaa. Hienoa tää etäkaupustelu. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
gunnar 08.05.2018 11:54:34 | |
---|
JuSu: Sovin sitte kaupat Mini Jubilee -combostakin. Combo kotiin ja nuppikaappi treenikselle. Origin sitte tosiaan testataan ku tulee. Jos ei miellytä tai tuo Jubileen rinnalle mitään lisäarvoa, niin saahan sen palauttaa. Hienoa tää etäkaupustelu. JuSu Okei, sulla on menossa todellinen Marshall kevät ;)! Olishan toi Jubileekin... mutta pitäydyn "Origin"aalissa suunnitelmassa ;)! |
Shredator 08.05.2018 13:08:14 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
gunnar 08.05.2018 13:32:57 | |
---|
Shredator: Tuollahan noita olisi testattavana https://www.dlxmusic.fi/tuotteet/ki … et/combot/marshall-origin-20c-combo Ai katos, ehkäpä käynkin testimässä :)! Tällaisen tuoreen Youtube demon bongasin 20W nupista https://www.youtube.com/watch?v=lWYsBdTLkrc Ainoa mitä vähän ihmettelen, että aika kaakossa tuo Tilt säätö noissa sampleissa on, eli pitkälti high treble "kanavalla" mennään tuossa. Onkohan yleissoundi luonteeltaan siis vähän tummanpuoleinen tai meneekö siten nopeasti tukkoiseksi, jos Tilttiä pudottaa? En kyllä toisaalta muista, miten nuo balanssit mulla oli esim. 1987x:ssä. Muuta kuin, että High trebleä oli kyllä enemmän pelissä. No kokeilemalla selviää ja kaiken kaikkiaan minusta ihan perus terve meininki ainakin reunasärö pedaalialustaksi OD:lla ryyditettynä. |
JuSu 09.05.2018 10:01:51 | |
---|
gunnar: Okei, sulla on menossa todellinen Marshall kevät ;)! Olishan toi Jubileekin... mutta pitäydyn "Origin"aalissa suunnitelmassa ;)! Juu. Tarkoitus oli hankkia Origin, mutta kun se toimitus tosiaan viivästyi, niin lähti lapasesta... Ja toi Jubilee kolahti kovaa. Oon kyllä sellaista kuunnellut, kun bändikavereilla on sellaisia ollut, mutta itsellä ei ole, lähinnä noitten säätöjen ja gain-asteiden rajoitusten vuoksi. Mutta sittemmin on tullut pakkiin työkaluja, joilla sain nuo Jubileen rajoitukset ohitettua, ja kylläpä toimii nyt. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |