Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Helppikerho ongelmiin
1
Roso
29.04.2018 14:14:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Etsin haulla eikä löytynyt varsinaista ongelmanratkonaketjua studio puolelta.
 
Minulla ilmeni pikku ongelma enkä keksi itse enää uusia tapoja ratkaista sitä.
Audio interface (POD HD) herkesi mykäksi. Kaikki oli hyvin edellisen nauhoitussession aikana, mutta takaisin palatessa Cubase antoi vikailmoitukset "missing ports". Kaikki VST:t yhteydet olivat tiessään eikä kitara inputti tuota ääntä. Playback sen sijaan edelleen toimii.
 
Kun poistan USB kytkennän tietokoneesta, kitaran input tuottaa ääntä. Joku asetus pielessä kenties? Hassu homma sinänsä etten muuttanut tässä välillä mitään.
 
Kävin läpi kaikki POD:n input/output asetukset ja kaikki on kohdallaan. Input guitar ja output studio/direct. Olen sammuttanut ja käynnistänyt sekä POD:n että tietokoneen uudelleen. Jos podi on päällä ennenkuin käynnistän tietokoneen, kuuluu ääni niin kauan kuin tietokone käynnistyy Windowsiin asti, kunnes ääni häviää.
 
Windows tunnistaa laitteen niinkuin pitää, samoin Cubase. Molemmat myös toistavat ääntä POD:n kautta, vain kitara ei kuulu jos laite on kytketty tietokoneeseen.
 
Oisko porukalla ideoita mistä vikaa kannattaisi etsiä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «