Aihe: Taustanauhojen käytännön puolta
1 2 3
juini
18.08.2017 20:27:19
forlost: Vanhahko aihe mutta silti...

Meillä muututi orkesterissa taustojen pyörittely iPad laitteen alle. Tässä linkki softaan mitä käytämme. Lisälaitteet on juurikin kuten tuossa videossa. Homma pelaa ja stereona taustat PA:lle ja klikki rumpalin korvaan.

Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Td0s1TMZLmg
Softa: http://www.syncinside.net/
Äänikortti: http://www.cableworld.fi/tietokonet … tti-usb-20---2-x-35-mm-n-stereo.asp

Aina vaan vieläkin vanhempi aihe...

Onko tämä edelleen parasta mitä App storesta löytyy. Joidenkin (vanhojen) kommenttien perusteella ilmeisesti takkuilee joiden äänikorttien kanssa. Millä toimisi? Toimiiko uusimmilla iPadin käyttiksillä?
sammakko54
02.09.2017 01:11:52
Kannattaa tsekata ilmainen Go Button niminen app iosille. Taisi olla Qlabin tekijöiden tekemä. Paras ipad/iphone taustaraitasofta mitä on tullut vastaan.
Hippien kaveri.
juini
02.09.2017 17:51:57
sammakko54: Kannattaa tsekata ilmainen Go Button niminen app iosille. Taisi olla Qlabin tekijöiden tekemä. Paras ipad/iphone taustaraitasofta mitä on tullut vastaan.

Kiitos, pitääpä tsekata! Tosin tässä välissä ehdimme jo henkisesti sitoutua Cymatic LP-16:n hankintaan. Tällä erää ilmeisesti loppu Saksasta. Lisää tulossa ilmoituksen mukaan kuun puolivälissä
Pehkis
06.08.2018 14:00:32
Onko jollain omakohtaista kokemusta miten taustanauhalle tulevat syntikat kannattaa käsitellä livesoittoa varten? kannattaako kompressoida, leikellä ala/yläpäitä tms vai onko parempi antaa olla ihan sellaisenaan ja jättää miksaajan tehtäväksi?
sepisti
06.08.2018 19:01:23
Pehkis: Onko jollain omakohtaista kokemusta miten taustanauhalle tulevat syntikat kannattaa käsitellä livesoittoa varten? kannattaako kompressoida, leikellä ala/yläpäitä tms vai onko parempi antaa olla ihan sellaisenaan ja jättää miksaajan tehtäväksi?

Riippuu lähtökohdasta. Jos taustalta tulee vain yksittäistä synaa, jättäähän se vähän pelivaraa livetilanteeseen, mikäli ei ole fiilispohjalta leikattu kaikkea ylimääräistä pois.

Itse olen raapinut ylimääräiset taajuudet valmiiksi pois taustoista, koska sieltä tulee kaikkea muutakin pulputusta synien lisäksi. Olen kyllä välillä haikaillut systeemiä, jossa kaikki eri taustainstrumentit ajettaisiin mikserissä omille raidoilleen. Toisaalta kun itse itseämme lavalta pääsääntöisesti miksataan, tämä nykysysteemi on ihan jees.
sammakko54
13.08.2018 21:37:59
Pehkis: Onko jollain omakohtaista kokemusta miten taustanauhalle tulevat syntikat kannattaa käsitellä livesoittoa varten? kannattaako kompressoida, leikellä ala/yläpäitä tms vai onko parempi antaa olla ihan sellaisenaan ja jättää miksaajan tehtäväksi?

Jos koskettimet on otettu suoraan jostain jo äänitetystä ja miksatusta kappaleesta, kannattaa pitää ne juuri sellaisina kuin olivat ja miten soivat hyvin itse biisissä. Keikkapaikan miksaaja osaa tehdä eq:t ja kompressoinnit jos kokee tarpeelliseksi.
Hippien kaveri.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)