mhelin 26.03.2018 13:51:06 (muokattu 26.03.2018 14:02:00) | |
---|
|
mhelin 26.03.2018 14:15:49 | |
---|
Mutta joo, selviäähän noita sämplejä kuuntelemalla että kaiuttimilla tehty miksaus ei välttämättä toimi kuulokkeilla, toisinpäinkin voi tulla jotain ongelmia, yleisin on varmaan eri taajuusalueiden taso keskenään. Tosin tuo on kyllä helppo korjata masteroinnissa... |
Mikael 26.03.2018 23:00:09 (muokattu 27.03.2018 13:09:06) | |
---|
Aluksi oli stereokuvan kanssa vähän tekemistä, mutta nyt kun on opetellut ja totutellut ainakin itse pääsen hyvin lähelle valmista lopputulosta myös panoroinnin suhteen myös kuulokkeilla. Edelleen yleensä teen miksaukset loppuun kaiuttimilla, mutta pikku hiljaa oon ruvennut pääsemään jo yllättävän lähelle valmista pelkillä kuulokkeilla. Opettelu- ja totuttelukysymys. Auttaa myös kun kuuntelee paljon musaa kuulokkeilla. Itelle kuulokkeet on olleet lasten tulon jälkeen muutenkin kotona ainoa mahis kuunnella musiikkia laadukkaasti, joten sitäkin kautta tottumus siihen miltä hyvät levyt kuulostaa kuulokkeilla on auttanut. Niin enkä käytä mitään crosfeed-plugareita. Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |
mhelin 28.03.2018 11:23:09 (muokattu 28.03.2018 11:30:41) | |
---|
|
Mikael 29.03.2018 17:44:29 | |
---|
Totahan vois toki demottaa. Toisaalta oon kyllä erinomaisen tyytyväinen nykytilanteeseen kuulokkeiden osalta ja aivot on hyvin kalibroituneet näille HD800:sille, joten tohtiskohan asiantilaa lähteä ehdontahdoin muuttelemaan? :) Fuzz is Clean!
anapena 29.03.2018 21:12:51 | |
---|
Mikael: Totahan vois toki demottaa. Toisaalta oon kyllä erinomaisen tyytyväinen nykytilanteeseen kuulokkeiden osalta ja aivot on hyvin kalibroituneet näille HD800:sille, joten tohtiskohan asiantilaa lähteä ehdontahdoin muuttelemaan? :) Jaa-a. Itsellä kans polla on hyvin kalibroitu nykykaiuttimille, 3 paria. Jokaisella on oma funktio, Geneleceillä editoidaan ja miksataan, HIFI 12/2lla tsekataan miksaus läpi(alakeskiäänien tukkoisuus paljastuu näillä hyvin), matskuja pakatessa ja lähettäessä tsekataan vielä auratonentapasilla. Kuunteluvoimakkuus pidetään koko ajan öbaut samana, niin ei tartte vahdata mittareita kauheasti. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
dewil 30.03.2018 16:34:36 | |
---|
Mikael: Totahan vois toki demottaa. Toisaalta oon kyllä erinomaisen tyytyväinen nykytilanteeseen kuulokkeiden osalta ja aivot on hyvin kalibroituneet näille HD800:sille, joten tohtiskohan asiantilaa lähteä ehdontahdoin muuttelemaan? :) Kun 800:sta ekvalisoi basson äärän kohilleen ja niistää sen kammottavan piikin kuudesta kilosta, niin ne on huikeat luurit. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Mikael 30.03.2018 23:45:24 (muokattu 31.03.2018 18:26:43) | |
---|
dewil: Kun 800:sta ekvalisoi basson äärän kohilleen ja niistää sen kammottavan piikin kuudesta kilosta, niin ne on huikeat luurit. :) Noh, mä veikkaisin että sun ja mun näkemys hyvästä basson määrästä on snadisti erilainen, ainakin mikäli HD650 on sun mielestä sillä saralla parempi kuin HD600. Mua toi yläpääkään ei oo vaivannut ollenkaan samalla tapaa kuin vaikkapa AKG K701/702. Kaikki tuntuu vaan ihanalta :D Mut kuten tuolla aikaisemmin jo todettiin, nää on myös paljon yhteensopivuus-asioita, joten kunkin pitäis testata mikä sopii itselle parhaiten. Fuzz is Clean!
t-termiitti 13.04.2018 16:35:42 | |
---|
Pitihän nämä HD600:t tilata. Kuulostavat ainakin erilaiselta kuin nuo AKG:t. Miksaukset kuulostavat paremmilta. En tiedä onko se hyvä asia. :) Eli saundi on miellyttävämpi - ehkä se on hyvä asia taas jos innostuu pidempään työstämään. Vaativat totuttelua. Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
sami_sumea 16.04.2018 13:40:52 | |
---|
t-termiitti: Pitihän nämä HD600:t tilata. Kuulostavat ainakin erilaiselta kuin nuo AKG:t. Miksaukset kuulostavat paremmilta. En tiedä onko se hyvä asia. :) Eli saundi on miellyttävämpi - ehkä se on hyvä asia taas jos innostuu pidempään työstämään. Vaativat totuttelua. Noi on muuten siitä erikoiset luurit, että vaativat jonkin aikaa soittoa ennenkuin yläpää aukeaa. Yleensä en usko hifi-hömppään, mut noiden kohdalla tuntui pitävän paikkansa. ... http://www.soundreel.com |
t-termiitti 16.04.2018 14:25:24 | |
---|
Pitääpä jättää öiksi huutamaan kovemmalle sitten. :) Yläpää tuntui tosiaan pyöreältä ja sen jälkeen taas lähes riipivältä AKG-luureilla kun kerkesi vähän tottumaan noiden soundiin. Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
askomiko 16.04.2018 17:44:44 (muokattu 16.04.2018 17:45:09) | |
---|
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
dewil: 650 on parempi botne kuin 600:ssa. Kaikki aina sanoo et 650sissä on enemmän/parempi botne/a. Olen eri mieltä. Kuuntelin näitä rinnakkain liikkeessä tunnin verran ennen kuin lähdin 600:sten kanssa pois. Mun mielestä 650:sten basso on kumiseva. 600:sissa basso tuntui syvemmältä ja tasaisemmalta. Vaikka kokonaistasoltaan vähän kevyemmältä. 600 oli mulle kaikin tavoin neutraalimman kuuloinen kuuloke. Molemmista senkuista "puuttui" infrasubiosasto ja musiikkia kuunnellessa tulee joskus 30hz nostettua paljonkin. Mutta olin yllättynyt kuinka mehevä basso näissä oli vaikka verrattuna beyerin 770siin jotka on aika bassoiset suljetut. mukana mulla oli focalin spirit prot ja vaikka ne äänitystilanteessa onkin hyödylliset ja neutraalit niin kyl senkut avoimuudellaan pesee ne 6-0 Mulla oli sonarworksin demoversio myös mukana ja 600:ssa ero eq korjatun ja korjaamattoman ero oli niin pieni, etten sitä sitten hankkinut. Beyerdynamicin 1990 oli korjattuna mitä parhain mutta paljaaltaan sen treblepiikki ei tuntunut omalta jutulta vaikka beyerin luureista muutoin pidänkin. |
dewil 20.04.2018 12:33:09 | |
---|
Matsoni: Kaikki aina sanoo et 650sissä on enemmän/parempi botne/a. Olen eri mieltä. Kuuntelin näitä rinnakkain liikkeessä tunnin verran ennen kuin lähdin 600:sten kanssa pois. Mun mielestä 650:sten basso on kumiseva. 600:sissa basso tuntui syvemmältä ja tasaisemmalta. Vaikka kokonaistasoltaan vähän kevyemmältä. 600 oli mulle kaikin tavoin neutraalimman kuuloinen kuuloke. Molemmista senkuista "puuttui" infrasubiosasto ja musiikkia kuunnellessa tulee joskus 30hz nostettua paljonkin. Mutta olin yllättynyt kuinka mehevä basso näissä oli vaikka verrattuna beyerin 770siin jotka on aika bassoiset suljetut. mukana mulla oli focalin spirit prot ja vaikka ne äänitystilanteessa onkin hyödylliset ja neutraalit niin kyl senkut avoimuudellaan pesee ne 6-0 Mulla oli sonarworksin demoversio myös mukana ja 600:ssa ero eq korjatun ja korjaamattoman ero oli niin pieni, etten sitä sitten hankkinut. Beyerdynamicin 1990 oli korjattuna mitä parhain mutta paljaaltaan sen treblepiikki ei tuntunut omalta jutulta vaikka beyerin luureista muutoin pidänkin. Avoimissa kuulokkeissa on lähtökohtaisesti hankala saada sitä infrasubia kohdilleen, kun ei ole suljetun kupin tuomaa boostia. Vasta tuolla reilun tonnin hintaluokassa alkaa saamaan sitten senkin osaston kuntoon. Audeze LCD2-> etc. Ekvalisoiminen voi joissain tapauksissa tuoda helpotusta asiaan, mutta elementin liikepoikkeama voi sitten lähtä käsistä ja esim. HD sarjalaisissa on muutenkin botnessa jo aikapaljon särökomponentteja, niin ekvalisoiminen voi niitä vain boostata entisestään. https://www.innerfidelity.com/images/SennheiserHD650.pdf Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Ziggy Bubba 01.06.2018 23:00:57 (muokattu 01.06.2018 23:01:14) | |
---|
Nyt puhuu kunnon kuulokehörhö, joka on omistanut mm. seuraavat: HD600, HD650, Spirit Pro, DT770 80-ohm, AKG K701 sekä nykyisen "ykköskaksikon" HD800 ja LCD-2. HD600 on helpoin suositus neutraalia soundia hakevalle. Sub-osastossa on puutosta (muuten basso-balanssi on varsin ok) ja noin 3K-alueella hilpan buustia, mutta jälkimmäinen vaan helpottaa ns. alukkeiden kuulemista miksauksessa. Keskari ja diskantit on näissä ihan erityisen hyvät, särökitarat räppää just oikein ja vokaalit soi balanssissa. HD650 on omaan makuun turhan keskibassovoittoinen, joku kutsuisi tätä kuminaksi tai lämmöksi. Omistin molemmat reilun vuoden, valinta oli helppo. 650 ei tosin ole sen "epätarkempi", sen värikynä ei vaan mulle niin nappaa. Sonarworks oli keskustelussa, no niin. Sennheiserin HD800:n ostin joku aika sitten käytettynä kohtuuhintaan. Ja onhan se tosi kirkas, tehty buustaamaan yläpään detaljeja. Sonarworksin True-Fi -appillä tämä pari muuttui kyllä ihan eri tavalla tasapainoiseksi - ilman tuunaustakin kuultu tosi tiukka basso kesti buustin säröytymättä (toisin kuin 600) ja yleisesti 800 osoitti olevansa kunnon kameleontti. HD600 toimi myös tosi hyvin True-fi -tuunattuna, mutta se ei tarvinnut korjausta yhtään niin paljon kuin HD800. Jälkimmäinen on näistä kyllä kepeästi se parempi laite jos tilaa, tarkkuutta, bassoa ym. haetaan. Tämän hetken ratkaisu HD800 kanssa on oma 5-alueen taajuuskäyrä RME:n ADI-2 DAC:lla. HD800 + EQ on siis oma suositus isommalle budjetille, HD600 ja kohtuullinen vahvari pienemmälle. |
Danko 02.06.2018 00:01:33 | |
---|
Ziggy Bubba: Nyt puhuu kunnon kuulokehörhö, joka on omistanut mm. seuraavat: HD600, HD650, Spirit Pro, DT770 80-ohm, AKG K701 sekä nykyisen "ykköskaksikon" HD800 ja LCD-2. No millai esmes nuo Beyerit suhtautuu Senkkuihin_ "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Ziggy Bubba 02.06.2018 00:38:53 | |
---|
Danko: No millai esmes nuo Beyerit suhtautuu Senkkuihin_ Suljettu DT770 on bassokas ja treblekäs, V-käyräinen HD6xx-luureihin verrattuna. Yllättävän paljon Beyeristä löytyy tosin ns. tilasoundia ja mukavuutta. Tuo on erittäin hyvä kuuloke mun mielestä reilun satasen hintaluokassa. Avoimet ja suljetut on tehty vähän eri hommiin, mutta tolla rahalla Beyer on aika mainio kompromissi. |
Danko 02.06.2018 01:24:39 | |
---|
Ziggy Bubba: Suljettu DT770 on bassokas ja treblekäs, V-käyräinen HD6xx-luureihin verrattuna. Yllättävän paljon Beyeristä löytyy tosin ns. tilasoundia ja mukavuutta. Tuo on erittäin hyvä kuuloke mun mielestä reilun satasen hintaluokassa. Avoimet ja suljetut on tehty vähän eri hommiin, mutta tolla rahalla Beyer on aika mainio kompromissi. Eli just mikä meiten tarvittikin kuulla: the miksausluurit tulee olemaan Senkut ja DT770 Prot jää sit live- ja träkkäyskäyttöön. + "Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |