Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Spotify ja muut
1
Taavi Kemppainen
12.04.2018 19:21:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elisiis lyhyesti, mitä tarvii tehä jos haluu Piano Coverin spotifyhyn? Missä/miten ja mitä artistilta pitää kysyä? Maksaako tää paljo? Mitä pitää ottaa huomioon? Auttakaas.
 
Kyl se on helppoo hommaa ku sen osaa...
Michikawa
12.04.2018 22:03:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helpoin ja halvin tapa saattaa olla distrokid.com niminen palvelu, jonne voi biisin laitettuaan määrittää erikseen, että kyseessä on cover versio ja alkuperäinen biisi on artistin X biisi Y. En nyt muista ulkoa, kuinka paljon cover version käsittely maksaa, mutta veikkaisin jotain 10e luokkaa jos sitäkään. Rojaltit jäävät pienemmäksi koska siitä maksetaan korvaus alkuperäiselle joka streamista. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, cover version julkaisusta ei sinänsä tarvitse keneltäkään lupaa pyytää, kunhan julkaisu hoidetaan noita oikea reittejä pitkin prosessin mukaisesti.
 
https://www.youtube.com/watch?v=BKqZD1usygI
Taavi Kemppainen
13.04.2018 08:03:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Michikawa:
 
Se missä mää laittasin, oli kait Tunecore. Siel pyytää © ja sit P lupia. Recoeding ja joku muu. Et nehä tarvin teostolta jos suomalaista laitan?
 
Kyl se on helppoo hommaa ku sen osaa...
jannu
13.04.2018 08:48:25 (muokattu 13.04.2018 08:54:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhyesti: miksi haluaisit julkaista pianocovereita Spotifyn kaltaisessa suoratoistopalvelussa?
 
Lue tämä:
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=2&t=147850&o=0
 
Vaikka siellä puhutaan promo-cd:stä, niin samat asiat pätevät julkaisun suhteen.
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
Taavi Kemppainen
13.04.2018 15:58:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taavi Kemppainen: Elisiis lyhyesti, mitä tarvii tehä jos haluu Piano Coverin spotifyhyn? Missä/miten ja mitä artistilta pitää kysyä? Maksaako tää paljo? Mitä pitää ottaa huomioon? Auttakaas.
 
Eli teostolta luvat.
 
Kyl se on helppoo hommaa ku sen osaa...
jannu
17.04.2018 11:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taavi, nyt ihan tämmöinen vilpitön aikuisen ihmisen neuvo: ota rauhassa, jatka treenaamista, hommaa soittokavereita vaikka bändillisen verran, äläkä mieti noita julkaisuhommia vielä. Sä oot videoittesi perusteella tosi hyvässä alkuponnistuksessa soittohommien suhteen, mutta mä en oikeasti sinuna käyttäisi energiaa minkään Spotify-julkaisun miettimiseen vaan pysyisin ihan siellä perusasioiden äärellä. Sä saat tuossa vaiheessa paljon paremmin soittoasi ja musaasi esille siellä YouTubessa. Jatka siis musisointia ja videoiden tekemistä! Tsemppiä!
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
iku13
17.04.2018 11:52:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän samaa mieltä. Itse kattelen satunnaisesti piano-covereita ennemmin tubesta, tuskin jaksaisin kuunnella Spotifystä. Lisäksi kaikki virallinen säätö päälle lupien kanssa, niin itsekin laittaisin Youtubeen vaan...
 
Asian vierestä (piano-videoista):
 
Itellä tulee mieleen Adam Monroe: https://www.youtube.com/user/monroe12478/videos joka veti mm. Tool / APC-covereita ja herätti Billy Howerdelin huomion, jonka johdosta pääsi tämän sooloprojektiin pianistiksi.
 
Toinen tietty Ronald Jenkess: https://www.youtube.com/user/ronaldjenkees/videos jonka hatusta heitettyjä jameja jaksoi katsoa, mutta samat biisit ei oikein innosta levytettyinä versioina Spotifystä.
 
Jukka1967
21.04.2018 14:54:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän asian sivusta, mutta en löytänyt oikein mistään vastausta tähän. Eli jos haluan tehdä cover-version ulkomaisesta kappaleesta ja julkaista sen Spotifyssa jne., niin silloin esim. Distrokid tai vastaava tuntuisi toimivalta ratkaisulta. Mutta kuinka jos haluaisin tarjota kappaletta kotimaisille paikallisradioille. Minkälaisia lupia silloin tarvitaan ja onko olemassa jotain digitaalisia kanavia jaella musiikkia radioille? Vai pitääkö painattaa CD-levyjä ja hankkia niihin NCB:n tallennuslupa?
 
Jukka1967
23.04.2018 10:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse itselleni vastaten. Sain vastauksen NCB:ltä.
 
If you plan to release a digital track this should not be registered with NCB. However, you must ensure that your Digital Service Provider receives all relevant track information such as track title, composer, song writer, ISRC code and name of the artist
 
Eli näyttäisi, että riittää kun saa jollakin tavalla coverille ISRC koodin ja sen jälkeen tomittaa tarvittavat tiedot palvelun tarjoajalle (esim. radiolle).
 
Karvainen retku
22.12.2018 10:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johan nyt taas...
 
Huomasin tilitapahtumiani katsellessa, että Spotify on veloittanut minulta ~10 € kuussa helmikuusta alkaen, jolloin päivitin itseni premium-käyttäjäksi. Kuukausi sen jälkeen kirjauduin ensimmäistä kertaa palveluun aikeenani lopettaa premium tilaukseni huomattuani ettei minulla ole sille käyttöä. Spotify kuitenkin väitti ja väittää edelleen, että olen ilmaisversion käyttäjä joten en voi peruuttaa premium jäsenyyttäni. Luulin silloin, että olin jo perunut tilaukseni ja vain unohtanut, joten jätin asian sikseen.
 
Miten helvetissä on mahdollista, että minulta veloitetaan kymppi kuussa vaikka olen ilmaisversion käyttäjä?! Joku kämmihän tuolla on selvästi käynyt. Tietenkään näillä ei ole mitään palvelunumeroa mihin voisi soittaa, sähköpostiosoitteen löysin (office@spotify.com) ja sinne viestiä laitoin, mutta eipä ole vastausta kuulunut. Onko mitään muuta tapaa ottaa heihin yhteyttä?
 
Can't behave, no respect
Taavi Kemppainen
23.12.2018 11:15:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvainen retku: Johan nyt taas...
 
Huomasin tilitapahtumiani katsellessa, että Spotify on veloittanut minulta ~10 € kuussa helmikuusta alkaen, jolloin päivitin itseni premium-käyttäjäksi. Kuukausi sen jälkeen kirjauduin ensimmäistä kertaa palveluun aikeenani lopettaa premium tilaukseni huomattuani ettei minulla ole sille käyttöä. Spotify kuitenkin väitti ja väittää edelleen, että olen ilmaisversion käyttäjä joten en voi peruuttaa premium jäsenyyttäni. Luulin silloin, että olin jo perunut tilaukseni ja vain unohtanut, joten jätin asian sikseen.
 
Miten helvetissä on mahdollista, että minulta veloitetaan kymppi kuussa vaikka olen ilmaisversion käyttäjä?! Joku kämmihän tuolla on selvästi käynyt. Tietenkään näillä ei ole mitään palvelunumeroa mihin voisi soittaa, sähköpostiosoitteen löysin (office@spotify.com) ja sinne viestiä laitoin, mutta eipä ole vastausta kuulunut. Onko mitään muuta tapaa ottaa heihin yhteyttä?

 
Ooks varma et se kymppi on menny aidolle Spotifylle?
 
Kyl se on helppoo hommaa ku sen osaa...
Karvainen retku
18.02.2019 16:29:29 (muokattu 18.02.2019 16:30:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taavi Kemppainen: Ooks varma et se kymppi on menny aidolle Spotifylle?
 
Tässä oli käynyt niin, että minulla on periaatteessa kaksi tiliä, yksi johon kirjaudutaan käyttäjänimellä ja toinen johon kirjaudutaan Facebook-tilillä. Premium-tiliksi päivitin aikanaan ainoastaan ensiksi mainitun, Facebook-tilin kautta olen viimeksi Spotifyyn kirjautunut muistaakseni joskus vuonna 2014. Nämä kaksi ovat kuitenkin toisiinsta yhteydessä kun ovat samaan sähköpostiosoitteeseen rekisteröity. Vaikka palautin toisen peruskäyttäjäksi, toinen jäi premiumiksi. Onneksi tuli selvyys asiaan ennen kuin ehti enempää rahaa kulua hukkaan.
 
Can't behave, no respect
morfin_mafer
20.02.2019 00:05:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle sanottiin Teostossa, että heiltä ei saa lupia esim. remixien tekoon vaan ne pitää pyytää suoraan itse alkuperäiseltä artistilta ja levy-yhtiöltä, joka on julkaissut alkueräisen teoksen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «