arvid70 18.06.2004 10:48:37 | |
---|
heps kertokaahan kitarani o akustinenibanez teräskielinen, ja kuinka kielten vaito, ontanko kaikki kerralla pois ja onko asennus järj.väliä? Kiitos jo etukäteen |
lxi 18.06.2004 11:07:44 | |
---|
Ota kaikki kerralla pois, saat jynssättyä otelaudan puhtaaksi. En ole kuullut uusien kielten asennusjärjestyksellä olevan suurta merkitystä, itse laitan jostain syystä ensin keskimmäiset kiinni ja sitten siitä vuorotellen molempiin suuntiin laidoille päin. |
aksul 18.06.2004 13:48:07 | |
---|
heps kertokaahan kitarani o akustinenibanez teräskielinen, ja kuinka kielten vaito, ontanko kaikki kerralla pois ja onko asennus järj.väliä? Kiitos jo etukäteen Todellakin näyttää olevan kieliongelmia. |
Jucciz 18.06.2004 14:04:12 | |
---|
Todellakin näyttää olevan kieliongelmia. Saman panin merkille. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
ICE 18.06.2004 18:12:55 | |
---|
Saman panin merkille. Te keskitytte olennaiseen. Samoin minä. Miksi juuri mä? |
....... sahalla voi sahata ja maailman ruminta soitinta voi ihailla täällä: http://www.ampland.com/humor/04/0407.jpg |
hessurf 18.06.2004 19:05:10 | |
---|
Ei kannata ottaa kaikkia kieliä kerralla! Siinä voi löystyä kaula jonku verran. Voipi tulla onkelmia |
arvid70 18.06.2004 19:26:49 | |
---|
thänks nahkis, ja mähän nimenomaan puhuin kieliongelmista, et kiva ku on teräviähavaintoja ja ei oo opiskelu män hukkaan! kyl määki joskus opin. |
poppamies 18.06.2004 23:49:09 (muokattu 18.06.2004 23:50:32) | |
---|
Ei kannata ottaa kaikkia kieliä kerralla! Siinä voi löystyä kaula jonku verran. Voipi tulla onkelmia No ei sähkökitaran kanssa tule mitään ongelmia vaikka otaa kaikki pois kerralla, kunhan laittaa samantien uudet kiinni. Akustisen kanssa en kuitenkaan suosittele kaikkien kielien poisottamista kerralla. Varsinkin jos kitarassa on tallamikki (piezo tallaluun alla) niin suosittelen ehdottomasti että vaihdat yhden kielen kerralla. Tuollainen talla piezomikki on erittäin "asento" herkkä. Jos joutuu syystä tai toisesta "väärään" (toiseen) asentoon niin soundi saattaa muuttua ratkaisevasti. Lähinnä siin diskantti/baso balanssi. "G-strings are for strippers" |
arvid70 19.06.2004 09:17:20 | |
---|
kiitti poppamies, malleista en tiedä, mutta mikki kitaras on, tosin en oo viä tarvinnu, mutta paksuimmasta e:stä kö lähetään alaha päi vai onko sil järj.merkitystä, jos jaksat viälä valmentaa =) |
poppamies 19.06.2004 12:46:52 | |
---|
...lähetään alaha päi vai onko sil järj.merkitystä, jos jaksat viälä valmentaa =) Ei sillä ole mitään merkitystä. Yks kerralla vaan. "G-strings are for strippers" |
Mimi 19.06.2004 15:44:21 | |
---|
Akustisen kanssa en kuitenkaan suosittele kaikkien kielien poisottamista kerralla. Varsinkin jos kitarassa on tallamikki... Mitens sitten putsaillaan otelautaa? "Siivu" kerrallaanko? Kyllä minä ainakin olen ottanut kaikki pois ja sit skraappaillu ja hinkannu kaiken ylimääräisen jankin pois siitä ja sit uudet tilalle...
Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!?? (Rokatessa Roiskuu II) |
poppamies 19.06.2004 18:49:28 (muokattu 19.06.2004 18:52:35) | |
---|
Mitens sitten putsaillaan otelautaa? "Siivu" kerrallaanko? Kyllä minä ainakin olen ottanut kaikki pois ja sit skraappaillu ja hinkannu kaiken ylimääräisen jankin pois siitä ja sit uudet tilalle... Tietenkin "suurenpia" huoltoja varten on otettava kielet pois. Tarkoitin vain että tottumaton ja asioista onnellisen tietämätön onnistuu vaivattomammin yks kerralla. Ei minulla ainakaan ole mitään tarvetta rapsia paskoja kitarasta joka kieltenvaihdon yhteydessä. Tekijä voi tietenkin ottaa vaikka koko luutun palasiks jos tekee mieli... "G-strings are for strippers" |