Aihe: Nightwish ykkösenä Saksassa, Kreikassa ja Norjassa
1 2 3
Fortune
17.06.2004 15:56:16
Hanoi Rocks on kuitenkin edelleen ainoa suomalaisbändi jonka voidaan sanoa olevan osa rock-musiikin historiaa. Aika näyttää onko näistä muista samaan. Itse veikkaan että ei ole.

Plääh, ennemmin Hurriganes.
Mimi
17.06.2004 18:15:19
Joops, onnittelut vaan Nightwishille ja Jabellekkin! on hienoa, Itse en ole vieläkään päässyt levykauppaan hakemaan oncea, lomalla kun oon täällä metsässä...Aikeissa kyllä on...

joo... mitä toi cob tuolla listalla tekee? ;)
Niin, no onhan COB käsittääkseni aika iso nimi, jos ajatellaan suomiheviä maailmalla. Eiks ne oo rundannu vähän ympäri maalimaa ihan hyvällä menestyksellä? Tai enminätiiä...hymiö...
Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!?? (Rokatessa Roiskuu II)
Curry
17.06.2004 18:44:00

Kyllähän tää alkaa näyttää nyt tosi hyvältä tämä suomalaisen musiikin nousu "isoille" markkinoille. Jos mietitään:HIM.Children of bodom,Nightwish,The rasmus....unohdinko jonkun?

Stratovariuksen taisit unohtaa, kaikesta huolimatta miljoonamyyntiin yltänyt bändi.

Wigwamhan pärjäili myös aikoinaan hyvin Nuclear Nightclubilla, eli merkittävä vientibändi tämäkin.

Niin, no onhan COB käsittääkseni aika iso nimi, jos ajatellaan suomiheviä maailmalla. Eiks ne oo rundannu vähän ympäri maalimaa ihan hyvällä menestyksellä?

Zakk Wylde on sanonut Alexin olevan seuraava "suuri kitaristi". Uudessa Soundissa oli hyvä juttu COB:sta.
Lick it up
askomiko
17.06.2004 18:46:32 (muokattu 17.06.2004 18:47:11)
Voi hyvinkin olla. Kai se jo 100 000 on myynyt, kun Suomessakin möi jo platinaa.

Platinan raja on 50 000?
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
oizo
17.06.2004 19:09:15
Platinan raja on 50 000?

30 000 ?
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
Aminohappo
17.06.2004 19:53:53

Joo Hurriganes pieksää Hanoi Rockis mennen tullen.
I have a phobia that someone's always there.
Teijo K.
17.06.2004 20:12:51

Joops, onnittelut vaan Nightwishille ja Jabellekkin! on hienoa, Itse en ole vieläkään päässyt levykauppaan hakemaan oncea, lomalla kun oon täällä metsässä...Aikeissa kyllä on...

Niin, no onhan COB käsittääkseni aika iso nimi, jos ajatellaan suomiheviä maailmalla. Eiks ne oo rundannu vähän ympäri maalimaa ihan hyvällä menestyksellä? Tai enminätiiä...hymiö...

Children of Baron?

Hieno homma nyt kuitenkin tuota -tuota alkuperäistä viestiä kommentoidakseni.
Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta.
Jabe
17.06.2004 20:35:53

Kiitos onnitteluista ja anteeksi off-topik-höpinästä askomikon asiallisessa viestiketjussa.

Minustakin on vallan mainiota, että Nightwish pärjää. Antaa varmaan myös uskoa englanninkielisen musiikin tekijöille täällä Suomessa. Pärjätä voi, jos osaamista piisaa, ja jos löytää oikeat yhteistyökumppanit. Ja jos löytää sen jonkun "oman jutun" ja erottautuu edukseen siitä ympäröivästä genrestä.
Juhani
17.06.2004 20:54:03

Aivan loistavaa tämä Nightwish:in menestys.

Bändillä on mielestäni juuri nyt täydellinen ajoitus breikkaamiselle ja parhaan levyn julkaisemiselle kun Lord of the rings:in kaltaiset elokuvat ovat massojen suosiossa. Nightwish sopii mielestäni siihen samaan maailmaan.
MV
17.06.2004 23:14:55 (muokattu 17.06.2004 23:15:17)
Stratovariuksen taisit unohtaa, kaikesta huolimatta miljoonamyyntiin yltänyt bändi.

Wigwamhan pärjäili myös aikoinaan hyvin Nuclear Nightclubilla, eli merkittävä vientibändi tämäkin.

Zakk Wylde on sanonut Alexin olevan seuraava "suuri kitaristi". Uudessa Soundissa oli hyvä juttu COB:sta.

Aivan. Kyllähän se aika suosittu saa olla jos Zakk Wyldekin laihon tietää. Eikös bodom saanut femmagaalassa vientifemman?
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
l@ho
17.06.2004 23:25:50
Kyllä sitä ansaitseekin menestyä kun on tuollaisen vaivan levyn eteen nähnyt. Nightwish ei kyllä meikäläisen lempparibändejä mutta olen tuon levyn kuunnellut läpi ja täytyy kyllä tunnustaa että helvetin komean levyn ovat tehneet. Nightwish faneilla kissanpäivät nyt...
- Olin muuten tuskassa..AIJAA!! SIELLÄ OLI SELLANEN RUMP.. - Sori ruoka jäähtyy..
fox
18.06.2004 00:34:02

Nightwish faneilla kissanpäivät nyt...

*hyrrrr* No joo, itse asiassa jostain listauksesta katselin, että kaksi eniten levyjä ulkomailla myynyttä bändiä ovat CoB ja Nightwish. YöKalaa oon seuraillu kauan ja hartaasti, enkä pidä sitä lainkaan ihmeenä että se on eniten myynyt, seuraavana oli CoB jonka jälkeen muistelisin melko lailla samoilla luvuilla olleen HIM ja The Rasmus..
Jos jollakulla on noita ÄKT:n tilastoja, niin kertokoon josko olen kauheesti väärässä..
Joka tapauksessa ykösenä oli Nightwish. =)
Iso D
18.06.2004 08:28:54
No joo, itse asiassa jostain listauksesta katselin, että kaksi eniten levyjä ulkomailla myynyttä bändiä ovat CoB ja Nightwish. YöKalaa oon seuraillu kauan ja hartaasti, enkä pidä sitä lainkaan ihmeenä että se on eniten myynyt, seuraavana oli CoB jonka jälkeen muistelisin melko lailla samoilla luvuilla olleen HIM ja The Rasmus..

Itse olen taasen nähnyt useasti listauksia, jossa Him, The Rasmus ja Bomfunk Mc's ovat aivan omalla luvullaan ulkomaan myynnissä. Muistaakseni Nightwishin edellinen ja samalla suosituin levy myi jotain 300 000-400 000 maailmanlaajuisesti ja bändin kokonaismyynnin olevan miljoonan hujakoilla. Him on myynnyt suurinpiirtein 2 miljoonaa levyä ja pelkästään Bomfunk Mc's:sin "Freestyler"-sinkku on myynyt yli miljoonan.
Chrissie
18.06.2004 14:21:11
Itse olen taasen nähnyt useasti listauksia, jossa Him, The Rasmus ja Bomfunk Mc's ovat aivan omalla luvullaan ulkomaan myynnissä. Muistaakseni Nightwishin edellinen ja samalla suosituin levy myi jotain 300 000-400 000 maailmanlaajuisesti ja bändin kokonaismyynnin olevan miljoonan hujakoilla. Him on myynnyt suurinpiirtein 2 miljoonaa levyä ja pelkästään Bomfunk Mc's:sin "Freestyler"-sinkku on myynyt yli miljoonan.

Vetihän Darudekin kovia myyntilukuja Sandstormin kanssa.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
sub zero
18.06.2004 15:30:40

Kyllä Hanoi Rocks on sata kertaa paremmin noteraatu maailman rock-piireissä kuin Hurriganes. En itse asiassa tiedä kummankaan bändin tuotannosta paljoakaan, joten en keskustele siitä, mutta tuo on helppo huomata että Hanoi tunnetaan paljon paremmin. Alkajaisiksi voi vaikka kokeilla All Music Guidea (www.allmusic.com)
What's there to live for? Who needs the peace corps?
sormunen
18.06.2004 15:34:57

Zakk Wylde on sanonut Alexin olevan seuraava "suuri kitaristi".

Kuka on "Zakk Wylde"? Joku kitaristi? Kyllähän ainakin saman genren musikantit yms toimijat toisensa tietävät. Sehän kuuluu jo ammattitaitoon. Ei ne kyllä levyjä osta.
MV
18.06.2004 16:29:59
Kuka on "Zakk Wylde"? Joku kitaristi? Kyllähän ainakin saman genren musikantit yms toimijat toisensa tietävät. Sehän kuuluu jo ammattitaitoon. Ei ne kyllä levyjä osta.

On se nyt jo jotain jos Ozzy Osbournen kitaristi tietää suomalaisen metallistin. Elikkä Ozzyn kepittäjä kyseessä.
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
qfleax
18.06.2004 17:33:45
200 000€ my ass :(

Ihme kun levyä myydään lähinnä ainoastaan sillä teemalla että se maksoi 200 000€.. Eikö musiikillista aspektia löydetty. Ja mistä lähtien levyn hintaan on alettu laskea mukaan ensimmäisen videon teon kustannukset....
sormunen
18.06.2004 18:06:10
On se nyt jo jotain jos Ozzy Osbournen kitaristi tietää suomalaisen metallistin.

Mut eikös tää Ozzy laulanut Black Sabbathissa? Eikös siinä soittanut Tony Iommi? Mikäs ero niissä suomalaisissa metallisteissa on vaikka virolaisiin tai hannoverilaisiin tai alabamalaisiin tai glasgowlaisiin? Ovatko he anonyymeja?

Pois polvillaan olo, perkele! Ihan tulevan juhannuksen kunniaksi! Anteeksi offtopiccaus!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)