yggaz 29.03.2018 21:30:45 (muokattu 30.03.2018 07:25:59) | |
---|
---- "Remember: wherever you go, there you are"!.-Yagga Yagga Yeek Yeek! - |
Sergei Fallinen 29.03.2018 21:45:23 | |
---|
Luin sellasen kun "Weapons of Math Destruction", en muista kirjoittajaa, jossa kerrottiin siitä miten algoritmit lisäävät epätasa-arvoa. Ihan hyvä oli. Sitten luin Saramagon Jeesuksen Kristuksen Evankeliumin. Se on kyllä yksi Saramagon parhaita. |
LaMotta: Junnuna luin kaikki Surmaaja/Remot. Omistin myös ne kaikki ensi painoksina. Sinanju ja Chiun. No nyt! Hulvatonta kamaa, tuli noita nuorempana luettua myös kosolti. Itse asiassa mahoton läjä Remoja on varastossa, kirpparifriikki eno on jostain syystä ottanut tehtäväkseen ostaa noita mulle vastaantullessa. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! |
PVC 06.04.2018 00:10:19 | |
---|
arppah8: No nyt! Hulvatonta kamaa, tuli noita nuorempana luettua myös kosolti. Itse asiassa mahoton läjä Remoja on varastossa, kirpparifriikki eno on jostain syystä ottanut tehtäväkseen ostaa noita mulle vastaantullessa. Remot ovat spirituaalista, pyhää kirjallisuutta. |
Funkånaut 06.04.2018 14:35:11 (muokattu 06.04.2018 14:35:26) | |
---|
Mark Twain - Kannibalismia junanvaunussa ja muita tarinoita Kokoelma Mark Twainin novelleja. Vallan hupaisaa luettavaa, irroitti muutamat(kin) naurut meikältä. Sopivan lystiä ja kevyttä iltalukemista. "Rumpali taasen näyttää Irwiniltä - mutta raittiilta sellaiselta. Ei hyvin mene. " -J |
PVC 07.04.2018 16:36:16 (muokattu 09.04.2018 15:17:30) | |
---|
Funkånaut: Mark Twain - Kannibalismia junanvaunussa ja muita tarinoita Kokoelma Mark Twainin novelleja. Vallan hupaisaa luettavaa, irroitti muutamat(kin) naurut meikältä. Sopivan lystiä ja kevyttä iltalukemista. mark twain on jeesusta. Sopivan lystiä ennen sitä pakollista ruumisarkkua tai tuhkapyttyä Pakko kaivaa esiin Twainin "Salaperäinen vieras" sekä "matkakirjeitä maasta" |
Bullitt 18.04.2018 15:29:57 | |
---|
Johanna Vehkoo: Autiopaikoilla - Tutkimusmatkoja tulevaisuuden raunioille Kirjassaan Vehkoo käsittelee erilaisia moderneja raunioita Kainuun hiipuvasta kaivoskaupungista Huippuvuorten hylättyyn neuvostokaupunkiin ja Detroitiin. Vehkoo käsittelee laajalti paitsi näiden autiopaikkojensa nykyistä tilaa ja ihmisiä, myös niitä syitä, mitkä kyseiseen kehitykseen ovat johtaneet, ja nykyaikaisen, jälkiteollisen maailman suhdetta luomiinsa raunioihin ylipäänsäkin. Oikein mukava ja suositeltava teos kaikille, keitä kiinnostavat rauniot ja muut autioituneet kohteet tai rakennettujen yhdyskuntien kehittyminen ylipäänsäkin. Jani Kaaro: Kauniimpi maailma - kirjoituksia sielusta, taloudesta ja oikeudenmukaisuudesta Esseekokoelmassaan Kaaro käsittelee kuoleman, rahan ja unen kaltaisia ei niin keveitä aiheita. Aiheita lähestytään rohkeasti erilaisista, uudenlaisista näkökulmista, kuitenkin koko ajan hyvin perusteltuna. Ainakin itselleni tämä oli ajatuksia herättävä kirja, voin suositella vilpittömästi tätäkin. kalan haju on merkittävä. paskaho weusu käryää - haitaripartio |
Flash 24.04.2018 20:08:18 | |
---|
Ulla-Lena Lundberg - Jää Aika mielenkiintoinen tarina ruotsinkielisen sodanjälkeisen ulkosaariston elämästä. Keskiössä sinne muuttava pappi perheineen. Tarinalla on lopulta traaginen loppu, koska elämässä luodoilla on vaaransa etenkin talvella. Siihen tuo kirjan nimikin varmaan viittaa. Live Music Is Better! |
PVC 25.04.2018 22:09:38 (muokattu 26.04.2018 15:59:21) | |
---|
Flash: Ulla-Lena Lundberg - Jää Aika mielenkiintoinen tarina ruotsinkielisen sodanjälkeisen ulkosaariston elämästä. Keskiössä sinne muuttava pappi perheineen. Tarinalla on lopulta traaginen loppu, koska elämässä luodoilla on vaaransa etenkin talvella. Siihen tuo kirjan nimikin varmaan viittaa. Kalle Päätalon koko tuotannon |
Wild String Of Voodoo Strat 26.04.2018 08:41:53 | |
---|
PVC: Millä tarinalla muuten ei ole traagista loppua? Mainitse edes yksi. Odysseia, Rakkautta koleran aikaan, Anna Karenina, suurin osa Agatha Christien dekkareista, Gulliverin matkat, Kerro minulle Zorbas, Taru sormusten herrasta, Ylpeys ja ennakkoluulo... "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals |
Flash 08.05.2018 18:33:27 | |
---|
Malka Marom: Joni Mitchell omin sanoin - Lauluntekijän elämä Kolmeen pitkään haastatteluun perustuva teos, joka kyllä valaisee Mitchellin välillä lievään omahyväisyyteenkin lipsuvaa taiteilijapersoonaa varsin hyvin. Sanoitusten suomennokset eivät olleet kaikin puolin aivan onnistuneita. Live Music Is Better! |
Ruutikallo 25.05.2018 00:44:53 | |
---|
Kaunolla vai tikkukirjaimin? |
PVC 25.05.2018 20:37:52 (muokattu 26.05.2018 02:15:36) | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: Odysseia, Rakkautta koleran aikaan, Anna Karenina, suurin osa Agatha Christien dekkareista, Gulliverin matkat, Kerro minulle Zorbas, Taru sormusten herrasta, Ylpeys ja ennakkoluulo... Melkein kaikki nuo olen jättänyt lukematta koska luin vaan Aku Ankkaa ja Remoa. Tarun sormusten herrasta olen lukenut ja se päättyy traagisesti Sarumanin tuhoon |
carnation 26.05.2018 06:07:05 | |
---|
PVC: Melkein kaikki nuo olen jättänyt lukematta koska luin vaan Aku Ankkaa ja Remoa. Tarun sormusten herrasta olen lukenut ja se päättyy traagisesti Sarumanin tuhoon Tarkoitatko Sauronin? "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
PVC 26.05.2018 14:44:22 (muokattu 29.05.2018 09:05:41) | |
---|
carnation: Tarkoitatko Sauronin? Vissiin. Joku saurus se oli. Se pahis joka oli takonut sormukset |
NHR 12.06.2018 20:16:33 | |
---|
Näitä muusikkoelämäkertoja ja -muistelmia tässä taas olen yrittänyt lueskella viimeaikoina. Dylanin muistelmien eka osa ei oikein "lähtenyt" suoraan sanottuna (tiedä sitten johtuiko enemmän alkuperäiskirjoittajasta vaiko suomentajasta?), pari ihan mielenkiintoistakin pätkää, mutta muuten vaikutti melkoiselta "nimidroppailulta" tämä. Ei jäänyt mitään isompaa mielenkiintoa yrittää niitä jatko-osiakaan sitten. Stingin muistelmateoskin tuossa vielä odottelisi lukuinnon palaamista, mutta en ole vieläkään saanut sitäkään edes aloitettua. Taisi tämänkertainen "lukukausi" jo ehtiä loppumaan taas... Laika fur chin, Dutch for the 31st time. |
PVC 16.06.2018 12:53:30 (muokattu 23.06.2018 11:08:06) | |
---|
NHR: Näitä muusikkoelämäkertoja ja -muistelmia tässä taas olen yrittänyt lueskella viimeaikoina. Dylanin muistelmien eka osa ei oikein "lähtenyt" suoraan sanottuna (tiedä sitten johtuiko enemmän alkuperäiskirjoittajasta vaiko suomentajasta?), pari ihan mielenkiintoistakin pätkää, mutta muuten vaikutti melkoiselta "nimidroppailulta" tämä. Ei jäänyt mitään isompaa mielenkiintoa yrittää niitä jatko-osiakaan sitten. Stingin muistelmateoskin tuossa vielä odottelisi lukuinnon palaamista, mutta en ole vieläkään saanut sitäkään edes aloitettua. Taisi tämänkertainen "lukukausi" jo ehtiä loppumaan taas... Meinaatko että kaikki lukeminen inhottaa? "Muodonmuutos" kiteyttää koko ihmiselämän. Tarttis lähtee töihin, kello käy, mutta ei millään pääse kun on yön aikana muuttunut saatanallisen isoksi sittisontiaiseksi. |
NHR 16.06.2018 13:13:24 | |
---|
PVC: Meinaatko että kaikki lukeminen inhottaa? Kyllä minä lukemisesta yleisesti tykkään, mutta kovin kausittaiseksi se on taas mennyt. Juuri nyt ei huvita lukea oikein minkäänlaisia kirjoja, elokuvat kiinnostavat tällä hetkellä enemmän taas. Mutta sekin tosiaan vaihtelee kausittain. "Muodonmuutos" kiteyttää koko ihmiselämän. Tarttis lähtee töihin, kello käy, mutta ei millään pääse kun on yön aikana muuttunut saatanallisen isoksi sittisontiaiseksi. Kuuntelin tämän englanninkielisenä äänikirjana joskus kymmenisen vuotta sitten, enkä saanut siitä juuri mitään irti. Taisi olla vähän turhankin vertauskuvallista juttua se, siis ainakin minulle. Laika fur chin, Dutch for the 31st time. |
Karwin 02.07.2018 22:20:45 (muokattu 02.07.2018 22:31:29) | |
---|
Jylhämö & Welp 2013: Louserit vuittuun. Voiman vastamainoksia kirjana. Pääosin viiltäviä satiiriosumia ajastamme. Oitis alkusivuilla on pysäyttävä kollaasi Helsingin ydinkeskustan valvontakameroista: 140 kappaletta yli kymmenen vuotta sitten. Useammassa mainoksessa on aiheena yritysten henkilöstövähennykset tuotannon tehostamiseksi - ihmiset ovat siis haitaksi yritykselle. Vastamainokset on myös niin hyvin toteutettu, että tuli mieleen että tällaista kelpaisi nykytaiteennäyttelyksikin ripustaa. Hämmentävää olikin lukea kuinka ajatus oli Kiasmassa torjuttu - kun mainostajat eivät tykkää. Elämä on nakki. |
Sergei Fallinen 03.07.2018 13:16:56 | |
---|
Dumas - Monte criston kreivi Ties kuinka monetta kertaa, yksi suosikkiromaanejani. Haruki Murakami - mistä puhun kun puhun juoksemisesta Murakamin lyhyet muistelmat pitkänmatkanjuoksuharrastuksestaan. Ihan ok pikku kirjanen, joka saattaa motivoida lenkille taas pari kertaa. Anthony Gottlieb - dream of enlightenment Filosofian historiaa descartesista ranskan vallankumoukseen. Pidän gottliebin tavasta kertoa asiat, tekee filosofiasta hauskaa muttei liian hauskaa. Robert Pirsig - Lila Moottoripyörän kunnossapidon "jatko-osa", jossa pääpaino entistä enempi filosofoinnissa. Hyvä kirja kyllä. |