![]() 02.04.2018 16:14:16 | |
---|---|
Niitä stratojahan on ainakin kolmea eri näköistä, lieneeköhän se mätsäävällä mustalla lavalla varustettu tapaus hobbyhallimalli? En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 02.04.2018 17:22:29 | |
Kimmo72: Hobby Hall möi myös joskus 30 vuotta sitten Williamsia. No ehkä tämän arvokkaan brändin omistaa joku Pena Uhtualta, joka tarjoaa sitä milloin mihinkin puulaakiin. Tai sitten se on vaihtanut omistajaa poikain saunaillassa jallupulloa vastaan. No love for killer babies | |
![]() 02.04.2018 18:07:27 | |
2randpo: Oikea Williamskin taitaa kyllä olla, mutta valmistaa kai steel-kitaroita tai jotain. Tuollainen löytyy, näköjään aivan upeita kitaroita. Kyllä mulle joku tuollainen Williams kelpaisi: http://williamsguitars.co.uk/gallery/ | |
![]() 03.04.2018 09:18:31 | |
Onkos kellään täällä muuten myös tuollaista Williams Les paulia? Jos on, niin mitä mieltä? Oma ainakin resonoi ihan kivasti akustisesti ja näyttäis virekin pysyvän ihan kiitettävästi (tiedä sitten miten sähköillä). Miettinyt tässä et Lespa olis kiva ja Tokai ollut mielessä, mut jos tuon Williamsin sais kuntoon niin sekin vois ehkä olla ihan jees. En ole merkin perään, kunhan pitää vireen ja kuulostaa hyvältä. :) Vähemmän on nykyään enemmän | |
![]() 03.04.2018 10:12:39 | |
Metalkallo: Onkos kellään täällä muuten myös tuollaista Williams Les paulia? Jos on, niin mitä mieltä? Kuten jo aiemmin täällä todettu, voihan noita olla tai on ollut jengillä, mutta eri "brändillä". =) Miettinyt tässä et Lespa olis kiva ja Tokai ollut mielessä, mut jos tuon Williamsin sais kuntoon niin sekin vois ehkä olla ihan jees. En ole merkin perään, kunhan pitää vireen ja kuulostaa hyvältä. :) Tuli tuos pääsiäisenpyhinä tehtyä vähän kitara-asennushommia, ja kas: Asiakas-kaverilta jäikin yli aivan laadukkaat virikoneet (ja täällä kovin hypetetyt) Wilkinsonit, mustat, Grover-versiot. Jos tarvitset, laita viestiä. Muuten pitää kuulemma pistää Torille myyntiin. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 03.04.2018 12:47:50 | |
LaMotta: Remo on muuten sukujaan Williams ja mie oon lukenu ne kaikki. Tuli tosiaan pentuna luettua Remoa (Williams) Alunperin se taisi olla Surmaaja ja siitä on tehty elokuviakin. Aivan ihme mies, kerran harmistuksissaan potki kadulla olevien autojen renkaita puhki (avojaloin?). Taisi jopa väistellä luotejakin? Anyway noissa kirppareissa on paljon näitä Williamseja vahvistimineen myynnissä. Miettinyt, josko jonkun projektin jälkeen saisi lähes asiallisen jollekin nuorelle? "Tosta se taitaa lähteä.." | |
![]() 03.04.2018 13:58:43 | |
Yallup: Tuli tosiaan pentuna luettua Remoa (Williams) Alunperin se taisi olla Surmaaja ja siitä on tehty elokuviakin. Aivan ihme mies, kerran harmistuksissaan potki kadulla olevien autojen renkaita puhki (avojaloin?). Taisi jopa väistellä luotejakin? Anyway noissa kirppareissa on paljon näitä Williamseja vahvistimineen myynnissä. Miettinyt, josko jonkun projektin jälkeen saisi lähes asiallisen jollekin nuorelle? Jos haluat hyväntekeväisyyttä harrastaa Ja illoiksi jotain puuhaa itsellesi niin mikäpä siinä. Pitäisi vaan saada se kitara melko halavalla. Ennemmin kuitenkin itse tekisin niin, että säätäisin ja viilaisin jollekin nuorelle jonkin Squierin tai Epiphonen soittokuntoon. Käytännössä siitä hommasta selviää monesti kaularaudan ja tallan säädöllä ja kielien vaihdolla. Ei olisi muuten ollenkaan pöllömpi idea järjestää jonkin kitara-aiheisen tapahtuman yhteyteen jokin säätönurkkaus, jossa voisi porukalla säädellä junnuille kitaroita kohdalleen. Olisi siinä varmaan käytännön probleemejakin tiedossa, mutta voisi ajatus toimiakin. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 18.12.2021 12:35:59 (muokattu 18.12.2021 12:37:17) | |
Mulla on tuommoinen kait Anttilan Williams les paul kopio joka on notkunut mun nurkissa jo vuosia ilman mikkejä. Päätin sitten laittaa sen kuntoon. Originaalit elektroniikat oli ihan sekundaa joten oli pakko tehdä uudet alusta alkaen, tosin potikat säästin. Oli myös eka kerta kun tein itse kitaran elektroniikat alusta alkaen. Mikeiksi laitoin Dimarzion 59 paffit. Ihan jees kitara siitä tuli, ainakin paljon parempi kuin mitä oli alkuperäisenä. Pitää ihme kyllä vireenkin suht hyvin. Alla vidioo ja ehkä huonoa soittoa :) https://www.youtube.com/watch?v=tsSWPHL-owU Onko nää "Williamsit" ihan vaan Suomessa ollut malli vai onko näitä näkynyt ulkomaillakin eri nimellä? Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 18.12.2021 12:59:17 | |
Metalkallo: Onko nää "Williamsit" ihan vaan Suomessa ollut malli vai onko näitä näkynyt ulkomaillakin eri nimellä? Saatto olla ihan Anttilan spottierä joltain itästen maitten tehtaalta. Onhan noita, niinkuin ny vaikka T-kaupan Harley Benttonit, JHS:n Vintaget, tai monet muut. J&D Bros lienee hävinnyt historiaan, kuten tuo Williamssi? Ennen muinoin oli vallan yleistä että jos tilasi riittävän kokoisen batchin soittimia joltain itäisten maitten valmistajalta, niin sai vaikka oman nimensä/tuotemerkkinsä/what ever siihen lapaan.
![]() 19.12.2021 11:13:36 (muokattu 19.12.2021 11:16:59) | |
fox: Ennen muinoin oli vallan yleistä että jos tilasi riittävän kokoisen batchin soittimia joltain itäisten maitten valmistajalta, niin sai vaikka oman nimensä/tuotemerkkinsä/what ever siihen lapaan. Ahaa, ok no ei sitten ihmekään kun Williams nimellä ei löydy muualta. Taitaa kuitenkin nämä "Williams" les paulit olla noista W- kitaroista niitä laadukkaampia, tai ainakin siltä vaikuttaisi? Onhan tässä minunkin lespassa vielä vähän nauhat rempallaan pikkuisen ja jakin vois vaihtaa parempaan, mutta elektroniikat, lavan satulan ja mikit vaihtamalla tuli ihan kelpo peli. W- lespa on vähän mun Tokai lespaa lyhyempi pituudeltaan sekä ohuempi rungoltaan. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 20.12.2021 11:29:58 | |
fox: Saatto olla ihan Anttilan spottierä joltain itästen maitten tehtaalta. Onhan noita, niinkuin ny vaikka T-kaupan Harley Benttonit, JHS:n Vintaget, tai monet muut. J&D Bros lienee hävinnyt historiaan, kuten tuo Williamssi? Ennen muinoin oli vallan yleistä että jos tilasi riittävän kokoisen batchin soittimia joltain itäisten maitten valmistajalta, niin sai vaikka oman nimensä/tuotemerkkinsä/what ever siihen lapaan. Kyllä J&D on vielä voimissaan. Sitä saa Saksasta Musicstore.com -verkkokaupasta: https://www.musicstore.com/en_OT/EU … tric%2BGuitars%26Isondemand%3Dfalse Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 20.12.2021 11:46:11 | |
iec: Kyllä J&D on vielä voimissaan. Sitä saa Saksasta Musicstore.com -verkkokaupasta: OK, niitten "oma brändi"hän se on. En oo vaan vähään aikaan törmännyt. Joskus noita Jack ja Dannyja pyöri enemmältikin. ;)
![]() 20.12.2021 13:29:00 | |
Testasin pikaisesti Williams-merkkistä stratoa Anttilassa joskus 2006 tai 2007. Oli silloin ylivoimaisesti huonoin kitara, mitä olen koskaan kokeillut, ja on sitä edelleen. :D Kaverin T-kaupasta tilaama harleybentton oli jo tuohon aikaan suorastaan ylellinen soitettava siihen W-tekeleeseen verrattuna, vaikka laatu ei ollut sinne päinkään sitä mitä harlikoissa nykypäivänä. | |
![]() 15.02.2024 20:59:03 (muokattu 15.02.2024 21:00:47) | |
Antti1: Huono ostos. Hinta ei ton vahvarin kohdalla kerro mitään. Mä voin myydä sen sulle tonnilla. Se on silloin tosi hyvä, eikö? Jätä mieluummin ostamatta ja osta oikea soitin, ne on nykyään edullisia. Huntti on iso raha köyhälle. Kyllä mulle Williams kelpaisi, jos täällä netissä ei sitä olisi mustamaalattu. En ole ikinä moista edes kokeillut, kun minut(kin) on aivopesty uskomaan, että Williams-merkkiset kitarat ovat täysin p*skoja. Mistä minä tiedän, vaikka ne olisivat todella hyviä. Mumot bludaa! | |
![]() 15.02.2024 22:14:41 | |
Sabbathologist: Huntti on iso raha köyhälle. Kyllä mulle Williams kelpaisi, jos täällä netissä ei sitä olisi mustamaalattu. En ole ikinä moista edes kokeillut, kun minut(kin) on aivopesty uskomaan, että Williams-merkkiset kitarat ovat täysin p*skoja. Mistä minä tiedän, vaikka ne olisivat todella hyviä. Kaverilla on edelleen jemmassa 90-luvulla ostettu Williamsin stratokopio ja kyllä se ihan peruskitaralta tuntuu, itsekin sillä joskus renkuttelin vuoden päivät eikä mun sormia ole tarvinnu sen jälkeen amputoida. Tulin, näin, paskoin housuun. | |
![]() 15.02.2024 22:17:39 | |
Yhdellä olen minäkin soitellut. Ei ollut hyvä soitin, mutta sinänsä ihan käyttökelpoinen. Mitenkä lie | |
![]() 16.02.2024 07:25:03 | |
Harva halpa kitara - tai kalliimpikaan nykyään - on ihan loppuun asti viimeistelty ja säädetty, plus vielä sen että.. kun on puisia soittimia, niin etenkin tän maan oloissa kitara saattaa helposti tarvita pientä "korjaussäätöä" parikin kertaa vuodessa. Toki jos kielet on valmiiks korkealla, eikä soittajakaan ole "konsertointi-tasolla", niin ei näitä hienosäätö tarpeitakaan edes huomaa. Mä ostin 20v sitten pojalle anttilasta williams -setin satkulla. Ei tullut kitaristia siitä pojasta, eikä varmaan ollut kitarasta kiinni. Kyseinen strato siirtyi kaverin prätkätallille ja on siellä edelleen ja kelpaa "niille pojille" paremman puutteessa. Williamseja myydään about 40-100E haarukassa käytettynä. Ite ostin viimeks yhden muistaakseni 50:llä. Pyyhin "uudet maalit" (edellisen omistajan tekemät) pois märällä rätillä ja säädin kitaran soittokuntoon. Sen jälkeen se oli mulla 3-4 vuotta töissä rämpyttely -kitarana ja ajoi asiansa erittäin hyvin. Nää uudemmat (?) strato-williamsit tunnistaa siitä, että sunbursti on vaan julkisivun puolella. Takapuoli on musta. | |
![]() 16.02.2024 11:58:33 (muokattu 16.02.2024 11:59:31) | |
jaripat: Nää uudemmat (?) strato-williamsit tunnistaa siitä, että sunbursti on vaan julkisivun puolella. Takapuoli on musta. Kirpparilla oli Williamsin musta strato. Vissiin jokin välimalli, lapa ei kuitenkaan ollut maalattu. Kaula oli mukavan tuhti, eiköhän siitä säätämällä olisi jonkinlaisen soittopelin saanut. Satula oli liian korkea, intonaatio pielessä ja kaularauta ruuvauksen tarpeessa mutta nauhatyö oli ihan ok ja potikkatuntuma mukava :) En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 16.02.2024 15:22:23 | |
Mää oon pari williamsin akustista päässyt testaamaan ja yhden jonkun straton. Kumpikaan akustisista ei ollut soitto- eikä korjauskelpoinen muutaman vuoden satunniasen soittelun jälkeen, se strato oli lähes soittokelpoinen tosin iästä en osaa sanoa, enkä sitä kuin paljon isihen oli tehty remonttia... Sillä 50-100e saanee myös soittokelpoisia soittimia jos jaksaa hetken katsella ympärilleen... kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 16.02.2024 15:44:13 | |
Minä olen kokeillut yhtä Williams stratoa joskus ja se oli yksi huonoimmista soittimista jota olen koskaan kokeillut. Siinä oli niin paljon pielessä asioita ja osat vielä kura huonoja, ettei siitä olisi saanut kunnollista yhtään mitenkään. Kaikki osat olisi pitänyt vaihtaa. En ottaisi sellaista edes ilmaiseksi. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)