Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5249 250 251 252 253444 445 446 447 448
Laulava Kylätohtori
26.03.2018 16:54:02
Shredator: No nekin kyllä. Sulla on ollut sitten parempi tuuri kun mulle mutisevat aina että "kein versand"...

Eiku ne ei vaan ymmärrä sua. Nyt soitat puhelimella ja kun tarpeeksi kuuluvasti ja hitaasti puhut suomea, niin kyllä ne alkaa vähitellen ymmärtämään ja paketti liikkua.
Olkoon menneeksi
Jukka Häikiö
02.04.2018 08:28:55

Lienee aika pohjalukemissa musaromppeiden myynti? Tossa laitoin Torille tollaisen Marshallin ihan perus 1960 4X12 alakaapin ja hinnaksi 290€, sillä ajatuksella, että lähtee siitä samantien, olin VÄÄRÄSSÄ, ei lähtenyt. Ihan käypänen hintahan tolle ois 400€, että siinä ois ollut jollekin pikku tilin paikka, jos vaikka trokannut etiäpäin. Thomannin hinta tuolle näytti olevan 655€, eli kerroin siellä 0.4X hujakoissa.

Joku jossain toitotti, että jossain FB-kirppiksellä menis kaikki nopsaan, oma kokemus on kyllä toisenlainen, jotain nuppia koitin siellä joskus kaupata ja ihan käypäseen hintaan, aivan turhaan. Taitaa olla melko global, tää yksityisten ihmisten musaromppeiden myymisen hankaluus?

Lienee kait sit niin, jos ei edes halvalla hinnalla, niin sitten vaan odottamalla ja käypäsellä hinnalla, jokaiselle romullehan on kyllä tarvitsijansa, kunhan jaksaa odottaa.

Mut joo, edelleen kyllä, jos tarvii jotain musarompetta myydä, niin MNet on mun mielestä paras ja selkein, kategorioineen ja hakuineen.
Onneksi ei kummempia romppeita ole, joista tarttis eroon päästä, muutenkin, mitä vähemmän tavaraa, sen parempi, ainakin mulle.
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
Shredator
02.04.2018 09:41:37

Jukka Häikiö: Lienee aika pohjalukemissa musaromppeiden myynti? Tossa laitoin Torille tollaisen Marshallin ihan perus 1960 4X12 alakaapin ja hinnaksi 290€, sillä ajatuksella, että lähtee siitä samantien, olin VÄÄRÄSSÄ, ei lähtenyt. Ihan käypänen hintahan tolle ois 400€, että siinä ois ollut jollekin pikku tilin paikka, jos vaikka trokannut etiäpäin. Thomannin hinta tuolle näytti olevan 655€, eli kerroin siellä 0.4X hujakoissa.

Jos olisi slanted niin olisin jo ostanut. Ei sulla sellasta olis? :)
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Krice
02.04.2018 09:45:50

Jukka Häikiö: Tossa laitoin Torille tollaisen Marshallin ihan perus 1960 4X12 alakaapin ja hinnaksi 290€, sillä ajatuksella, että lähtee siitä samantien

Tuollainen iso kaappi ei välttämättä ole kaikkien ykkösvalinta jos sille ei ole jotakin varsinaista tarvetta.
hallu
02.04.2018 10:21:46
Krice: Tuollainen iso kaappi ei välttämättä ole kaikkien ykkösvalinta jos sille ei ole jotakin varsinaista tarvetta.

1x12 kaappi meni saman tien ja musta tuntuu, että sellaiset on tänäpänä aika kysyttyjä. Ite aattelin että niitä 1x12 kaappeja voi pinota haluamansa määrän että niistähän saa vaikka sen 4x12 kaapin kun pistää kasaan (no juu mä tiiän ettei soundaa ihan samalta kun on eri ilmatilassa, mutta kuhan heitin).

Itselläni on yksi Zillan 2x12 kaappi ja Änäkäiseltä on tulossa 1x12 kaappi niin pääsen oikein vertailemaan soundieroja käytännössä. Reenikseltä löytyy varmaan yhdestä kahteen 4x12 kaappiakin. Mulla on vaan semmoinen tuntuma, että 4x12 kaapit on aika isoja niiden kanssa pitää olla vähän isompi reenikämpää eikä ne nätisti tommoselle pikkuisen raflan hattuhyllyllekään sovi. Meinaan että aika paljon sitä soundietua pitää tulla että sitä viittii kanniskella ja lavan semmoisilla täyttää.

Osansa voi vaikuttaa myös se, että kun maailman isot tekijät ovat siirtyneet Kemperiin ja korvakuulokkeisiin, niin ei ne isot kaapit janipettereitäkään sitten kiinnosta.
Elämä on reiässä rattoisaa......
LaMotta
02.04.2018 11:06:15

Krice: Tuollainen iso kaappi ei välttämättä ole kaikkien ykkösvalinta jos sille ei ole jotakin varsinaista tarvetta.

Ne on onneksi tänä päivänä aika last season.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Jukka Häikiö
02.04.2018 12:45:43

Shredator: Jos olisi slanted niin olisin jo ostanut. Ei sulla sellasta olis? :)

Eipä oo....tollanen AHW/BHW-full-stack kyl on, sehän on kiva plexi-nupin alla, nojoo...ei myynnissä..ainakaan tänään...
Jukka Häikiö
02.04.2018 12:49:30

LaMotta: Ne on onneksi tänä päivänä aika last season.

Kyyyl mää edelleen liputan 412-kaapin nimeen, mieluummin kaksin kappalein, soon meinaan myös tuntoaistiin, eikä pelkkään audioon vaikuttava kokemus.
Jukka Häikiö
02.04.2018 12:51:13

Ei kaikille, osalle kyllä.
Jukka Häikiö
02.04.2018 13:57:51

Aika nopsaanhan toi sit kuitennii meni, meinas jonoa pukkaa ihan...
Kefiiri
02.04.2018 15:31:14

Ei olekaan, mutta jos varsinaista tarvetta on, niin sitähän ei korvata millään ;)
Joissain hommissa 4x12 vaan on ehdoton.
En ole musiikin asiantuntija.
fox
02.04.2018 16:13:11

Kefiiri: Ei olekaan, mutta jos varsinaista tarvetta on, niin sitähän ei korvata millään ;)

Se on aivan näin.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Haeroe
02.04.2018 16:21:43

Kefiiri: Ei olekaan, mutta jos varsinaista tarvetta on, niin sitähän ei korvata millään ;)

Missä hommissa tuo on ehdoton ja miksi? En kysy kiusallani, vaan ihan oikeasti kiinnostaa.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
aslak
02.04.2018 16:47:46
hallu: ...että kun maailman isot tekijät ovat siirtyneet Kemperiin ja korvakuulokkeisiin...

Nimeä muutama.
steelduck
02.04.2018 16:47:51

Haeroe: Missä hommissa tuo on ehdoton ja miksi? En kysy kiusallani, vaan ihan oikeasti kiinnostaa.

RocknRoll hommissa. Kun halutaan, että soundi myös tuntuu ja lahkeet lepattaa. Pienemmät kaapit kuulostaa vaan onnettomilta 4x12":sen vieressä kun soitetaan leveellä haara-asennolla.
Guitarfreak
02.04.2018 17:21:55
Jukka Häikiö: Jos sitä todellista tukevuutta haluaa siihen henkilökohtaiseen soundiin, joka ei ainoastaan kuulu, vaan myös tuntuu, niin siinä. Ton lisäksi kaikki feedback-jutut toimii 412-kaapilla ihan eri malliin, mitä noilla pienemmillä ei saa aikaseksi vasta kun luukuttamalla järjettömän lujaa, jos silloinkaan. Hommahan riippuu tietty aina tarpeesta, mut kyl meikän rokettirolli taipuu parhaiten tuollaisella, jossa on samaan aikaan auktoriteettia, mutta myös voisko sanoa "tottelevaisuutta". Kitaralla ja kaapilla on ihan erilainen symbioosi keskenään, sanoisin jopa vuorovaikutukseksi.
Mun mielestä jokaisen pitäisi hankkia kokemus full-stackista, mikäänhän ei ole enää sen jälkeen kuin ennen...

Kyllä.

Olin skeptinen kunnes kokeilin kunnollista halfstäkkiä. Sen jälkeen ei oo ollu paluuta 1x12 osastoon :/ eikä oikee mallinukseenkaan. Voi pitää hiljemmalla ja silti toimii tai sit laittaa kovalle ja silti toimii :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
hallu
02.04.2018 17:51:45
aslak: Nimeä muutama.

Pantse Syrjä .... ja ...... jaa..... jaaa.....ööööö.... siis..... öööö.... no .... siiis.... onhan niitä.... tiäthän sänyt..... nooo sekin..... mikä sen nimi nyt olikaan..... nniiin ja sit..... no öh..... mä tuumailen hetken :-D
LaMotta
02.04.2018 17:53:08

Jukka Häikiö: Kyyyl mää edelleen liputan 412-kaapin nimeen, mieluummin kaksin kappalein, soon meinaan myös tuntoaistiin, eikä pelkkään audioon vaikuttava kokemus.

Varmaan näin jos tekee pelkkiä backline-keikkoja.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
hallu
02.04.2018 17:55:37
Jukka Häikiö: Jos sitä todellista tukevuutta haluaa siihen henkilökohtaiseen soundiin, joka ei ainoastaan kuulu, vaan myös tuntuu, niin siinä. Ton lisäksi kaikki feedback-jutut toimii 412-kaapilla ihan eri malliin, mitä noilla pienemmillä ei saa aikaseksi vasta kun luukuttamalla järjettömän lujaa, jos silloinkaan. Hommahan riippuu tietty aina tarpeesta, mut kyl meikän rokettirolli taipuu parhaiten tuollaisella, jossa on samaan aikaan auktoriteettia, mutta myös voisko sanoa "tottelevaisuutta". Kitaralla ja kaapilla on ihan erilainen symbioosi keskenään, sanoisin jopa vuorovaikutukseksi.
Mun mielestä jokaisen pitäisi hankkia kokemus full-stackista, mikäänhän ei ole enää sen jälkeen kuin ennen...

No olen minä nähnyt semmoisen piippuhyllyllekin roudattavan ja olet aivan oikeassa että JCM800 ja 2x4x12 elikkäs fullstäkki, niin siinä on kyllä tiettyä auktoriteettiä mitä ei varmasti voi muulla saada. Jahka mä saan änäkäiseltä sen 1x12 kaapin, niin menen reenikselle kokeilen ajaa rinnakkain samalla nupilla noita kaikkia kolmea eli 1x12, 2x12 ja 4x12 kaappeja. Eiköhän siitä jonkinlaisen käsityksen luulisi saavan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)