saha 16.06.2004 23:05:47 | |
---|
Et tod. Meikäläinenkin soittanu 2 vuotta ja nyt oon aatellu kattoa vähän niitä metallican biisejä. Tähän mennessä vain opetellu sointuja ja teoriaa jne. Cheers, mullakin kokoajan päällä semmonen fiilis että oon onneton paska joka jää vain jälkeen(en tiedä olenko ainoa). mutta kyllä se siitä. sahalla voi sahata ja maailman ruminta soitinta voi ihailla täällä: http://www.ampland.com/humor/04/0407.jpg |
ICE 16.06.2004 23:32:39 (muokattu 21.06.2004 20:46:06) | |
---|
Mää opettelin ekan vuoden pelkkää komppia ja sitten siirryin bluesin mielenkiintoiseen maailmaan. kolmantena (vai olikos se neljäntenä?) vuotena aloin tiluttamaan niin maan perkeleesti. nykyään yritän soittaa "vähän kaikkea". pelkkä metalli ei nappaa, tosin ei myös jazzikaan. täytyy siis olla "all round guitarist". EDIT: .. vaan en ole jokapaikan höylä. Miksi juuri mä? |
Super-Jari 17.06.2004 00:53:49 | |
---|
Minä olen soittanut yli 10 vuotta ja yhtään sooloa en osaa. Ei kyllä ole missään vaiheessa kiinnostanut edes opetella. No mä olenkin vähä jälkeenjäänyt henkisesti
Olen hoppari, sivari, käiverö, vässykkä ja asun äidin helmoissa.... :((((( olen kaiken lisäksi gayeroottinen.
- turbo |
depe 17.06.2004 13:34:30 (muokattu 17.06.2004 14:35:58) | |
---|
Oikeesti. Onko se sulta jotenkin pois? Enemmän ottaa kaaliin ne, joiden pitää porata muiden soitto"tavasta". Jos tiluttelu on se juttu, niin tiluttakoon. Ja ei, en osaa tiluttaa. Ei se minulta joo ole pois, jos joku tiluttaa. Siitä vain, hienoltahan se kuulostaa ja itse en edes osaa. Mutta nimenomaan "ärsyttää" se, että näiden kanssa ei sitten voi soitella oikeen mitään itseäni kiinnostavaa (joka pitää sisällään melko laajan alueen musiikkia). Toisaalta vika on minussa, kun en osaa kompata niitä COB:n sooloja. EDIT: Ja kuten Esa Pulliainen on sanonut "meidän kitaristien ammattitermi tällaiselle soolokitaroinnille jossa käytetään lähes pelkästään 8 ja 16:sta osa nuotteja on, että kaverilla ei suoli pidä" Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
musatuukka 17.06.2004 17:38:37 | |
---|
Tilutuksessa on se että aluksi sitä on että WOU!! sitä vaan tiluttaa puol vuotta kuu huomaa että se jotenkin sujuu ja sitten sen hyväksyy sellaiseksi mausteeksi. Det är dags TO ROCK!! ...........----ja liity RealRockersClub-yhteisöön.....
http://groups.msn.com/RealRockersClub
http://groups.msn.com/browse.msnw?catid=56 |
MannihilatoR 17.06.2004 22:21:37 | |
---|
Itse olen soittanut 10 vuotta ja rapiat....aina kun käy jammaamassa kaverin kanssa häviää luulot, että osais jotakin. Teoriasta en tiedä pätkääkään, mutta kitaran soitto on paras stressinpurkukeino mitä tiedän mm.... |
Jackson Dinky 18.06.2004 15:50:33 | |
---|
Ei täällä kyllä oo semmosia 2 vuotta soittaneita jotka soittaa bodomia mennen tullen. Jau jau! |
Ainahan täällä joku haukkuu muita kitaristeja esim. satriania tai laihoa, mikä on aika käsittämätöntä. ööh..? hä? ei täälä nyt olla semmosta puhuttu. Jau jau! |
Evil-Chuck 18.06.2004 17:29:51 | |
---|
Ei täällä kyllä oo semmosia 2 vuotta soittaneita jotka soittaa bodomia mennen tullen. No vittu mä osasin niinq soittaa Bodom Night Warriorin viddu 12-veenä ja mä olin soittanu kax viikkoooo!!!! "As Wolfs Among Sheep We have Wandered" |
Jackson Dinky 18.06.2004 17:35:31 | |
---|
No vittu mä osasin niinq soittaa Bodom Night Warriorin viddu 12-veenä ja mä olin soittanu kax viikkoooo!!!! niimäki towads deadnid alku tilun. Jau jau! |
ICE 18.06.2004 18:16:10 | |
---|
niimäki towads deadnid alku tilun. "Mä osaan soittaa Kissing The Shadowsin vessassa pikkurillillä" Tästä saataisiin taas hauska keskustelu pystyyn.. heheh. Muistan ajan muinaisen kun oli täällä keskusteluaihe hauska. Aihe keskustelun "Kaverin mielestä liian hyvä?" oli. Miksi juuri mä? |
Eddie 18.06.2004 20:17:19 | |
---|
Muistan ajan muinaisen kun oli täällä keskusteluaihe hauska. Aihe keskustelun "Kaverin mielestä liian hyvä?" oli. Taitaa löytyä vieläkin Turhuus-palstalta. Kaikki liian hyvät kitaristit kaivamaan sitä esiin... :) "If you like metal, you´re my friend." |
Krendel 19.06.2004 00:59:10 | |
---|
3½ vuotta soittanut ja nyt jo hirvittää. että ollaan jälkeenjääneitä? Mä oon ite soittanut melkein kolme vuotta, ja siitäkin 8 kk meni soittamatta ku oli niin kivassa seurustelusuhteessa. Ei sulla oo mitään hätää, mullakin on tekniikka hakusessa ja sointukulut opettelematta. Sweeppiä en osaa ku muutaman. Ja toi mitä jotku sanoi, että itselle tässä soitetaan et älä murehi, pitää kyl paikkansa. Mun tapauksessa se ei pidä, kun päässä pyörii miljoona zydeemiä mut en osaa toteuttaa niitä. :D |
trapdoorinthesun 19.06.2004 16:30:57 (muokattu 19.06.2004 16:31:38) | |
---|
""Tuntuu että täälläkin pyörii paljon pari vuotta soittaneita kitaristeja, jotka soittaa bodomia ihan mennen tullen ja mulle tuottaa metallican soolotkin vaikeuksia."" No jaa-a...:D Mikä on se kehityskäyrä?? En halua olla epäkohtelias, mut mitä voi odottaa jos oot soittanu vast kolmisen vuotta? Ei se soittovarmuus ehi kasvaa minnekään paris vuodes, parikyt vuotta voi olla sellanen mitta, kun voi sanoo et soitto alkaa kulkee jotenkin. Tuskin kukaan noist pojist jotka hehkuttaa soittaneensa pari vuotta soittaa tosiaan bodomin tai metallican lurituksia yms. On eri asia soittaa makuuhuonees nauhan peräs ku treeniksellä bändin kans..... tuskin paris vuoden aikana oppii käyttää wahia ja muita laatikoita järkevästi ja yhdistää niitä soittoon.... mutta onhan niitä joitakin lahjakkaita soittajia jotka ovat syntyneet kitara kädessä... kuitenkaan niitä löytyy 1 milj jos sitäkään... tiukkaa harjoittelua päivittäin ni kyl ne metallican soolot yms menee ajallaan.. "Free your mind and your ass will follow !"- George Clinton |
Antti1 19.06.2004 17:08:23 | |
---|
mutta onhan niitä joitakin lahjakkaita soittajia jotka ovat syntyneet kitara kädessä... Mun yksi kaveri on tuollainen heppu. On siis soittanut vissiin vuodesta 95 tai 96 asti (tyyppi on nyt 17), mutta soittaa oikeasti lähes mitä vain. Ei paljon naurata kun se sanoo, ettei osaa oikein mitään soittaa ja päräyttelee kumman helpon näköisesti esim. Dream Theaterin Dance of Eternityn menemään sooloineen kaikkineen. Hullu mies... Soitteli aikoinaan Metallican Puppetsia, kun mä vasta harjoittelin jotain ganesin I Will Stay:ta. tiukkaa harjoittelua päivittäin ni kyl ne metallican soolot yms menee ajallaan.. Juuri näin. Tuo em. kaveri treenaa (ja on aina treenannut) ihan hulluna, eli ei ihan ilmaiseksi sekään ole taitojansa saanut. Tykkää kesäisin kulkea polkupyörällä päivittäin sähkäri selässään, vaikkei olisi mihinkään menossa soittamaan. Varmuuden vuoksi vain soitin messissä, jos tekisi mieli soittaa, tai pääsisi jonnekin missä on vahvari. :) Et ole yhtään jäljessä. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
toxic 19.06.2004 17:38:46 (muokattu 19.06.2004 17:39:11) | |
---|
Kyllä, sinä olet jäänyt jälkeen. Sinä olet täysi separi. No ei. Ite soittelin jotain 4-5 vuotta ja osasin juuri ja juuri jotain helppoja punk biisejä ja demppaminen oli vaikeaa ja alternatevitatevi pikkaus. Mutta sitten yhtäkkiä viikon sisällä opin ihan pirusti ("it`s a miracle"?) ja sen jälkeen opin lähes kaikki asiat muutamassa päivässä. Nyt menee trooperin soolot sun muut ihan kepeesti (mikäköhän siinä soolossa edes on vaikeaa?) ja sweepit sun muut. Ja teoriaa pitäis vissiin opetella. Minä olin siis jälkeen jäänyt :D vuosia, mutta sitten yhtäkkiä kaikki tuntui helpolle jne. Onko muille käynyt niin? Edit: VITTU, taas meni teksti ihan sekaisin. No, ihan sama. |
JS 19.06.2004 18:46:21 | |
---|
Kyllä, sinä olet jäänyt jälkeen. Sinä olet täysi separi. No ei. Ite soittelin jotain 4-5 vuotta ja osasin juuri ja juuri jotain helppoja punk biisejä ja demppaminen oli vaikeaa ja alternatevitatevi pikkaus. Mutta sitten yhtäkkiä viikon sisällä opin ihan pirusti ("it`s a miracle"?) ja sen jälkeen opin lähes kaikki asiat muutamassa päivässä. Nyt menee trooperin soolot sun muut ihan kepeesti (mikäköhän siinä soolossa edes on vaikeaa?) ja sweepit sun muut. Ja teoriaa pitäis vissiin opetella. Minä olin siis jälkeen jäänyt :D vuosia, mutta sitten yhtäkkiä kaikki tuntui helpolle jne. Onko muille käynyt niin? Edit: VITTU, taas meni teksti ihan sekaisin. No, ihan sama. Sviippaamaan ei kyllä viikossa opi... 1/2-2 vuotta ankaraa treeniä, sanon minä (tosin riippuu sviipeistäkin tietenkin). Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
Nyar 19.06.2004 22:02:59 | |
---|
Mistä sää tommosta oot saanu päähäs? Se joka soittaa bodomia mennen tullen, ei osaa soittaa muuta. Lyön vetoa, että joku helppo näppäily-osuus (tempo 100) tuottaa näille vaikeuksia. Etkö sä nyt lepakko nää, että mun autosta on pöllitty renkaat??!! |
Kitarajeesus 19.06.2004 22:11:15 | |
---|
Toisaalta tiedän yhen äijän, joka soittaa bodomia tosi nopeeta, mutta ei taida huomata kuinka monta soimatonta iskua sinne väleihin tulee... Minä tunnen näitä tyyppejä aika paljonkin... Musiikki on elämä. |
Metallica mies 20.06.2004 15:10:28 | |
---|
kun opettelee kunnolla jonkun vaikeamman Metallican soolon niin ne oppii sitten melkein kaikki muutkin koska niissä on kaikissa melkein samat niksit. BLACKENED! |