Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tks 2126 kaapeista
1
fnb112
27.03.2018 22:11:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kenelläkään sattuisi olemaan kokemuksia tästä ko. merkin isoimmasta kaapista? Olen päässyt ihmettelemään s212 :sta, joka oli sekin todella vaikuttavan kuuloinen, mutta jotenkin tuo 2126 on jäänyt silti kolkuttelemaan takaraivoon ja olisi mukava kuulla ajatuksia ja mikäli joltain moinen löytyy päästä kenties jopa kuulemaan saundi omin korvin ennen kuin pistää moisen tilaukseen. Sikälikin hankala valinta, että samalla rahalla ostaisi melkein tuon s212 :sen tuolta torin puolelta ja tilaisi vielä toisen samanlaisen kaveriksi, hmmmm, mielipiteitä?
 
ituvirtanen
29.03.2018 09:13:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vapaana en näe yhtään käytettyä 212:sta.
 
Kuusituumainen tuo varmasti ylempää keskialuetta lisää. Valmistajan huomio kannattaa napata talteen: herkkyys on "vain" 97 dB/W/m. Kaksykskakkosessa on jo 100. Ässäversioissa on sitten pikkuisen eri mitat ja herkkyydet.
 
Olen soittanut kauan aikaa sitten muutamalla viistoistasella, joista en vain pidä. Edellinen kaappi oli 2x10" (Glockenklang) ja nyt on 2x12" (Alusonic). Molemmat ovat minusta napakoita ja hyviä. Pesevät mennen tullen Aguilarin pahvilaatikot. Ehkä tuo Alu on vähän honottavampi keskellä ja olen ajatellut mitata sen joku päivä. Parametrisella voisi oikaista isoimman keskipiikin pois.
 
Joka tapauksessa kakstoistaset liikuttavat mukavasti ilmaa. Yksi elementti olisi liian pieni mutta kaksi tuntuu sopivalta kombolta: helpohkosti liikuteltava ja kuitenkin riittävän iso ääni. Eikä tarvitse mennä suorituskyvyn äärirajoille. TKS oli myös listallani Barefacedin edellä mutta tällä kertaa alumiinikotelo voitti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «