Jucciz 28.03.2018 01:02:01 | |
---|
JeKo: Mä kävin viime viikolla pajalla. Nyt sitten odotellaan! Miten sun kitarat on palvelleet? Jaha jaha! Laitoitko kitaratilauksen sisään - ja jos kyllä, millaista on tulossa? :) Omat kolme GAS-kitaraani ovat palvelleet hienosti. Ensimmäinenhän on ollut jo n. 150 keikalla tähän mennessä: elämän jälkiä on tullut, kuten työkaluihin aina, mutta tärkeimmät asiat, eli soundi ja soitettavuus ovat edelleen huippuluokkaa. Kyllähän tässä kieltämättä neljättä jo suunnitellaan... |
JeKo 28.03.2018 01:22:26 | |
---|
Jucciz: Jaha jaha! Laitoitko kitaratilauksen sisään - ja jos kyllä, millaista on tulossa? :) Omat kolme GAS-kitaraani ovat palvelleet hienosti. Ensimmäinenhän on ollut jo n. 150 keikalla tähän mennessä: elämän jälkiä on tullut, kuten työkaluihin aina, mutta tärkeimmät asiat, eli soundi ja soitettavuus ovat edelleen huippuluokkaa. Kyllähän tässä kieltämättä neljättä jo suunnitellaan... Bodyn maalauksen, kaulan ja koko paketin kasauksen tilasin. Mä olen omaa telerunkoa työstänyt jonkun aikaa ja nyt kun sain sen viimeinkin valmiiksi niin ajattelin luovuttaa loput prosessista osaaviin käsiin :-) Mä itse asiassa taisin nähdä sun nimellä varustetun otelaudan siellä puuvarastossa kun pläräsin itelle sopivaa ruusupuotelautaa. Sulla ilmeisesti on tele ja strato? Mikäs se kolmas valmistunut yksilö on? "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco |
Jucciz 28.03.2018 01:28:26 | |
---|
|
JeKo 28.03.2018 01:39:35 | |
---|
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
JeKo: Tänks! Pitääpä tsekata. Onko tuo kompensoitu yläsatula sun mielestä ollut erityisen hyödyllinen? Yleensähän auttaa jo paljon kun satulaa siirtää lähemmäs 1. nauhaa. Tuossa kompensoidussa mallissa tietenkin saa varmaan vielä vähän lisättyä vireisyyttä ekoilla nauhoilla. Kyllä tuo kielikohtainen kompensaatio on mun mielestäni todella toimiva juttu. Mun korvien mielestä se on parempi kuin tavallinen suora satula, enkä oikein muita perusteita osaa antaa, vaan se kai se tärkeintä onkin, että oma korva tykkää. Etenkin otelaudan alkupäästä otettavat soinnut kyllä mielestäni soivat vireisemmin tuon ansiosta. |
JeKo 28.03.2018 01:45:51 | |
---|
Jucciz: Kyllä tuo kielikohtainen kompensaatio on mun mielestäni todella toimiva juttu. Mun korvien mielestä se on parempi kuin tavallinen suora satula, enkä oikein muita perusteita osaa antaa, vaan se kai se tärkeintä onkin, että oma korva tykkää. Etenkin otelaudan alkupäästä otettavat soinnut kyllä mielestäni soivat vireisemmin tuon ansiosta. Aivan. Earvanaa joskus kokeilin ja siinä oli jopa liikaa kompensaatiota omaan makuun. Tuo "manuaalisesti" ja yksilöllisesti tehty yläsatula lienee paras kompromissi suorilla nauhoilla varustetun kitaran kanssa. Hmm, pitääpä pohtia! "The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Jucciz 28.03.2018 01:46:52 (muokattu 28.03.2018 01:55:49) | |
---|
|
Bald Anus 28.03.2018 08:18:13 | |
---|
sääh |
Jucciz 28.03.2018 10:22:52 | |
---|
Bald Anus: Tuo Sparkle-Tele on aivan naurettavan hienon näköinen soitin. Huhhuh. Ja jakaa muuten mielipiteitä. On täällä niitäkin, jotka eivät kuulemma kamalampaa ole nähneet. Ehdottomasti oikean valinnan merkki: eipähän oo tylsä. ;) |
Tympee Huttunen 28.03.2018 11:23:55 | |
---|
Jucciz: Ja jakaa muuten mielipiteitä. On täällä niitäkin, jotka eivät kuulemma kamalampaa ole nähneet. Ehdottomasti oikean valinnan merkki: eipähän oo tylsä. ;) Itse pidän tosta stratosta. Tulee mieleen joku 70-luvun sci-fi ja avaruusalukset. Onnistunut väritys. |
Kefiiri 28.03.2018 12:21:29 | |
---|
Jucciz: Ja jakaa muuten mielipiteitä. On täällä niitäkin, jotka eivät kuulemma kamalampaa ole nähneet. Ehdottomasti oikean valinnan merkki: eipähän oo tylsä. ;) Täytyy myöntää että se toinen Tele on enemmän minunkin makuuni, mutta se sitten onkin tavattoman hieno. En ole musiikin asiantuntija. |
Jucciz 28.03.2018 12:23:32 | |
---|
Kefiiri: Täytyy myöntää että se toinen Tele on enemmän minunkin makuuni, mutta se sitten onkin tavattoman hieno. On hyvä olla ääripäät, kun koskaan ei tiiä, mimmonen fiilis on: täysin överi ja peruksien perus. |
Savu 28.03.2018 16:41:03 | |
---|
-Ibanez- Torilla tavataan! |
TTV 28.03.2018 16:43:21 | |
---|
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Corto 28.03.2018 16:59:56 | |
---|
More Gary, Less Paul |
Stone 30.03.2018 10:06:34 | |
---|
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Putti Possu 30.03.2018 13:05:32 | |
---|
Eilen kotiutui Ibanezin 2018 malliston AZ2402-ICM. Pakko sanoa, että paras Ibanezin kepakko, joka mun käsissä on käynyt. Out of the box joitakin säätöjä piti kuitenkin tehdä, kuten kaularaudan kiristystä, tallapalojen ja mikkien korkeuden säätöä sekä virittimen korkeuden madaltamista D-kielelle. Nyt toimii kuin se junan vessa. Saundiltaan erittäin tasapainoinen esim. eri kielten suhteen ja oikeastaan eri tasolla RG- ja S-sarjan Prestigeihin verrattuna. Bendaustuntuma on pehmeä rosterinauhoista johtuen. Mikit on hyvät ja tukevat melkein minkä tahansa tyylin veivaamista. High gain-saundit pysyy kasassa hyvin ja koko kitara on aika hemmetin hyvin artikuloiva. Me likes. |
pappasfin 30.03.2018 19:42:39 | |
---|
Putti Possu: Eilen kotiutui Ibanezin 2018 malliston AZ2402-ICM. Pakko sanoa, että paras Ibanezin kepakko, joka mun käsissä on käynyt. Out of the box joitakin säätöjä piti kuitenkin tehdä, kuten kaularaudan kiristystä, tallapalojen ja mikkien korkeuden säätöä sekä virittimen korkeuden madaltamista D-kielelle. Nyt toimii kuin se junan vessa. Saundiltaan erittäin tasapainoinen esim. eri kielten suhteen ja oikeastaan eri tasolla RG- ja S-sarjan Prestigeihin verrattuna. Bendaustuntuma on pehmeä rosterinauhoista johtuen. Mikit on hyvät ja tukevat melkein minkä tahansa tyylin veivaamista. High gain-saundit pysyy kasassa hyvin ja koko kitara on aika hemmetin hyvin artikuloiva. Me likes. Onnea uudesta kitarasta :) Itekin noita katellu mutta vielä olen malttanu mieleni kun noita Ibanezeja löytyy entuudestaan. Noi AZ sarjalaiset tuntuvat olevan soundiltaan monipuolisia ja oikein hyvä lisäys Ibanezin mallistoon. PappaSFin |
kunnasja 02.04.2018 01:31:54 | |
---|
Jaaaa-a. On aikaa vierähtänyt siitä kun tänne viimeksi tuli kirjoiteltua. Varmaan ei naamakaan ole enää tuttu. Kampetta on tullut ja mennyt, tänään juuri sovin kaupst käytetystä pedaalista. Lyhyt tilannekatsaus ihan vain huvin vuoksi. Räkkikamat on pääosin jääneet varastoon, se pitää mainita hrti kärkeen kun aikanaan tuli artikkeleitakin kirjoiteltua aiheesta. Tallella on vielä pari etuastetta ja yksi pääte. Tilalle on tullut nuppeja ja tietynlainen hybridikalusto, ensin Marsu ja hiljattain Engl. Pedaalihullutukseen en ole lähtenyt mukaan, vaikka pari purkkia räkkihyllystä löytyykin. G-system on pysynyt räkissä, tosin parempaa soundia hakiessa sen kytkentä on vähän muuttunut. Voodoo Lab reititin huolehtii nyt siitä puolesta. G-systemin käyttöliittymä ja etenkin jalkio on mainio, ja kun siihen on kohta 15 vuodessa tottunut, ei huvita vaihtaa. Listattuna siis: Kitara Nuppi Kaappi Räkki, jossa - Langaton - G-system - Voodoo Lab GCX - Muutama pedaali Joskus wah lattialla. |
krk 07.04.2018 21:14:20 (muokattu 07.04.2018 21:19:27) | |
---|
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me...
Joel Paterson |