Aihe: Hintaansa nähden parhaat modulaatio/delay/reverb -pedaalit 2018
1 2 3
Guitarfreak
25.03.2018 07:45:11
Ehx small stone on aika kova kans :) itse tykännyt jo pitkään.

Hommasin vähän aikaa sit Digitechin Venturan. Se on aika monipuolinen - etsii vielä paikkaansa (ennen- vai jälkeen vahvistinta.) mut kätsy ku voi vaihtaa lennosta hidas/nopea :)
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
VIPMetal
25.03.2018 10:36:57

LaMotta: Tap tempo tremoloista on pakko mainostaa omistamani seymour duncan shape shifter.

Mitäs muita vaihtoehtoja niitä on? Siis tap tempolla? Ja tarvitseeko tremolossakin tap tempoa... en oo tullu ajatelleeks. No joo, saishan sen biisin mukaan polkastua..
Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why
VIPMetal
25.03.2018 10:40:27

steelduck: TC-Electronicsin HOF on yksinkertaisuudessaan aivan huippu reverb.

TC:n pedaalin ovat muutenkin hintalaatusuhteessa todella hyviä. Flashback delay on minusta paras digi-delay hintalaatusuhteeltaan.

Analogi delayssä MXR Carbon Copy on aivan huippu.

MXR Phase 90 on mainio klassikko Phaser

Boss CE-2 Waza Craft chorukseen kannattaa myös tutustua.

Tota Carbon Copyä oon joskus mietiskellyt. Kyllä mää ehkä erikseen hommaan digin ja analogin. Käytän vähän eri tarkoitukseen ja sittenhän voi tehdä presetin, missä molemmat (kaikki pedaalit) päällä yhtä aikaa. Joo tuo MXR Phase90 on vanha tuttu. Noita HoFfeja on kehuttukki. Kaverilta just lähti semmonen, ois pitäny tarttua edullisesti, mutta olin niin pihalla nykytarjonnasta. Samoin meni x4 ohi.
VIPMetal
25.03.2018 10:42:59

Guitarfreak: Ehx small stone on aika kova kans :) itse tykännyt jo pitkään.

Hommasin vähän aikaa sit Digitechin Venturan. Se on aika monipuolinen - etsii vielä paikkaansa (ennen- vai jälkeen vahvistinta.) mut kätsy ku voi vaihtaa lennosta hidas/nopea :)

Mua pelottaa noissa missä ei oo level säätöä, et se on liian hiljanen/voimakas. Ja tällöin käyttökelvoton. Näin kävi aikoinaan Nano Clonelle. Signaalin taso tippui, kun pedaalin paino päälle.

Tohon Venturaan pitää tutustua. Pitääki nyt yövuoroissa kahlata juutuubia läpi näiden ehdotusten pohjalta. Kauheita ne saman firman pedaalilaudat kaupoissa. =DD
gunnar
25.03.2018 11:45:50
Corto: Paitsi että puhuin vähän pashaa näin pääsiäisen kynnyksellä: ei tossa reverbiä ole lainkaan, ainostaan delay/looper-pedaali on kyseessä. Tosin demojen perusteella houkuttaa kovasti itseäkin ostaa.

Et puhunut, yhdestä modesta saa kyllä reverbin ja toisesta myös jonkinlaisen chorus tyyppisen modulaation.
Krice
25.03.2018 12:47:42

Varsinkin reverbin suhteen "paras" on sellainen, joka kuulostaa omasta mielestä parhaalta ja se on varsin yksilöllistä. Yleisesti voisi sanoa, että jos on hankkinut useita halpoja (alle 100 euroa) reverb-pedaaleita eikä yksikään oikein tunnu hyvältä, niin kannattaa välillä kokeilla kalliimpia. Reverb varsinkin ja miksi ei myös delay ovat aika kriittisiä laadun suhteen, halvalla ei oikein tunnu löytyvän hyvältä kuulostavaa pedaalia. Sama koskee toki myös muita pedaalityyppejä.
s8na
25.03.2018 14:48:14

Phaseriksi ostin visal soundin garagetonen oil can phaserin käytettynä 40 eurolla. Tää on suora kopsu käytännössä jostain vanhasta legendakytkennästä. Hintaansa nähden ihan huippu.
VIPMetal
25.03.2018 16:42:44

Krice: Varsinkin reverbin suhteen "paras" on sellainen, joka kuulostaa omasta mielestä parhaalta ja se on varsin yksilöllistä. Yleisesti voisi sanoa, että jos on hankkinut useita halpoja (alle 100 euroa) reverb-pedaaleita eikä yksikään oikein tunnu hyvältä, niin kannattaa välillä kokeilla kalliimpia. Reverb varsinkin ja miksi ei myös delay ovat aika kriittisiä laadun suhteen, halvalla ei oikein tunnu löytyvän hyvältä kuulostavaa pedaalia. Sama koskee toki myös muita pedaalityyppejä.

No tämä on varmasti totta. Tuo Mooer Shimverb on suoraan sanottuna aika paska. No pienellä ku pitää niin on parempi kuin ilman, mutta joo.

EHX Memory Toy vois olla ihan kätevä analog delay. Sopivan pienikokoinenkin. Ainakin isoveljensä Boy toimii hyvin räkkihyllyllä. Toisaalta jos räkkiin heittäis analog delayn kunkun (mikäs se ois?), niin vois sieltä vapauttaa ton Boyn tohon pedaalilautaan. Ainahan se vähän riippuu mikä sattuu tuleen vastaan, kun on rahaa. En mää uutena mitään meinaa ostaa, paitsi kieliä.
VIPMetal
25.03.2018 16:48:48

Silleenhän tossa mulla on 8 looppia (Joyo PXL-8 Pro):

1: Phaser (?)/Chorus(?)
2: Tremolo(?)
3: Bad monkey
4: Joyo Roll Boost
5: Boss NS-2
6: Analog delay (?)
7: Digital delay (?)
8: Reverb (?)

Että varmaan tolleen tuo tulee olemaan. Jos tuntuu, et loopit loppuu niin reverb ja NS-2 voi olla koko ajan päällä. Eli jos chorus olis yhdessä ja sitte olis vielä yks joku avaruusefektipedaali loopissa.
Tympee Huttunen
26.03.2018 08:41:48
Krice: Varsinkin reverbin suhteen "paras" on sellainen, joka kuulostaa omasta mielestä parhaalta ja se on varsin yksilöllistä. Yleisesti voisi sanoa, että jos on hankkinut useita halpoja (alle 100 euroa) reverb-pedaaleita eikä yksikään oikein tunnu hyvältä, niin kannattaa välillä kokeilla kalliimpia. Reverb varsinkin ja miksi ei myös delay ovat aika kriittisiä laadun suhteen, halvalla ei oikein tunnu löytyvän hyvältä kuulostavaa pedaalia. Sama koskee toki myös muita pedaalityyppejä.

Reverbissä ymmärrän, että voi digivehkeessä olla monimutkaisiakin algoritmeja, mutta delay on musta vain delay. Jos tarkoitus on tehdä digitaalinen delay, joka toistaa virheettä soitetun äänen, en usko niissä olevan suuria eroja, koska suurin osa perustuu yhteen tai kahteen yleisesti käytettyyn IC-piiriin. Komponenteissa voi olla eroa, mutta tätä nykä Joyot ja Mooerit on tehty yllättävän laadukkaista kytkimistä jne. Ja ennenkaikkea ne on saatu tehtyä oivaan kokoon.

Ja jos Mooeria tosiaan pitää halpakopioijana niin onhan heillä esim. delayn lippulaivatuotteena Devin Townsend Ocean Machine, joka monipuolisuudessaan ja äänenlaadultaan on kova vastine mille tahansa.
Krice
26.03.2018 09:01:06 (muokattu 26.03.2018 09:01:24)

Tympee Huttunen: Jos tarkoitus on tehdä digitaalinen delay, joka toistaa virheettä soitetun äänen, en usko niissä olevan suuria eroja

Monet kitaristit tuntuu käyttävän analogisia tai sitä mallintavia delay-pedaaleita. Laadun suhteen merkitystä on silläkin miten pedaali muuttaa ääntä, miten paljon se tuottaa kohinaa jne. Laatuasioiden suhteen olen huomannut, että kun käyttää kitarapedaaleita syntikoiden kanssa niin siinä huomaa paremmin mitä pedaali tekee äänelle kuin kitaran kanssa. Kitaran soundi on melko lofi-tyyppistä, joten siinä ei ole niin ratkaisevaa äänenlaatu, paitsi jos kuuntelee oikein tarkasti ja tekee vertailuja.
Tympee Huttunen
26.03.2018 09:28:24
Krice: Monet kitaristit tuntuu käyttävän analogisia tai sitä mallintavia delay-pedaaleita. Laadun suhteen merkitystä on silläkin miten pedaali muuttaa ääntä, miten paljon se tuottaa kohinaa jne. Laatuasioiden suhteen olen huomannut, että kun käyttää kitarapedaaleita syntikoiden kanssa niin siinä huomaa paremmin mitä pedaali tekee äänelle kuin kitaran kanssa. Kitaran soundi on melko lofi-tyyppistä, joten siinä ei ole niin ratkaisevaa äänenlaatu, paitsi jos kuuntelee oikein tarkasti ja tekee vertailuja.

Analogisen ja sitä mallintavat on erikseen. Niissä se ääni ei tulekaan puhtaana, vaan on tekniikan tai sen esikuvan takia aina jossain määrin paskottu ja tuolloin kyse onkin totaalisista makuasioista.
Jaketsu
28.03.2018 02:04:51
Mooerin ElecLady on loistava Electric Mistress -kopio. Se nyt vaan on noin 567% pienempi, mitä isolootainen EHX:n Deluxe Electric Mistress ja on saundillisesti lähes identtinen. Suosittelen kovasti ellei tämä mystinen "muovisuus" sitten haittaa liiaksi ;)
VIPMetal
28.03.2018 12:48:29

En ole Mooereita testannu. Ainaki nuo kaks Joyoa pitävät häiriöääniä, ilmeisesti virroista.
Tympee Huttunen
28.03.2018 12:59:34
VIPMetal: En ole Mooereita testannu. Ainaki nuo kaks Joyoa pitävät häiriöääniä, ilmeisesti virroista.

Aika moni pitää häiriöääniä. Laitapa modaamaton 70-luvun Electric Mistress niin kuuluu efekti läpi vaikka ei ole edes päällä. Mulla piti juuri EHX:n Freeze surinaa kun oli yhteinen power plant, missä ei ollut eristetyt ulostulos. Pidän tuota enemmän virtalähteen ongelmana, kuin itse pedaalin.
VIPMetal
28.03.2018 13:05:57

Tympee Huttunen: Aika moni pitää häiriöääniä. Laitapa modaamaton 70-luvun Electric Mistress niin kuuluu efekti läpi vaikka ei ole edes päällä. Mulla piti juuri EHX:n Freeze surinaa kun oli yhteinen power plant, missä ei ollut eristetyt ulostulos. Pidän tuota enemmän virtalähteen ongelmana, kuin itse pedaalin.

No jos on yks pedaali laadukkaassa virtalähteessä ja inisee, niin kyllä se on pedaalin vika.
Tympee Huttunen
28.03.2018 13:07:01
VIPMetal: No jos on yks pedaali laadukkaassa virtalähteessä ja inisee, niin kyllä se on pedaalin vika.

Ei välttämättä. Laita virtalähteen ja pedaalin specsit.
htm
28.03.2018 14:03:30

steelduck: TC-Electronicsin HOF on yksinkertaisuudessaan aivan huippu reverb.

TC:n pedaalin ovat muutenkin hintalaatusuhteessa todella hyviä. Flashback delay on minusta paras digi-delay hintalaatusuhteeltaan.

Yhdyn tähän. Mulla on HOF, Trinity2 ja Alter ego x4 käytössä. Se hof mini on muuten näppärän kokoinen, mutta mua rupes tosi nopeesti nyppimään, kun mitääs säätövaraa ei ollu ilman tietokonetta.
Sit kuulin yhelloä keikalla livenä sitä niiden vibeä, ja se oli kans kova.

H
www.signumfreud.com www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
pvais
29.03.2018 06:36:08

Joku mainitsikin aikaisemmin jo EH:n Canyon delayn, itsellä ollut noin 2kk käytössä ja voin suositella. Löytyy ne tavalliset delayt ja sitten päälle vielä modulaation kera. Echo, tape sekä memory man mallinukset on olleet käytössä ja hyvin ovat toimineet. Modulaatioista olen käyttänyt oikeastaan vain shimmeriä ja siihen kyllä tykästyin.

No sitten Chorus pedaaleista, Boss on ollut mut suosikki. Nyt käytössä chorus ensemble ce-5, minusta Boss tekee mitä pitääkin ja on edullinen.

TC:n HOF oli joskus käytössä ja se kyllä kuulosti hyvälle, mutta möin sitten pois. Itse en pidemmän päälle tykännyt kännykällä ladata saundia pedaalin. Jäin kaipaamaan säätöpotikoita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)