Aihe: Heavy metal käsitteenä ja "vanha liitto"
1 2
kuhta52
17.06.2004 06:29:47

Juu, Lappiksella terveisiä, että kyllä sä oikein tiesit kenestä puhuttiin. Täytyy vielä mainita ettei kyseinen kommentti ole vaikuttanut meidän keskisiin väleihin ollenkaan, mitään muuta en oikeastaan häneltä odottanutkaan.
Itse olen sellainen crossover-tyyppi, enkä tarkoita siis sitä musiikin suuntausta. Tavallaan minussa on osa sellaista puritaania tietyssä mielessä mutta oikeastaan olen todella vapautunut musiikillisista kahleista. Tämä lähinnä tarkoittaa sitä, että tiettyjä juttuja en minäkään sulata en sitten millään heviksi mutta toisaalta Prodigyn tai Dire Straitsin levy saattaa sujahtaa soittimeen helposti. Tämä on enimmäkseen erään aikakauden tulosta kun luovuin nuoruuden puritanismista järjettömän rokki-innostuksen viemänä. Siinähän tuli sitten vanavedessä kaikki muukin.
Se jopa minuakin potuttaa, kun tietyt, varsinkin nu-metal jutut, kulkee sen hevi nimikkeen alla eteenpäin. Ei sitä vaan pysty sietämään, kyllä se nyt itsellekin se hevi vielä kuitenkin aika paljon merkitsee. Ilman sitä olisin kuitenkin aivan eri ihminen.
Bonegrinderin "No more wasting time" MCD ulkona! www.bonegrinder.com
JKH
17.06.2004 09:37:06
Mä en tunnusta metallia ollenkaan. Heviä sen olla pitää perkele! Heviä tai heavy metalia! Metalli on sitä mistä lapiot tehdään.

Tämähän se on asian laita. Ennen puhuttiin vaan hevistä. Nämä luokitukset ovat nykynuorison vitsaus. En edes yritä ymmärtää niitä. Vieläkin puistattaa, kun joku taannoin sanoi Black Sabbathin olevan doom-metallia. On se niin väärin...
"Miksi pitää aina mainita, jos joku on maailmankuulu, jos hän kerran on maailmankuulu?" -Markus Kajo
kuhta52
17.06.2004 11:18:41

Tämähän se on asian laita. Ennen puhuttiin vaan hevistä. Nämä luokitukset ovat nykynuorison vitsaus. En edes yritä ymmärtää niitä. Vieläkin puistattaa, kun joku taannoin sanoi Black Sabbathin olevan doom-metallia. On se niin väärin...

Niin. Taisin tästäkin asiasta mainita tuolla alkujuonnossani. Taitaa olla aika paljon siitä katsojasta kiinni miten asian näkee mutta nämähan ovat vain määritelmiä ja termejä. Toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä mutta sama asia.
Super-Jari
17.06.2004 11:44:04
Parhaita on silti nämä puusilmät jotka on vasta tutustuneet metalliin ja kieltävät kaiken muun musiikin musiikkina. Vain metalli on oikeaa, tai parhaimmillaan vain pieniosa siitä on oikeaa musiikkia.
Niiden sankarien kanssa saa aikaan aina hyviä keskusteluita.
No mä olenkin vähä jälkeenjäänyt henkisesti
Olen hoppari, sivari, käiverö, vässykkä ja asun äidin helmoissa.... :((((( olen kaiken lisäksi gayeroottinen.
- turbo
Risto Mustalisä
17.06.2004 12:16:44
Parhaita on silti nämä puusilmät jotka on vasta tutustuneet metalliin ja kieltävät kaiken muun musiikin musiikkina. Vain metalli on oikeaa, tai parhaimmillaan vain pieniosa siitä on oikeaa musiikkia.
Niiden sankarien kanssa saa aikaan aina hyviä keskusteluita.

Joo ja löytyy niitä vähän vanhemmistakin...Huvittaa nämä tyypit joiden mukaan joku h-n 80-luvun thrash/death/mikälie on jotain "vanhan liiton" heviä.Ja sitten on poikasilla kanttia väittää ettei Led Zeppelin/Uriah Heep/Deep Purple ole hevibändi.Enkä nyt puhu vain tämän palstan kirjoittajista vaan yleisestä kokemuksesta.
Born to be wild! - paitsi kotona..
Super-Jari
17.06.2004 12:42:13
Joo ja löytyy niitä vähän vanhemmistakin...Huvittaa nämä tyypit joiden mukaan joku h-n 80-luvun thrash/death/mikälie on jotain "vanhan liiton" heviä.Ja sitten on poikasilla kanttia väittää ettei Led Zeppelin/Uriah Heep/Deep Purple ole hevibändi.Enkä nyt puhu vain tämän palstan kirjoittajista vaan yleisestä kokemuksesta.

Vanhanliiton metallia ne kasari jytkytykset on. VL-heviä on sitten juuri nämä seppeliinit ja hiipit.

Hoho.
No mä olenkin vähä jälkeenjäänyt henkisesti
Olen hoppari, sivari, käiverö, vässykkä ja asun äidin helmoissa.... :((((( olen kaiken lisäksi gayeroottinen.
- turbo
Ben_D
17.06.2004 12:59:15

Vanhanliiton metallia ne kasari jytkytykset on. VL-heviä on sitten juuri nämä seppeliinit ja hiipit.

Hoho.

Joo oli toi munkin aikasempi threadi vähän huonosti nimetty "Vanhanliiton suomihevi" kun ehkä parempi olis ollut "Vanhanliiton suomimetalli". Siellä onneksi joku ottikin puheeksi, että "vanhanliiton" suomiheviä ovat nämä Zero Ninet, Sarcofagukset jne. Mun mielestä heavy metal on puhtaimmillaan esimerkiksi Zeppelinia, Black Sabbathia, Iron Maidenia tai Judas Priestia. Ja onhan se Moottoripäätkin luettava perkele hevimetalliksi.
Henko
17.06.2004 14:47:51

Silloin vanhoina hyvinä aikoina, kun ei ollut vielä tota varsinaista "metalli"käsitettä, Hevarit olikin käsittääkseni vielä lepposaa porukkaa, ja nauroivat itelleen. Muuten, jos ihminen olisi luotu kuuntelemaan muutakin kuin heviä, olisi keksitty muitakin musiikkityylejä. Ja vielä, miksi jättää huomiseen sen hevilevyn kuuntelu, minkä voi kuunnella jo tänään :)
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Zuey
17.06.2004 16:32:28
minulle hevi=heavy metal=metal=humppa=punk
Eli kutsun sitä miksi nyt satun kutsumaan missäki seurassa =) Se on vaan sitten sen ongelma joka ei sitä tajua.

Ja sitten kohta joku tulee ja sanoo käytyään minun sivullani lukemassa "oman kuvaukseni" että: "vittu, sä kuuntelet jotain podomia ja diabloo ja kaikkee tommosta, se on ihan teknoa, ihme poppia..." Noh. Minä tykkään niistä, ehkä se johtuu siitä että olen teini, enkä ole vielä ehtinyt löytää niitä "vanhan liiton" bändejä kaupan levyhyllyistä. Tai sitten se johtuu vaan siitä, ettei mulla satu oleen niin paljon rahaa, että voisin ostaa kaikki haluamani levyt... sillä levythän ostetaan tosiaankin kaupasta!!!! Yrmh.

Tämä oli oma kannanottoni asiaan. Jatkakaa.
Näetkö? En minäkään.
Ben_D
21.06.2004 02:59:44

Ei.

Mitäs se on? Klassista. Hä? Hevimetallia isolla vitun Hoolla.
MrQ
21.06.2004 09:16:47

No todellakin. Jos joku ei Lemmyä jumalaksi tunnusta, se ei ole arvollinen hänen nimeään mainitsemaan.
Super-Jari
21.06.2004 10:39:43

Rokiksi Lemmy sitä itse sanoo.
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
Ben_D
21.06.2004 13:01:59 (muokattu 21.06.2004 13:02:27)

Ei jaksa alkaa Provinssin jälkeisessä krapulassa vääntään. Olkoon sitten hevirockia. Kyllä puhalluttaa. Kolmen viikon päästä mennään katsoon Lemmya livenä, että päät keikkuu.
salmivaara
22.06.2004 12:31:14

Vasara on kyllä nyt asian ytimessä.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Ben_D
22.06.2004 12:35:25

Vasara on kyllä nyt asian ytimessä.

Siis aa-a.
kuhta52
22.06.2004 12:48:23

Eiköhän tämä Lemmysta vääntäminen nyt jo alkaisi piisaamaan...
Henko
22.06.2004 12:52:21

Hevistä ja metallista vielä: Ajat tosiaan muuttuu. Levyhyllystäni pisti silmään tän keskustelun takia Metal Killers Kollection 2 tuplavinyyli, ja siinä oli mm. Hanoi Rocksia ja Twistareita. Ei mulle tulis mieleen sanoa Hanoita metalliks :)
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Risto Mustalisä
22.06.2004 13:42:56

Tuo on muuten totta.Olikohan se Soundin haastattelu hiljattain jossa mies totesi ettei pidä Motorheadia hevibändinä vaan rockbändinä - jatkona mm.sellaisille nimille kuin MC5.
Born to be wild! - paitsi kotona..
Super-Jari
22.06.2004 14:07:56
Tuo on muuten totta.Olikohan se Soundin haastattelu hiljattain jossa mies totesi ettei pidä Motorheadia hevibändinä vaan rockbändinä - jatkona mm.sellaisille nimille kuin MC5.

Juurikin sieltä sen muistelinkin. Taisi sanoa suunnilleen "minä soitan rokkia ja sitten ihmiset tulevat sanomaan sitä heviksi."
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?

Ai sulla on 5150 nuppi? Myyt sen mulle NYT!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)