Puolikuuro 17.03.2018 11:02:08 | |
---|
Inserttipisteeseen tarvis hankkia jotain laadukasta sävytintä. Muhkeasoundinen akkari ja AKG 414 yms. muut yhdistelmät millä tulee leikittyä kaipaisi vähän ylimääräistä säätöä. On näitä plugareitakin tullut hankittua mutta nyt tarvitaan rautaa räkkiin. Hinta voi olla hidaste muttei ongelma. Toki tämä ei toistaiseksi ainakaan maksa itseään takaisin muuten kuin henkisen hyvinvoinnin lisääntymisenä. Mieli kevenee yhtäaikaa kukkaron kanssa. |
askomiko 17.03.2018 11:52:40 | |
---|
Olisiko se leveiden pensselivetojen sävytin vai kirurginveitsi ongelmapaikkojen leikkaamiseen? Onko 500-sarjan räkki mahdollinen? On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
anapena 17.03.2018 13:35:09 | |
---|
Mutupohjalta Golden Age Projectit vois olla kivoja. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Puolikuuro 17.03.2018 15:32:32 (muokattu 17.03.2018 15:34:17) | |
---|
Leveällä pensselillä. Ongelmien ratkontaan on sitten plugarit. Edit: 500 sarjaa on harkittu ja voi tulla kyseeseenkin. |
Danko 17.03.2018 21:26:55 | |
---|
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903 |
Pultecci on jees, mutta sillä ei pääse keskialueen kimppuun, paitsi kiertotietä pitkin vähäsen. Eli se on kaikista suurpiirteisin pensseli jolla roiskitaan tyypillisesti vaan koko miksaukseen lisää bassoa ja kirkkautta. Jos se ei haittaa niin eikun vaan menoksi, ja tokihan vähintään kais Pulteccityylistä EQ:ta pitää olla kamarun****lla jokatapauksessa.. :) Jos on seikkailumieltä niin etelänaapuri Virossa on rakentaja Heikki Tikas joka tekee stereo-pultecin sekä Sta-Level ja Fairchild 660 -kompressorien henkisiä kloonilaitteita. Warmin laitteista olen ollut kuulevinani kestävyysongelmia, susiprosentti on sellainen että en ottaisi käytettyä, uuden ehkä vielä uskaltaa. Yllättävä kyllä, Klark teknik (eli Behringer) saattaa olla tässä suhteessa vahvempi valinta. Lisäksi se on hiukan halvempi. Elysia X-filter olisi vähän monipuolisempi sekä stereo, kaksi yhden hinnalla. Loppujenlopuksi irrallsia studiokäyttöön aateltuja equlaitteita ei ihan määrättömän paljoa ole valittavaksi. Torilla oli SPL Qure myynnissä mutta on näköjään jo sujahtanut kaupaksi. 500-räkkinä sitten kalustoa onkin enempi valittavaksi, mutta sitten pitäisi villintyä hankkimaan ensin räkki, ja samalla tietysti jotain muutakin täytettä, koska eihän tyhjiä koloja voi kukaan sietää... Kahdeksan yksikön räkki jossa on yksi laite on erittäin vaarallinen lompakon kannalta. Mikseri-tyyppinen perus EQ jota itse olen gasitellut olisi Great River 32eq. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
tommiot 18.03.2018 12:45:36 | |
---|
Mulla on kans Gyrafin Pultec myynnissä jos kiinnostaa. SRPP-versio, eli vähän yksinkertaistettu kytkentä kun välimuuntajat yms. puuttuu. |
askomiko 18.03.2018 13:15:39 | |
---|
Nojoo tuon ja Warmin välillä ei tarvitse pohtia sekuntiakaan kumpi lähtee omaan hyllyyn! On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Puolikuuro 18.03.2018 14:58:08 | |
---|
Tuosta Gyrafista kuulisin mieluusti lisää. :) |
tommiot 18.03.2018 15:49:14 | |
---|
|
Mikael 18.03.2018 20:48:36 (muokattu 18.03.2018 21:52:51) | |
---|
Itellä on 500-lootassa Lindell Audion "pultec", mikä on toki tosi kiva tiettyihin asioihin, mutta ite oon alkanut kyllä äänittäessä kaipailemaan vähän monipuolisempaa laitetta ja kiikarissa on ollut SSL 611 (4000E-sarjan eq) tai sitten RND 551. Nimenomaan akkarin kanssa kyllä toivoisin nimenomaan jotain millä voi myös leikata alamiddlestä. Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |
Puolikuuro 15.04.2018 21:47:51 | |
---|
Vähän kyllä polttelisi tuommoinen Pultec-kloonin DIY kitti. |