Epämuusikko 10.02.2018 16:04:25 | |
---|
beethro: Kas, mäkin kaivoin taannoin ton kirjan pitkästä aikaa esiin ja löysin siitä yhtä sun toista kiinnostavaa! Silloin aikoinaan se jotenkin pääty nopeasti laatikon pohjalle, kun jaksoin tsekkailla vain niihin alkupään Permutation-juttuihin asti, enkä saanu niistä hirveästi irti. Groove Studies -osiossa vaikuttais olevan kanssa ihan asiallista matskua. Olen aikoinani soittanut sitä mielestäni paljon, mutta osan tehtävistä kuittasin insinööriaivoisella variaatioita-variaation-vuoksi -mentaliteetilla (siis tekijänsä näkökulmasta, ehkä soittajansakin). Joka tapauksessa oon toisaalta omassa soitossani pyrkinyt pystymään toisintamaan samanlaista kudosta kuin mitä milloinkin David G / Mike C /Mitä Näitänyton tuottavat, sen varjolla kurkkasin kirjaa ja olin uusin silmin innoissani. Vielä kun saisi treeniksen siihen pisteeseen että siellä voisi taas soittaakin. On hommat hieman levällään. uliuli |
beethro 12.02.2018 10:13:18 | |
---|
Epämuusikko: Olen aikoinani soittanut sitä mielestäni paljon, mutta osan tehtävistä kuittasin insinööriaivoisella variaatioita-variaation-vuoksi -mentaliteetilla (siis tekijänsä näkökulmasta, ehkä soittajansakin). Joka tapauksessa oon toisaalta omassa soitossani pyrkinyt pystymään toisintamaan samanlaista kudosta kuin mitä milloinkin David G / Mike C /Mitä Näitänyton tuottavat, sen varjolla kurkkasin kirjaa ja olin uusin silmin innoissani. Vielä kun saisi treeniksen siihen pisteeseen että siellä voisi taas soittaakin. On hommat hieman levällään. Jea, mullakin Garibaldi ja Clark olivat etenkin yhteen aikaan suuria innoittajia ja ovat toki edelleen. Mulle taisi käydä jossain vaiheessa sillä lailla huonosti, että jotenkin uskottelin itselleni pystyväni kehittämään tuon tyylin idiksiä ja riittäviä variaatioita ihan itsekseni ilman mitään kirjoja tai ulkopuolista opetusta/tukimateriaalia. Ehkä sitä jotain pystyykin, mutta just noiden variaatioiden myötä tuo kirja tuo mulle paljon pieniä juttuja ja iskujen sijoittelua, jotka suorastaan heittävät pois mukavuusalueelta, kun niitä on tullut omassa luomistyössä ja harjoittelussa ihan jotenkin alitajuisesti vältettyä. Hyvää treeniä mulle, vaikka siellä nyt olisikin jokunen variaatiota-variaation-vuoksi -tyylinen harjoitus joukossa! |
Epämuusikko 12.02.2018 11:48:27 | |
---|
uliuli |
Ruutikallo 26.02.2018 14:13:24 | |
---|
28.6.-1.7.-18 jrjestetään näymmä http://keitelejazz.fi/ jälleen. Mukana mm. -Vesa Aaltonen -Wigwam -Timo Lassy -IceFish feat. Virgil Donati- JA Simon Phillips (w. Protocol) Liput myyntiin 1.3. Kaunolla vai tikkukirjaimin? |
Epämuusikko 27.02.2018 10:35:38 | |
---|
28.6.-1.7.-18 jrjestetään näymmä http://keitelejazz.fi/ jälleen. Mukana mm. -Vesa Aaltonen -Wigwam -Timo Lassy -IceFish feat. Virgil Donati - JA Simon Phillips (w. Protocol) Liput myyntiin 1.3. ps. Tykitellään! Ehtisköhän johonkin noista... uliuli |
Ruutikallo 27.02.2018 11:49:00 | |
---|
Itse soittamisesta kun keskustelua on verrattain vähän, niin sivutaanpas sitäkin varovasti Tästä ollee ollut aiemminkin juttua, mutta kerrataan kerrataan :) Esim. 8-osatrioli (tai aika-arvolla niinkään väliä) soitettuna tuplaiskuin. Jotenkin näin: RRL LRR LLR RLL Sama toimii vaikka kvintoleina, septoleina tai mikä tahansa pariton. Kaunolla vai tikkukirjaimin? |
jazzmies 27.02.2018 22:02:34 | |
---|
henydrum: Tästä ollee ollut aiemminkin juttua, mutta kerrataan kerrataan :) Esim. 8-osatrioli (tai aika-arvolla niinkään väliä) soitettuna tuplaiskuin. Jotenkin näin: RRL LRR LLR RLL Sama toimii vaikka kvintoleina, septoleina tai mikä tahansa pariton. Tuohon kun ottaa flamin vielä mukaan aina ennen kuin tuplan ensimmäinen tulee, niin saadaan enemmän pointtia harjoitukseen. Steve Smith viljeli taannoin sitä paljon ja siitä tule hyvä twist trioleihin. Flam pitää soittaa mahdollisimman alhaalta. Se menisi sitten näin: lRRrL LlRR rLLlR RrLL "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Epämuusikko 27.02.2018 22:35:42 | |
---|
lainaus Chuck Kerriganin eräästä biisistä. trioleina: Rrl Lrr Llr Rll Hyödyllistä? en tiedä. Vittumaista? kyllä. Tehtävissä? ehkä. uliuli |
Krice 08.03.2018 16:24:11 | |
---|
Zildjian A-Series City Pack olisi varmaan aika sopiva hankinta omaan settiin, mutta käytännössä sen jälkeen kaikki pellit olisi Zildjianeja, hieman tylsältä tuntuu. Tuota on varmaankin myyty kuin banaaneja viidakossa eli Thomannillekin tulossa teoriassa parin kuukauden kuluttua lisää. Onpahan aikaa miettiä ja kerätä rahaa myymällä rumpukamaa pois. Tai ehkä voisi vain ostaa Uptown riden? |
Krice 17.03.2018 16:32:22 | |
---|
Olen yrittänyt löytää torilta 14" crashia ja 18" rideä, mutta huvittaa ihmisten konservatiivisuus kun nuo koot on tosi harvinaisia. Yleensä varmaan riden koko alkaa 20" tuumasta ja crashit on vähintään 16-tuumaisia. Yksi hieman kalliimpi 14" K Zildjian olisi ollut, mutta se oli vanha (90-luvulta varmaankin) ja kulahtanut. |
hollmi-5 17.03.2018 20:34:19 | |
---|
Krice: Olen yrittänyt löytää torilta 14" crashia ja 18" rideä, mutta huvittaa ihmisten konservatiivisuus kun nuo koot on tosi harvinaisia. Yleensä varmaan riden koko alkaa 20" tuumasta ja crashit on vähintään 16-tuumaisia. Yksi hieman kalliimpi 14" K Zildjian olisi ollut, mutta se oli vanha (90-luvulta varmaankin) ja kulahtanut. Torilla ei varmaan 18" ridea löydy usein. Niitä on kuitenkin, joten verkot useampaan järveen... Rideksi käy tosin crashikin. Varsinkin, jos hiljaisempi volume on haussa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Krice: Yksi hieman kalliimpi 14" K Zildjian olisi ollut, mutta se oli vanha (90-luvulta varmaankin) ja kulahtanut. Näin on. Juuri tämän takia noita 50-60 -lukujen K Zildjianeja saa todella halvalla. |
hollmi-5 18.03.2018 15:13:16 | |
---|
Krice: Olen yrittänyt löytää torilta 14" crashia ja 18" rideä, mutta huvittaa ihmisten konservatiivisuus kun nuo koot on tosi harvinaisia. Yleensä varmaan riden koko alkaa 20" tuumasta ja crashit on vähintään 16-tuumaisia. Yksi hieman kalliimpi 14" K Zildjian olisi ollut, mutta se oli vanha (90-luvulta varmaankin) ja kulahtanut. Tuo torin 14" K Zildjian kannattaisi ottaa. Kevyesti olisi paras symbaalisi ja sitä kautta aukeaisi uusi maailma. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Seba 18.03.2018 15:43:26 | |
---|
hollmi-5: Tuo torin 14" K Zildjian kannattaisi ottaa. Kevyesti olisi paras symbaalisi ja sitä kautta aukeaisi uusi maailma. Lieköhän mun vanha pelti.. Jos on, niin on aivan helkkarin hyvä noin pieneksi pelliksi kyl. |
Epämuusikko 18.03.2018 18:15:04 | |
---|
tml: Näin on. Juuri tämän takia noita 50-60 -lukujen K Zildjianeja saa todella halvalla. :D Tosin, mulla ei ole suurta sympatiaa vanhoja crasheja kohtaan. Lähtökohtaisesti oon pitäny crasheja kulutustavarana, jotka tietyn kilometrimäärän jälkeen väsähtävät. Toisaalta en ole mikään crash-ekspertti, joten täältä tähän. uliuli |
Krice 19.03.2018 09:58:57 | |
---|
Olen oppinut myös sen, että "paper thin" ei tarkoita aina sitä, että pelti olisi hiljainen. Esimerkiksi Istanbul Mehmet 15" paper thin crash on melkoinen mölytoosa, että en voinut käyttää sitä. Kellon koko ja tyyppi vaikuttaa paljon, ei pelkästään se onko pelti muuten ohut. Sabian AAX fast crash on hyvä esimerkki, se on pikemminkin iso kello kuin crash. |
Seba 19.03.2018 11:08:25 | |
---|
Krice: Olen oppinut myös sen, että "paper thin" ei tarkoita aina sitä, että pelti olisi hiljainen. Esimerkiksi Istanbul Mehmet 15" paper thin crash on melkoinen mölytoosa, että en voinut käyttää sitä. Kellon koko ja tyyppi vaikuttaa paljon, ei pelkästään se onko pelti muuten ohut. Sabian AAX fast crash on hyvä esimerkki, se on pikemminkin iso kello kuin crash. Paper thin tarkoittaa vain että se on ohut. |
Duro 19.03.2018 11:13:37 | |
---|
Plus että paksuuksissa on muutenkin merkkikohtasia eroja vaikka olisvat thinnejä, mediumeita tai miten tahojaan. Varmaan enemmän kannattaa tuijjottaa kunkin käntyn painoa? Hi! Ask me about Impression cymbals! |
Seba 19.03.2018 11:15:46 | |
---|
Duro: Plus että paksuuksissa on muutenkin merkkikohtasia eroja vaikka olisvat thinnejä, mediumeita tai miten tahojaan. Varmaan enemmän kannattaa tuijjottaa kunkin käntyn painoa? Tai pellin saundia :) |
Duro 19.03.2018 11:16:22 | |
---|
Seba: Tai pellin saundia :) Mie luulin ettei tätä tarvi erikseen sanoa :P Hi! Ask me about Impression cymbals! |