Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Loopperi midillä (..tai jotain sinne päin)
1
velipekka
16.03.2018 15:04:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikittelen ajatuksella laittaa pedaalilauta järjestykseen loopperilla.
Laudassa olisi Timeline ja Mobius midiohjauksella sekä mahdollisesti 4-6 pedaalia.
 
Uutta minulle, joten korjatkaa jos olen väärässä.
Loopperilla saisin kerrallan yhdellä polkaisulla useamman pedaalin päälle/pois ja
midin ansiosta Strymoneista eri asetuksia päälle. Loopperi saisi mielellään olla :
-Pienikokoinen
-helppokäyttöinen, helppo ohjelmoitava
- edullinen
 
Tuo kokoluokka olisi mieluinen
 
https://www.thomann.de/fi/hotone_cybery_looper.htm
 
Kommentteja?
 
VIPMetal
16.03.2018 15:13:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on Joyon PXL-8 Pro, en ole ehtinyt vielä ohjelmoida sitä, joten käyttökokemuksia ei ole...
 
Thomannilta löytyy HB:n versio aiheesta (vain kaksi kytkintä, mutta MIDI):
 
https://m.thomann.de/fi/harley_benton_fxl8_pro.htm
 
Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why
velipekka
16.03.2018 15:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuo Joyo ja Harley Benton on myös havaittu ja todettu, että on hieman liian pitkä nykyiseen (toiseen) pedaalilautaan. Ne tuntuivat alustavasti hyviltä ehdokkailta ensimmäiseksi loopperiksi.
Hotone olisi kooltaan juuri passeli.
 
Guitarfreak
16.03.2018 16:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G-lab gsc 1-2-3-4-5 on kaiketi myös toimiva.
 
Mut tietty joku voodoolab hex + tech 21 midimoose hoitais samaa tonttia kans...
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
velipekka
16.03.2018 17:05:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G-lab vaikuttaa todella asialliselta, mutta on liian suuri syyvydeltään.
Jotta mahtuisi tähän lautaan syvyyttä saisi olla korkeintaan 6 cm ja leveyttä 44 cm.
Taitaa tehdä noillakin mitoilla tiukkaa kun tarvitsee piuhoillekin tilaa.
 
Voodoo lab + Tech 21: en tajunnutkaan, että laudan alle voi laittaa osan laitteesta.
Tuossa tosin hintaa tahtoo nousta.
 
Guitarfreak
16.03.2018 17:56:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka:
Voodoo lab + Tech 21: en tajunnutkaan, että laudan alle voi laittaa osan laitteesta.
Tuossa tosin hintaa tahtoo nousta.

 
Elämä on valintoja :D Kaikkea ei saa halvalla...
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Vainottu
16.03.2018 22:43:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahvaa suositusta voisin antaa Bossin looppereille. Itselläni on käytössä ES-5 ja se on kyllä pirun pätevä just tuohon. Toki MIDI-ohjauksen käyttö vaatii vähän opiskelua mutta mun mielestä Boss on sen verran helppokäyttöinen kuin noin pieni pedaali noilla ominaisuuksilla voi olla. Mulla on nyt viisi kappaletta pedaaleita loopeissa ja Strymonin Big Sky ja Nemesis Delay MIDI-ohjattuina.
 
Edullisuus on tietty suhteellista. On nuo halvempia kuin jotkut toiset. :)
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Guitarfreak
16.03.2018 22:57:37 (muokattu 16.03.2018 22:58:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vainottu: Vahvaa suositusta voisin antaa Bossin looppereille. Itselläni on käytössä ES-5 ja se on kyllä pirun pätevä just tuohon. Toki MIDI-ohjauksen käyttö vaatii vähän opiskelua mutta mun mielestä Boss on sen verran helppokäyttöinen kuin noin pieni pedaali noilla ominaisuuksilla voi olla. Mulla on nyt viisi kappaletta pedaaleita loopeissa ja Strymonin Big Sky ja Nemesis Delay MIDI-ohjattuina.
 
Edullisuus on tietty suhteellista. On nuo halvempia kuin jotkut toiset. :)

 
Itelle toi Bossin es-5 ois aika ultimaattinen ratkaisu ja sitä oon vähän katellu sillä silmällä (hinta hirvittää) :) mut sit taas... ei jaksais säätää ku leikkimäänhä tänne vaa on tultu. Kerkee painelee pedaaleita. Sekä tietty jokainen kikkula pedaaliboksissa tuo lisäpainoa... sit jos tästä hommasta sais ihan käteistä rahaa - eikä vaan lämmintä kättä ja iloista urheilumieltä (roudatessa) - nii kaiketi sitä vois ees leikkiä ammattilaista ;)
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Vainottu
19.03.2018 04:01:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Itelle toi Bossin es-5 ois aika ultimaattinen ratkaisu ja sitä oon vähän katellu sillä silmällä (hinta hirvittää) :) mut sit taas... ei jaksais säätää ku leikkimäänhä tänne vaa on tultu. Kerkee painelee pedaaleita. Sekä tietty jokainen kikkula pedaaliboksissa tuo lisäpainoa... sit jos tästä hommasta sais ihan käteistä rahaa - eikä vaan lämmintä kättä ja iloista urheilumieltä (roudatessa) - nii kaiketi sitä vois ees leikkiä ammattilaista ;)
 
Ostoilmoitusta raapimaan niin kyllä joku persaukinen muusikko sen myy sulle halvalla. ;) Kyllä tätä aika pienillä palkoilla itsekin harrastaa mutta hyvillä vehkeillä se on hauskempaa. Ja harrastus on paska jos siihen ei mene kaikki rahat, aika ja energia.
 
Aika nopeasti tuon kanssa pääsi sinuiksi. Pystyy kyllä tekemään monimutkaisiakin presettejä joissa lähtee MIDIä kahdeksalla kanavalla ja siihen päälle erilaista hilavitkutusta kun painaa jostain toisesta napista. Mut toki kaikkia ominaisuuksia ei ole pakko käyttää ainakaan yhtä aikaa. :)
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Tami
19.03.2018 08:30:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(.... tai sinne päin).
 
Bossin es-5:lle vaihtoehtona saman firman MS-3.
Tuohon saapi tosin vain 3 efektiä looppeihin, mutta omat sisäiset purkit korvaavat kenties niitä ulkoisia purkkeja. Koko on pieni ja ilmeisen hyvää palautetta tuo on saanut maailman turuilla.
 
https://www.thomann.de/fi/boss_ms_3 … fects_switcher.htm?ref=search_prv_9
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «