Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putki vs. Mallintava (2018 Mnet Fight Club Edition)
1 2 3 4 5 6
VIPMetal
15.03.2018 18:35:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä, kun ite oon melkoinen putkifiilistelijä, niin pohtinu toisella kädellä mallintavien maailmaan lähtemistä. Livenä kuullut Kemperiä (kaverilla löytyy) ja vaikka paljon oli säätöjä yms, niin ei kuitenkaan vakuuttanut dynamiikka. Muuten oli kyllä säätöjä enemmän kuin normivahvistimella olisi edes mahdollista. Sen jälkeen tuli laitettua Epiphonen Valve Jr 5w nuppi, johon Telefunken ECC83&JJ EL84 tuubit sisään. Ja soundit (siis soundi, pelkkä volume) lähes jumalaiset (no todella hyvät). Marshallin Guvnor siihen eteen ja ärjyy kuin JCM800 parhaimmillaan modattuna. Ja varsinkin tuollainen satasen hintaluokan peliksi. Onko se sitten hankalin mallinnettava tuommoinen yksinkertainen peli.
 
Eli millä argumenteillä myisitte minulle mallintavan ja minkä?
 
Plussia (mitä keksin)
+ paino
+ lähes kaikki maailman vahvistimet ja efektit
+ controllerin kanssa kaikki mahdollista
+ ulkomaan kiertueet
+ äänitellä hiljaa öisin lasten nukkuessa
 
Miinus:
- dynamiikka (tatsi?)
- soundi
- higain vahvareiden selailun jälkeen tuntuu kuin eri EQ olisi vain laitettu soundin päälle
 
Varsinkin olisi mukava kuulla teiltä, joilla on molemmat pelit, niin ajatuksia. Missä mennään tänä Herran vuonna? Ilmeisesti lähempänä kuin Line6 ekan vahvarin tullessa. Tai jopa Axe-Fx standardin tullessa..
 
Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why
pappasfin
15.03.2018 19:56:20 (muokattu 15.03.2018 21:47:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Eli millä argumenteillä myisitte minulle mallintavan ja minkä?
 
Plussia (mitä keksin)
+ paino
+ lähes kaikki maailman vahvistimet ja efektit
+ controllerin kanssa kaikki mahdollista
+ ulkomaan kiertueet
+ äänitellä hiljaa öisin lasten nukkuessa
 
Miinus:
- dynamiikka (tatsi?)
- soundi
- higain vahvareiden selailun jälkeen tuntuu kuin eri EQ olisi vain laitettu soundin päälle

 
- No tänä päivänä on noissa jo dynamiikka ihan tarpeeksi kohdillaan
- Mallinnokset on ainakin Axessa vallan mainiot
- kevyt roudata
- hiljaa äänitykset yölläkin
- pirusti mallinnoksia (vahvarit, kaapit, efektit ym.)
- säätömahdollisuuksia rajattomasti mutta kuitenkin soundi löytyy ihan perusjutuilla ja helposti
- controllerin kanssa jää kädet vapaaksi (midipolkusimet ja valmiit säädöt)-
- pystyy säätämään erillaisia settejä erilaisiin tarkoituksiin ja paikkoihinkin soveltuvaksi
- ja hinta, jos tuntuu kalliilta niin kandee miettiä paljonko rahaa palaisi jos ostaisi ne useita satoja putkareita, kaappeja ja efektejä jne. joita noi mallintaa
- äänitys on noiden kanssa helppoa koska ei tarvi tapella mihin sen ulkoisen mikin tarkentaa kajarin edessä jne.
- ja kyllä ne soundit on kohdillaan niin vintage kuin nyky soundiin mörkömetalliin asti toimivia
 
Jos tuut käymään Hesassa niin omin korvin voit tulla kuulemaan, multa löytyy myös tuo Laney 5L studio putkivehje, joka sekin on vallan mainio vehje, joskin soudillisesti ei sellainen ääri metalliin taipuva ;D
 
En keksi mitään moitittavaa mallintavastani, ja tuo Laney putkari on mulla ns. kolmas putkari eli jotain näkemystä on siis dynamiikan suhteenkin omista vehkeistä versus putkari ja mallintava.
 
Ja lopuksi se kaikista isoin dynamiikka tekijä on soittajan omat sormet ja musiikillinen taito tuoda esille soitossa eri nyanssit :D
 
ps. ai niin ja tietysti Axesta puhuin.. Kemperistä ja muista saa niiden omistajat kertoa.
 
PappaSFin
Guitarfreak
15.03.2018 21:04:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on jokaisen ite päätettävä mistä tykkää. Ja mieluiten kokeiltava myös.
 
Henk koht toi analogivehkeiden rajoittuneisuus helpottaa sen oman jutun löytämistä :) liikaa vaihtoehtoja ajaa umpikujaan :D
 
Kuten aiemmista kirjoituksista täällä palstalla on käynyt ilmi nii suosin putkivaffareita vaikka tarpeen tullen kaivan podin naftaliinista (harvemmin...). Jos ois tarvetta mallinnuksille nii siirtyisi suoraan Logic + plugareihin. Ei siihen ny tartte sen kummempaa.
 
Fiilispuolella mennään. Insinöörit saa sit vertailla... aaltomuotoja.
 
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
pappasfin
15.03.2018 21:44:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Tää on jokaisen ite päätettävä mistä tykkää. Ja mieluiten kokeiltava myös..
 
Näinpä, jokaisella on se oma juttunsa näissäkin hommissa ;D
 
PappaSFin
hallu
15.03.2018 22:38:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: ..............
Eli millä argumenteillä myisitte minulle mallintavan ja minkä?
 
...................

 
Minä en yrittäisimyydä sulle mallintavaa. Minä myisin sulle mun vanhan putkipelin ja ostaisin itse mallintavan :-D
 
Ei vaiskaan, mä kuitenkin aattelen että ei se tarvitse olla noin "joko/tai" jengillä on useampia vahvistimia, niin miksipä sinne ei mahtuisi sekaan yhtä tai kahta mallintavaakin. Eihän niiden ominaisuuksien edes tarvitse olla 1:1 kun silti kaikella tekniikalla on puolensa.
 
Itse olen miettinyt, että ihan hyvin voisin käyttää bändin kanssa vaikkapa Kemperiä tms. vehjettä ja silti mielelläni käyttäisin myös putkikamoja vaikka himassa. Mua itseäni ei kiinnosta hirveästi voiko mallintavalla korvata putkivahvistimen tai voiko putkivahvistimella korvata mallintavan koska kumpaakin voi käyttää niin kumpaakaan ei vaan tarvitse korvata. Sen sijaan minua on alkanut kovasti kiinnostamaan, mitä sellaista mallintavalla voi tehdä mitä putkivahvistimella ei voi tehdä.
 
Tottakai roudattavuus toimintavarmuus stabiilius on selkeästi mallintimen vahvuuksia, mutta toisaalta mallintava ei koskaan voi olla uniikki se onko se vahvuus vai heikkous riippuu ihmisestä.
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
LaXu
15.03.2018 22:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä heittäisin tällaisia pointteja:
 
Plus:
+ Soundaa samalta lähes millä vain äänenvoimakkuudella, pois lukien miten äänenvoimakkuus vaikuttaa omaan kuuloomme.
+ Soundi on säädettävissä just sellaiseksi kuin päässäsi kuulet. Noissa on aivan miljoona eri EQ-optiota.
+ Tatsia voi samoin muokata vahvistinmallin valinnalla ja sen asetuksia rukkaamalla.
+ Laadukkaat efektit samassa purkissa.
+ Efektiketjujen rakennus helppoa, ei tartte miettiä virtoja ja piuhoja.
+ Helppo roudata
+ Kattava ohjaus presetien ym ja MIDI-polkusimien kanssa
+ Helppo äänittää.
 
Miinus:
- Editointi työlästä mallista riippuen.
- Kaikki mallintavat eivät ole yhtä hyviä.
- Jos haluaa käyttää kitarakaiuttimia, tarvitset useimpien kanssa erillisen päätteen, mielellään sellaisen joka ei itse vaikuta soundiin mitenkään.
- Rajoittuneempi soundivalikoima kitarakaiuttimien kanssa käytettynä. Se skobe on iso osa joidenkin vahvistinten soundia. Esim. VOX AC30 mallinnus Marsun 4x12 kaappiin ei kuulosta samalta kuin 1x12 combo. Virtuaalikaapeilla onnistuu valita kaappi tarpeen mukaan.
 
Tällä hetkellä huippua edustavat mielestäni seuraavat:
* Fractal Audio Axe-Fx 3/2/AX8
* Line6 Helix
* Kemper Profiler
* Yamaha THR100HD
 
Pistäisin Atomic Amplifiret ihan pienen pykälän alemmas, mutta hyviä nekin. Varsinkin Amplifirebox on pedaalikokoisena mainio.
 
Sitten budjettiosastolla hyviä ovat ainakin Yamaha THR10 ja BOSS Katana. Yamahasta ei hirveästi mölyä lähde ja soundi kärsii pienien skobejen kanssa, mutta kotivahvistimena oiva ja tatsi mielestäni kohdallaan. Isoveljestä lähtee paremmat soundit, mutta hölmösti siitä puuttuu monta THR10:n hyvää ominaisuutta (presetit, efektien tarkempi säätö softalla). Katana kuulostaa ihan hyvältä, mutta mun mielestä siinä ei tuntuma ole ihan täysin kohdallaan. Hinta sitäkin paremmin.
 
Omistan itse Axe-Fx 2:n ja THR100HD:n. Hyvin erilaiset laitteet mutta en osaa sanoa kummasta pidän enemmän - Yammun helppo säädettävyys on mainiota, mutta Axe-Fx tekee paljon enemmän.
 
Seksiseppo
15.03.2018 22:52:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokkeile ja osta se mikä tuntuu itestä hyvälle.
Kukkaan ei voi tietää mistä sinä tykkäät.
 
askomiko
15.03.2018 23:29:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole ostanut GAS-päissäni yhtään vahvaria tai pedaalia Axe2:n saapumisen jälkeen, mutta olen myynyt kaikki pedaalini. Saan paremmat äänityssoundit kuin oikeilla laitteilla, sekä prikulleen saman soundin mukaan keikalle ja korvamonitoriin. Soundista ihan täysin toiseen vaihtaminen onnistuu yhdellä polkaisulla, efekteineen, vahvareineen ja kajareineen. Efektivalikoimaa, niiden hallinta-, ohjaus-, sekä reititysmahdollisuuksia on enemmän kuin ikinä voisin toteuttaa raudalla. (Kuka ostaa ring modulatorin ja talkboxin sitä yhtä kertaa varten elämässä kun moisella tekisi mieli leikkiä?) Koko setuppi kulkee yhdellä kädellä ahtaitakin portaita ylös, ja mahtuu kotona kirjahyllyyn. Vahvaripinot on olleet historiassa jo 7 vuotta. Tosin onhan harmaakankainen Marshall 4x12 yhä niin kaunis että kyllä mulla sellainenkin on lahkeiden hupilepatteluun. Näin siis Axe2. Kolmonen, niin no, tuskin ostan ennenkun käytettynä sattuu vastaan. Tai ehkä.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
thejmh
16.03.2018 00:10:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan noita putkivehkeitä ja mallintavia pyörinyt mullakin monenlaisia. Pitkästäaikaa taas viimekesänä päätin kokeilla useiden vuosien putkinuppirumban jälkeen AX8:a. Onhan Fractalin tuotteet jo aivan huikealla tasolla kaikin tavoin. Ja vihdoinkin äänittely kotona onnistui todella helposti ja saundit on ihan valmista tavaraa.
 
Sitten piti kuitenkin kokeilla Kemperiäkin, ettei jää vaivaamaan kumpi on parempi. Mulle Kemper ei kuitenkaan toiminut. Samanlaista dynamiikkaa, terävää attackia ja reagointia kitaran volumepotikkaan, mikä AX8:sta löytyy, en millään saanut siitä irti ja hyvien profiilien metsästäminen oli loputon suo. Lisäksi kaipasin sitä, että pystyy itse rakentamaan saundin alusta loppuun, eikä ole riippuvainen toisten tekemistä profiileista.
 
Kemper lähti myyntiin ja tilalle tuli Axe fx II XL. Saundit on samat kuin AX8:ssa, mutta monipuolisuutta on efekteissä ja preseteissä enemmän. Lisäksi tallennustilaa on enemmän mahdollisia päivityksiä varten. Tällä mennään nyt ilman putkivehkeitä. Käytön helppous on kyllä ylivoimaista. Roudaus on helppoa ja treeneissä sekä keikalla on käytössä korvanapit. Itse en niin paljon kaipaa sitä putkivahvistimen tuuttausta ja äänenpainetta vieressä.
 
VIPMetal
16.03.2018 00:33:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiallisia vastauksia! Kiitos siitä. Aihe ei selvästi kirvoita enää tunteita samaan tapaan kuin 10v sitten täällä, hyvä hyvä. Itsellä siis kokemusta löytyy pelkästään Pocket podista. Joka oli aika hirveä, mikä sinänsä ei nyt ole yllätys. Kuitenkin jo siihen aikaan ensimmäisiä podeja pidettiin putkivahvistimien veroisina soundiltaan. Tosiaan tuo Kemper ei ihan vakuuttanut, ehkä odotin liikaa.
 
Muutama lisäkysymys:
 
- Saisko mallintavan ja hyvän putkipelin ilman mitään efektejä sokkotestissä tatsiltaan ja dynamiikaltaan niin, ettei huomaisi eroa?
- Voiko AD/DA muunnosta saada niin, että ääni syttyy samalla tavalla? (En siis oikeasti tiedä, kunhan tuli mieleen)
- Jos tarvii sen 4 perussoundia + esim 4 efekteillä, niin mikä vehjes olis paras kyseiseen tarkoitukseen? Vai kannattaako tällöin hommata mallintavaa, jos ei tarvi sataa vahvistinta.
- Koska Metallicakin on siirtyny Axeen livenä, ei ole syytä epäillä, etteikö hevihommat sujuisi, mutta kuinkas bluesmies tubescreamerien ja huutavan Fenderin combon kanssa?
 
Ehkä tärkein: Kuinka suuri on ero esim eka Axe vs uusin? Eli jos asialla nyt ei ole hätää, kannattaako suosiolla odotella, että nykyiset huippumallit saa muutamalla sadalla? Jos ei ajatella reititys/vahvistinmallien määrää yms, vaan puhtaasti sitä tuntumaa/dynamiikkaa ja soundia, niin ollaanko tuossa suhteessa missä vaiheessa menossa... joku mainitsikin, että dynamiikkaa voi noissa jo säätää.
 
Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why
LaXu
16.03.2018 01:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal:
- Saisko mallintavan ja hyvän putkipelin ilman mitään efektejä sokkotestissä tatsiltaan ja dynamiikaltaan niin, ettei huomaisi eroa?

 
Riippuu varmasti miten vertailu asetetaan. Ei putkivehkeetkään ole tatsiltaan samanlaisia. Esim. joku Peavey Triple XXX on kompressoitunut millä tahansa asetuksella ja vastaavasti joku pikkucombo vs 100W Fenkku ei käyttäydy samalla tavalla.
 
Sitten vielä miten verrataan soundia, eli käytetäänkö samaa päätettä ja kaappia vai mikitetäänkö putkivahvistin vai vedetäänkö se load boxin läpi kaappisimulaation läpi. En usko, että osaisin sanoa kumpi on kumpi mikitettynä. Joistain ääniklipeistäkin joutuu hakemaan eroa lähinnä kohinan puolesta.
 
Tatsi on vähän vaikeampi, mallintavissakin on eroja tuon suhteen. Esim. tuossa Yamahassa on aika paljon dynamiikkaa ja tuntuu että mun Axe-Fx kompressoi soundia enemmän - ei siten ettei siinä olisi dynamiikkaa, mutta siinä vaihtelee volan taso vähemmän ja se on mielestäni tavallaan aina hyvän tuntuinen soittaa - ei liian dynaaminen, ei liian kompressoitunut. Hakisin putkivehkeiltäkin vastaavaa.
 
- Voiko AD/DA muunnosta saada niin, että ääni syttyy samalla tavalla? (En siis oikeasti tiedä, kunhan tuli mieleen)
 
Ei ole mielestäni mikään ongelma.
 
- Jos tarvii sen 4 perussoundia + esim 4 efekteillä, niin mikä vehjes olis paras kyseiseen tarkoitukseen? Vai kannattaako tällöin hommata mallintavaa, jos ei tarvi sataa vahvistinta.
 
Riippuu miten erilaiset sun 4 perussoundia on ja haluatko ne preseteillä vaihtuvaksi. Ottaisin tuohon varmaan jotain AX8/Helix osastoa. Tai sitten Yamaha THR100 + pedaaleita, mutta siinä joutuu ruuvaamaan jos haluaa enemmän kuin kaksi ja puoli soundia kerralla.
 
- Koska Metallicakin on siirtyny Axeen livenä, ei ole syytä epäillä, etteikö hevihommat sujuisi, mutta kuinkas bluesmies tubescreamerien ja huutavan Fenderin combon kanssa?
 
Mielestäni ihan hyvin! Ehkä sopivan vahvari- ja kaappimallin valinta tuottaa päänvaivaa, niitä on sen verran paljon näissä nykylaitteissa. Käytän itse kohtuu harvoin overdrive-pedaalien mallinnuksia Axe-Fx:n kanssa, kun koen, että pelkästä vahvistinmallinnuksesta saa yleensä ihan riittävästi sopivansävyistä säröä. Yamahan sisäänrakennettu boosteri (voi vaihtaa MXR Microamp, Tube Screamer ja OCD välillä softalla) taas on tosi usein päällä, koska tykkään miten ne vaikuttavat vahvarin soundiin ja tuntumaan.
 
Ehkä tärkein: Kuinka suuri on ero esim eka Axe vs uusin? Eli jos asialla nyt ei ole hätää, kannattaako suosiolla odotella, että nykyiset huippumallit saa muutamalla sadalla? Jos ei ajatella reititys/vahvistinmallien määrää yms, vaan puhtaasti sitä tuntumaa/dynamiikkaa ja soundia, niin ollaanko tuossa suhteessa missä vaiheessa menossa... joku mainitsikin, että dynamiikkaa voi noissa jo säätää.
 
Mulla on ollut Axe-Fx Standard ja nykyään toi kakkonen. Silloin kun ostin kakkosen, noissa ei ollut mitään suurta eroa soundissa. Siitä on jo about 5v joten siinä ajassa Axe 2 on kehittynyt roimasti ja siinä on nyt selkeästi parempi soundi. Siitä hyvien soundien saaminen on myös helpompaa ja volatasojen kanssa joutuu säätämään vähemmän. Efektilaitteena Axe-Fx Std/Ultra ovat mielestäni edelleenkin rautaa, mutta vahvistin- ja etenkin kaappimallinnusten puolella uudemmat ovat ajaneet ohi. Budjettioptiona ottaisin varmaan mieluummin Line6 Helix LT:n kuin ekan sukupolven Axen.
 
Shredator
16.03.2018 08:56:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut kasapäin mallintavia, on ollut Axe Standard (Itse asiassa Laxun vanha :) ); Axe Ultra ja Axe II. Käytän kaikkia vain efektilaitteena putkivahvistimen loopissa, - siinä ne ovat mun mielestä parhaimmillaan ja ylivoimaisia efektiroutingien sun muun vuoksi. Olen tehnyt paljon myös nauhoittelua ja a/b-testailuja mutta aina palannut takaisin putkivehkeisiin.
 
Ymmärrän toki että moni haluaa esim roudaus ym. syistä käyttää eikä siinä mitään. Yleisö tuskin huomaa eroa, itse kuitenkin sen eron huomaan vaikka kuinka yrittäisi.
 
Axea on mukava käyttää tosin gäässityksen lietsomiseen ja sillä voi testailla miltä joku vahvari suurin piirtein ehkä kuulostaa, ennen kun päräyttää ostaa sellaisen :)
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
edgehill
16.03.2018 09:22:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: Livenä kuullut Kemperiä (kaverilla löytyy) ja vaikka paljon oli säätöjä yms, niin ei kuitenkaan vakuuttanut dynamiikka. Muuten oli kyllä säätöjä enemmän kuin normivahvistimella olisi edes mahdollista. Sen jälkeen tuli laitettua Epiphonen Valve Jr 5w nuppi, johon Telefunken ECC83&JJ EL84 tuubit sisään. Ja soundit (siis soundi, pelkkä volume) lähes jumalaiset (no todella hyvät). Marshallin Guvnor siihen eteen ja ärjyy kuin JCM800 parhaimmillaan modattuna. Ja varsinkin tuollainen satasen hintaluokan peliksi. Onko se sitten hankalin mallinnettava tuommoinen yksinkertainen peli.
 
En tiedä miten vertailit mutta vertailu on kelpo vain jos laitteet oli laitettu "samalle viivalle".
Jos ajoit Kemperiä vaikka PA- tai studiomonitoreihin niin Valve Jr:kin oisi pitänyt mikittää ja kuunnella samalla tavalla. Tai sitten kytkeä Kemper vahvistimen kautta kitarakaappiin.
 
Tatsi on kai aika henkilökohtainen asia, mutta minusta enemmän kuin kohdillaan näissä (Laxunkin mainitsemissa) laitteissa. Itsellä on Helix.
 
Se kokemus mikä mulla (täysin epä-ammattilaisena) näistä uusista mallintavista on, niin kyllä näillä soundit yleisesti ottaen saa ruuvattua niin ettei jossiteltavaa jää, ainakaan jos vertaa kuulokuvaa periaatteella mallintava vs. äänite. Toimii luureilla, monitoreissa tai PA:ssa.
 
Jos käyttö on tyyppiä mallintava-vahvistin-kitarakaappi, tästä mulla ei ole kokemusta yhtään.
 
Helixin osalta voi myyntiargumenttina mainita, että se on myös aivan hemmetin hyvä perinteinen efektilauta putkivehkeen kanssa. Eivät nämä siis ole toisensa pois sulkevia juttuja.
 
Laulava Kylätohtori
16.03.2018 10:22:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuo roudaus enää nykyään niin iso plussa mallintaville, kun putkivahvareitakin alkaa olemaan jo kooltaan pieniä ja painoltaan kevyitä (esim. uusin Bluetonen Fried Eye nuppi painaa selvästi alle 10 kg).
 
Ja toisaalta, alkaahan putkivahvareissa olemaan sisäisiä keinokuormia, ym, millä äänitykset onnistuvat vaikka yömyöhään.
 
Yst. Terv: P. Utki :)
 
Olkoon menneeksi
hallu
16.03.2018 10:39:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Onko tuo roudaus enää nykyään niin iso plussa mallintaville, kun putkivahvareitakin alkaa olemaan jo kooltaan pieniä ja painoltaan kevyitä (esim. uusin Bluetonen Fried Eye nuppi painaa selvästi alle 10 kg).
 
Ja toisaalta, alkaahan putkivahvareissa olemaan sisäisiä keinokuormia, ym, millä äänitykset onnistuvat vaikka yömyöhään.
 
Yst. Terv: P. Utki :)

 
Ei ole. Mallintavan vahvuudet alkaa olla muualla. Bluetonehan on kaikissa tekemisissään ollut aina roudarin ja itse kamansa roudaavan kaveri ja ne jatkavat kehitystä silläkin saralla koko ajan. Mitä tulee keinokuormiin niin tämän hetken ehkä paras keinokuorma (mun mielest... en ole ihan kaikka tarjolla olevia testannut) tulee myös bluetonelta.
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
iec
16.03.2018 10:50:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Onko tuo roudaus enää nykyään niin iso plussa mallintaville, kun putkivahvareitakin alkaa olemaan jo kooltaan pieniä ja painoltaan kevyitä (esim. uusin Bluetonen Fried Eye nuppi painaa selvästi alle 10 kg).
 
Ja toisaalta, alkaahan putkivahvareissa olemaan sisäisiä keinokuormia, ym, millä äänitykset onnistuvat vaikka yömyöhään.
 
Yst. Terv: P. Utki :)

 
12" aktiivikaappi EV ZLX12P painaa jotain 16kg ja Atomic Amplifirebox puoli kiloa. Ja tuosta yhdistelmästä saa 125dB ääntä vaikka pienelle keikalle. Fenderin Super Sonic 1x12" combo painaa jotain lähemmäs 20 kg päivitetyllä kajarilla + siihen sitten pedaalilauta mukaan. Eli ainakin oma mallintava setti on jonkin verran helpompi ja roudata kuin putkivahvarisetti. Ja ei tarvi miettiä treenien jälkeen että onkohan putket jo jäätyneet riittävästi, jotta voi nakata auton perään.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Epävirtuoosi
16.03.2018 10:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites noi fuzzihommat muuten? Reagoiko esim. joku FF palikka Pleximallinnoksen kanssa sillein kun "oikeassakin" setupissa?
 
Shredator
16.03.2018 10:56:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epävirtuoosi: Mites noi fuzzihommat muuten? Reagoiko esim. joku FF palikka Pleximallinnoksen kanssa sillein kun "oikeassakin" setupissa?
 
"Sinnepäin"...Melkein muttei aivan, sillä analoginen on aina analoginen. Mun mielestä menee myös tukkoon jos tyrkkää analogipedaalia Axeen. Axen omat fuzzit on ihan ok ja sisältää parametreja mitä oikeissa ei ole, mutta ei ne mun mielestä ole yhtä elävän kuuloisia.
 
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
hallu
16.03.2018 11:02:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: 12" aktiivikaappi EV ZLX12P painaa jotain 16kg ja Atomic Amplifirebox puoli kiloa. Ja tuosta yhdistelmästä saa 125dB ääntä vaikka pienelle keikalle. Fenderin Super Sonic 1x12" combo painaa jotain lähemmäs 20 kg päivitetyllä kajarilla + siihen sitten pedaalilauta mukaan. Eli ainakin oma mallintava setti on jonkin verran helpompi ja roudata kuin putkivahvarisetti. Ja ei tarvi miettiä treenien jälkeen että onkohan putket jo jäätyneet riittävästi, jotta voi nakata auton perään.
 
Joo ei mikä tahansa putkivahvistin kilpaile painossa minkä tahansa mallintimen kanssa. Ja jos oikein tiukaksi viedään kisa, niin sen mallintavan vahvistimen voi hommata vaikka ohjelmana kännykkään jolloin putkivehje häviää painossa varmasti :-).
 
Ehkä tässä nyt vaan haluttii muistuttaa, että nykyisin on tosi näppärän kokoisia putkikamppeita tarjolla joita jaksaa vähän sutjakampikin soittoniekka kanniskella :-D. Niin että se paino/roudattavuus ei ole enää niin iso etu mallintimen hyväksi. Enemänkin se voi olla jonkinlainen bonus jos haluaa semmoisen muuten hommata, mutta tokkopa paino yksin enää perusteeksi käy.
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
VIPMetal
16.03.2018 11:09:46 (muokattu 16.03.2018 11:36:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo eli oma käyttö olis nimenomaan tommosta, että kitara -> vahvistin -> kaiutin.
 
Enhän mää mitään äänittele, paitsi studiolla levyjä. Kyllä se kotona se soittelukin on välillä kiven takana siinä lasten leikkiessä. Että tavallaan just nuo hienoudet (esim kuinka kaukana kaapista ja missä on mikki yms) ei paljoa paina.
 
Shredatorilla olikin kokemusta noista eri version Axesta. Onko siinä itse perussoundi/tatsi puolessa tullut edistys vai nimenomaan lisää kaikkea sälää ympärille? Joo, kyllä itekki miettiny nimenomaan efektilaitteena käytettävänä, mutta sillon varmaan pärjäis ihan hyvin ekan version Axella.
 
Nyt olis tarvetta liikutella kevyesti pikkusettiä jammailuosaston hommiin. Ja olishan se kiva, että löytyis kaikki soundit pienestä vehkeestä. Toistaseks hinta pitää loitolla vielä...
 
E: Tuo oma (osin tuleva) pikkusetti Epi Valve Jr, ehkä pari pedaalia pikku lautaan, 1x12 kaappi on painonsa puolesta ihan tarpeeks kevyt. Mutta toki siitä puuttuu sitten kaikki soundi/säätö/controlleri optiot.
 
Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «