Matias. 13.03.2018 09:48:22 | |
---|
Tulee jonkun verran ääniteltyä omia sointukulkuja Samsungin tabletilla. Niitä sitten tallennan kun olen vähän huono kirjoittelemaan mitään muistiin. Helppo myös lähettää soittokaverille. Ajattelin että olisiko erillisestä mikofonista hyötyä tuohon hommaan parempilaatuisen äänen toivossa. Ja kumpaan se kytketään, mini usb-porttiin vai kuuloke -audioliittimeen. Tai niinkin että kumpi on parempi vaihtoehto. Jotain tsekkkasin Googlella mutta tuntuu homma olevan aika hakusessa englaninkielisillä foorumeilla. Sielläkin ja kirjoitellaan aika paljon oletuksia eikä omakohtaisia kokemustietoja. Onko tuo edes järkevä ajatus? Pieni digitallennin on ikävä käyttää pienine nappuloineen eikä sillä voi lähettää äänityksiä, vai voiko nykylaiteilla? Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |
Jönssi Punainen 13.03.2018 19:06:30 | |
---|
Ik multimedialta löytyypi ainakin irig mic, tuo ilmeisesti kytkeytyy kuulokepistokkeeseen |
Matias. 14.03.2018 09:44:05 | |
---|
Kiitokset tästä vinkistä. Luulin että Rode ainoana tekee näihin edes jonkinlaista laatua. Nyt mun budjetti kyllä taitaa nousta kun luin noista IRigeistä. Hakusessa mikki joka ei ole liian haulikkomainen. Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |
Matias. 16.03.2018 09:07:24 | |
---|
Nyt on lainattu kaverilta ihan käyttämätön mikrofoni ja testattu. Roden usb-studiomikki näyttää kyllä toimivan Androidin 7.0 -versiossa mini-usb:n kautta. Eli tämä on varmaa. Ei tarvitse valita sitä toista vaihtoehtoa eli 3,5 mm:n audiojakkia. Äänen voimakkuus on heikompi kuin sisäisellä mikrofonilla mutta äänen laatu on ihan toista luokkaa. Itse asiassa parempi kuin osasin odottaa. Mikrofoni oli kotistudion pöydällä tabletin vieressä eli käytännössä ihan samassa paikassa missä aikaisemminkin olen tallentanut soittojuttuja. Pitää vielä testata lattiajalustan kanssa jolloin pöydän vaikutus poistuu äänitteestä. Ainoa miinuspuoli on Roden valtava koko. Jos jostain löytyisi kananmunan kokoinen tämänlaatuinen mikki niin olisi hyvä. Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |
Mikä Röde se on, varmaan dynaaminen mikki? Semmoinen on epäherkempi, mutta just hyvä akustiikaltaan vaihteleviin tilanteisiin. Pitää tuoda käytännössä mahdollisimman lähelle äänilähdettä. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Matias. 16.03.2018 10:51:29 | |
---|
Se on Rode NT-usb kondensaattorimikki. Sellainen jalustan ja pop-up filterin kanssa tuleva iso mikrofoni. Nyt kun tuo toimii mun Androidin mini-usb -portin kautta niin tarkoittaneeko se sitä että mikä tahansa usb -mikki toimii sen kanssa vai merkitseekö se jotain kun valmistajat ilmoittaa että mikki on Mac- tai Windows -yhteensopiva - eli tarviiko nämä mini-usb -sisäänmenot jotain drivereita vai tökätäänkö vaan kiinni ja pelaa? Sen verran luin netistä että vanhemmat Androidit (5.0 asti) eivät tue/osaa ottaa tallennettavaa signaalia mini-usb:n kautta. Oma tabletti on 7.0 ver. ja tämä näyttää toimivan mutta pohdin tuota asiaa onko kaikkien mikkien usb-signaali samanlaista kuten luulisi vai onko ipad -maailma erilainen tässä tapauksessa kuin Android. Vai voiko päätellä että kaikki usb -mikit toimii kun Roden mikki toimii? Eli Android 7.0 olisi piece of cake tähän hommaan...... Sorry, jos jollekulle päivänselvää asiaa, mulle ei........ Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |
anapena 16.03.2018 14:50:43 | |
---|
Oho, NTstä tullut myös usb-versio, siistii! Kyllä näitten usb-mikkien pitäisi toimia joka paikassa. Tietty jokin poikkeus voi vahvistaa säännön...;) TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Matias. 17.03.2018 19:26:42 | |
---|
Taitaa mennä mun monologiksi mutta tuli mieleen olisiko kustannustehokkaampaa ostaa analoginen mikki ja siihen sitten interface joka muuttaa äänen biteiksi. Usb konkkamikki kuluttaa ilmeisesti tabletin akkua? Zoomin interfacen saisi 50 eurolla ja analoginen mikki olisi monikäyttöinen...... Kun tuo Zoomi toimii aa-paristoilla niin tabletin akku ei rasitu. Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |
anapena 18.03.2018 12:34:02 | |
---|
Nää on tapaus-ja käyttäjäkohtaisia juttuja, jotka pitää itse arvioida. Mutta ihan hyvin olet jäljillä, ja jostain kaluston kerääminen pitää kuitenkin aloittaa. Vähän käytetty on kustannustehokasta. Tuntuuko tabletin akun kestossa tapahtuneen muutoksia, lataa vaan vähän useammin? TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Matias. 19.03.2018 08:17:22 | |
---|
Olen vain testannut pari äänitystä tuolla lainamikillä. Lainasin sen vuoksi että varmistin sen että mun Android -versiolla äänitys toimii usb:n kautta. Virrankulutus ei varmaan ole hirveän suuri. Tulee merkittäväksi varmaankin vasta paikoissa joissa ei ole valtakunnan verkkoa ja lataaminen on ongelmallista. Ajattelin tuota perinteistä xlr-versiota vertailevana vaihtoehtona lähinnä siksi että se toimisi mixeriinkin ja loopperin sisänmenossa myöskin. Tietysti silloin tarvitsen sellaisen digi-interfacen tai mokkulan väliin joka antaa myös analogistakin signaalia ulos. Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |
Matias. 25.03.2018 22:36:52 | |
---|
Tuntuu kyllä siltä että Rode (vai kaikki usb-mikrofonit?) Antaa niin matalan signaalin ettei kuuntelusta tule oikein mitään. Tuli mieleen että onko noissa digi-interfaceissa joilla saa kytkettyä muutkin mikit kiinni jotain säätöjä tähän hommaan? Kokemuksia kenelläkään hommasta? Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |
zekeode 31.03.2018 16:16:14 | |
---|
Matias.: Taitaa mennä mun monologiksi mutta tuli mieleen olisiko kustannustehokkaampaa ostaa analoginen mikki ja siihen sitten interface joka muuttaa äänen biteiksi. Usb konkkamikki kuluttaa ilmeisesti tabletin akkua? Zoomin interfacen saisi 50 eurolla ja analoginen mikki olisi monikäyttöinen...... Kun tuo Zoomi toimii aa-paristoilla niin tabletin akku ei rasitu. Ostaa powerbankin? Muutenkin tarpeellinen reissukaveri, kun pitää puhelimeen/tablettiin saada lisää virtaa ilman säätöä. |
Hanuriin 01.04.2018 00:15:20 | |
---|
Minkä ihmeen takia pitää nimen omaan tabletti tai puhelin olla alustana jos siihen kuitenkin tarvii virtalähteen, mikrofonin ja interface ja mitä vielä? Eiköhän se olisi helpompi ja halvempikin joku läppäri ja siinä sitten pyörisi oikeat daw-ohkelmistotkin. Mitä mä nyt en huomaa? |
Matias. 05.04.2018 10:54:02 | |
---|
No varmaan se että kyselin miten tabletille saisi sitä äänitystä. Olen luopunut kannettavasta sen takia ettei se minusta ollut kannettava vaan raahattava. Virransyötöstä sen verran että varavirtalähteenä on Telwin9000 ja luulen että virransyöttö ei ole varsinainen ongelma. Liikun paljon kuitenkin sähköttömässä kenttäympäristössä ja ajattelin maksimoida akkujen keston. Kun äänitetään pajalla niin silloin käytössä on kaverin Zoom r24 ja sillä on pärjätty hyvin. Mutta takaisin tuohon äänittämiseen tabletin mini-usb:n kautta. Äänityksen volumetaso ei ole ollut koeäänityksissäni riittävä joten se jää nyt pois vaihtoehtona ja kaikki pitää aloittaa alusta. Pitänee kokeilla vielä trrs -liittimellä audiojakin kautta analogista mikkiä mutta tämä vaihtoehto lienee pakkaa audiota aika rajusti? Kyselin St. Paul Soundista tuota mini-usb -ongelmaa Roden mikin kanssa ja varsin nopeassa vastauksessa Jori arveli ongelman olevan juuri mini-usb. Vaihtoehtoina jäivät siis nyt erillinen digitallennin tai analoginen mikki tabletin audiojakkiin. Tällä hetkellä olen kallistumassa digitallentimen suuntaan, siitä kun saa ilmeisesti sen äänityksen usb-johdolla sinne tabletille. Jos saa..... Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |
mhs 13.04.2018 00:31:25 | |
---|
Tsekkaa iRig pro. Mulla on tuollainen iPadissa, ja hyvin on pelannut. Pitäis toimii Androidissakin, mutta en oo kokeillu, kun ei oo sopivaa vermettä. |
Sax-pappa 13.04.2018 09:20:01 | |
---|
mhs: Tsekkaa iRig pro. Mulla on tuollainen iPadissa, ja hyvin on pelannut. Pitäis toimii Androidissakin, mutta en oo kokeillu, kun ei oo sopivaa vermettä. Androidille iRig UA, niin toimii. |
mhs 13.04.2018 16:07:36 | |
---|
Sax-pappa: Androidille iRig UA, niin toimii. Eri värkki, eri varustus. Pro:ssa on xlr-tulo ja phantom. Webbisivun mukaan toimii tuoreehkossa Androidissakin, mutta piuha pitää ostaa erikseen. Hiljattain on tullu uus malli, Pro I/O, jossa vähän lisää optioita, mm kuulokeliitäntä. Tuota tuotetta en tunne. |