Mulla on juuri tällainen takapihalla olevaan ulkorakennukseen tehty soitto- / harrastushuone. Jos ja kun tuo homma on vielä aluillaan niin muutama asia tulee mieleen. Itse tein lämmöneristykset jälkeenpäin. Iso homma. Oma valintani eristykseen on 75 mm. uretaanilevyt vaahdolla runkotolppiin kiinnitettyinä. Ilmarako tietysti ulkopinnassa. Äänen suhteen huono ratkaisu. Soitto kuuluu turhan hyvin läpi ulos. Mulla on kaksi huonetta harrastuskäytössä ja toisen huoneen eristys on tehty 75 mm villalla ja sitten sisäpinnassa 30 mm uretaani. Siinä tilassa akustiikkakin on soittamiseen parempi. Nyt jos olisin tekemässä, laittaisin raskaampaa kivivillaa seiniin. Saisi äänieristystä. Uudisrakennusvaiheessa suunnittelisin sähkö- ym. piuhojen vedot riittäviksi ja sitten lisäisin siihen vielä pikkuisen lisää. Putkitukset siten että menee vaikka xlr -piuha liittimineen putkessa. Mukavaa ettei johdot ole lattialla. Pääkytkin sitten laitteistojen sähköille varmistamaan ettei mikään jää päälle. Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |