Aihe: Pahimmat harhaostokset
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
t1amatti
17.06.2004 19:31:25
Craten joku 15-wattinen trankkukombo reverbillä.

Maailman paskin vahvistin.

Kaduttaa saatanasti, että kuuntelin musiikkiliikkeen myyjää. Jatkossa olen tajunnut ottaa asioista selvää ennen rahojen latomista pöytään.
no näinhän se on.
Sleepless
17.06.2004 19:56:53

Kaduttaa saatanasti, että kuuntelin musiikkiliikkeen myyjää. Jatkossa olen tajunnut ottaa asioista selvää ennen rahojen latomista pöytään.

Gx-15r? On muuten yksi parhaimmista pikkuvahvistimista tuossa hintaluokassa. Itse olin ainakin tyytyväinen siihen... oikeastaan vähän harmittaa kun menin myymään.
Hiljaa hyvä tulee.
t1amatti
17.06.2004 21:22:39
Gx-15r? On muuten yksi parhaimmista pikkuvahvistimista tuossa hintaluokassa. Itse olin ainakin tyytyväinen siihen... oikeastaan vähän harmittaa kun menin myymään.

Just se. Onkohan mulla sitten vaan maanantaikappale? Kyllä siitä ääntä kuuluu, mutta särökanava on täyttä kuraa.
no näinhän se on.
Billsner
17.06.2004 22:07:19
Just se. Onkohan mulla sitten vaan maanantaikappale? Kyllä siitä ääntä kuuluu, mutta särökanava on täyttä kuraa.

Ei se särökanava kovin hyvä ole. Kyllä siitä rokkisäröt saa, mutta metallia soitettaessa ei toimi. Puhdas kanava on hyvä. Erillisen säröpedaalin kanssa vallan mainio paketti.
You must gather your party before venturing forth.
Swan
17.06.2004 22:23:40
BESBECO WEEPER!

Tässä vaiheessa en kyllä keksi muuta sanottavaa kuin jotta aamen.
"If I could play one note through a whole song, I would." - The Edge
Skebaristi
17.06.2004 22:24:52 (muokattu 17.06.2004 22:25:56)

Kaiku siinä on myös hyvä, tai ainakin sitä saa melko runsaasti. :) Ei se nyt maailman paskin ole, ei lähelläkään. Kokeilen vaikka vastaavaa fenkkua! :)

Edit: Siis cratessa. En muistanu lainata...
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
-JiiTee-
18.06.2004 09:08:46 (muokattu 18.06.2004 09:09:35)

What?? Ittellä on sama vehje, paitti ilman tota reverbiä. Ihan helvetin hyvät soundit kotisoittoon, toimii kerrostaloissakin kun saa hiljasella hyvää ääntä ulos. Tietty jos surinametallia haluu soitella niin tarvii jonkun pedaalin väliin, mutta näinhän on lähes aina vahvistinten kanssa...

Niin, ja oma turhin "ostos" (en onneksi maksanu mitään...) on Ibanezin Trashmetal pedaali, tappaa sustainin ja alapään talossa ja puutarhassa.
PekkaM
18.06.2004 10:44:46
Zoomin eri vermeiden suosio surkeimpien ostosten listalla on ällistyttävn yksimielinen - olisivatkohan ne oikeasti huonoja?

joo
Myynnissä Jem77BFP!
Deranged
18.06.2004 10:55:56
Zoomin eri vermeiden suosio surkeimpien ostosten listalla on ällistyttävn yksimielinen - olisivatkohan ne oikeasti huonoja?

Eihän tässä ollut kuin Zoomin halpissarjalaiset, 504, 505 ja 707.

Zoomilla on ainakin yksi hyvä ja hintavampi multiefekti, sellanen
metallikuorinen ja jämäkkä vehje, josta saa todella hyvät Iron Maiden-tyyppiset soundit ja paljon muuta.

Ja kyllä 505:stäkin kelvollista soundia saa kun laittaa gaten pois päältä ja lykkää sen putkivahvarin eteen. Jokin siinä 505:n muovisuudessa ja soundeissa oli sellasta, että ei sitä pitkään jaksanu kuunnella.
Jucciz
18.06.2004 11:25:09
Ei tärkeä A4-paperiarkki pöydältä mihinkään lennä, vaikka tuuletusikkunan avaakin, jos sen päälle laitetaan Zoomin lattiamultiefektihärpäke. Miksi näitä vehkeitä haukutaan huonoksi?
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
JartZA
18.06.2004 11:31:40
Ei tärkeä A4-paperiarkki pöydältä mihinkään lennä, vaikka tuuletusikkunan avaakin, jos sen päälle laitetaan Zoomin lattiamultiefektihärpäke. Miksi näitä vehkeitä haukutaan huonoksi?

Koska ne ovat muovisia ja äkillinen tsunami voi pyyhkäistä ne mukanaan.
SG: "nicht only forthe guys that like Angus Young or Pete Townsend." -Thomann
Billsner
18.06.2004 11:42:45
Eihän tässä ollut kuin Zoomin halpissarjalaiset, 504, 505 ja 707.

Kyllä minä 707:sta tykkäsin vaikka se olikin muovinen. Siinä oli paljon hyviä juttuja ja hintaa sillä ei ollut paljon. 707 II tekisi mieli joskus ostaa.
You must gather your party before venturing forth.
karkki
18.06.2004 13:18:13

Tässä harhaostos, josta on vaikea pistää paremmaksi (pahemmaksi?):

Säilytysvaikeuksien ja bassonsoitosta luopumisen vuoksi vaihdoin 80-luvulla musiikkiliikkeessä 50-wattisen Fenderin Bassman-nupin ja 4x12-kaapin Yamahan kosketinsoittimeen, samanlaiseen, jolla Kalevi Härmä (?) taiteili Kummeleissa. Maksoin vielä väliäkin yli tuhannen markkaa.
Lähinnä pölyä keränneen Yamahan myin muutama vuosi sitten pois noin 400 markalla. En viitsi edes ajatella, minkä arvoinen tuo Fenkku-stäkki olisi nyt.

Kakkossijalla tyhmissä kaupoissani lienee Yamahan jatsikitaran myynti noin 150 markan ruhtinaalliseen hintaan joskus kauan sitten, mutta tämä nyt menee harhaostos-teeman sivuun. Sorry.
Pnctocn
18.06.2004 14:58:56
Tässä harhaostos, josta on vaikea pistää paremmaksi (pahemmaksi?):

Säilytysvaikeuksien ja bassonsoitosta luopumisen vuoksi vaihdoin 80-luvulla musiikkiliikkeessä 50-wattisen Fenderin Bassman-nupin ja 4x12-kaapin Yamahan kosketinsoittimeen, samanlaiseen, jolla Kalevi Härmä (?) taiteili Kummeleissa. Maksoin vielä väliäkin yli tuhannen markkaa.
Lähinnä pölyä keränneen Yamahan myin muutama vuosi sitten pois noin 400 markalla. En viitsi edes ajatella, minkä arvoinen tuo Fenkku-stäkki olisi nyt.

Totta, otan osaa.
Chemo
18.06.2004 15:12:34

Ainakin monet rautalankamiehet tykkäävät siitä Zoomin EFTP-modatusta kaiusta, tarkempaa mallia en nyt tähän hätään muista. Toihan on varsin eri asia kuin ne halvimmat multiefektit - mutta kuitenkin Zoom-merkkinen.

Mulla huonoin ostos oli ehkä v. 1987 ostettu Peaveyn harjoitusvahvistin, joka yleensä kärähti kun sillä soitti kuulokkeilla - ja siinä siis oli ihan phones-jakki. No, opinpahan kolvaamista...
Ramalamadingdong.
Antti1
18.06.2004 16:11:21
Mulla ei ole oikeastaan ollut huonoja ostoksia vielä tähän mennessä. Kaikkeen olen ollut loppuun asti tyytyväinen hintaansa nähden. On ollut halpoja multiefektejä, erillispedaaleita, pikkuinen vahvistin, isompi vahvistin, pari mikkiä jne. No okei, yksi 9m kitarapiuha on vähän turha, kun ei sille ole käyttöä montaa kertaa ollut. Kolme Danelectron pedaalia oli turhia siinä mielessä, ettei niitä sitten tullut käytettyä kauheasti. Ne kuitenkin soundasi hyvältä kaikki mun mielestä.

Voiko noita sitten varsinaisesti harhaostoksiksi kutsua? Ei varmaan. Ilmeisesti mulla on käynyt ostoksissani aina hyvä tuuri, on sellaista sikaa säkissä välillä kyllä ostettu.

Ps. Ehkäpä eniten ostoksista harmittaa ENGL Screamer, ENGL Z5 ja 4x12" kaappi. Ei siksi, etten olisi tyytyväinen ostoksiini, mutta ne maksoivat niin paljon, että teki todella pahaa sellaisia summia sijoittaa harrastukseen. No, onneksi mulla on tossa ennen armeijaan menoa vielä duunia.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Kapane
18.06.2004 16:50:28

hmm... boss xt-2. ja hm-3kin nykyään...

myös mmm1 oli harhaostos, mutta nyt kun olen oppinut hyötymään sen matalista vireistä, niin olen tyytyväine=)
Personal Jesuss & Modern Angel [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
januszian
18.06.2004 17:22:04

Pahin harhaostos: EHDOTTOMASTI HAMER SLAMMERSERIES KOPIO! HYYYYYIIII HELVETTI! vaihdoin vielä Ibanez RG550 siihen roskaan. (joskus "tarttin" jostain vitun kummasta syystä 2 humbuckeria, 2:n humpparin ja yhen single coilin sijasta...)

Pahin harhamyynti: Marshall 1984 JCM800 2203 nuppi ja samana vuonna väsätty 1936 2x12 kaappi. Jumalauta että siitä lähti paras puhas mitä oon ikinä kuullut mistään! Vaihdoin Line6 PODxt:hen rahallisesti... oi voi...
False Synapse bändin demo http://koti.welho.com/mpappila
Super-Jari
18.06.2004 20:08:10
Ibanez - Black noise
Boss - Metal Zone 2
Peavey Envoy 40W

Harhamyyntejä:

Kaksi hyvää ja toimivaa bassoa
150W basso combo
Squier Stratocaster
No mä olenkin vähä jälkeenjäänyt henkisesti
Olen hoppari, sivari, käiverö, vässykkä ja asun äidin helmoissa.... :((((( olen kaiken lisäksi gayeroottinen.
- turbo
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)