Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokevahvistin K240 monitor -luureille
1 2 3
t-termiitti
10.03.2018 13:46:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Mikään enää olemassa olevista laitteistani ei tuota mieleistä ääntä noista. Ilmeisesti impedanssi-juttuja, koska nuo on 600 ohmin luurit. Onkohan näin? Vai mistä johtuu?
 
Onko kokemusta tai muuta tietämystä mikä kuulokevahvistin sopisi noille? Mielellään edullinen (mutta äänenlaatu ajaa sen ohi).
 
Kiitos!
 
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
askomiko
10.03.2018 14:16:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole siitä kiinni, jos et kuuntele huonon läppärin huonosta lähdöstä. Kuulokevahvistimen vaihto on kuin 1200 hiekkapaperi, eikä auta jos soundin puolesta tarvitset talttaa. Eli vaihda luurit, k240 on aika laatikkomaiset.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
t-termiitti
10.03.2018 15:01:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Ehkä se johtui siitä, että edellinen vahvistin väritti mukavasti ääntä.
 
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
dewil
10.03.2018 15:39:52 (muokattu 10.03.2018 15:41:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se asiallinen kuulokevahvistin voi tehdä gutaa luureille. Varsinkin just tollasille AKG:ille, joita tarvii komentaa vähän enemmän, että saa tarpeeksi ääntä ulos. Lisäksi hyvässä vahvistimessa on yleensä parempi impedanssisovitus. Se voi pahimmillaan vääntää luurien toistovastetta hyvinkin paljon kieroon.
 
Voin kokemuksesta suositella JDS labsin Objective2 vahvistinta. Vaikka se on pikkuruinen, eikä maksa paljon mitään, niin se on suunniteltu spekseiltään ihan käsittämättömän hyvin. Tekee sen, mitä vahvistimen kuuluukin, eli vahvistaa soundia, eikä muuta sitä millään tavalla. Äärimmäisen transparentti laitos.
Itse tilasin sen vielä rakennus-sarjana, koteloin sen väljemmin ja panin samalla liitännät, jotka sopii paremmin studioympäristöön.
https://www.jdslabs.com/store/#featured
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
t-termiitti
10.03.2018 22:07:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaa hyvältä eikä ole kalliskaan. Tuossa voi kustomoida noita liitäntöjäkin jonkun verran muuten.
 
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
askomiko
11.03.2018 01:52:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Kerro miten kävi. Tuossakin halvalla huippulaatua:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1327725
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
t-termiitti
11.03.2018 06:02:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Uusi äänikortti on tulossa, joten testaan ensin sen kuulokelähdön. Jos ei siinäkään kuulosta hyvältä niin ostan sitten uuden.
 
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
Mikael
11.03.2018 13:57:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

askomiko: Ok. Kerro miten kävi. Tuossakin halvalla huippulaatua:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1327725

 
Mulla on toi "isoveli" G109P ja sen perusteella uskoisin, että tämäkin edustaa laatua. Hinta on myös erittäin kohdillaan. Peukut ja suositukset.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
sami_sumea
11.03.2018 16:04:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t-termiitti: Moi,
 
Mikään enää olemassa olevista laitteistani ei tuota mieleistä ääntä noista. Ilmeisesti impedanssi-juttuja, koska nuo on 600 ohmin luurit. Onkohan näin? Vai mistä johtuu?
 
Onko kokemusta tai muuta tietämystä mikä kuulokevahvistin sopisi noille? Mielellään edullinen (mutta äänenlaatu ajaa sen ohi).
 
Kiitos!

 
Vuokraa katujyrä, aja niistä K240:istä yli sillä ja osta Sennheiserin HD600:t. Et kadu. Miksauksetkin paranee.
 
...
 
http://www.soundreel.com
telescope
11.03.2018 16:15:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon käyttänyt noita 600ohmisia ja myös uudempia pienempi ohmisia steinbergin ur22 äänikortin kanssa eikä mitään ongelmaa
 
askomiko
11.03.2018 18:01:38 (muokattu 11.03.2018 18:06:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Vuokraa katujyrä, aja niistä K240:istä yli sillä ja osta Sennheiserin HD600:t. Et kadu. Miksauksetkin paranee.
 
...

 
Tämä on tuhatkertaisesti toimivampi ohje kuin kuulokevahvistimen vaihto. Mulla on verrokkikohtana kaikkien äänikorttien ja läppäreiden lähdöt, luurina juurikin HD600, ja kuulokevahvarina Lake People HPA RS 02, ja en pysty sokkotestissä sanomaan mitä laitetta kuuntelen, muuten kuin ehkä kohinan vähenemisessä. Luurien vaiho sen sijaan... Soundin korjaaminen kuulokevahvistinta renkkaamaalla on perse edellä puuhun menemistä, mutta oikeastaan siinä ei ole edes puuta mihin ollaan menossa. Hukkaan heitetty satanen jollta oltaisiin oltu jo lähempänä uusia luureja.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Mikael
12.03.2018 13:35:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

K240 ei kyllä kuulu munkaan suosikkeihin. Yhdyn HD600-kuoroon. Omassa hintaluokassaan ihan ylittämättömät luurit, joilla tekee jo miksausduuniakin ihan mielellään.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
dewil
12.03.2018 16:24:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen:
Oletko kuullut ko. kuulokkeilla mieleistäsi ääntä jollain muilla, kuin omistamillasi laitteilla?
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
t-termiitti
12.03.2018 18:05:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdellä stereovahvistimella - vanha sony. Sitä kautta olen noita kuulokkeita käyttänyt. Se on vaan rikki. Vanha tietokonekin on rikki ja sen äänikortti ei käy tähän, joten olen tilannut uuden. Vanhan kortin linjaulostulolla ääni oli ok - mutta stereon kautta parempi. Nykyisen stereon kautta ok, mutta vähän samankaltaista pihinää kuin suoraan läppäristä.
 
Testaan uuden kortin. Mutta taitaa tosiaan olla fiksumpi päivittää kuulottimet - kuin testailla kuulokevahvistimia. Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen noihin luureihin. Minusta ne on aikalailla eleettömät ja värittömät.
 
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
Lahtari
14.03.2018 09:18:38 (muokattu 14.03.2018 09:23:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ehkä kauhean reilua vertaille täysin eri hintaluokan luureja?
Täällä on ihan hyvin pärjätty 240 -luureilla. Varmasti parempiakin löytyy mutta en usko että alle 100 euron hintaluokassa?
 
I am a scholar and a gentleman...and probably a pervert too
hallu
14.03.2018 10:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lahtari: Ei ehkä kauhean reilua vertaille täysin eri hintaluokan luureja?
Täällä on ihan hyvin pärjätty 240 -luureilla. Varmasti parempiakin löytyy mutta en usko että alle 100 euron hintaluokassa?

 
Totta AKG:n mallistosta K702/K712 luurit olisivat sopivampi verrokki noille ehdotetuille HD600 luureille. Ja tosiaan jos haluaa päivittää luureja ylöspäin ja pysytellä AKG:n mallistossa niin K271/K702/K712 luurit kannattaa tsekata, ovat järestään vähän kalliimpia, mutta niissäkin on rahalle vastinetta. Tietty jos haluaa merkkiä vaihtaa niin onhan Sennheiser tosi maineikas valmistaja ei siinä mitään.
 
Itse tykkään AKG:stä mutta olen aatellut, että pistäisi joskus tyypittää noita Senkkuja. Byerdynamicseja olen kokeillut moniakin, mutta ne eivät kohdallani vielä AKG:tä syrjäyttäneet.
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
t-termiitti
14.03.2018 11:38:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi äänikortti antaa ihan kelpo ääntä noille luureille, joten se ongelma ratkesi. Mutta - uudet luurit rupesi kuumottelemaan, kun niitä ehdotellaan.
 
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
hallu
14.03.2018 14:28:33 (muokattu 14.03.2018 14:37:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t-termiitti: Uusi äänikortti antaa ihan kelpo ääntä noille luureille, joten se ongelma ratkesi. Mutta - uudet luurit rupesi kuumottelemaan, kun niitä ehdotellaan.
 
Uudet luurit on ihanat :-), mutta nyt sun ei tartte niitä vanhoja heittää menemään kun tiedät, että ne toimii eikä sulla ole painetta niiden uusien luurien kanssa vaan ostat ne sitten kun siltä tuntuu.
 
E: Ai niin, muuten kun mä aina noita AKG:n luureja markkinoin niin pitääpä kertoa semmoinen homma, että mulla on itselläni AKG K702 sekä K271 luurit ja niistä K702 hajosi se pistoke mihin kuulokkeen johto tulee kiinni eli piuha jumitti paikoillaan ja sitten se koko jakki pelmahti sieltä ulos ja ne ohuet johdot irtosi juotoksistaan. No osaavalle se ei ole mikään tekemätön paikka koska ei muuta kuin juottaa johdot takaisin paikoilleen, ja on hyvä että luurit pystyy purkamaan tätä varten, mutta osaamattomalle tuo on aika vittumainen juttu.... tai kai ne jossakin huollossa ne korjaisi. Ja nuo toiset K271 luurien se pantaosan toisen puolen hissimekanismista korkkasi prikka ja se hissi irtosi siitä päästä. Sain askarreltua kitaran plektrasta siihen uuden prikan niin että nyt ne on taas kunnossa, mutta siis kalliiksi luureiksi nää on vähän tämmöistä kiinalaatua. Onneksi ovat korjattavissa, mutta olen vähän miettinyt kauanko näitä kehtaa mainostaa. Kyllä nää muuten on hyvät, mutta olen ajatellut että AKG:n luureista taidan jatkossa ostaa vain niitä itävallassa tehtyjä versioita (ne on vähän kalliimpia, mutta jos ne mekaaniselta kestävyydeltään on laadukkaammat niin hintaero melkein kannattaa maksaa).
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
askomiko
14.03.2018 18:37:13 (muokattu 14.03.2018 19:07:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitä tulikin mieleen, AKG K550 mk2 on edullisista luureista aika jees! Ei honota eikä rääy pahasti korvaan. Nyt on näköjään jo mk3:ssa menossa, en tiedä onko sama vai täysin muutettu vehje. Mutta ero HD600:een on silti järisyttävän valtava, kannattaa sen verran investoida ikuisiin luureihin jos luureilla käyttöä on. Varaosana saa kaiken jos vaikka koira syö. Omani taisi täyttää juuri 18v!
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
askomiko
15.03.2018 08:20:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kappas, tuosta kuin tilauksesta lähin 600:n sukulainen myynnissä, tingit viiskymppiä vielä hinnasta pois:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1345508
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «