Aihe: Blaze Bailey
1 2 3 4 5 6 7
Tympee Huttunen
27.07.2010 11:05:01
Vekkuli1981: Ehkä se tästä hitaasti, mutta varmasti. Mehän ollaan nyt oltu vastuussa kolmesta edeltävästä kerrasta Suomessa, eka kerta otettiin ihan iteksiin kahdelle pistokeikalle ja 2 jälkimmäistä osana maailmankiertuetta. Kyllä vuosi vuodelta on huomannut, että enempi ja enempi väkeä tulee. Silti rehellisesti sanoen tämän kevään Suomen keikoille odotin järjestään luokkaa 50-100 enempi ihmisiä kun tiedon tämän bändin käsittämättömän kovista keikoista olisi jo pitänyt levitä. Ehkä väki vaan on hitaasti lämpiämässä vanhojen asenteiden takia tms.

Sen on kyllä huomannut, että kun väki tuo kavereitaan puolipakolla tsekkaamaan ekaa kertaa niin kyllä suut on auki keikan jälkeen ja seuraavana kertana ei ole enää tarvinnut ylipuhumista :) Mullahan nyt on tässä oma lehmä ojassa ja näin päin pois, mutta en mä koskaan ole pyytänyt muuta kuin että väki antaisi bändille mahdollisuuden. Levyt kuitenkin ovat peruspätevää tasoa joitain todellisia helmiäkin sisältäen ja livebändinä mä nyt en vaan perinteisessä hevissä/metallissa tiedä intensiivisempää ja mukaansatempaavampaa bändiä tällä hetkellä.

Myös minun mielestä Blaze yhtyeineen on yksi kovimpia lava-akteja, mitä pallolla kiertää. Noissa ylläolevissa videoissa on kuitenkin jotenkin vaisu tunnelma siihen, mitä itse livenä näki. Bändi tuntuu seisovat ihan paikoillaan, eikä Blazekaan ole aivan yhtä hikinen. Ehkä siinä bändiä vähän jännittää keikan kuvaaminen ja soittotarkkuutta koitetaan pitää yllä. Tuo dvd kyllä kiinnostaa, mutta onko sen jakelun kanssa jotain ongelmia? Cdon tai play ei kumpikaan myynyt sitä.
Musta Arkipyhä
27.07.2010 12:59:13
DooMaster: http://www.youtube.com/watch?v=socFty4LPF4

Niin, että joo...ei ehkä Brucen tasolla mene tuo biisi. En tosiaankaan yritä Blazea haukkua, koska itse tykkään hemmetisti myös Blazen aikaisesta Maidenistä. Hänelle tehdyt biisit Blaze vetää livenäkin vakuuttavasti...ja kyllähän sieltä Dickinsonin ajaltakin löytyy muutama helmi Blazelle...kuten esim. Afraid to Shoot Strangers.

Blaze kyllä ei saa biisin kertsimelodiaa ollenkaan kohdilleen.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Nytph
27.07.2010 17:49:48 (muokattu 27.07.2010 22:34:42)
Jeh, itse täytyy aihetta kommentoida sen verran, että olin ensimmäisellä Blaze-keikallani Tampereen Klubilla tän vuoden huhtikuussa, ja jäi kyllä erittäin hyvä fiilis keikasta. Blaze on todellinen showmies, bändi vetää hienosti ja kovia biisejäkin löytyy paljon. Eipä meikäläinen ainakaan pettynyt lainkaan, päinvastoin, turhiin ennakkoluuloihin itsekin silloin aikanaan sortuneena ei voinut kuin ihailla Blazea ja koko poppoota. Keikalla Blazen kanssa jutelleena mies vaikutti erittäin mukavalta ja todella nöyrältä, hyvä niin. :)

Jos Blaze jatkossakin eksyy Suomeen, täältä löytyy ainakin yksi, joka on takuuvarmasti katsomassa. Toivottavasti sakkia eksyy mukaan lisää, vähän oli nihkeästi porukkaa ainakin Mansesterissa, vaikka meno olikin "jees."
"The sun is the same in a relative way, but you're older - shorter of breath and one day closer to death."
Vekkuli1981
29.07.2010 13:45:18
Mäkrö: Myös minun mielestä Blaze yhtyeineen on yksi kovimpia lava-akteja, mitä pallolla kiertää. Noissa ylläolevissa videoissa on kuitenkin jotenkin vaisu tunnelma siihen, mitä itse livenä näki. Bändi tuntuu seisovat ihan paikoillaan, eikä Blazekaan ole aivan yhtä hikinen. Ehkä siinä bändiä vähän jännittää keikan kuvaaminen ja soittotarkkuutta koitetaan pitää yllä. Tuo dvd kyllä kiinnostaa, mutta onko sen jakelun kanssa jotain ongelmia? Cdon tai play ei kumpikaan myynyt sitä.

Tota DVD:tä taisi tulla aika pieni painos, joku 500 tms. ja se myi loppuun alta aikayksikön. Nyt näyttäisi taas olevan tilattavissa bändin kautta:
http://blazebayley.net/webshop/prod … id=deaead28f10f681b2cac755c94245885

On noilla jakelu ihan ok mallilla, eli CDON:ssa ja Playssä saattaa löytyä jossain vaiheessa. Bändihän hoitaa tätä nykyä kaikki julkaisut ja keikat itse ja joutuvat taistelemaan käsittämättömän pienellä budjetilla, mikä ei mahdollista todella isoja painoksia. Sitäkin tärkeämpää tietty tätä myötä bändin tukeminen suoraan ostoksillakin.
www.myspace.com/caughtinthebetween
Vekkuli1981
10.01.2011 13:40:00
HAMMER OPEN AIR julkistaa jatkoklubien esiintyjät:

Hammer Open Airin viralliset jatkoklubit Turun Klubilla (Live-puoli) seuraavasti:

pe 15.7.
JEX THOTH (USA)
+1
Liput: 20e. K18.

la 16.7.
BLAZE BAYLEY (UK)
+1
Liput: 16e. K18.
www.myspace.com/caughtinthebetween TILAA HORSE METAL-ALBUMI http://www.levykauppax.fi/artist/caught_in_the_between/horse_metal/
Vekkuli1981
18.03.2011 12:10:27
Kaveri tilaili nipun The Man Who Would Not Die-tuplavinyylejä Suomeen, jos kiinnostaa niin jokusia olisi vielä kaupan. Lisätietoja voi kurkkia esim. tuolta:

http://lauta.imperiumi.net/viewtopic.php?f=2&t=34688&start=75
www.myspace.com/caughtinthebetween TILAA HORSE METAL-ALBUMI http://www.levykauppax.fi/artist/caught_in_the_between/horse_metal/
Loijaa
30.08.2012 10:47:17

Tiedän, olen ajastani hieman jäljessä, koska Blazelta on tullut uutta materiaalia ihan hiljattain, mutta itse olen tutustunut juuri Promise and Terror - levyyn. Hieno albumi, ehkä Blazen soolouran paras - God of Speed on kenties se kirkkain kruunu.
we want the world and we want it now
Basil79
05.03.2018 23:19:20
Mitähän lie BAYLEYlle tapahtunut promise and terrorin jälkeen musiikillisesti. Onhan häneltä vaimo kuollut jossain vaiheessa, mutta sen ei luulisi vievän musiikillisia taitoja. Voin sanoa olevani fani 2000-2011 tuotannolle. King of Metallilla on vielä jotain kuunneltavaa, mutta myös ihme demotason räpellystä. Sen jälkeistä tuotantoa ei kyllä pysty kuuntelemaan hyvällä tahdollakaan. Noin karkeasti sanoisin, että tuo 2000-2011 on protason metallimusiikkia hyvillä vokaaleilla. 2012- ihan hirveää demoilua paskoilla vokaaleilla.
Welho-77
05.03.2018 23:22:50 (muokattu 05.03.2018 23:23:15)
Basil79: Mitähän lie BAYLEYlle tapahtunut promise and terrorin jälkeen musiikillisesti. Onhan häneltä vaimo kuollut jossain vaiheessa, mutta sen ei luulisi vievän musiikillisia taitoja. Voin sanoa olevani fani 2000-2011 tuotannolle. King of Metallilla on vielä jotain kuunneltavaa, mutta myös ihme demotason räpellystä. Sen jälkeistä tuotantoa ei kyllä pysty kuuntelemaan hyvällä tahdollakaan. Noin karkeasti sanoisin, että tuo 2000-2011 on protason metallimusiikkia hyvillä vokaaleilla. 2012- ihan hirveää demoilua paskoilla vokaaleilla.

Antoi esim. bändilleen potkut ja käyttää kiertueella paikallisia sängynlaitamuusikoita, kun niille ei tarvi maksaa. Unohti vaan, että niillä potkut saaneilla oli iso vaikutus biiseihin. Ja menihän se aika äkkiä uudestaan naimisiin.
Long live the King of Mercy
yellow
06.03.2018 20:41:14
Blaze oli Promise and terrorin aikaan ihan vitun kova...onneksi tuli nähtyä livenä pariinkin otteeseen. Ne keikat oli Metal! Taso on pudonnut noista ajoista, mutta kyllähän näitä uusiakin kuuntelee. Blaze oli 10 vuotta sitten vielä suht hoikassa tikissä, nykyinen habitus on...no niin no...
Regalis Apertura
07.03.2018 09:07:26 (muokattu 07.03.2018 10:58:25)
Blazella taitaa tuo ikä alkaa painaa kun levyjen taso (kieltämättä) on laskenut jostakin syystä levy levyltä... Tietysti miehistövaihdosten myötä biisintekijöidenkin taso on mennyt alaspäin (jos vertaa niihin 2-3 alkupään levyyn). Pelkään pahoin että tällä(kään) kokonpanolla ei kovin pitkää ikää tule olemaan?

PS.Onko muuten kenelläkään tietoa miksi Blaze antoi kenkää Bermudezeille ym.? Erimielisyydet musiikkia koskien? Henkilökemiat ei toimineet? Joku muu syy?

edit.Typo korjattu
Welho-77
07.03.2018 09:51:36
Regalis Apertura: Blazella taitaa tuo ikä alkaa painaa kun levyjen taso (kieltämättä) on laskenut jostakin syystä levy levyltä... Tietysti miehistövaihdosten myötä biisintekijöidenkin taso on mennyt alaspäin (jos vertaa niihin 2-3 alkupään levyyn). Pelkään pahoin että tällä(kään) kokonpanolla ei kovin pitkää ikää tule olemaan?

PS.Onko muuten kenelläkään tietoa miksi Blaze antoi kenkää Bermudezille ym.? Erimielisyydet musiikkia koskien? Henkilökemiat ei toimineet? Joku muu syy?

Bändissähän ollut kaksi bermudezia. Mutta muutama vuosi sitten meni kokoonpano uusiksi ihan rahan takia, kuten aiemmin kirjoitin.
Ruutukunkku
07.03.2018 10:25:34
Olenkin aina ihmetellyt kuinka The night that will not die -livevideolla löytyvä Edge of Darkness on niin karmivaa kuunneltavaa. Liekö se näiden yllämainittujen sängynlaitakitaristien suorittamaa.
You are number six
Welho-77
07.03.2018 10:47:23
Ruutukunkku: Olenkin aina ihmetellyt kuinka The night that will not die -livevideolla löytyvä Edge of Darkness on niin karmivaa kuunneltavaa. Liekö se näiden yllämainittujen sängynlaitakitaristien suorittamaa.

En tiedä puhutko jostain youtuben random-livevideosta mutta ko. dvd ja cd on kyllä "hyvän kokoonpanon" soittamaa.
Blazen vaimo ja bändin manageri kuoli vähän ennen tuota, niin olisiko vaikuttanut, en tiedä.
Jos jollain on muuten toi dvd, niin voin ostaa pois.
Musta Arkipyhä
07.03.2018 11:01:23
Pari viimeistä Blazea on kyllä ihan kelpo heviä. Etten sanoisi jopa ,että viime vuosien heavyparhaimmistoa. Ja ukollahan on vakibändi nykyään.

Tää esmes on musta hieno biisi:

https://www.youtube.com/watch?v=VEdB-2JpwaM
Musta Arkipyhä
07.03.2018 12:40:46
Welho-77: Juu nykyään taas ollut vakibändi. Löysi varmaan tarpeeksi halvan :D en tiiä sitten oliko joku tollanen vaan parin vuoden rahanhankkimisprokkis.
Helvetin kova livenä aina ollut kyllä. Siis mitä itse päässyt todistamaan.

Nykybändihän on siis brittiläinen Absolva. Aika kovasti on panostettu tuohon Infinite Entanglement trilogiaan ,että ei liene mikään kultakaivos. Nythän ilmestyi juuri trilogian kolmas levy.
Tympee Huttunen
07.03.2018 13:37:02
Aiempi bändihän oli joku kootut teokset ympäri maailmaa. Ei varmaan kovin halpaa lennätellä kavereita treeneihin jne.

Sitä kyllä toivoisi, että Maiden ottaisi Blazen mukaan jonnekin juhlakeikoille vielä. Mitään pahaa verta ei tunnu tyyppien välillä olevan ja Brucekin symppaa Blazen hommia.
Ruutukunkku
07.03.2018 15:17:51
Welho-77: En tiedä puhutko jostain youtuben random-livevideosta mutta ko. dvd ja cd on kyllä "hyvän kokoonpanon" soittamaa.
Blazen vaimo ja bändin manageri kuoli vähän ennen tuota, niin olisiko vaikuttanut, en tiedä.
Jos jollain on muuten toi dvd, niin voin ostaa pois.

https://youtu.be/tukA2ZYQzaI
Tästä puhuin. Tuo rumpali ainakin on ihan hirveä.
You are number six
Welho-77
07.03.2018 15:25:01
Ruutukunkku: https://youtu.be/tukA2ZYQzaI
Tästä puhuin. Tuo rumpali ainakin on ihan hirveä.

No vaikeaa se on Nicko McBrainin tasolle yltää ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)