Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta multiefektipedaalia 500e+-300e
1 2
My_Last_Battle
05.03.2018 12:22:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Olen tässä aika pitkään miettinyt että minkä multiefektipedaalin hankkisin. Olen käynyt testaamassa BOSSin ME-80 ja Gt-1. Näistä kumpikaan ei oikein ihan vakuuttanut niihin tarpeisiin mihin tarvitsisin multiefektipedaalia. Olen käyttänyt lähemmäs 10 vuotta Bossin ME-25 ja haluisin efektipedaalin joka kuulostaa paremmalta ja olisi efektimahdollisuuksiltansa laajempi. Hintaraja olisi 500€ mutta jos huomattavasti paremman saa esim 800€ niin voin harkita. Tarkoituksena on hankkia sellainen multiefektipedaali joka riittää 5-10 vuodeksi ja hoitaa alla olevat tavoitteet.
 
Muutamia vaatimuksia
* Hyvä äänenlaatu
* Fokus hyvissä efekteissä(esim. Delay, Reverb, flanger), vähemmän Preampille / vahvistimelle
* Mahdollisuus äänittää suoraan DAW:iin (Reaper, Audacity)
* Hyvä loopperi (Tämän voin ostaa myös erikseen)
* Tarkoitus käyttää treenikämpällä / kotiäänityksissä
* Pitäisi olla suhteellisen helppokäyttöinen
* Plussaa jos efektejä voi säätää tietokoneella
 
Muutama vaihtoehto mitä olen itse löytänyt:
 
Boss GT-100
 
Paperilla näyttäisi täyttävän suurimman osan vaatimuksista. Jotkut sanovat että Zoomilla olisi parempi äänenlaatu
 
Boss GT-001
 
Boss GT-100 pikkuveli, jonka pitäisi pystyä tekemään melkein kaikki samat asiat kuin GT-100, mutta puoleen hintaan. Lisäksi löytyy XLR-liitin jolla voi äänittää akustista / laulua. Muutamia rajoitteita löytyy kuten loopperin puute ja liittimien vähyys sekä muovisempi rakenne.
 
Zoom G5N
 
Tämä tuli vähän mustana hevosena. Laajan efektivalikoiman lisäksi sisältää loopperin jossa on mukana rumpukone. Ilmeisesti hieman muovinen rakenne.
 

 
Line6 Helix LT
 
Tätäkin olen harkinnut mutta se vähän karkaa hintahaarukan yli (Thomannilla 777€). Äänenlaadultansa ja ominaisuuksiltansa pitäisi olla parempi kuin kaikki yllä olevat.
 
audioAXS
05.03.2018 12:53:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko ideana käyttää vahvistimen kanssa vai pitääkö löytyä myös vahvistinhommat samasta vehkeestä?
Jos pelkät efektit niin Helix FX vois olla hyvä. Siitä löytyy kaikki Helixin efektit ilman vahvistinhommia.
Jos koko paketti niin Helix LT:tä suosittelen lämpimästi.
 
Särö korvaa puuttuvat virheet
My_Last_Battle
05.03.2018 13:50:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

audioAXS: Onko ideana käyttää vahvistimen kanssa vai pitääkö löytyä myös vahvistinhommat samasta vehkeestä?
Jos pelkät efektit niin Helix FX vois olla hyvä. Siitä löytyy kaikki Helixin efektit ilman vahvistinhommia.
Jos koko paketti niin Helix LT:tä suosittelen lämpimästi.

 
Hmm tarkoitatko Helix Hx sarjaa? Siinä hintaero näyttäisi olevan vain 180€ https://www.thomann.de/fi/line6_helix_hx_effects.htm.
 
Kitaravahvistimesta pedaalissa voisi kyllä olla hyötyä varsinkin noissa äänityshommissa kun soittaisi suoraan DAW:iin. Missä asioissa toi Helix LT eroaa tuosta Bossin GT-100?
Onko äänenlaadussa eroa?
 
Gary Enfield
05.03.2018 17:26:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin syksyllä torilta line6 pod hd400:sen 170 e. Oikein olen tyytyväinen. Isomman ja uudemman hd500x sai kai n 500 euroon. Niitäkin on torilla välillä näkynyt.
 
Tami
05.03.2018 18:17:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gary Enfield: Ostin syksyllä torilta line6 pod hd400:sen 170 e. Oikein olen tyytyväinen. Isomman ja uudemman hd500x sai kai n 500 euroon. Niitäkin on torilla välillä näkynyt.
 
HD500 perheen käypänen hinta pitäisi olla alle 300e. Se on hyvä peli ja pelaa midiohjaimenakin, mutta aloittajan kysymyksiin pihistäisin jo melkein ennemmin sinne helixlt:n suuntaan.
 
Helixin loopperi on ainakin käyttökelvoton verrattuna esim noin 100e:lla torilta saatavaan bossin rc-20/30 / jamman juttuihin. Eli loopperin perusteella en päättäisi.
 
Äänenlaatu / soundien ylivertaisuus on sitten semmonen josta voi vääntää maailman tappiin. En tiedä tarjoaako aloittajan me-25 polkimeen verrattuna suunnattomia soundieroja yksittäisen kaiun tai perusdelayn osalta. Ennemmin tulee kysymykseen monipuolisuus/ säädettävyys, vahvistimen ja kaapin mahdollinen mallintaminen jne jne.
 
Aika turhaa on palstoilla vääntää eri laitosten "paremmuudesta", ennemmin pitäis keskittyä niihin ominaisuuksiin ja ennen kaikkea oman laitteen käytön opetteluun. Valitettavan usein laite tuomitaan oman osaamattomuuden perusteella....
 
Mulla on Helixin, kemperin, axe-perheen jälkeen taas käytössä helix lt, ja se sopii mun tarpeisiin just nyt. Ei ole varmasti paras, mutta on efektilaite, äänikortti, kitara- ja bassovahvistin ja akkarikäyttöön "keskus" jonka ympärille on kasautunut muita polkimia...
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
ÄrGee
05.03.2018 18:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin vähän aikaa sitten Pod HD500X:n kolmella sadalla, ja se oli mielestäni ihan sopiva hinta. Tarkoituksena olisi silti pitää sitä väliaikaisratkaisuna, ja hankkia tilalle Helix LT. Buy nice, or buy twice...
 
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
tomaattiorava
05.03.2018 19:46:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen enempää hölisemättä sanon että älä zoomeihin rahojas pistä...
 
iec
05.03.2018 19:51:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Atomic Amplifireboxin perusteella uskaltaisin myös suositella Amplifire 6-mallia. Tai jos ei ominaisuudet riitä, niin sitten Amplifire 12.
 
http://www.andertons.co.uk/atomic-a … tone-multi-effects-pedal-amplifire6
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
ÄrGee
05.03.2018 20:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Atomic Amplifireboxin perusteella uskaltaisin myös suositella Amplifire 6-mallia. Tai jos ei ominaisuudet riitä, niin sitten Amplifire 12.
 
http://www.andertons.co.uk/atomic-a … tone-multi-effects-pedal-amplifire6

 
Muuten, mutta aloittajalla on ilmeisesti vaatimuksena, se että laitteesta pitää löytyä äänikortti.
 
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
iec
05.03.2018 20:29:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Muuten, mutta aloittajalla on ilmeisesti vaatimuksena, se että laitteesta pitää löytyä äänikortti.
 
Ai niin joo... Sitten ei Amplifire käy. My bad.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
jhlamm
06.03.2018 00:38:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Sen enempää hölisemättä sanon että älä zoomeihin rahojas pistä...
 
Tämä. Ei lisättävää.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
kapa
06.03.2018 08:55:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen ollut tyytyväinen Digitechin RP1000:een. Vahvistinmallinnuksia en käytä, mutta dilsoja, jotka sitten olen ohjelmoinut biisikohtaisiin muistipaikkoihin. 4-cable metodilla efektiloopissa niin Od:t käyttökelposia. Kannattaa tutustua.
 
Kapa
Tappajabanaani
06.03.2018 16:50:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Sen enempää hölisemättä sanon että älä zoomeihin rahojas pistä...
 
Mulla on tuollainen Zoom G3, jota käytän lähinnä kaikuihin ja muihin yksittäisiin efekteihin ja siihen käyttöön on kyllä todella kelpo kapine. Hinta on edullinen ja efektivalikoima ok. Loopperi on simppeleihin tarpeisiin ihan toimiva. Vahvistimallinnukset ja säröt on ihan kamalia. Plussana tai miinuksena epäseksikäs valmistaja.
 
LaMotta
06.03.2018 16:53:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pojat sanoi joskus, että VOXin multiefektissä oli paremmat säröt kuin Bossin GT-10ssä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
ÄrGee
06.03.2018 17:18:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Pojat sanoi joskus, että VOXin multiefektissä oli paremmat säröt kuin Bossin GT-10ssä.
 
Siihen ei kyllä paljon vaadita.
 
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
LaMotta
06.03.2018 17:21:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Siihen ei kyllä paljon vaadita.
 
Samaa mieltä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
My_Last_Battle
06.03.2018 17:25:39 (muokattu 06.03.2018 17:27:25)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on ehdotettu
 
* 3x Helix LT
* 1x Amplitube 6
* 1x Digitechin RP1000
 
Helix LT
 
Laite vaikuttaa monipuolisemmalta kun kuvittelin. Plussana siitä että ääniä voi re-amppaa ja voi ladata muiden tekemiä efektejä. Laaja vahvistin-, efekti- ja liitinvalikoima tekee tästä hyvän kandidaatin vuosiksi eteenpäin.
 
Digitech RP1000
 
Ominaisuuksilta suht monipuolinen hintaansa nähden. Sen ongelmana on julkaisuvuosi 2009. Multiefektipedaalit tuppaavat kehittymään aika nopeasti koska ne ovat käytännössä tietokoneita jotka emuloivat kitaraefektejä. Siitä puuttuu mm. reamp ja muiden tekemien efekien lisääminen
 
Amplitube 6
 
Tämä vaikuttaa ihan hyvältä peliltä kans. Aivan uusi tuote kyseessä mutta olen vertaillut tuota Amplitude 12 jotta saisi vähän vertailupohjaa. Puutteena tuossa taitaa olla USB yhteys sillä ainakaan manuaalia katsomalla siinä ei tuota re-amppia ole.
 
Näillä puheilla taidan painaa Thomann kytkimestä ja valita tuon Helix LT:n. Hintaa on toki paljon ja aika paljon ominaisuuksia joita kaikkia ei välttämättä edes tarvitse. Mutta tämän vaatimuslistan mukaan pitäisi täyttää kaikki vaatimukset:
 
* Hyvä äänenlaatu
* Fokus hyvissä efekteissä(esim. Delay, Reverb, flanger), vähemmän Preampille / vahvistimelle
* Mahdollisuus äänittää suoraan DAW:iin (Reaper, Audacity)
* Hyvä loopperi (Tämän voin ostaa myös erikseen)
* Tarkoitus käyttää treenikämpällä / kotiäänityksissä
* Pitäisi olla suhteellisen helppokäyttöinen
* Plussaa jos efektejä voi säätää tietokoneella
* Mahdollisuus muokata efektejä jälkikätee (re-amp)
 
audioAXS
06.03.2018 19:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

My_Last_Battle: Nyt on ehdotettu
 
* 3x Helix LT
* 1x Amplitube 6
* 1x Digitechin RP1000
 
Helix LT
 
Laite vaikuttaa monipuolisemmalta kun kuvittelin. Plussana siitä että ääniä voi re-amppaa ja voi ladata muiden tekemiä efektejä. Laaja vahvistin-, efekti- ja liitinvalikoima tekee tästä hyvän kandidaatin vuosiksi eteenpäin.
 
Digitech RP1000
 
Ominaisuuksilta suht monipuolinen hintaansa nähden. Sen ongelmana on julkaisuvuosi 2009. Multiefektipedaalit tuppaavat kehittymään aika nopeasti koska ne ovat käytännössä tietokoneita jotka emuloivat kitaraefektejä. Siitä puuttuu mm. reamp ja muiden tekemien efekien lisääminen
 
Amplitube 6
 
Tämä vaikuttaa ihan hyvältä peliltä kans. Aivan uusi tuote kyseessä mutta olen vertaillut tuota Amplitude 12 jotta saisi vähän vertailupohjaa. Puutteena tuossa taitaa olla USB yhteys sillä ainakaan manuaalia katsomalla siinä ei tuota re-amppia ole.
 
Näillä puheilla taidan painaa Thomann kytkimestä ja valita tuon Helix LT:n. Hintaa on toki paljon ja aika paljon ominaisuuksia joita kaikkia ei välttämättä edes tarvitse. Mutta tämän vaatimuslistan mukaan pitäisi täyttää kaikki vaatimukset:
 
* Hyvä äänenlaatu
* Fokus hyvissä efekteissä(esim. Delay, Reverb, flanger), vähemmän Preampille / vahvistimelle
* Mahdollisuus äänittää suoraan DAW:iin (Reaper, Audacity)
* Hyvä loopperi (Tämän voin ostaa myös erikseen)
* Tarkoitus käyttää treenikämpällä / kotiäänityksissä
* Pitäisi olla suhteellisen helppokäyttöinen
* Plussaa jos efektejä voi säätää tietokoneella
* Mahdollisuus muokata efektejä jälkikätee (re-amp)

 
Hyvän valinnan olet tekemässä. Onhan se niin, että kun kerralla ostaa hyvän niin pääsee helpommalla.
 
Särö korvaa puuttuvat virheet
Durty
06.03.2018 20:13:08 (muokattu 06.03.2018 20:14:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mooer GE200.
https://www.musamaailma.fi/mooer-ge200-multiefektipedaali.html
 
My_Last_Battle
07.03.2018 10:51:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Durty: Mooer GE200.
https://www.musamaailma.fi/mooer-ge200-multiefektipedaali.html

 
Kappas, tuota löytyy Helsingin myymälästä. Pitääpä käydä kokeilemassa ennen kuin teen tilauksen Thomannilta. Kiitos vinkistä :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «