Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: musakone
1
kaksonen65
05.03.2018 06:47:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liike ehdotti 256GB SSD johon tulee Windows 10 ja 2TB HDD D asemaks. Kysymys kuuluu että kun alkaa ajelee musaohjelmia koneelle niin alkaako ajamaan automaattisesti SSD:lle Tarkoitushan on että kaikki menis 2TB HDD asemalle. vai pitääkö kaikki ohjata sinne.
 
anapena
05.03.2018 11:04:04 (muokattu 05.03.2018 11:05:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ohjelmat, niin musa kuin muutkin, ja käyttöjärjestelmä asennetaan SSDlle. Perustat ja tallennat kaiken muun, niinku projektit ja dokumentit, sille toiselle levylle. Siinä kun aloitat projektia ja tallentelet, niin valitaan kohdelevy. Ja hommaat vielä kolmannen levyn tai pilvipalvelun automaattiselle varmuuskopioinnille kaikesta.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
kaksonen65
05.03.2018 11:22:17 (muokattu 05.03.2018 11:24:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa sit aika pieneltä toi 256GB SSD jos pitää sinne kaikki ohjelmat asentaa. Eipä taida toi koko riittää.
 
Antti1
05.03.2018 11:33:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaksonen65: Kuulostaa sit aika pieneltä toi 256GB SSD jos pitää sinne kaikki ohjelmat asentaa. Eipä taida toi koko riittää.
 
Mä olen hoitanut oman järjestelmäni niin, että käyttis ja softa yhdelle SSD-levylle, plugarit ja samplekirjastot toiselle SSD-levylle. Projektit on kovolla, mutta joskus rikastuessani ostan vielä ison projekti-SSD:n aktiivisille projekteille, josta ne siirretään talteen kovolle myöhemmässä vaiheessa. Mulla tosin on muutakin hommaa kuin pelkkää audiota, ne menee helposti suoraan HDD:ltäkin.
 
Alle 500 gigan levyjä en kyl ostele yhtään mihinkään, vaikka periaatteessa se 256 käyttikselle riittäisikin. Vituttaa aika kovasti, jos/kun sen levyn asentaa täyteen ja pitäisi taikoa lisätilaa syystä x.
anapena
05.03.2018 12:08:21 (muokattu 05.03.2018 12:08:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaksonen65: Kuulostaa sit aika pieneltä toi 256GB SSD jos pitää sinne kaikki ohjelmat asentaa. Eipä taida toi koko riittää.
 
Tapauskohtaista, mulla on työkoneen SSDllä tällä hetkellä noin 64 gigaa tavaraa. Aiemmin käytin vain 120 gigasia pari kertaa, nyt on jo 250 giganen, mutta ei 500giganenkaan enää paljoa maksa. Koeta kartoittaa paljonko tarvitset, ja laitat siihen sitten kertoimia päälle sopivasti. Ihan täyteen ei ainakaan perinteisiä levyjä kannata ahtaa. Ja jos tila loppuukin kesken, niin hommaa isomman lätyn ja kloonaa kaiken sille. Siinä kohtaa voi tosin olla jo muutenkin terveellistä aloittaa puhtaalta pöydältä.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
kaksonen65
05.03.2018 14:30:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin just. 400 Gigaa tulee jo tolleen äkkiä laskettua. eli pitää näköjään tähdätä 1Tt eli 1000 Gigaan. Alkaa pikku hiljaa hahmottuu toi systeemi.
 
anapena
07.03.2018 22:42:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaksonen65: Niin just. 400 Gigaa tulee jo tolleen äkkiä laskettua. eli pitää näköjään tähdätä 1Tt eli 1000 Gigaan. Alkaa pikku hiljaa hahmottuu toi systeemi.
 
Jäin vielä miettimään, että millä sä saat 400 gigaa tavaraa käyttislevylle? Onko siellä jotain roinaa vaan varastossa, joka vois olla muuallakin?
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
telescope
08.03.2018 15:53:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se nyt kumma jos ei aikuiselta ihmiseltä lohkee paria hunttia teratavun ssd-levyyn. Ei tartte sitten miettiä liikoja loppuuko tila kesken
 
anapena
08.03.2018 17:12:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Onhan se nyt kumma jos ei aikuiselta ihmiseltä lohkee paria hunttia teratavun ssd-levyyn. Ei tartte sitten miettiä liikoja loppuuko tila kesken
 
Onksulla semmonen?
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
rokkijuha
08.03.2018 23:42:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Onhan se nyt kumma jos ei aikuiselta ihmiseltä lohkee paria hunttia teratavun ssd-levyyn. Ei tartte sitten miettiä liikoja loppuuko tila kesken
 
Mistä saa teran SSD:n parilla huntilla?
 
Mulla oli 256 gigan Macbook Pro musantekokoneena, ja kyllä se 256 tuli aika äkkiä täyteen. Uutta pöytäkonetta hankkiessa ei sielu antanut periksi hankkia kyllin isoa SSD:tä, niin tuli kolmen teran fusion drive, ja uuteen läppäriinkin vain 500 gigan SSD plus 500 gigan USB-SSD, kun ei sattunut mistään osumaan silmiin parilla huntilla teraisia SSD-levyjä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «