Aihe: Gibsonin tämänkertaisen (2018) ahdingon pohdintaa.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
FastEddie
02.03.2018 14:53:43

tuskiz: Minusta Gibsonin voisi edelleen myydä Kiinaan niin laatu nousisi ja kustannukset saataisiin kuriin. Toivoa onneksi on kun on kiinanpojat ostaneet viimeaikoina vaikka mitä brändejä.

Ei tarvitsisi enää ostaa aitoja kiinakopioita.
Heh, niinkun vähän huumoria tähän.

"Kato Gibsonin tappaja"
"Jaa, Tokai vai?"
"Eiku, Juszkiewicz"
If you think you are too old to rock n roll, then you are.
Guitarfreak
02.03.2018 17:47:26
FastEddie: Ei tarvitsisi enää ostaa aitoja kiinakopioita.
Heh, niinkun vähän huumoria tähän.

"Kato Gibsonin tappaja"
"Jaa, Tokai vai?"
"Eiku, Juszkiewicz"

Hoshino Gakki vois ostaa brändin ja vaihtaa vaa logoa nii toimis ;)
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
LaMotta
02.03.2018 20:44:52

Juszkiewicz...Juszkiewicz...Juszkiewicz...Juszkiewicz.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Jucciz
02.03.2018 23:45:18
LaMotta: Juszkiewicz...Juszkiewicz...Juszkiewicz...Juszkiewicz.

Älkää nyt yrittäkö tehdä tästä valmiiks vaikeasta nimimerkistä enää yhtään vaikeampaa.
Corto
03.03.2018 09:11:36
LaMotta: Juszkiewicz...Juszkiewicz...Juszkiewicz...Juszkiewicz.

Beetlejuice ja Candyman saivat veroisensa mörököllin kaveriksi.

"Jos riittävän usein hoet Juszkiewiczin nimen, hän tulee... ja ostaa bisneksesi velkavipurahalla, paskoen pitkään ja hartaasti vaalimasi brändin."
More Gary, Less Paul
GiovanniDiRondo
04.03.2018 07:36:06

Tuli tässä mieleen että luonnollinen ostaja Gibsonin kitarayrityksille olisi tietysti Fender.

Tuosta voisi saada hyvää synergiaa, ja jenkeissä olisi ehkä jatkossa kitarabisneksessä iso peluri, joka voisi jopa saada uudenlaisia innovaatioita aikaan.
Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee.
steelduck
04.03.2018 07:48:26 (muokattu 04.03.2018 07:49:02)

GiovanniDiRondo: Tuli tässä mieleen että luonnollinen ostaja Gibsonin kitarayrityksille olisi tietysti Fender.

Tuosta voisi saada hyvää synergiaa, ja jenkeissä olisi ehkä jatkossa kitarabisneksessä iso peluri, joka voisi jopa saada uudenlaisia innovaatioita aikaan.

Fender Les Paul....kaulaliitos korjattu (väristyksiä)
http://www.gear-vault.com/wp-conten … der-les-paul-standard.thumbnail.jpg
Krice
04.03.2018 09:38:05

Onhan meillä omakin esimerkki eli Nokia, joka kasvoi hyvien tuotteiden ja tekniikan avulla, mutta joka saatiin kaadettua, koska pukumiehet oli kyvyttömiä ymmärtämään muun kuin rahan päälle. Gibsonilla on hieman samantyyppinen tarina, sen brändiä ja rahoja on käytetty väärin omituisiin hankintoihin ja osakkaat käärivät varmaan voittoja taskuun koko ajan samalla kun yritys on kaatumassa siihen, että se ei tuota enää tarpeeksi laadukkaita ja hinnaltaan kilpailukykyisiä kitaroita.
hallu
04.03.2018 14:28:46
Mä kävin musafasulla käpistelemässä paria uutta Gibson LesPaulia trad ja stand. Ja minua lakkasi äksiti kiinnostamasta koko Gibsonin ahdinko, nimittäin ne kitarat nähtyäni ymmärsin että ei mitään Gibsonia ole enää olemassa.

Kaikki kunnia nauhanpääkanttauksen palauttamiselle ja kyllä ne on ihan hyviä kitaroita..... mutta ei enää minun tuntemia Gibsoneja.
Elämä on reiässä rattoisaa......
Kefiiri
04.03.2018 17:42:32 (muokattu 04.03.2018 17:42:44)
hallu: ei mitään Gibsonia ole enää olemassa.

Kaikki kunnia nauhanpääkanttauksen palauttamiselle ja kyllä ne on ihan hyviä kitaroita..... mutta ei enää minun tuntemia Gibsoneja.

Kyllä tämä nyt kaipaa hieman avaamista meille musafasulla käymättömille.
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
04.03.2018 18:13:12
Kefiiri: Kyllä tämä nyt kaipaa hieman avaamista meille musafasulla käymättömille.

No ne Gibsonin erityispiirteet on häivytetty siitä eli se nitrolakka on korvattu jolakin muovimaisella ja tasaisella lakalla, joka tuntuu ihan samalta kuin kaikissa muissakin kitaroissa ja lakkaus on vedetty bindausten yli jolloin tulos on toki tasainen, mutta sekin on samaa kun kaikissa korean ja ties missä kitaroissa. Kitara tuntuu ihan hyvältä ja vaikuttaa soivan ihan nätisti etc. mutta se ei vaan enää tunnu Gibsonilta ei siinä ole jäljellä kuin se nimi lavassa muuten se ei enää eroa kopioistaan (vähän paremmista kopioista toki). Ai niin ja potikkalokeron ja mikkivalitsimenlokeron kansi on korvattu semmoisella ohuella notkuvalla lätkällä joka ei enää istu siihen upotukseen ja oikeastaan se ei myöskään muodon puolesta istu eli reunoille jää raot. Mietin, miksi siitä nätistä upotuksesta jossa kansi muodostaa lähes saumattoman nätin pinnan kitaran kanssa eli se on tarkasti tehty, on luovuttu. Mutta kun tarkastelin sitä lähemmin niin upotusten huullokset oli niin vinksin vonksin, että ne olisi pitänyt kairata uudelleen, mutta niin ei oltu tehty vaan päälle oli vaan heitetty karkeilla (huom pyöreä kantaisilla !?!?!) ruuveilla ohut lätkä. Myös soololoven pohjalla kun se kanttaus vähän levenee kuten tiedätte Gibsonissa olevan, niin se on maalattu kanttauksen päälle siitä kohtaa niin että reunalista näyttää ihan tasaiselta, mutta kanttinauha kuultaa sieltä alta sen verran, että tietää että se nauha on siellä kuten ennenkin mutta maalaus on vaan vedetty pokkana siihen päälle.

Ei siinä mitään, kitara tuntui ihan hyvältä ja se oli yllättäen liikkeessä ihan hyvissä säädöissä enkä soinnissa huomannut mitään vikaa (ainoa vaan että ne molemmat oli yllättävän painavia vaikka olivat porattuja ja toinen koverrettu versio). Se ei vaan tuntunut millään muotoa kolmen tonnin kitaralta, eikä siinä ollut mun tuntemaa Gibsonia enää jäljellä. Varmaan noi porukat jotka Gibbonia aina haukkuu tykkäisi tuosta väkästyksestä, mutta minä en tykännyt. Jopa se huonomaineinen 2015 mallisto tuntui huomattavasti enemmän minun mieleiseltä kuin nämä nyt käpistelemäni.

Kun myin taannoin Gibsonini niin se oli aivan eri maailmasta kuin nämä uudet. Olen kuitenkin Gibson diggari, mutta ne mun mieleset Gibanderit on tehty ysärilla ja ehkä 2000 luvun alussa. Jos joskus päädyn uudelleen ostamaan Gibsonin niin se on taatusti joku noista vanhemmista.
2randpo
04.03.2018 18:27:51 (muokattu 04.03.2018 18:31:35)

hallu: No ne Gibsonin erityispiirteet on häivytetty siitä eli se nitrolakka on korvattu jolakin muovimaisella ja tasaisella lakalla, joka tuntuu ihan samalta kuin kaikissa muissakin kitaroissa

Ainakin tuoreimmassa LP traditionalissa valmistaja ilmoittaa lakan olevan nitroa:"Gloss Nitrocellulose Lacquer." Itse en kaipaa yhtään sitä tahmapintaista lakkaa, josta onneksi myös Fender luopui muutama vuosi sitten. Itsellä on vuoden 2014 malli, jossa taidettiin juuri siirtyä tahmasta pois, ja hyvä niin. Oliskin jäänyt muuten ostamatta.

E. Ysärin LP:t ovat arvostettuja, ja tuo 2014- malli on kaiketi jonkilainen hybridi ysäreistä ja '59-mallista modernein uudistuksin kuten tuo bindauds & plek.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Ikihonka
04.03.2018 18:31:40
hallu: No ne Gibsonin erityispiirteet on häivytetty siitä eli se nitrolakka on korvattu jolakin muovimaisella ja tasaisella lakalla.

Kyllä se edelleen nitroa on...
-Absoluuttinen puukorva-
hallu
04.03.2018 19:12:09
J2280: Kyllä se edelleen nitroa on...

Vaan ei tunnu nitrolta eikä näytä siltä.
hallu
04.03.2018 19:13:15
J2280: Kyllä se edelleen nitroa on...

No kun se tuntuu erilaiselta niin sen koosumustakin on väistämättä muutettu joten ehkä se "nitro" on vaan niissä mainosbrosyyreissä.
Ikihonka
04.03.2018 19:44:57
Kuinka pystyt näkemään onko lakka nitroa vai ei?
-Absoluuttinen puukorva-
hallu
04.03.2018 19:47:30 (muokattu 04.03.2018 19:50:51)
J2280: Kuinka pystyt näkemään onko lakka nitroa vai ei?

No enhän mä pystykään, nytkin erehdyin. puhuin siitä miltä se tuntuu.

E: siis miltä musta tuntui ja musta ei tuntunut oikealta siksi en halua näitä enkä ole niistä enää kiinnostunut. Minä sanoin aluksi että en pitänyt kitarasta ja minulta kysyttiin, että miksi. sitten minä selitin että miksi en pitänyt. Ei se ole objektiivinen totuus vaan puhtaan subjektiivinen tilitys mun tunteista siitä miksi se tuntui väärältä.... siinä kaikki.
2randpo
04.03.2018 20:11:55

hallu: No enhän mä pystykään, nytkin erehdyin. puhuin siitä miltä se tuntuu.

E: siis miltä musta tuntui ja musta ei tuntunut oikealta siksi en halua näitä enkä ole niistä enää kiinnostunut. Minä sanoin aluksi että en pitänyt kitarasta ja minulta kysyttiin, että miksi. sitten minä selitin että miksi en pitänyt. Ei se ole objektiivinen totuus vaan puhtaan subjektiivinen tilitys mun tunteista siitä miksi se tuntui väärältä.... siinä kaikki.

Ymmärrän. Mutta oikeastaan juuri sitä en ymmärtänyt (vielä), että miksi se tuntui väärältä. Myös vuonna 2013 uutena ostamassani J-45 Gibsonissa on ilman mitään epäilystä nitrolakka, mutta myöskään tämä ei liimaudu käteen kiinni. Sen enempää LP kuin J-45 ei kuitenkaan muistuta tuntumaltaan ollenkaan muovilakattuja kitaroita. Noh, kai se täytyy itse käydä kokeilemassa, vaikka siellä Fasulla sitten...
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Kefiiri
04.03.2018 20:54:42
Kiitokset Hallulle selventävästä kirjoituksesta.

Mietin tuota tuntumajuttua. Voisiko olla, että tahmaavuus tai sen puute ei johdukaan lakkatyypistä vaan tietynlaisesta pinnan kiiltävyyden asteesta tai jostain? Yhden oman kitaran polylakattu kaula tuntuu sadesäällä semmoiselta, ettei käsi luista siinä ollenkaan. Nitrolakatuissa kauloissa en muista huomanneeni moista koskaan.
En ole musiikin asiantuntija.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)