Suurvisiiri69 28.02.2018 19:04:55 | |
---|
Kyllä osittain saa jengi syyttää itteensä, ettei mee kaupaksi. Keskimäärin 1/3 jättää yhteydenottopyyntöihin vastaamatta. Tarjoat jotain, vaihtoa tai sit ihan vaan rahaa, niin ei tuu edes vastausta. Ilmeisesti ei vaan haluta kamoista eroon. |
AngieRainbow 28.02.2018 21:42:51 | |
---|
Suurvisiiri69: Kyllä osittain saa jengi syyttää itteensä, ettei mee kaupaksi. Keskimäärin 1/3 jättää yhteydenottopyyntöihin vastaamatta. Tarjoat jotain, vaihtoa tai sit ihan vaan rahaa, niin ei tuu edes vastausta. Ilmeisesti ei vaan haluta kamoista eroon. Tarjoa mulle jotain, niin vastaan kyllä :o What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
AngieRainbow 28.02.2018 22:10:05 | |
---|
Sen verran aiheeseen, että rahalla tuntuu olevan hankala saada kaupaksi, vaikka ois hinnat kohdallaan. Enemmän on tosiaan tätä vaihtokauppameininkiä. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Epävirtuoosi 01.03.2018 08:41:14 | |
---|
AngieRainbow: Sen verran aiheeseen, että rahalla tuntuu olevan hankala saada kaupaksi, vaikka ois hinnat kohdallaan. Enemmän on tosiaan tätä vaihtokauppameininkiä. Mulla taas on viimeisen parin vuoden aikana mennyt ihan toisin. Paljon laittanut ilmoituksia että vaihdetaan kitara, vaffain ym. ja aina joku haluaa ostaa suoraan, vaikka en ole laittanut edes hintaa ja tarjoukset ei ole ees mitään haistapaska-osastoa vaan ihan käypä summa. Ilmoitukseni ollut luokkaa "mitä vaan kiinteätallaista voi tarjota" eli ei mitään spesifiä. |
fx 02.03.2018 10:40:48 (muokattu 02.03.2018 10:55:20) | |
---|
On tullut parin kuukauden aikana selailtua toria taas pitkästä aikaa hiukan aktiivisemmin ja ihmetyttää hiukan kun muutamat ilmoitukset tuntuvat pyörivän kuukaudesta toiseen niin, että ne ladataan sinne joka toinen päivä uudestaan samalla tekstillä, kuvilla ja hinnalla. Luulisi tajuavan, että jos suht perus kitara ei mene kaupaksi on siinä esim. hinnassa oltava jotain vikaa. Hiukan huvittaa tämä ilmiö. Toinen on kyllä hinnan perustelu tekstissä. Tämä on hiukan offtopic, mutta eikö Ebayn pyyntihinnat vertailukohtana ole vähän kaukaa haettu? Jos lähtee ulkomailta hintoja katsomaan pitäisi ainakin katsella millä hinnoin niitä on varsinaisesti myyty, eikä pelkkiä pyyntejä. Silloin tällöin myös ostoilmoituksella hakeminen on yhtä tuskaa. Katselin tuossa aikani kuluksi vanhoja viestejä ja aikanaan etsimääni laitetta oltiin tarjottu pikaviestillä yli tuplasti sen yleisen liikkumishinnan yli "vintagelisän" takia. Viesti koostui lähinnä perusteluista miksi hän näin paljon pyytää ja miksi minun pitäisi niin paljon maksaa. Olin onneksi kieltäytynyt kohteliaasti perustellen ja sainkin vastaavan laitteen haltuuni ns. normaaliin hintaan parin viikon päästä. "They think we're pussies but what they've got to understand is those bands are all about special effects and pedals. Every scream that comes out of my guitar is because I'm screaming and my fingers are screaming." |
Jännästi on itselläkin käynyt jo kahdesti, että olen laittanut myyjälle pikaviestiä ja toinen ei vastannut ollenkaan ja toinen vastasi n. viikon välein, joten ostin muualta. Vielä tämä ensimmäinen joka ei vastaa, ei selkeästi saa tuotetta myytyä, sillä tekee uusia myynti-ilmoituksia tuotteesta... Kumma kun ei raha kelpaa. |
Antsa Lipsanen 03.03.2018 10:14:59 | |
---|
SG 61RI on tyylikkään rapsakkaa rokkipeli ja nyt kun rupesi stratottamaan, niin ajattelin vaihtokauppojen varmasti syntyvän helpostikin. Jälleen kerran olin torilla väärässä. SG ei taida ollakaan tyylikkään rapsakka rokkipeli muiden mielestä ja Stratojen omistajat ovat omiinsa ylen tyytyväisiä. Joudun ilmeisesti päätymään lempiratkaisuuni, pidetään vanhat ja hankitaan uusia:) |
Metalkallo 03.03.2018 14:43:58 | |
---|
Antsa Lipsanen: SG 61RI on tyylikkään rapsakkaa rokkipeli ja nyt kun rupesi stratottamaan, niin ajattelin vaihtokauppojen varmasti syntyvän helpostikin. Jälleen kerran olin torilla väärässä. SG ei taida ollakaan tyylikkään rapsakka rokkipeli muiden mielestä ja Stratojen omistajat ovat omiinsa ylen tyytyväisiä. Joudun ilmeisesti päätymään lempiratkaisuuni, pidetään vanhat ja hankitaan uusia:) Pidä vaan tuo SG niin on sitten sekin. :) Itselläni on 2 stratoa ja SG ja hyvin ne täydentää toisiaan. Vähemmän on nykyään enemmän |
18is9 08.03.2018 08:34:08 | |
---|
Antsa Lipsanen: SG 61RI on tyylikkään rapsakkaa rokkipeli ja nyt kun rupesi stratottamaan, niin ajattelin vaihtokauppojen varmasti syntyvän helpostikin. Jälleen kerran olin torilla väärässä. SG ei taida ollakaan tyylikkään rapsakka rokkipeli muiden mielestä ja Stratojen omistajat ovat omiinsa ylen tyytyväisiä. Joudun ilmeisesti päätymään lempiratkaisuuni, pidetään vanhat ja hankitaan uusia:) Semmoinen pieni vinkki että kannattaa olla toimivia linkkejä ilmossa jos meinaa jotain myydä tai vaihtaa :). "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Antsa Lipsanen 08.03.2018 17:29:35 | |
---|
18is9: Semmoinen pieni vinkki että kannattaa olla toimivia linkkejä ilmossa jos meinaa jotain myydä tai vaihtaa :). Hyvä vinkki sinänsä, kiitokset oivalluksesta. Alkuperäinen ilmo johon linkki viittasi vanheni pari päivää sitten. Poistetaanpa loputkin ... |
VIPMetal 09.03.2018 23:38:16 | |
---|
Kyllä taas menee kaupaksi. Pääsin toki "Torilla halpaa" -ketjuunkin, joten ihmekös tuo. VHT -pääte vaihtoi omistajaa. Sitten yllätti kyllä Facebookin Marketplace. Sieltä meni Peavey 6505 ja räkki. Näköjään alkaa mnet tori saada oikeasti haastajan. |
Haeroe 10.03.2018 21:38:04 | |
---|
Menee ja ei mene. Virtalähde lähti vauhdikkaasti. Tosin sekin piti antaa melkein ilmaiseksi. Bluetonen tarina on sama vanha. Ei mene, ja ilmaiseksi ei oikein viitsisi antaa. Rouva ihmetteli, mihin kaikki värikkäät laatikot ovat hävinneet. Spedut menivät, mutta kyllä nekin lähes ilmaiseksi sai antaa. Ei tuon vielä jäljellä olevan D&M Driven hinnankaan pitäisi enää kova olla, mutta hiljaista on. Olisiko täällä noidankehä? Mitään ei kannata ostaa, koska mitään ei saa myytyä. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
AngieRainbow 11.03.2018 09:20:09 | |
---|
Haeroe: Menee ja ei mene. Virtalähde lähti vauhdikkaasti. Tosin sekin piti antaa melkein ilmaiseksi. Bluetonen tarina on sama vanha. Ei mene, ja ilmaiseksi ei oikein viitsisi antaa. Rouva ihmetteli, mihin kaikki värikkäät laatikot ovat hävinneet. Spedut menivät, mutta kyllä nekin lähes ilmaiseksi sai antaa. Ei tuon vielä jäljellä olevan D&M Driven hinnankaan pitäisi enää kova olla, mutta hiljaista on. Olisiko täällä noidankehä? Mitään ei kannata ostaa, koska mitään ei saa myytyä. Samoilla linjoilla olen. Kannattaa ostaa vain sellaista, minkä todella aikoo pitää, koska huonosti menee ainakaan rahalla. Vaihdot toimii aina välillä. Sun Bluetone on erittäin halpa ja ihme, jos ei mene. Itsekin laitoin toisen mun Bluetone nupeista myyntiin, koska haluaisin laittaa jossain välissä Bluetone 6G3 Brownien. Saattaa kuitenkin olla, että otan Jubileen pois myynnistä ja pidän itse, jos ei mene muutamassa viikossa. En yleensä jaksa ikuisuuksia roikottaa. Mutta ihan kuten sanoit, niin ei kamojaan kannata ilmaiseksi antaa. Pitää sitten itse isomman kokoelman ja säästää rahat muualta. Tulee kyllä mieleen, että miten uusia kitaroita saadaan myydyksi, kun käytettyjen markkinat on ostajan kannalta näin hyvät. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Haeroe 11.03.2018 13:22:14 | |
---|
AngieRainbow: Tulee kyllä mieleen, että miten uusia kitaroita saadaan myydyksi, kun käytettyjen markkinat on ostajan kannalta näin hyvät. Tätä samaa olen ihmetellyt. Jos stratoa tai lespaa on vailla, käytettynä löytyy joka kukkarolle sopivaa todelliseen sopuhintaan. Vähänkin eksoottisempia saattaa joutua ostamaan uutena tai ainakin odottamaan jonkin aikaa. Mullakin on Gretsch / Duesenberg -hollow-body haussa, ja niitä ei torilla näytä liikaa olevan. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
hallu 11.03.2018 15:12:32 | |
---|
Haeroe: Tätä samaa olen ihmetellyt. Jos stratoa tai lespaa on vailla, käytettynä löytyy joka kukkarolle sopivaa todelliseen sopuhintaan. Vähänkin eksoottisempia saattaa joutua ostamaan uutena tai ainakin odottamaan jonkin aikaa. Mullakin on Gretsch / Duesenberg -hollow-body haussa, ja niitä ei torilla näytä liikaa olevan. Samaa mieltä, että torilta ihan ilman muuta ostan koska on halapaa ihan kertakaikkiaan ja nyt olenkin pannut aika ranttaliksi ja on aika rauhoittua. Vastaavasti myynti on aika tukalaa eikä kama liiku ja kun liikkuu niin aina vähän halvemmalla kun oli ajatellut. Eikä auta vaikka siihen hinnoittelisi tinkivaraakin niin silti lopullihinta on tinkivaran lisäksi kipurajalla. Kun myyminen itkettää ja ostaminen naurattaa, niin itse mielummin ostan kuin myyn :-). Mutta tosiaan torilta ei saa ihan kaikkea ja silloin voi joutua ostamaan kaupasta uutta. Tosin se mitä ei toriltä löydy, ei löydy aina ihan helposti kaupastakaan. Sen olen oppinut, että tiettyjä artikkeleita on tosi paljon porukoilla ja joitakin artikkeleita sitten tosi vähän. Elämä on reiässä rattoisaa...... |
terok.o 11.03.2018 16:18:47 | |
---|
En minä torilta gibsonia löytänyt ennen kuin laitoin ostoilmoituksen. Vaatimuksena ei ollut kuin hyvä lespa ilman piirilevyjä ja 50 kaulalla ja hintaa Maks 2000. Sitten ostinkin tosin R8:n Noita uusia standardeja löytyi kyllä ja 60 kaulaisia paljonkin. |
Haeroe 11.03.2018 16:23:18 | |
---|
terok.o: En minä torilta gibsonia löytänyt ennen kuin laitoin ostoilmoituksen. Vaatimuksena ei ollut kuin hyvä lespa ilman piirilevyjä ja 50 kaulalla ja hintaa Maks 2000. Sitten ostinkin tosin R8:n Noita uusia standardeja löytyi kyllä ja 60 kaulaisia paljonkin. Les Pauleja paremmin tuntematta nuo kuulostavat vähintäänkin spesifeiltä vaatimuksilta. Tuossa on myös lompakko yhtenä kriteerinä, mutta toisaalta löytyi sekin sitten torilta kuitenkin käytettynä, jos oikein ymmärsin. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Krice 11.03.2018 18:56:36 (muokattu 11.03.2018 18:57:17) | |
---|
Haeroe: Mitään ei kannata ostaa, koska mitään ei saa myytyä. Kannattaa ostaa sellaista mikä ei mene heti myyntiin. Eli sellaista mitä tarvitsee itse. Toki aina se ei onnistu, mutta vähitellen pitäisi oppia tietämään se mistä pitää kamojen suhteen. |
VIPMetal 11.03.2018 20:06:37 | |
---|
Krice: Kannattaa ostaa sellaista mikä ei mene heti myyntiin. Eli sellaista mitä tarvitsee itse. Toki aina se ei onnistu, mutta vähitellen pitäisi oppia tietämään se mistä pitää kamojen suhteen. No joo, tämä onnistunee tietyn kamarumban jälkeen, kun alkaa palailla takaisin jo kerran lähteneisiin vehkeisiin, niistä graalin maljaa löytämättä. |
Guitarfreak 11.03.2018 21:33:36 | |
---|
Krice: Kannattaa ostaa sellaista mikä ei mene heti myyntiin. Eli sellaista mitä tarvitsee itse. Toki aina se ei onnistu, mutta vähitellen pitäisi oppia tietämään se mistä pitää kamojen suhteen. Niinpä. Tieto karttuu pikkuhiljaa. Oppirahat on vaa maksettava... Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |