Ronin 18.10.2010 01:15:06 | |
---|
Morri: Tohon vahvistimeen ajettuna erillisellä purkilla parempaa delaytä...onnea yrityksellesi... Helpompaa on vaihtaa vahvistinta, mutta sun rahathan ne on... ;) Jaa siis hä? :D Kyllä mulla on käyttöä ihan nimenomaan delay_pedaalille_ ja olen sellaisesta haaveillut jo pidempäänkin. Miksi mun nyt pitäisi vahvistin vaihtaa? :D |
nauranpaskaa 18.10.2010 17:37:13 | |
---|
Ronin: Jaa siis hä? :D Kyllä mulla on käyttöä ihan nimenomaan delay_pedaalille_ ja olen sellaisesta haaveillut jo pidempäänkin. Miksi mun nyt pitäisi vahvistin vaihtaa? :D Ilmeisesti edellinen kirjoittaja ei huomioinut ettet käytä pelkästään sitä cubeasi |
Stone 27.02.2018 11:19:43 (muokattu 27.02.2018 12:06:09) | |
---|
Tieto lisää tuskaa ja toisaalta se tuska laittaa hakemaan lisää tietoa...
Itselläni ei ole looppia vahvistimessa enään, kun se poistettiin muista järkisyistä eli kaiun sijoitus on vahvistimen edessä nyt ja vahvistimesta tulee säröt. Tällä hetkellä ei ole delayta, ainoastaan hall of fame reverb. Se toimii tuossa jotenkin (not perfect, not worstest), mutta tietty aina mitä puhtaampi soundi, niin paremmin toimii luonnollisesti. Olen havainnut senkin, että säröllä ehx holy grail reverb toimi aavistuksen paremmin. Onko kukaan muu huomannut vastaavia eroja eri reverbien välillä säröillä? Itse pääkysymyksekseen tahi ihmetykseen... Delay (ehkä iba de-7) tulee varmaan testiin jossain vaiheessa, niin mitä vaihtoehtoja sen kanssa on toimia ilman looppia vahvistimen edessä? Vähentää kitarasta aina tarvittaessa volaa, että soundi hieman puhdistuu tai säätää echon hännät riittävän lyhyiksi vai kenties jotain erillistä looppia boardiin? Muita ideoita? Onhan nauhakaikuja, putkireverbeja ym. käytetty kautta aikain ilman looppeja, joten kyllähän tähän jokin samanlainen kultainen keskitie oltava...? Tai ne hännät vaan suttaantuu säröllä ja se on vain niin fysiikan laki... "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
erty 27.02.2018 12:33:02 | |
---|
Stone: Onhan nauhakaikuja, putkireverbeja ym. käytetty kautta aikain ilman looppeja, joten kyllähän tähän jokin samanlainen kultainen keskitie oltava...? Tai ne hännät vaan suttaantuu säröllä ja se on vain niin fysiikan laki... Joo, kylhän reverb ja delay toimii ennen säröjäkin, mut sillon pitää vaan tiedostaa et lopputulos ei oo sama kuin jos ne ois säröjen jälkeen. Eli siinä ollaan ikään kuin tilanteen armoilla ja se pitää hyväksyä. Pitkät kaiut/viiveet (paljon toistoja) voi käytännössä unohtaa ellei sit just hae semmosta sotkusta kaaosta. Ite oon huomannu et kirkkaat delayt (useimmat nauhakaiut, Deluxe Memory Man, digidelayt) toimii "siistimmin" särön edessä kuin tummat analogidelayt, joissa on paljon alapäätä. Ja toistojen määrä on pakko rajata yhteen tai kahteen toistoon, ettei mee mössöks. Kaiun taso pitää myös säätää erilaiseksi (pienemmäksi) kuin puhtaalla saundilla soitettaessa. Kyl sen saa toimimaan, mut slapback-touhuiksi se useemmiten menee jos säröä on reippaammin. |
erty: Joo, kylhän reverb ja delay toimii ennen säröjäkin, mut sillon pitää vaan tiedostaa et lopputulos ei oo sama kuin jos ne ois säröjen jälkeen. Eli siinä ollaan ikään kuin tilanteen armoilla ja se pitää hyväksyä. Pitkät kaiut/viiveet (paljon toistoja) voi käytännössä unohtaa ellei sit just hae semmosta sotkusta kaaosta. Ite oon huomannu et kirkkaat delayt (useimmat nauhakaiut, Deluxe Memory Man, digidelayt) toimii "siistimmin" särön edessä kuin tummat analogidelayt, joissa on paljon alapäätä. Ja toistojen määrä on pakko rajata yhteen tai kahteen toistoon, ettei mee mössöks. Kaiun taso pitää myös säätää erilaiseksi (pienemmäksi) kuin puhtaalla saundilla soitettaessa. Kyl sen saa toimimaan, mut slapback-touhuiksi se useemmiten menee jos säröä on reippaammin. Kiitti ja mukavaa huomata, että itse riittävän oikeilla vesillä "eläinkokeineni" ja ettei tuohon tilanteeseen enään mitään hokkuspokkus taikatemppuja ole ;) Mulla oli muuten ehx memory toy, joka tumma analogisoundinen dilsa ja melkoisen suttuinen suoraan säröisen vahvistimen eteen tosiaankin oli. En kuitenkaan ole aktiivinen delayn käyttäjä, vaan lähinnä maustaja enemmänkin tilanteen mukaan, joten eipä tästä oikein ongelmaa saa ja varsinkin kun tiedostaa, että kliinillä toimii parhaiten. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Stone 04.03.2018 11:34:03 (muokattu 04.03.2018 11:38:26) | |
---|
Tutkin mielenkiinnosta asiaa lisää ulkomaisilla foorumeilla ja kuten täälläkin mainittu, niin delayn hännät kannattaa tietty pitää lyhyinä. Lisäksi se, että onko kyseessä tummasoundinen vai enempi puhdas soundinen delay (jos tone säädin delayssa, niin kannattaa kuulemma nimenomaan kirkastaa), niin silläkin tuntuu olevan painoarvoa toimivuuden suhteen ennen säröä. Toisaalta joidenkin subjektiivinen näkemys on ollut, että analoginen tai digidilsa joka analogi soundinen toimisivat parhaiten...eikös ne yleensä ole kuitenkin niitä tummempi soundisia?? "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |