Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valvestate vs65r
1
orman
18.06.2004 00:09:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marshall valvestate vs65r
oon tämmöstä peliä ostamassa, onko kokemuksia?
onko tarpeeksi ääntä bändikäyttöön? onko transistori vai putkivahvistin?
 
Antti1
18.06.2004 00:20:41 (muokattu 18.06.2004 00:28:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marshall valvestate vs65r
oon tämmöstä peliä ostamassa, onko kokemuksia?
onko tarpeeksi ääntä bändikäyttöön? onko transistori vai putkivahvistin?

 
Se on transistorivahvistin. En tiedä onko tossa mallissa vielä edes putkea etusessa. Ei mitenkään erityisen kovaääninen tai hyvänkuuloinen laite. Valvestateja on kolmea sarjaa, joista eka paras ja toka huonoin. Toi on toisen sarjan laitteita. Saattaa olla että riittää bändin kanssa, ei kuitenkaan varmaa. Kuuluvuutta parantaa combon nostaminen lattianrajasta korvien korkeudelle ja keskiäänten korostaminen. Haulla varmaan löytyy aika paljon tietoa.
 
Pieni mainos loppuun: mulla on vielä jäljellä vanhoista kamoista toi 8280. Se on siis ekan sarjan VS-combojen lippulaivamalli. Kurkkaa torille jos kiinnostaa.
 
EDIT: Mun mielestä toi ei kohtuullisilla äänenvoimakkuuksilla ole ollenkaan niin huonon kuuloinen laite, mitä väitetään. Soundit on omassa hintaluokassaan sellasta alempaa keskitasoa ehkäpä.
 
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Aman
18.06.2004 09:54:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

marshall valvestate vs65r
oon tämmöstä peliä ostamassa, onko kokemuksia?
onko tarpeeksi ääntä bändikäyttöön? onko transistori vai putkivahvistin?

 
Kokemusta löytyy, omistin joskus. Ääntä riitti bändikäyttöön ihan mainiosti ja emg81:llä vedettynä siitä muistaakseni tallentui kasetille erittäin timmi ja hevi soundi(!) Etuasteessa on yksi putki ("pienin" valvestate-malli josta putki löytyy) + puolijohteita, pääteaste taasen on täysin transistoritoteutus.
 
Komppaan edellistä. Paras valvestate sarja on tosiaan se ensimmäinen (8XXX)
 
-Ari
 
"Raskaana heavyyn!"
battery
18.06.2004 10:13:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos yhtään äänekkäämpi pändi teillä niin pelkään ettei tuo kyllä riitä..valvestatet ei ollu muistaakseni mitään äänekkäimpiä vehkeitä..mul oli joskus se 2x12" versu tosta
 
tears will set you free..farewell now
Mase
18.06.2004 10:54:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos yhtään äänekkäämpi pändi teillä niin pelkään ettei tuo kyllä riitä..valvestatet ei ollu muistaakseni mitään äänekkäimpiä vehkeitä..mul oli joskus se 2x12" versu tosta
 
Kyllä mä ainakin olen hyvin pärjännyt rokkibändin kanssa treeneissä tuollaisella vs265r:llä... Strato(texas specialeilla) -> boss GT-6 -> vs265r, kyllä siedettävän soundin saa aikaiseksi... ei nyt ihan niin hyvä kuin oma H&K, mutta kyllä sillä "kehtaa" soittaa. Turhaa noita valvestateja aina niin paljon mollataan, ainut mikä mua siinä häiritsee on tuo hurina (kun ei soita).
 
WW85
09.12.2014 20:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostinpas vanhan aiheen kun en viitsinyt vääntää uutta ketjua tälle. Voisiko joku hieman selventää tämän hybridivahvarin toimintaa?
 
Tämähän sisältää yhden putken. Onko putki pelkästään särökanavaa varten, vai onko putki tekemisissä myös cleanin kanavan kanssa? Jos putki on pelkästään särökanavaa varten, tekeekö tämä vahvari särön nimenomaan tuon putken avulla?
 
Jos tuo viimeisin pohdinta pitää paikkansa, seuraava kysymys on vähän kyseenalainen mutta kysynpäs silti: Aktivoituuko putki ainoastaan korkeilla äänentasoilla ottaen putkesta ns. lisäpotkua? Eli jos putken repii irti, vahvistin toimii mutta äänentasot ovat alhaisempia?
 
Muistakaa että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä.
 
RaskasMielinen
09.12.2014 21:00:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WW85: Nostinpas vanhan aiheen kun en viitsinyt vääntää uutta ketjua tälle. Voisiko joku hieman selventää tämän hybridivahvarin toimintaa?
 
Tämähän sisältää yhden putken. Onko putki pelkästään särökanavaa varten, vai onko putki tekemisissä myös cleanin kanavan kanssa? Jos putki on pelkästään särökanavaa varten, tekeekö tämä vahvari särön nimenomaan tuon putken avulla?
 
Jos tuo viimeisin pohdinta pitää paikkansa, seuraava kysymys on vähän kyseenalainen mutta kysynpäs silti: Aktivoituuko putki ainoastaan korkeilla äänentasoilla ottaen putkesta ns. lisäpotkua? Eli jos putken repii irti, vahvistin toimii mutta äänentasot ovat alhaisempia?
 
Muistakaa että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä.

 
Muistaakseni ekassa sarjassa, siis 8xxx, tuo putkietunen vaikuttaa vain särökanavaan mutta tokassa, esim VS100r, myös clean-kanavaan. Mulla on ollut tuo VS100r. Niitä liikkuu halvimmillaan satasella, mihin hintaan myin omani duunikaverille. Kyllä siinä siihen hintaan on vahvistinta ihan pirukseen ja vielä made in UK. Olipa siinä kuulokeliitäntäkin eli siitä saa katuuskottavan mööpelin myös kotisoittoon. Tietty tylsyys ja ykisulotteisuus sitä soundia mun mielestäni tosin vaivasi ja siirryin täysputkipleihin, mutta etenkin tiettyihin metallihommiin aivan passeli. Kyllä mun mielestäni parempaa noin satasen diiliä saa hakea, etenkin jos siinä pitää olla vähän mojoakin - ja sitähän vähän vanhemmassa made in UK Marshallissa on, vaikka olisikin "vain" hybridi.
 
machinehead72
09.12.2014 21:03:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WW85: Nostinpas vanhan aiheen kun en viitsinyt vääntää uutta ketjua tälle. Voisiko joku hieman selventää tämän hybridivahvarin toimintaa?
 
Tämähän sisältää yhden putken. Onko putki pelkästään särökanavaa varten, vai onko putki tekemisissä myös cleanin kanavan kanssa? Jos putki on pelkästään särökanavaa varten, tekeekö tämä vahvari särön nimenomaan tuon putken avulla?

 
Mun käsittääkseni se putki vaikuttaa vain särökanavaan. Uskoisin myös että säröön vaikuttavat muutkin tekijät kuin pelkkä putki (jonka vaihdoilla voi kuitenkin vaikuttaa särösoundiin)
 
Jos tuo viimeisin pohdinta pitää paikkansa, seuraava kysymys on vähän kyseenalainen mutta kysynpäs silti: Aktivoituuko putki ainoastaan korkeilla äänentasoilla ottaen putkesta ns. lisäpotkua? Eli jos putken repii irti, vahvistin toimii mutta äänentasot ovat alhaisempia?
 
Muistakaa että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä.

 
En lähtisi putkea irti ottamaan:D Joku viisaampi voi jatkaa tästä..
 
www.facebook.com/sparxcex --> Glam/Punk/UFO meininkiä from KRC
JaaGeRMaisTeR
09.12.2014 21:05:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WW85: Nostinpas vanhan aiheen kun en viitsinyt vääntää uutta ketjua tälle. Voisiko joku hieman selventää tämän hybridivahvarin toimintaa?
 
Tämähän sisältää yhden putken. Onko putki pelkästään särökanavaa varten, vai onko putki tekemisissä myös cleanin kanavan kanssa? Jos putki on pelkästään särökanavaa varten, tekeekö tämä vahvari särön nimenomaan tuon putken avulla?
 
Jos tuo viimeisin pohdinta pitää paikkansa, seuraava kysymys on vähän kyseenalainen mutta kysynpäs silti: Aktivoituuko putki ainoastaan korkeilla äänentasoilla ottaen putkesta ns. lisäpotkua? Eli jos putken repii irti, vahvistin toimii mutta äänentasot ovat alhaisempia?
 
Muistakaa että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä.

 
Jos otat sen putken irti, niin koko vahvistin on pimeänä. Näin ainakin VS100:ssa
 
WW85
09.12.2014 22:12:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

machinehead72: Mun käsittääkseni se putki vaikuttaa vain särökanavaan. Uskoisin myös että säröön vaikuttavat muutkin tekijät kuin pelkkä putki (jonka vaihdoilla voi kuitenkin vaikuttaa särösoundiin)
 

 
En lähtisi putkea irti ottamaan:D Joku viisaampi voi jatkaa tästä..

 
Miksi et lähtisi putkea irti ottamaan? Pitäähän se irroittaa vaihtaessakin. :D
 
Kovasti mutua tuntuu olevan liikenteessä tästä kyseisestä vahvarista, onpas hämärä vehje. Mutta kovasti kuitenkin kiitoksia kaikille vastauksista.
 
J.Nikkanen
09.12.2014 22:21:52 (muokattu 10.12.2014 09:31:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WW85: Miksi et lähtisi putkea irti ottamaan? Pitäähän se irroittaa vaihtaessakin. :D
 
Kovasti mutua tuntuu olevan liikenteessä tästä kyseisestä vahvarista, onpas hämärä vehje. Mutta kovasti kuitenkin kiitoksia kaikille vastauksista.

 
Kännykällä jaksa etsiä ja linkata mutta nuo erot ja kytkikset ovat melkolailla kaikki interwebissä kyllä lontoon kielellä. Oisko ollut drtube.com?
 
Onko laitteessa vikaa vaiko huvikseenko väkästelet?
 
edit: Tuolta faktaa pöytään
 
http://www.drtube.com/library/schematics/69-marshall-schemas#VS2
 
http://www.olywa.net/blame/mar/VS65R.htm
 
Tarttis tuo oma combo fiksailla kuntoon, mutta on muka kamalan suuri homma vaihtaa konkat... Hehe! No, ehkä joskus vielä.
 
Mukahauska allekirjoitus.
machinehead72
10.12.2014 07:21:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WW85: Miksi et lähtisi putkea irti ottamaan? Pitäähän se irroittaa vaihtaessakin. :D
 
Siis tottakai vaihtaessa pitää irroittaa:D Lähinnä meinasin etten itse uskaltaisi ottaa putkea pois ja pistää virtaa päälle.. Ei välttämättä tee kuitenkaan haittaa koneelle (jokuhan tuossa sanoi ettei vaan kuulu mitään jos niin tekee..)
Olihan tarpeeksi sekavasti kirjoitettu? :D
 
www.facebook.com/sparxcex --> Glam/Punk/UFO meininkiä from KRC
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «