Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mist ihmeest löytää Gibsonin Keppien Specsit Sarjanumerolla??
1
Luuviulu
27.02.2018 05:08:23 (muokattu 27.02.2018 05:38:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Ja myös Fenderin, varsinkin 80-Luvun Hyvin pienieräisten Keppien Specksit tarttis selvittää, mut mistään ei s.numerol sitä löydy ja VARMASTI on aito Fender, mut niit tehtiin vaan Japseis v.85, ni se on niin erikois-malli, ettei vaan tietoja löydy, en ainakaan minä löydä.
 
-Gibsonis sama juttu, ois 2kpl Studio Les Pauleja ja toinen menee myyntiin, mut olen kait 50 eri sivua kahlannut läpi ja mistään ei saa tietoi, 1 paikka tosin antoi edes vääriä tietoja, kun siihen Searh kohtaan laittoi sarjiksen, ni että se ois muka -73 tehty........ ...muutama sivu on ilmoittanut kyl vuosiluvun, mut ei muuta ja tarkoitus ois selvittää tarkat mikki-mallit. ...sit vaan vaihdan niihin identtiset kielet ja säädän osat ja kuuntelen A / B -Boksin läpi kumpi kuulostaa sit lopultansa paremmalta. Veikkaan, että tää v.2016 Vaahterakantinen Faded soi paremmin, kuin toi v.2000 Lesbo, kun siin on 100l Lakkaa laitettu tehtaalla, jotta näyttää hienolt, vaiks soi surkeammin............. ...en tiedä syytä miks ilman maalia ja lakkaa olevat Kepit soi paremmin myös Sähköl, kun eihän sen pitäis merkitä siihen yhtään mitenkään, että onko kepis Lakkaa ja Maalia, vaiko ei, mut melkoisen pal noit Keppei omistaneena olen sen vaan huomannut, että aina ilman maalia / lakkaa olevat kuulostaa paremmalt, vaikken tosiaan tiedä syytä, mut noin se vaan munst aina on, kun identtisesti muuten samanlaisia keppejä vertaa säädettynä ja yht`aikaa identtisil kielil vaihdettuina myös, joten niin tarkasti olen vertailui paljon tehnyt, että tollasen olen huomioinut.
 
Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento.
kojones
27.02.2018 08:38:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: olen sen vaan huomannut, että aina ilman maalia / lakkaa olevat kuulostaa paremmalt
 
Sehän kannattaa sitten poistaa lakat kaikista. Nitrolakka lähtee niistä Gibsoneista hienosti asetonissa uittamalla.
 
Tympee Huttunen
27.02.2018 08:46:14 (muokattu 27.02.2018 08:53:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse laitoin joskus ihan Gibsonin asiakaspalveluun/customer support sähköpostia ja sain vastauksenkin. Eikö vuosiluku ja malli aika pitkälle kerro myös käytetyt mikit?
 
Joku oli kysellytkin: https://www.lespaulforum.com/forum/ … 5-MY-2000-STUDIO-498-490-PICKUPS-OR
 
73nd3r
27.02.2018 10:02:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: -Ja myös Fenderin, varsinkin 80-Luvun Hyvin pienieräisten Keppien Specksit tarttis selvittää
 
Nuo Fenderin Japanissa tehdyt on semmonen viidakko, että varmaan sen ajan tehtaan johtajatkaan ei tiedä kaikkia malleja...
Ja sarjanumeron perusteiset tietokannat on vasta 1993 alkaen, eikä aina kata edes USA-malleja kunnolla - email Fenderille ei sekään siis auta.
 
Spessumalleissa vielä ongelma on, että onko ne spessut originaaleja vai kolmenkymmenen vuoden aikana tehtyjä modauksia - pohjalla kuitenkin useimmiten on joku perusmalli.
 
Mutta https://forums.fender.com/ tai vaikka http://www.strat-talk.com/ osaa usein auttaa, Japani-Squiereissa myös http://www.squier-talk.com/
 
Reipas kasa kuvia (koko kitara, lapa molemmin puolin, kaulan pää ja tasku, routtaukset, elektroniikka ja mitä vaan mieleen tulee), sarjanumero ja historiikkia sen verran kuin tiedät, sillä se lähtee.
Ja voi täälläkin kokeilla jos joku tuntee mallin.
 
fox
27.02.2018 10:26:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Itse laitoin joskus ihan Gibsonin asiakaspalveluun/customer support sähköpostia ja sain vastauksenkin.
 
Tuohan se on se sataprosenttisen varma tietolähde, ja kyllä ne sieltä on hyvin vastailleetkin.
Jotkut noista "sarjanumerohaku"-sivuista antaa kyllä aika omaperäisiä vuosimäärityksiä. Niinku voi tuosta "määrityksestä" päätellä, jos tarjotaan vuosimallia -73 sellaselle kepille, jossa on jo uudemman systeemin sarjanumero. Ja vieläpä sellaselle mallille joka tuli mallistoon vasta vuodesta 1983..
Ihan asiaan perehtynyt "normityyppi" ei sarjanumerosta saa oikein purettua kuin sen valmistusvuoden ja tarkan valmistuspäivän. Jotta mailia vaan sinne Gibsonin asiakaspalveluun, ehdotan mä.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «