Aihe: Tarinasi Mesa/Boogien kanssa
1 2 3 4 59 10 11 12 1318 19 20 21 22
LaXu
02.01.2018 15:35:44
hallu:
Upotetusta käyttöpaneelista on ainakin se hyöty, että reunat suojaavat nappuloita, mutta voisihan sen suojauksen tehdä helpommin joillakin rivoilla tms..

Niitä minikytkimiä edelsi painokytkimet, jollaisia näyttää olevan tuossa mark IV:sä, niin eivät ole yhtä tyylikkään näköisiä, mutta käytöltään ehkä nakkisormille paremmin soveltuvia kun niitä voi painaa. Toisaalta minikytkin vie vähemmän tilaa täyteen ahdetussa käyttöpaneelissa joten kai sekinjonkinlainen olosuhteiden pakko on. Mesallahan myös näyttää olevan jokinlainen fetissi tehdä laitteista niin pieniä kuin mahdollista ja jos ominaisuuksia yhtään karsitaan, niin laite aika äkkiä pakataan pienempiin kuoriin.

Olet ihan oikeassa, että tuo upotettu paneeli on hyvä suoja roudatessa. Jos siitä vain tehtäisiin ehkä sentin tai pari korkeampi ylä ja ala-reunoista, mahtuisivat potikatkin paremmin ja säätäminen helpottuisi. Sama juttu noiden minikytkimien kanssa. Käyttämällä mallia, jossa on vähän pidempi nupin pää käyttö helpottuisi. Nää on niitä pieniä juttuja, jotka harmittaa pidemmällä käytöllä. Lonestarin reverb-potikka takapaneelissa ja reverb-jalkakytkimen puuttuminen vakiovarustuksesta olivat myöskin ikäviä ratkaisuja.

Stilettoa kokeilin joskus myös ja ehkä lähestyin sitä väärin, mutta en keksinyt siitä oikein mitään hyvää. Sitä markkinoitiin muistaakseni "Mesan Marshallina", mutta en kyllä mitään Marsu-henkistä siitä löytänyt.
hallu
02.01.2018 18:11:15
LaXu: ...........
Stilettoa kokeilin joskus myös ja ehkä lähestyin sitä väärin, mutta en keksinyt siitä oikein mitään hyvää. Sitä markkinoitiin muistaakseni "Mesan Marshallina", mutta en kyllä mitään Marsu-henkistä siitä löytänyt.

Joo mä olen myös kuullut, että sen olisi ollut tarkoitus tuoda mesadiggarille jcm800 maailma tarjolle. Toisaalta videoklippejä kuunnellessani (en siis ole koskaan Stilettoa soittanut) on tullut mieleen, että se muistuttaa enemmänkin rectoa.

Se mun mainitsema räkki torilta meni sitten saman tien, eli olin oikeassa että oli houkutteleva tapaus (siistikuntoinen ja todella edullinen hinta ja klassikkokonehan se on).

Torillahan olisi nytkin yksi Lonestar (niitä on muuten kahta mallia joista toinen muistuttaa ulkonäöltään Stiletto Ace:a, varmaan samoihin kuoriin pakattu). Mutta siellä on yksi mark V. Osta sä se Lonestar, niin mä ostan sen markin :-). Ei vaineskaan, multa puuttuu vielä tonnin verran fyffee (perkele huoliskohan se jonkun mun kitaroista ..... no ehkä parempi etten kysy, pitää vaan säästää vielä).

Toinen seikka mikä kiinnitti huomiotani... tai pisti mietityttämään. Kun minua kiinnosti se Calibier/Nomad/F/Express sarja, niin Nomadista sanottiin, että se on kallellaan rectosoundeihin ja Expressistä sanottiin, että se on kallellaan mark soundeihin. Niistä kummastakin on kuitenkin kaksi ihan erilaisella päätteellä olevaa versiota eli sekä nomadista että expressistä löytyy el84 päättärillä oleva versio ja isompi 6L6 päätärilllä oleva versio, niin eroaako nuo kaksi kuinka merkittävästi toisistaan? mua periaatteessa voisi kiinnostaa sekä Nomad että Expresskin, mutta toisaalta miksipä sitä ei ostaisi samantien sen minkä haluaa jos kerran jotain on ostettava :-D
Elämä on reiässä rattoisaa......
StaggerLee
02.01.2018 18:16:29 (muokattu 02.01.2018 18:16:59)
Olen aina pitänyt eniten Mark IV:n lead kanavasta. Sen takia aikoinaan myön Mark V:n pois..

Nyt kun taas tulee Mark V:n kanssa soiteltua jo olen tehnyt kaikkea että Leadista saisi sen mitä haluaa löytyi yksi modi mikä taitaa tehdä tästä Mark V:n lead kanavasta niin hyvän että ei tule enää muita markkejakaan niin ikävä... Vähän vasta testaillut mutta alkuvaikutelma todella lupaava.. Lisää tästä myöhemmin..

Laitetaan nyt kuva nykyisestä omasta pinkastakin:

https://muusikoiden.net/dyn/users/155777.jpg
hallu
02.01.2018 19:04:40
StaggerLee: Olen aina pitänyt eniten Mark IV:n lead kanavasta. Sen takia aikoinaan myön Mark V:n pois..

Nyt kun taas tulee Mark V:n kanssa soiteltua jo olen tehnyt kaikkea että Leadista saisi sen mitä haluaa löytyi yksi modi mikä taitaa tehdä tästä Mark V:n lead kanavasta niin hyvän että ei tule enää muita markkejakaan niin ikävä... Vähän vasta testaillut mutta alkuvaikutelma todella lupaava.. Lisää tästä myöhemmin..

Laitetaan nyt kuva nykyisestä omasta pinkastakin:

https://muusikoiden.net/dyn/users/155777.jpg

Eikös mark V:stä pitäisi löytyä sekä mark IV:n että mark IIC+ moodit? ja sitten vielä kolmas ihan oma higan moodi? mutta löytyykö mark V:sta myös mark IV-a:n kliini ja RY2 kanava (joka on kuulema löysempi kuin mark IV-b:n ry2 kanava)?
StaggerLee
02.01.2018 20:44:45
hallu: Eikös mark V:stä pitäisi löytyä sekä mark IV:n että mark IIC+ moodit? ja sitten vielä kolmas ihan oma higan moodi? mutta löytyykö mark V:sta myös mark IV-a:n kliini ja RY2 kanava (joka on kuulema löysempi kuin mark IV-b:n ry2 kanava)?

https://muusikoiden.net/artikkelit/1561
Boltsa
03.01.2018 10:50:56
hallu: Joo mä olen myös kuullut, että sen olisi ollut tarkoitus tuoda mesadiggarille jcm800 maailma tarjolle. Toisaalta videoklippejä kuunnellessani (en siis ole koskaan Stilettoa soittanut) on tullut mieleen, että se muistuttaa enemmänkin rectoa.

No ei kyllä ole Rectoa nähnytkään, ainakaan El34-putkilla. Eikä kyllä liikaa JCM-maailmaakaan. Soundi on kireä ja hyökkäävä, toisin kuin Rectoissa. Mutta perinteiseen rokkifiilistelyyn mieluummin se perinteinen Marshall.
Stilettoa ja Rectoa joskus mainostettiin erinomaisena parina ja oon tuotakin testannut. Rectoista alakerta ja massa, Stiletosta purevuus. Soundi on tuolla yhdistelmällä iso. Suosittelen ainakin testaamaan jos joskus on samassa tilassa molemmat vahvistimet.
Boltsa
hallu
03.01.2018 15:11:07
Boltsa: No ei kyllä ole Rectoa nähnytkään, ainakaan El34-putkilla. Eikä kyllä liikaa JCM-maailmaakaan. Soundi on kireä ja hyökkäävä, toisin kuin Rectoissa. Mutta perinteiseen rokkifiilistelyyn mieluummin se perinteinen Marshall.
Stilettoa ja Rectoa joskus mainostettiin erinomaisena parina ja oon tuotakin testannut. Rectoista alakerta ja massa, Stiletosta purevuus. Soundi on tuolla yhdistelmällä iso. Suosittelen ainakin testaamaan jos joskus on samassa tilassa molemmat vahvistimet.

Eikäku mä näin vaan semmoisen videoklipin missä rectosta ja stiletosta oli väännetty samanlaiset tsoundit. Tuo purevuus ja hyökkäävyys kuulostaa enemmän markin ominaisuudelta, jos sieltä semmoinen pikkuinen markki löytyisi niin voisi olla hyvinkin minun mieleinen peli.
hevikukko
21.02.2018 01:02:45 (muokattu 21.02.2018 01:03:40)
Yes, taas ollaan Mesamiehiä!
Nyt on hommattu TriAxis 2:90 setti. 12U räkki torilta sai elämän, kun sisälle saapui kaikkee kivaa. Armotonta säätöä on ollut ja ehdottomana helmenä pidän Mark IIc+ modea. Kaikki soundit ovat Stereona, sekin vielä. Show must go on :P
Katkennut kieli ei ehjäksi muutu.
Guitarfreak
21.02.2018 06:52:15
hevikukko: Yes, taas ollaan Mesamiehiä!
Nyt on hommattu TriAxis 2:90 setti. 12U räkki torilta sai elämän, kun sisälle saapui kaikkee kivaa. Armotonta säätöä on ollut ja ehdottomana helmenä pidän Mark IIc+ modea. Kaikki soundit ovat Stereona, sekin vielä. Show must go on :P

Ohho. Onnea uusille leluille. Iteki joskus miettinyt triaxis -setuppia mut ei ol tullu sen pidemmälle mentyä ku vähän vierastan presettejä...
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
hallu
21.02.2018 09:14:30
Onnea vaan uudesta vahvaristasi :-) tunnen intosi rinnassani, kun itsekin tuoreeltaan olen unelmieni Mesan ostanut joten fiilis on, että "nyt se on siinä" ja tulee iltaisin sitä siliteltyä ja pyyhittyä pölyjä..... ja hymyiltyä..... idioottimaista hymyä :-D ei sitä kukaan muu voi ymmärtää.

Tuli muuten mieleen semmoinen, että lama julistettu voitetuksi ja eri ekonomistit kilvan kasvattaa talousennusteitaan ja työministeri eilen hehkutti, että 75 prosentin työllisyystavoite on ihan realistinen. Niin mahtaako halpojen Mesojen aika päättyä? vai jatkaakohan Mesojen hinnat laskuaan. Talouden lakien mukaanhan tämmöisessä tilanteessa inflaation pitäisi kiihtyä ja kai tässä muuten voi olla vaarana mesakaupan ylikuumentuminen :-D tai jopa mesokupla :-)
Laulava Kylätohtori
21.02.2018 09:39:25
hallu: Tuli muuten mieleen semmoinen, että lama julistettu voitetuksi ja eri ekonomistit kilvan kasvattaa talousennusteitaan ja työministeri eilen hehkutti, että 75 prosentin työllisyystavoite on ihan realistinen. Niin mahtaako halpojen Mesojen aika päättyä? vai jatkaakohan Mesojen hinnat laskuaan. Talouden lakien mukaanhan tämmöisessä tilanteessa inflaation pitäisi kiihtyä ja kai tässä muuten voi olla vaarana mesakaupan ylikuumentuminen :-D tai jopa mesokupla :-)

Älä sinä, Hallu, usko poliittikojen jargonia. Ei tempputyöllistetyn 9€/päivä vielä osteta edes halpuutettuja Mesoja...

Lounais-Suomen ihmeen palkatasoakin, kun katsoo, niin ei kannata Mesamyyjän vielä nuolaista.
Olkoon menneeksi
VIPMetal
21.02.2018 10:39:54

hevikukko: Yes, taas ollaan Mesamiehiä!

Oijoi! Hieno homma! =) Triaxis kyllä yllätti itseni positiivisesti pienen tauon jälkeen. Maistuu hyvin Road Kingin päätteen kans.

2:90 päätettä oon metsästäny, ei vaan oo tullu vastaan, joten aloin kakkossetistä tehdä pienten keikkapaikkojen settiä. Nyt on Single Recto/212 Vertical/pikku pedaalilauta valmiina pääsiäisen aikaan baarikeikalle. Turha roudata 4x12, Road Kingiä ja 6U:n Triaxis -räkkiä pizzerian nurkkaan. =D
Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why
hevikukko
21.02.2018 11:52:27 (muokattu 26.02.2018 11:26:09)
Tuossa kuva mitä tuli rakennettua. En paljasta asetuksia jotta säilyy hiukan salaisuuksia joten 2.0 poseeraa hyvin ;)

https://muusikoiden.net/dyn/users/156544.jpg

edit: Päivitin kuvaa
hevikukko
21.02.2018 11:56:46
VIPMetal: Turha roudata 4x12, Road Kingiä ja 6U:n Triaxis -räkkiä pizzerian nurkkaan. =D

Heh. Pizzerian uunit halkeaisi. Ei kannata rikkoa paikkoja xD
VIPMetal
21.02.2018 18:11:13

hevikukko: Tuossa kuva mitä tuli rakennettua. En paljasta asetuksia jotta säilyy hiukan salaisuuksia joten 2.0 poseeraa hyvin ;)

https://muusikoiden.net/dyn/users/156469.jpg

Hyvältä näyttää!!
Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why
Jucciz
21.02.2018 18:44:53
hevikukko: Tuossa kuva mitä tuli rakennettua. En paljasta asetuksia jotta säilyy hiukan salaisuuksia joten 2.0 poseeraa hyvin ;)

https://muusikoiden.net/dyn/users/156469.jpg

Onks tommoset kiva roudata aina keikalle?
aimoo
21.02.2018 19:46:31

Jucciz: Onks tommoset kiva roudata aina keikalle?

On!!! Rullat alla,mikäs siinä on ongelma? toki jos keikka on kolmannessa kerroksessa ja ahtaat raput;) Isot pojat väittää että hyvä saundi painaa ja maksaa, heh.
hevikukko
21.02.2018 20:38:43
Kysyikö joku jotain?
hevikukko
21.02.2018 20:45:14 (muokattu 22.02.2018 07:08:07)
Just otin ensi testit 12 presetin kanssa. Nyt täytyy sanoa etten enää ikinä myy näitä pois. Matka on kestänyt Marshallista...Roctroniin...Fenderiin..erinäiset multipaavot...PC soundit..Mesan Recto, Mark IV, TriAxis 2:90..Blackstarit 5 wattisesta 100 wattiseen nupit ja Combot... ja nyt takas tähän.

Jucciz. Tiedät että se soundi minkä saa hyvistä hienoista Les Pauleista jne...vekottimista ei katso painoa.

Eventidessä on noin 500 presettiä joita voi muokata haluamansa mukaan, sekä TC G-Majorissa 100. TriAxiksessa on Mark 1 Cleanit, rosot, Mark 2c+ MarkIV, Mark III jne....mitä lie ja niitä voi muokata. Nämä kun yhdistää niin on aika laaja repertuaari joita on kiva kantaa mukana, vaikka olis pienen elefantin paino auton takakontissa.

RÖKRÖK!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)