Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valmistaako joku hyviä akustisia jumbokitaroita hinta max 1000e?
1
ATIA
19.02.2018 20:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Kiinnostaisi tietää, onko jotain valmistajaa, joka valmistaisi hyviä akustisia jumbo kokoisia metallikielisiä akustisia kitaroita, hinta max 1000e? Ja jonka soittimia saa tilattua Suomeen. Minua kiinnostaisi ison miehen käteen menevä leveähkö ja paksukaulainen kitara.
 
Kiitos tiedoista!
 
T: at
 
varakeef
19.02.2018 21:17:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käy vaikka kitarapajalla testaamassa Sigmat ja halvat Martinit.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Åboensis
19.02.2018 23:11:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gretschin Rancheria saa ihan Suomestakin:
 
https://www.soitinlaine.fi/index.ph … te=product/product&product_id=22363
 
Hinta-laatu -suhde on erittäin kohdillaan.
 
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
hallu
19.02.2018 23:11:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blueridge on todella hyvä ja halpa, mutta en osaa sanoa sen tämän hetken saatavuudesta. Itselläni on ollut sellainen (tosin D-koppainen) nyt viitisen vuotta ja yhä edelleen jaksan hurmioitua siitä. Jaa niin ton mun Blueridgen kaula on kyllä aika tikku jos tykkäät tuhdimmasta niin ehkä ei sitten ihan sulle.
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
discominister
20.02.2018 08:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Blueridge on todella hyvä ja halpa, mutta en osaa sanoa sen tämän hetken saatavuudesta. Itselläni on ollut sellainen (tosin D-koppainen) nyt viitisen vuotta ja yhä edelleen jaksan hurmioitua siitä. Jaa niin ton mun Blueridgen kaula on kyllä aika tikku jos tykkäät tuhdimmasta niin ehkä ei sitten ihan sulle.
 
Jokunen vuosi sitten (ja on näköjään vieläkin, en ihmettele) oli eräässä Katajannokan soitinliikkeessä komean näköinen Blueridge jumbo n.1000€ hintaan. Ehdin jo innostua siitä, mutta pettymys todella kova kun kävin testaamassa. Puut ja desing oli nätit, mutta viimeistely kuin jossain 300€ kitarassa. Kuivuus oli myös tehnyt tosi pahaa jälkeä kyseiseen kitaraan, kansi halki ja nauhat törrötti pahasti.
 
2randpo
20.02.2018 12:06:39 (muokattu 20.02.2018 12:06:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Jokunen vuosi sitten (ja on näköjään vieläkin, en ihmettele) oli eräässä Katajannokan soitinliikkeessä komean näköinen Blueridge jumbo n.1000€ hintaan. Ehdin jo innostua siitä, mutta pettymys todella kova kun kävin testaamassa. Puut ja desing oli nätit, mutta viimeistely kuin jossain 300€ kitarassa. Kuivuus oli myös tehnyt tosi pahaa jälkeä kyseiseen kitaraan, kansi halki ja nauhat törrötti pahasti.
 
Tonni kiinalaisesta akkarista? Hinta ei nyt ihan halpikselta kuulosta, vaikka laatu kuulostaaa.
 
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
Wespa
20.02.2018 12:54:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Furch kannattaa tsekata.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
hallu
20.02.2018 17:29:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2randpo: Tonni kiinalaisesta akkarista? Hinta ei nyt ihan halpikselta kuulosta, vaikka laatu kuulostaaa.
 
Se on kokonaan puuta ja käsin sovitettu kansirimoitus, kyllä se hintansa väärti on. Toki epäasiallisella kohtelulla minkä tahansa kokopuisen kitaran saa surkeaan kuntoon. Tonni on kylä kova hinta itse maksoin omastani 800 euroa mutta en ole katunut hetkeäkään ja tämä kitara jätti musafasun hyllylle kyllä pari martinia ja Yamahaa (joita olisi saanut pikkuisen tonnin molemmin puolin).
 
Akkareita kylläkin kannattaa testata koska soinnissa on todella isoja eroja, mutta olen ihastunut tähän Blueridgeen juurikin soinnin vuoksi, vaikka varsinkin lavassa on mun makuun liikaa blingiä.
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
tomaattiorava
20.02.2018 19:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokunen vuosi sitte itellä oli tommonen http://pictures1.kyozou.com/pictures/_25/24107/24106561.jpg
 
Tosi kiva washburni ja peräti suomalaisella mikityksellä, ei perus piezo. Lovi oli mut valtaisa alarekisteri.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «