Aihe: Zildjianin tärinänestokapulat
1 2
Viceroy
15.06.2004 21:20:22

Otsikko kuulostaa tyhmältä, mutta eikös Zildjianin uusimmissa kepeissä ole jonkinlainen iskunvaimennin sisällä?

DLX:ssä noita olisi, mutta en tiedä, uskallanko ostaa. Rahakin on kortilla. Tai siis sitä ei ole.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Paas
17.06.2004 21:49:03
Ostin yhden parin testattavaksi. Kyllähän se systeemi toimii. Ei ne lyö käsille ihan samalla tavalla kuin tavalliset kapulat(sen huomaa parhaiten kun napsuttaa kapulaa jollain kovalla alustalla). Minulla on kuitenkin ainoastaan huonoja kokemuksia zildjianin kapuloista. Ne hajoaa käsiin. Vic firthin ja promarkin kapuloita käyttäessä ei ole ollut ongelmia kestvyyden kanssa. Ihmeellistä.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
totomiettinen
17.06.2004 22:00:19
Ostin yhden parin testattavaksi. Kyllähän se systeemi toimii. Ei ne lyö käsille ihan samalla tavalla kuin tavalliset kapulat(sen huomaa parhaiten kun napsuttaa kapulaa jollain kovalla alustalla). Minulla on kuitenkin ainoastaan huonoja kokemuksia zildjianin kapuloista. Ne hajoaa käsiin. Vic firthin ja promarkin kapuloita käyttäessä ei ole ollut ongelmia kestvyyden kanssa. Ihmeellistä.

Joo, sama ongelma mulla zildjianin kanssa. Ei prkl vaan kestä! Mutta vic firth toimii jo ihan pinnoitteensa puolesta. Tuntuu hyvältä. Promarkin pinnoittesta en tykkää, tuntuu että lentää kapulat kädestä hetkenä minä hyvänsä. Niissä ei taidakaan olla hirveesti mitään aineita sen puun pinnalla...

Jaa, että tärinänesto. Kuulostaa ihan joltain autotermiltä... "Juu, täs on tärinänesto vakiona"
Mikko A
18.06.2004 01:59:19
Jaa, että tärinänesto. Kuulostaa ihan joltain autotermiltä... "Juu, täs on tärinänesto vakiona"

Heh, tuli heti mieleen käytettyjen autojen myyjä selittämässä kauppakassia etsivälle mummolle "tää on hyvä, täs on iskaritkin vakiona."
I hate your sex!
anstir
18.06.2004 11:49:59
Minun käsissäni yleensäkin kaikki hikkorikapulat tuntuu liukkailta. Tammi ja etenkin vaahtera ei niinkään. Niin eikö noissa Zildjianin kapuloissa ole siellä sisällä jokin muovipatukka joka vaimentaa niitä iskuja käsille? Tai ainakin siellä päässä on sellainen joku muovituppi..
Mikael
18.06.2004 13:00:24 (muokattu 18.06.2004 13:00:46)

Heh, tuli heti mieleen käytettyjen autojen myyjä selittämässä kauppakassia etsivälle mummolle "tää on hyvä, täs on iskaritkin vakiona."

Mulla tuli taas mieleen ne legendaariset "stattisen sähkön poistajat" joita autoihin asennettiin joskus 80-luvulla - vieläkin saattaa nähdä sellaisen kumilätkän jonkun vanhan ladan perseessä viistämässä maata...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Blitz
18.06.2004 17:20:13
Aheadit vaimentaa hyvin ja kestää kauemmin kuin symbaalit. Ne tosin maksaa ja on suht painavat. Ihan hyvät noi mun 5A:t kyllä on...
The Berzerkerin rumpali on muuten kone tai eläin. Ehkä. Varmaan.
Barley
18.06.2004 17:27:57
Parissa sähkörumpuryhmässä noista on ollut juttua, eikä juuri ole positiivista sanottavaa kellään ollut. Tipit kuulemma lentelevät irti, eikä muutenkaan paljon vakuuta. Taitaa olla sitä tavallista Zildjianin saunansytykkeiksi kelpaavaa keppilaatua.
I gotta have more cowbell, baby!
Silvio Dante
21.06.2004 17:37:02
Aheadit vaimentaa hyvin ja kestää kauemmin kuin symbaalit. Ne tosin maksaa ja on suht painavat. Ihan hyvät noi mun 5A:t kyllä on...

Vai onko kysymys siitä että symbaalit hajoaa nopeammin kuin Ahead kapulat? Kyllä rumpukapulat kuitenkin maksaa vähemmän kuin symbaali.
Just when I thought I was out, they pull me back in!
Blitz
21.06.2004 20:21:21
Itse asiassa minulla on täysin päinvastaisia kokemuksia Aheadeista. Siirryin pari kuukautta sitten Taman puisiin kapuloihin, ja toinen crasheistani halkesi vähän aikaa sitten... Sitä ennen olin soittanut Aheadeilla, eikä mitään ollut tapahtunut. Silti sanon, ettei ne kapulat sitä symbaalia riko, vaan käyttäjä...
The Berzerkerin rumpali on muuten kone tai eläin. Ehkä. Varmaan.
MoonDog
21.06.2004 20:43:44
Itse asiassa minulla on täysin päinvastaisia kokemuksia Aheadeista. Siirryin pari kuukautta sitten Taman puisiin kapuloihin, ja toinen crasheistani halkesi vähän aikaa sitten... Sitä ennen olin soittanut Aheadeilla, eikä mitään ollut tapahtunut. Silti sanon, ettei ne kapulat sitä symbaalia riko, vaan käyttäjä...

Tai sitten Aheadisi tekivät vain sopivan esityön, jolloin pellissä ei vielä ollut näkyviä vaurioita, mutta niitä vaurioita kuitenkin oli. Sama se sen jälkeen on millä sitä peltiä lyö, kun se hajoaa joka tapauksessa.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Paas
21.06.2004 23:53:52
Niin eikö noissa Zildjianin kapuloissa ole siellä sisällä jokin muovipatukka joka vaimentaa niitä iskuja käsille? Tai ainakin siellä päässä on sellainen joku muovituppi..

Joku kumista väännetty pehmustehan siellä ilmeisesti on.
skanky
22.06.2004 00:19:55

Jep, Paiste EI korvaa symbaaleja mikäli soittaa Aheadin kapuloilla. Ja aivan taatusti laukeaa pellit paljon nopeammin noilla hirvityksillä. Niiden tatsi on hieman hämäävä, tuntuu kuin pelleistä ei lähtisi ääntä kunnolla vaikka asian laita on toisin. Itse soitin pari vuotta Aheadeilla kunnes vaihdoin takaisin ProMarkeihin. Crasheja hajoaa huomattavasti vähemmän nykyisin.
"Jesus built my hotrod!"
Paas
22.06.2004 00:27:28
Paiste EI korvaa symbaaleja mikäli soittaa Aheadin kapuloilla.

Mistä tällainen tieto on peräisin? Miten kukaan voi tietää millä kapuloilla joku peräkylän Matti on särkenyt symbaalinsa?
skanky
22.06.2004 00:33:14 (muokattu 22.06.2004 00:33:28)

Tsekkasin asian Soitin Laineelta. Sitä en tiedä millä sen tarkistavat.
"Jesus built my hotrod!"
Alpha
22.06.2004 00:37:12

Noniin...Paiste kyllä korvaa, mutta Laine ei...
Paas
22.06.2004 00:38:24

No eihän sitä millään pystykkään tarkistamaan. Pellistä kylläkin monesti näkee että onko kyseessä valmistusvirhe vai soittovirhe.
skanky
22.06.2004 00:42:33 (muokattu 22.06.2004 00:43:48)

Noniin...Paiste kyllä korvaa, mutta Laine ei...

No eipä korvannut 19" Signature- sarjan Powercrashia. Prkl!!! Ilmoittivat vaan että takuu ei korvaa kun vastasin käyttäväni Aheadeja. Tosta on tosin jo muutama vuosi joten voihan se olla että käytäntö on muuttunut. Syytä ainakin olisi.
"Jesus built my hotrod!"
Paas
22.06.2004 00:45:52
No eipä korvannut 19" Signature- sarjan Powercrashia. Prkl!!! Ilmoittivat vaan että takuu ei korvaa. Tosta on tosin jo muutama vuosi joten voihan se olla että käytäntö on muuttunut. Syytä ainakin olisi.

Kai se oli haljennut sitten sillä tavalla että soitinliikkeen sedät tulkitsivat tilanteen siten että vika oli soittotekniikassa eikä tuotteessa. Se on aika paha paikka myyjälle tuollainen. Monissa tapauksissa saattaa olla vaikea arvioida että onko kyse valmistusvirheestä vai ei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)