Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cubasen hankintaan apuja.
1
Tomtom82
16.02.2018 23:02:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hello!
 
Nyt tulee tyhmää kysymystä mutta toivottavasti joku ystävällinen ja asiassa viisaampi osaisi ja viitsisi auttaa.
 
Olen hankkimassa Cubasea, koska on aiempaa kokemusta jo softasta ja tuntuu ihan miellyttävältä käyttää jne. mutta nyt menee jotenkin yli ymmärryksen.
Paikallisessa kivijalkamyymälässä olisi hyllyssä Cubase 7 UG 4.
 
anapena
16.02.2018 23:05:40 (muokattu 16.02.2018 23:07:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs siinä ihmetyttää? Kyseessä on varmaan Upgrade, eli sulla pitäis olla rekisteröitynä pohjalla jokin aiempi Cubasen versio, arvelisin. Oliskohan nelosesta seiskaan tämä paketti? Vähän hassua toki, että noin tarkkaan yksilöidään tuo asia...
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Tomtom82
16.02.2018 23:13:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, onnistuin näköjään jotenkin tyrimään tuon viestin. Puuttui varsinainen kysymykseni: Tarvitsenko tuon lisäksi juuri jonkin aiemmin lisensoidun version ohjelmasta (jos, niin minkä) ,vai onko tuossa kaikki olennainen mukana? Minulla siis ei ole aiempaa versiota ohjelmasta. Ymmärsin itse tuon "UG 4" tarkoittavan neljättä päivitystä seiskaan, meniskö noin? Tyhmiä kyselen, tiedän! :)
 
anapena
17.02.2018 15:49:42 (muokattu 17.02.2018 15:53:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On tuossa paketissa varmaan sinänsä kaikki matsku, juttu on vaan se lisenssi. Jos sulla ei ole mitään pohjalla mitä päivittää, niin osta eri paketti(ei upgrade). Tietty voisit hommata jonkun sopivan vanhan Cuban jostain itsellesi, niitä tulee äänivehkeitten mukana, tai sitten vaikka ebaysta, ja päivität sitten sen. Kun saat sen ensin rekisteröityä eLicenser Control Centeriin ja siihen usb-donglelle, niin vot alkaa pelittämään.
Tai sitten on mahdollista hommata crossgrade-versio vaihtamalla jonkin muun softan lisenssi uuteen Cubaseen.
Osaisko ne siellä paikallisessa kivijalkamyymälässä jeesata, niidenhän pitäisi tietää nämä jutut paremmin?
Tässä listaa sopivista cubaseista:
Upgrade from Cubase LE 4-7, AI 4-7, Elements 6 & 7, Essential 4 & 5, Sequel 2 & 3, SL 1-3, SE 3 SX 1-3, Studio Case 2
 
Sequelkin on sikahalpa ja hauska kikkare, mullakin taitaa olla laatikossa ykkönen.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
sami_sumea
17.02.2018 21:02:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa Cubasea, koska on aiempaa kokemusta jo softasta ja tuntuu ihan miellyttävältä käyttää jne. mutta nyt menee jotenkin yli ymmärryksen.
Paikallisessa kivijalkamyymälässä olisi hyllyssä Cubase 7 UG 4.

 
Cubasen uusin versio on 9.5 joten kivijalkaliikkeen vanhaa seiskaa en ehkä lähtis ostamaan?
 
...
 
http://www.soundreel.com
anapena
18.02.2018 10:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami_sumea: Cubasen uusin versio on 9.5 joten kivijalkaliikkeen vanhaa seiskaa en ehkä lähtis ostamaan?
 
...

 
pitäis kalkuloida hankinta-ja päivityskulut ajan tasalle tarkkaan. Taitaa olla liikkeelle ongelmajätettä. Hommaa jostain markalla siihen sopivan version alle ja tarjoaa toisen markan tuosta jne. Ja onkohan se enää niin tarkkaa noin vanhan seiskan kanssa edes?
Itse ostin joskus ebaysta Nuendot 2-3-4, ja päivitin sitten vitoseen. Siinä säästi aika kivasti.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «