Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 524 25 26 27 2871 72 73 74 75
Haeroe
15.02.2018 09:50:12

Niknak: Onko löytynyt suomalaista putiikkia, jossa oltaisiin edes samalla pallokentällä?

Eiköhän suomalaisetkin myyjät vähän tule vastaan, kun vihjaa virallisesta hintatotuudesta?
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
edgehill
15.02.2018 11:17:27 (muokattu 15.02.2018 11:17:48)
Huh, aikamoiset hintaerot F-Musiikki vs Thomann
Helix Floor 1695e vs 1111e (alennettu 1593:sta)
Helix LT 1099e vs 777e (alennettu 1062:sta)
Haeroe
15.02.2018 11:23:25

edgehill: Huh, aikamoiset hintaerot F-Musiikki vs Thomann

Vaikka kuinka haluaisi suosia suomalaista kivijalkakauppiasta, tuskin kukaan ostaa noilla hinnoilla F:ltä. Onkohan tuo T-kaupan hinta pysyvä?
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
aristoteles666
15.02.2018 13:40:41

hinta ero tulee siitä että ne maksaa vuokra liikkeestä, ja siellä on ihmisiä töissä.
thomann on automatisoitu varasto.
ei kivijalkaliikkeitä tarvitse tukea, niitä ei sitten vain enää ole kohta.
jos joku tuntuu liian kalliilta, mene töihin.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Tami
15.02.2018 14:50:54 (muokattu 15.02.2018 14:51:56)

aristoteles666: hinta ero tulee siitä että ne maksaa vuokra liikkeestä, ja siellä on ihmisiä töissä.

No näinhän se menee. Mutta kovin pitkälle ei tuommoinen hintaero kannata kivijalkaa vaikka kuinka olisi aatteen perään tai arvostaisi asiakaspalvelua. Toki ainakin itse olen päässyt kivijaloissa hyvinkin lähelle ja melkein samoihin hintoihin kuin kirottu Thomann. Kysymällähän tuo selviää :-)

Hiukan vastaava sota on menossa ammattimuusikoiden valittaessa siitä, miten harrastajat polkevat hintoja ja vievät leivän. Kuluttajan kannalta on kyse siitä, mimmoisen vastineen saat rahalle. Musisoinnissa haasteen tuo se "ammattitaidon" osuus kun varsinaisia laatuvaatimuksia, sertifikaatteja tai lisenssejä ei sen häävalssin soittaminen vaadi.... Vaikka itse osaatkin, et esim sähkötöitä saa tehdä ilman paperilappusta taskussa.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
edgehill
15.02.2018 15:40:41 (muokattu 15.02.2018 15:44:25)
aristoteles666: hinta ero tulee siitä että ne maksaa vuokra liikkeestä, ja siellä on ihmisiä töissä.

Tiedä häntä. Ei kelpaa selitykseksi.
Tompalla on 1400 duunaria, myymäläpinta-alaakin 5200m2. Melkein 90 000 tuotetta valikoimissa, joista suurin osa on varastotavaraa. Eikä semmoisen megalomaanisen logistiikkakeskuksen rakentaminenkaan mitään ilmaista ole.
Sijaintikin on keskellä Eurooppaa, esim. satamaa ei lähimaillakaan joten kyllä se tavaran kuskaaminenkin kustantaa.
No, asiakkaita kertovat olevan 9,5 miljoonaa...ja siinä on oikea syy hintaeroihin. Tavara ei kauhean kauan varastossa makaa.

Se, että verkkosivuilta löytyy "kauppa" on varmaan 1/10000 siitä panostuksesta mitä oikeasti tarvitaan että homma toimii.
Meanwhile in kotimaa: jos nyt edes saisi saatana tiedusteluun vastauksen. Mutta aika usein ei.

BTW, oma Helix on F-Musiikista ostettu.
ÄrGee
15.02.2018 15:51:16 (muokattu 15.02.2018 15:53:28)

:D

Thomannilla on myös varaston yhteydessä liike, jossa pääsee testaamaan melkein mitä tahansa. Sekä jokaiselta sektorilta löytyy omat asiantuntijansa. Niillä on jopa itse kuvatut tuotekuvat kaikesta myynnissä olevasta tavarasta. Ovat myös viimevuosien aikana hienosti tajunneet, että sosiaalinen media on iso osa markkinointia.
https://www.thomann.de/fi/compinfo_youatthomann.html

Nykyaikana kuluttaja etsii internetistä kilpailukykyisimmän hinnan, ja ostaa sitä. Paljon helpompaa, kuin mennä F-musiikkiin kyselemään "ei oota".
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
Jäärä
15.02.2018 16:10:53 (muokattu 15.02.2018 16:12:07)

Helix Lt 657€
https://www.musicstore.de/en_RS/EUR/Line-6-Helix-LT/art-GIT0041836-000

ja täysikokoinenkin 941.20€.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
penatuna
15.02.2018 16:22:14 (muokattu 15.02.2018 16:23:05)
Tuossa ei ole arvonlisäveroa mukana. Suomen sivuilla hinta 777€: https://www.musicstore.de/en_FI/EUR/Line-6-Helix-LT/art-GIT0041836-000

Jäärä: Helix Lt 657€
https://www.musicstore.de/en_RS/EUR/Line-6-Helix-LT/art-GIT0041836-000

ja täysikokoinenkin 941.20€.
edgehill
15.02.2018 17:58:16
aristoteles666: toi 5200 ei ole kauppa vaan varaston yhteyteen, samaan rakennukseen tehty showroom.
on f-musiikillakin varasto jossain päin vantaata ja siellä on myös ihmisiä töissä joita ei lasketa myymälähenkilökuntaan, koska f-musiikki tuo useita merkkejä maahan ollen maahantuoja ja silloin niitä pitää olla varastossa, ei riitä kaupan takahuone.

itse jokainen päättää mistä ostaa, mutta hinta ei ole se minkä perusteella valitsen tavaroita.

sataman läheisyys ei ole mikään tekijä euroopassa, raiteiden läheisyys on.
euroopassa on muutama satama mitä kautta tulee suurin osa kaikesta.

Heh. No joo...siellä on henkilöstöä ja voit ostaa hyllystä kamaa. Myymälä se minusta silloin on.
mize7
16.02.2018 10:57:40

Täytyy kyllä olla sukulaismies kivijalkaliikkeen pitäjänä, jos on valmis maksamaan 300-500€ ylimääräistä jostain tuotteesta. :D
https://soundcloud.com/mediumplayer
aslak
23.02.2018 20:22:24 (muokattu 23.02.2018 22:52:01)
Jonkun aikaa BIASFX/BIASAMP kanssa pelehtineenä ajattelinpa ladata Helix Nativen Trial version ja kokeilla, onko digitaalivermeitten 'raskassarjalainen' aikaansa edellä.
Ei ole! Ihan järkyttävää kuraa, anteeksi vaan kaikille jo etukäteen. Heti eka maistiainen toi mieleen 80-luvun lopulta Zoom9002 joka oli mun ensimmäinen digivehjes.

Helixin alakerta kaikissa preseteissä muhjulla ja digi loistaa läsnäolollaan. Amp mallinnukset etäisesti muistuttaa esikuviaan. Line6 soundissa edelleen häiritsee heille leimallinen kumimaisuus/kumina, tiedättekö kun joku laulaa kurkulla.

Mulla on joku ihme hinku todistaa itselleni että digivehjekset saisi toimimaan erityisesti live keikoilla putkinupin sijaan. Kuulostaa hullulta, iPAD nokan eteen ja siitä toki tube powerampiin+cab koska suoraan pöytään kaappimallinnukset ei vieläkään vakuuta. Komeroiden eteen 57:aa ja siitä tiskiin.

Vielä en ole uskaltanut keikoille ottaa mutta tuore testaus alkaa vakuuttamaan joten laitanpa linkin tavoistani poiketen niin voitte arvioida miten lähellä tai kaukana ollaan (toi live äänitys).

DAW äänitys https://www.youtube.com/watch?v=r1XNSGeHVWE

Live äänitys https://www.youtube.com/watch?v=v7mmiw3knrI

Bias on valovuoden edellä Helixiä tai sanotaanko ajan hermoilla. Kemperiä ja Axea en ole testannut, luulenpa etteivät anna soundillisesti yhtään enempää.

Niin ja Katanan testasin, se oli hyvä. Saatanpa hommata BIASin rinnalle DAW juttuihin. Line6 kamat kierrän kaukaa.

Tämä vain yhden heebon mielipide/kokemus, tosin testanneena (ei mutua).
mize7
23.02.2018 21:05:39

Testasitko nyt siis Helix Nativen tehdas presettejä? Ja sitten laitoit linkin ajan kanssa väännettyyn omaan Bias saundiin?

Oma kokemukseni kun on se, että Bias on ok, mutta saundi ja soittotatsi ei vaan herätä sen suurempia riemun kiljahduksia, jos vertaan Helix, Amplifire ja AX8 laitoksiin.
https://soundcloud.com/mediumplayer
aslak
23.02.2018 21:37:21
mize7: Testasitko nyt siis Helix Nativen tehdas presettejä? Ja sitten laitoit linkin ajan kanssa väännettyyn omaan Bias saundiin?

Oma kokemukseni kun on se, että Bias on ok, mutta saundi ja soittotatsi ei vaan herätä sen suurempia riemun kiljahduksia, jos vertaan Helix, Amplifire ja AX8 laitoksiin.

Biasin presetit on jo sellaisenaan käyttökelpoisia, clipeissä DAWissa ihan stock amp ja taisin kaappimikin sijoitusta hieman muuttaa. Livessä perus stock.
WanhaWetäjä
24.02.2018 12:41:37

aslak: Jonkun aikaa BIASFX/BIASAMP kanssa pelehtineenä ajattelinpa ladata Helix Nativen Trial version ja kokeilla, onko digitaalivermeitten 'raskassarjalainen' aikaansa edellä.
Ei ole! Ihan järkyttävää kuraa, anteeksi vaan kaikille jo etukäteen. Heti eka maistiainen toi mieleen 80-luvun lopulta Zoom9002 joka oli mun ensimmäinen digivehjes.

https://muusikoiden.net/keskustelu/ … sts.php?c=15&t=237146&co=60 Kannattaisi mennä tuonne keskustelamaan Bias-tuotteista, tämän ketjun alkuperäinen tarkoitus on asiallinen keskustelu tuotteesta nimeltä Helix.

Jos ei ole kykyä ja taitoa säätää niin paree pysyä tuotteissa joissa preseteillä pärjää, oletkin aivan ilmeisesti löytänyt sellaisen joten jatka(net) keskustelua siihen sopivalla alueella.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Urban Baboon
24.02.2018 14:17:55

WanhaWetäjä: https://muusikoiden.net/keskustelu/ … sts.php?c=15&t=237146&co=60 Kannattaisi mennä tuonne keskustelamaan Bias-tuotteista, tämän ketjun alkuperäinen tarkoitus on asiallinen keskustelu tuotteesta nimeltä Helix.

Jos ei ole kykyä ja taitoa säätää niin paree pysyä tuotteissa joissa preseteillä pärjää, oletkin aivan ilmeisesti löytänyt sellaisen joten jatka(net) keskustelua siihen sopivalla alueella.

Eikö tää ollut ihan asiallinen näkökulma? Mä en oo itse edes laitetta koskaan nähnyt, mutta ihan mielenkiintoista näitä eri käyttäjäkokemuksia on lukea. Jos tää kaveri on käyttäny laitetta/ohjelmaa teidän kokeneempien käyttäjien mielestä väärin, niin sittenhän häntä voi opastaa oikeaan suuntaan? Mielipiteitähän nää vaan on.
audioAXS
24.02.2018 16:41:25
Urban Baboon: Eikö tää ollut ihan asiallinen näkökulma? Mä en oo itse edes laitetta koskaan nähnyt, mutta ihan mielenkiintoista näitä eri käyttäjäkokemuksia on lukea. Jos tää kaveri on käyttäny laitetta/ohjelmaa teidän kokeneempien käyttäjien mielestä väärin, niin sittenhän häntä voi opastaa oikeaan suuntaan? Mielipiteitähän nää vaan on.

Opastusta löytyy esimerkiksi tämän ketjun edelliseltä sivulta. Tossa näkökulmassa oli vähän sellainen fiilis, että ei alunperinkään halunnut tykätä koko softasta. Sen takia varmaan ohjattiin BIASin ketjuihin, kun sanoi pitävänsä niistä.
Särö korvaa puuttuvat virheet
aslak
24.02.2018 19:30:25
Joo en todellakaan tarvi opastusta. Homman nimihän on kun lähtökohtaisesti on skeidaa ei se ruuvaamalla parane. Kuten laulajalla jos ääni pilaantuu jo kurkussa niin tekemätön paikka.

Neuvona niille jotka miettivät hankintaa eri valmistajien välillä niin useimmista löytyy Trial versiot, testaa ennen päätöstä.

Harmittaa ettei Helix ollut mun juttu koska odotukset olivat tosi kovat, tarkoituksena hankkia toinen softa/rauta.
audioAXS
24.02.2018 21:32:37
aslak: Joo en todellakaan tarvi opastusta. Homman nimihän on kun lähtökohtaisesti on skeidaa ei se ruuvaamalla parane. Kuten laulajalla jos ääni pilaantuu jo kurkussa niin tekemätön paikka.

Neuvona niille jotka miettivät hankintaa eri valmistajien välillä niin useimmista löytyy Trial versiot, testaa ennen päätöstä.

Harmittaa ettei Helix ollut mun juttu koska odotukset olivat tosi kovat, tarkoituksena hankkia toinen softa/rauta.

Mitä presettiä kokeilit? Oikeasti kiinnostaa, mistä toi negatiivinen kokemus johtuu.
Särö korvaa puuttuvat virheet
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)