Aihe: Aloittelijalle Tech21 Trademark 10 & Squier strato
1 2
Jabe
16.06.2004 19:11:17 (muokattu 16.06.2004 19:17:52)

Joo, vähän erilaista raporttia vaihteeksi: siskonpoika (12 v.) halusi sähkökitaran ja vahvistimen. Akustisella taittui jo rouheasti Deep Purple -riffejä :-) Ostoksille siis.

Kiersin ensin itsekseni katselemassa mitä oli tarjolla .. lähinnä stratokopioita ja pieniä combovahvistimia. Musamaailmassa sattui olemaan uusi, mutta vähän kolhittu Trademark 10. (Vinyyli ja vaneri vähän rutussa combon alanurkasta.) Soittelin vähän aikaa parillakin eri kitaralla, ja rupesin haluamaan vahvistinta itselleni! Soundit on musikkaalisia ja varsin toimivia. Eri vahvistintyypit tekevät Trademarkista todella monipuolisen vermeen! Niinkun sanottu - tätä voisi itsekin käyttää treenaamiseen tai jollain pikkukeikalla. Kun sen kolhitun yksilön hinta oli 260 euroa, niin kävelin samantien kassalle ja ostin pois. Soitin itse maestrolle, ja kerroin, että vahvistin on löytynyt, ja jäljellä on enää passelin skitan etsintä.

Seuraavana päivänä siskoni toi sitten poikansa Helsinkiin ostoksille .. Stratokopioita on paljon; uusia ja käyettyjä. Muutamaa testattuamme ylivoimaiseksi voittajaksi nousi Aron soittimesta löytynyt uusi Squier. Hyvin soiva ja helposti soitettava strato maksoi 250 euroa. Hienolla burstilla, isolla 70's lavalla ja tallahumpparilla varustettu strato olisi kelvannut minullekin :-) Jostain syystä tämä yksilö ylitti reilusti sen fiiliksen, mitä kaukoidän halpiskitaroilta on tottunut odottamaan.

Tämä iltana vääntää Purple -riffejä yksi iloinen 12 -vuotias pelimanni :-) Toivottavasti soittointoa piisaa. Nyt on ainakin asialliset soittokamat.

Edit: se trademark -combo on siis tämä: http://www.tech21nyc.com/tm10.html Voin suositella aloittijoille, treenivahvistimeksi, kotipajan äänitysjuttuhin tms.
Niskamies
16.06.2004 19:37:11
Tech 21:n tuotteista ei ole muita kokemuksia, mutta PSA-1 plug-inin perusteella voisin kyseisen lafkan tuotteita suositella:)
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Jii
16.06.2004 19:58:09
Edit: se trademark -combo on siis tämä: http://www.tech21nyc.com/tm10.html Voin suositella aloittijoille, treenivahvistimeksi, kotipajan äänitysjuttuhin tms.

Mulla on tollainen treenivahvistimena ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Monipuolinen kuin mikä.
kede
16.06.2004 22:20:27 (muokattu 16.06.2004 22:20:42)
Hyviä styrkkareita on kyllä. Vetelin 3 vuotta koulussa juuri tuollaisella yhdistelmällä (tosin tm60 tais olla) ja jees oli :)
Kelle
16.06.2004 22:29:02
Siis onko toi psa-1 plugin joku vst-plugari vai mikä?
Valaiskaa vähän.
mikko1
16.06.2004 22:31:06
Aijai, tuollaiset kun olisi aloittaessa ollut.
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
Hotakainen
16.06.2004 22:31:30
Hyvät vehkeet kyllä pojalle hommasit. Ei luulisi soittoinnostuksen lopahtavan ainakaan niiden takia.
Niskamies
16.06.2004 23:17:20
Siis onko toi psa-1 plugin joku vst-plugari vai mikä?
Valaiskaa vähän.

Ei, vaan RTAS plug-in.
http://www.digidesign.com/products/ … m?template=demo&product_id=1074
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Mika K
17.06.2004 07:16:32 (muokattu 17.06.2004 07:22:14)
Mulla on samanlainen ja kyllähän tuo on kokoluokkansa paras pikkuvahvistin.
lexa53
17.06.2004 08:19:14
Edullisesti sait tuon trademarkin, näkyvät pyytävän käytetyistäkin kolmeasataa.
K100#9
Jabe
17.06.2004 09:24:41

Joo, edullisesti sain. Mutta se oli tosiaankin kolhittu kuljettaessa. Soundiin tai toimivuuteen sillä kolhulla ei ole mitään vaikutusta ... mutta näkyy rumasti ja laskee siten jälleenmyyntiarvoakin. Musamaailma otti sitten heti (muistaakseni) 25% pois.
JartZA
17.06.2004 10:21:43
Joo, edullisesti sain. Mutta se oli tosiaankin kolhittu kuljettaessa. Soundiin tai toimivuuteen sillä kolhulla ei ole mitään vaikutusta ... mutta näkyy rumasti ja laskee siten jälleenmyyntiarvoakin. Musamaailma otti sitten heti (muistaakseni) 25% pois.

Oliko siellä vielä jäljellä niitä?
SG: "nicht only forthe guys that like Angus Young or Pete Townsend." -Thomann
Jusstus
17.06.2004 11:30:49

Eikä se skuijerikaan mikään paha hankinta ole. Näytti vedelleen Teharin Mattikin Tavastialla pari viikkoa sitten skuijerilla, johon toki oli mikit vaihdettu. Mutta silti. Kyllä mulle olis kelvannut aikoinaan tollanen setti. Vaan kyllä mä jäin kitaraan kiinni sillä Fenderin x-15-varvarillakin, vai mikäsenyoli. Ja skuijer II -kepillä. :)
"These go to eleven.."
Jabe
17.06.2004 12:13:21

Oliko siellä vielä jäljellä niitä?

En ainakaan huomannut siellä liikkeessä kun tuo yhden TM 10 -combon. Mutta kyllä niitä varmaan lisää tulee; Musamaailma on Tech21 -vermeiden jälleenmyyjä.

Mutta tuskin ne niitä järjestäen kolhii roudatessaan :-) uuden suositushinta lienee jotain 350 euron paikkeilla - siitä voi tietenkin sitten saada käteisalennusta, jos taitavasti tinkailee.
Jabe
17.06.2004 12:16:17

Eikä se skuijerikaan mikään paha hankinta ole

Toden totta - varsin asiallisen tuntuinen skeba. Mutta vaihtelua yksilöiden välillä tuntui olevan aika paljon (kun muutamaa soittelin parissa kaupassa). Liekö sitten tähän minun ostamaani sattunut hyvät puupalat, ja vähän innostuneempi työhetki kiinan pojille kokoonpanotehtaalla :-)
Explorer
17.06.2004 12:52:48
Mulla on samanlainen ja kyllähän tuo on kokoluokkansa paras pikkuvahvistin.

Kyllä on. Siitä lähtee aivan kaikki haluamani soundit, jatsipuhtaista ultrasärömättöön ja kaikki siltä väliltä. Soundit ovat transistoripeliksi yllättävän luonnollisia ja lämpimiä, ja se on jopa dynaaminenkin, eli pelkällä soittotatsilla saa pikkusärön muuttumaan kunnon särövalliksi.

Eikä tarvitse huudattaa, kotikäyttöön kyllä ylittämätön peli.
Biotech is godzilla.
JartZA
17.06.2004 13:45:59
Mutta tuskin ne niitä järjestäen kolhii roudatessaan :-) uuden suositushinta lienee jotain 350 euron paikkeilla - siitä voi tietenkin sitten saada käteisalennusta, jos taitavasti tinkailee.

Pitää itse potkaista joku kulma sisään ja vaatia alennusta :o)
SG: "nicht only forthe guys that like Angus Young or Pete Townsend." -Thomann
lexa53
17.06.2004 14:36:29

Nuo kolhuthan vain lisäävät katu-uskottavuutta, niidenhän pitäis olla kalliimpia :)
K100#9
Jabe
17.06.2004 17:42:44

Nuo kolhuthan vain lisäävät katu-uskottavuutta, niidenhän pitäis olla kalliimpia :)

Hoho. Näinhän me asia nähdään siskonpojan kanssa sitten joskus, jos myymässä ollaan. "Tää on tosi harvinainen Relic -malli, johon on tehty tällasia mageita lommoja ja skraaduja. Tää on oikeesti yli viissataa ... "
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)