Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä tabletti?
1
anapena
13.02.2018 10:35:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkästen tekisi mieli hankkia esimerkiksi joku käytetty iPad, ehkä Air. Olen tässä arponut kokoluokkaa, onkohan 8 tuumaa liian pieni ja 10 sopiva? Mielessä olisi käyttää mm. Soundcraftin Ui-mikseriä. Sormet ovat vielä kohtuunäppärät, mutta ikänäkö kolkuttaa jo ovella:) Ovatko Applet parempia kuin muut merkit, jos liikutaan parinsadan nurkilla?
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Einherjar
13.02.2018 16:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Soundcraftin softa toimii selaimen kautta, joten sillä käyttiksellä ei varsinaisesti hirveästi ole väliä. Kumpikin toimii ihan hyvin ja ominaisuudet on ihan samat näin tiskin näkökulmasta. Enemmänkin sitten eroa tulee jos sitä tablettia käytetään johonkin muuhunkin toimintaan. Siellä sitten softavalikoimien erot ja mahdolliset yhteensopivuudet tulee vasta eteen.
 
Itse olen jumitellut enemmän Applen tuotteiden wifin kanssa, jonka takia en hirveästi pidä niistä. Varsinkaan siitä ominaisuudesta, jolla ne etsii wifipurkeista aina sitä netin sisältävää versiota. Näissä miksereitä ohjaavissa purkeissa kun on kovin huonosti sitä nettiä yleensä tarjolla. Androidin kanssa on tarvinut tapella huomattavasti vähemmän. Tämä siis minun kokemuksen perusteella.
 
Mitä tulee kokoon, niin pari UI-keikkaa olen tehnyt 8" tabletilla ja sekin menee, mikäli ei ole kovin "laajakuvaisa" näyttö. Neliömmällä pärjää paremmin, kun liukujen pituudet paranee laitteen ollessa kyljellään, jne.
Siinä mielessä 10" on mukavampi, että siinä yleensä näkyy pikkasen enemmän kerrallaan. Parin kanavan ohjauksessa siitä tosin ei ole niin paljoa hyötyä. 8" saa toisaalta helpommin turvaan yleisön keskellä ja vaikka tarvittaessa taskuun säätäessä.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
-Q-
13.02.2018 17:57:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä iPadit helkkarin hyviä vehkeitä on vaikka varmasti muillakin hommat onnistuu. Mutta en kyllä tässä vaiheessa enään voi suositella Airia, alkaa olemaan jo aika väsynyt käyttökokemus uusimmalla käyttiksellä. Joka toiminto kestää käynnistyä/vaihtaa, ilmeisesti muisitia on vähän turhan naftisti. Asia korostuu kun rinnakkain käyttää ipuhelinta joka tekee kaiken ripeämmin. Air2 vissiin vielä jaksaa paremmin mutta omaa ykkösairia olen juurikin aikeissa päivittää tuoreempaan. Minusta tämä 10tuumaa on aika ihannekoko.
 
anapena
13.02.2018 21:35:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipa sillä tulis tehtyä kaikenlaista perushommaa, netin selausta ja videon katselua, lehden lukua. Apple ehkä siks, että Jobsin elämänkerta yöpöydällä lähestyy loppuaan ja käsillä on iPad. Budjetti ei ehkä salli Air2sta, sähän voisit mulle myydä sen ykkösen;)
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
-Q-
14.02.2018 09:55:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sorry, tämä taitaa jäädä pojan käyttöön.
 
Katsoin käytettyjen hintatasoa hopeisesta ja vihreästä omenasta, näyttää olen pyynti yli 200.- kaikissa, mitä en itse maksaisi enään. Ovat kyllä noita kalliimpia wifi+3G malleja mitä näin mutta silti kun ajattelen että omasta wifi -versiosta olen maksanut joulukuussa 2014 279e ja tämä oli silloin jo "vanha" malli. Mulle tuo 3G ei tuo mitään lisäarvoa enkä siitä ominaisuudesta maksaisi yhtään enempää.
 
miksaajasetä
14.02.2018 22:26:22 (muokattu 14.02.2018 22:27:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä hieman aiheen vierestä: Kirjoitan tätä vanhalla iPad 3:lla - siis se ensimmäinen malli, jossa oli Retina-näyttö, ennen Air-malleja. Vaimolla on vielä vanhempi iPad 2. Molempia käytetään edelleen sujuvasti muun ohella myös digimikserien (Soundcraft Si Impact, X32Rack ja joskus XR12 jos on ihan pakko) ohjaamiseen.
 
Sillä ei minusta juurikaan ole väliä, kauanko ohjelmien vaihto kestää, kun miksatessa kyseisen mikserin ohjelma on joka tapauksessa syytä pitää koko ajan valmiina, varsinkin noiden räkkimikserien kanssa.
 
Btw, se uusien verkkojen etsiminen on helppo laittaa pois asetuksista. Silloin iPad ottaa ihan kiltisti yhteyden siihen muistamaansa omaan mikserin tukiasemaan, vaikka siinä ei olekaan yhteyksiä ulospäin.
 
-Q-
15.02.2018 09:43:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, en mä väitä etteikö hommat onnistuisi myös vanhemmalla raudalla, kyse on 99% ihan vaan käyttömukavuudesta. Niinkuin läppärin SSD vs pyörivä levy. Jos ajateltu käyttö on vain se mikserin ohjaus niin asia haittaa vielä vähemmän, toki. Varsinainen ongelma syntyy vasta kun rautaan ei enään saa riittävän uutta käyttistä ja sovelluksien tuki tippuu sitä myöten pois. Tämä Air taitaa nyt jäädä seuraavassa julkaisussa paitsioon ja yhden rajan väärälle puolelle.
 
Mulla tämä on läppärin korvike lähes täysin. Puhelimella en selaa mitään, viestit luen mutta harvoin viitsin kirjoittaa, pädillä taasen onnistuu lähes kaikki. Tässä käytössä ainakin minulla on nyt tullut käyttömukavuuden raja vastaan ja jos tästä pitäisi edelleen maksaa 200+ euroa niin ei ole sen arvoinen. Meilläkin on talossa edelleen ipad2 ihan toimivana mutta ei sitä kyllä kukaan oikein enään käytä. Kertoo kyllä jotain pädien eliniästä, en edes muista koska se on ostettu. Muistelen että aika heti julkaisun jälkeen.
 
anapena
15.02.2018 10:29:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tajusin, että uuden perus-iPadin(wifi) hinta on aika kohdillaan verrattuna aiempaan hintatasoon. Toinen mikä kiinnostelee on Lenovon Yoga Tab, melko kätevän olonen. Puhumattakaan vanhanmallisesta & eksoottisesta Yoga Bookista...
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
xerxes
15.02.2018 22:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Tajusin, että uuden perus-iPadin(wifi) hinta on aika kohdillaan verrattuna aiempaan hintatasoon. Toinen mikä kiinnostelee on Lenovon Yoga Tab, melko kätevän olonen. Puhumattakaan vanhanmallisesta & eksoottisesta Yoga Bookista...
 
Tuli tuosta jookasta mieleen, että taisin nähä just kikantin outletissä, siis netissä, yhen kappaleen halvennuksessa.
 
Relax. Prediction is very difficult, especially about the future.
anapena
04.03.2018 14:42:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sulovileen hommas sitten ebaysta käytetyn Air 2sen Puolasta. IOS10 ja vanhahko firmware Soundcraftin ui12-mikserissä. Eilen tehtiin keikka näillä ja hienosti toimi.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
-Q-
04.03.2018 15:57:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmasti käyttökelpoinen laite hyvän tovin. Minäkin toteutan uhkaukseni ja ostin tämän viimeisimmän, viimevuonna ilmestyneen version. Osui työreissu sopivasti ja hyvä tarjous täkäläisessä pikantissa
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «