Aihe: Alternative rock
1
HaloOfFlies
17.06.2004 12:42:19 (muokattu 18.06.2004 23:31:06)

Näyttäisi siltä että vaihtoehtorock on pikku hiljaa tulossa takaisin. Primus, Jane's Addiction ja Living Colour tekivät paluun syksyllä, Helmet ja Pixies kokosivat rivinsä ihan äskettäin, Green Day, Audioslave, 311 ja Offspring ovat edellisten levyjensä tiimoilta Jenkeissä todella suosittuja. Ja sitten ovat tietysti nämä post-grunge-yhtyeet kuten Staind ja Nickelback jotka myyvät kuin häkä. Se asia kuitenkin, mikä minut saa iloiseksi on, että Seattlesta pukkaa taas uusia bändejä meidän iloksemme. Viimeisen vuoden ajan olen kyseisen kaupungin musasceneä seurannut ja löytänyt bändejä, joiden musiikissa on ripaus sitä soundia, josta Seattle 90-luvulla tuli tunnetuksi. Eli grungeahan ne ovat. Uskon että lähivuosina Seattlesta taas jyrisee ja kunnolla.
"Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen
Nassu Muunvalo
17.06.2004 19:46:22 (muokattu 17.06.2004 19:46:40)
Grunge taisi kuolla Nirvanan jälkeen.

Tai sitten vika on vain minussa. Jotenkin nämä "oikeat" grunge- ja post-grungebändit ei ole koskaan minulle kolahtaneet. Nirvana tosin, poikkeuksena, sitäkin enemmän. Pitäsi varmaan ottaa itseä niskasta kiinni ja yrittää taas vaihteeksi kuunnella muitakin grungebändejä. Voitko suositella joitain helmiä? Ehkä olen vain kuunnellut vääriä levyjä. Jos sitä nyt tarpeeksi kypsä niille. Jokohan olisihin AOR-iässä?
Keskivartalo betonia!
HaloOfFlies
17.06.2004 20:29:50 (muokattu 17.06.2004 23:18:57)

Grunge taisi kuolla Nirvanan jälkeen.

Tai sitten vika on vain minussa. Jotenkin nämä "oikeat" grunge- ja post-grungebändit ei ole koskaan minulle kolahtaneet. Nirvana tosin, poikkeuksena, sitäkin enemmän. Pitäsi varmaan ottaa itseä niskasta kiinni ja yrittää taas vaihteeksi kuunnella muitakin grungebändejä. Voitko suositella joitain helmiä? Ehkä olen vain kuunnellut vääriä levyjä. Jos sitä nyt tarpeeksi kypsä niille. Jokohan olisihin AOR-iässä?

Tässä on muutama linkki jos vaan kiinnostaa:
www.garageband.com/artist/god_spelled_backwards
www.soundclick.com/bands/8/batterdeanmusic.htm
www.garageband.com/artist/blurredfixation
www.garageband.com/artist/mindshaker
www.nineteen5.com
http://nomasrock.com
www.garageband.com/artist/reallifehero
www.garageband.com/artist/saturday_market_featuring_derick_lee
www.garageband.com/artist/windowpane
www.garageband.com/artist/ashland

Kaksi ensin mainittua mulla on jo itellä CD-levyinä, loistavaa tavaraa
HaloOfFlies
17.06.2004 21:01:52

Tuota minäkin odotan kun kuuta nousevaa Alice In Chainsia kuunnellessa. Jää nuo Nickelbackit sunmuut todella kauas taakse radiosoundeinensa ja lallattelukertseinensä.

Hoho, "altsurokkia puisevimmillaan" sanottiin eräästä ensimmäisen demomme biisistä eräässä arvostelussa. Tulipahan vain mieleen.

Käypäs katastamassa nuo linkit tossa yläpuolella. Tulee vanhat hyvät ajat mieleen noista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)