Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran ostamisesta
1
Classic Rock
09.02.2018 22:20:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monen vuoden harkinnan jälkeen sähkökitaran hankinta olisi nyt ajankohtainen ja heräsi yksi kysymys mieleen, jos vaikka kokeneemmat kaverit pystyisivät hieman auttamaan. Eli mitä tärkeitä seikkoja olisi hyvä ottaa huomioon, kun lähtee kitaraa ostamaan? Ystäväpiiristä ei löydy yhtään harrastajaa jonka saisin mukaan avuksi ja sen takia kyselen. Budjetti kitaraa varten mulla on sellainen max 1200€. SG ja Telecaster mallit ovat kiinnostavia ja niitä olen yrittänyt omatoimisesti tutkia. Mitä malleja tuohon budjettiin olisi järkevää ajatella? Niin ja blues sekä rock ovat muusikkityylit joista pidän.
 
Jeszse
10.02.2018 00:08:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ois sulle tosi hyvä telecaster torilla.
 
Musiikin hyvyys ei ole makuasia. -Jucciz, ammattimuusikko
Objectif Lune
11.02.2018 22:52:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin käytettynä taitaa sekä SG:stä, että Telestä saada Made in USA -perusmallit helposti, jos sellaiseen haluaa sijoittaa. Ite oon ollut American Standard Teleen tyytyväinen.
 
Mut mitä pitää tietää? Mennä kokeilemaan. Tolla budjetilla pitäis jo musaliikkeitä kiinnostaa antaa hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Ei kannata ostaa mistään soitinliikkeestä, missä ei pääse kokeilemaan kunnon vahvistimella, jotta saa oikeeta tuntumaa. Lopuksi ostaa sen, mistä tykkää. Reilun tonnin budjetilla ei joudu tekemään ihan hirveän paljoa kompromisseja.
 
Mä ehkä tsiigaisin jonkun Kitarapajan ja sen tyyppiset paikat. Käytettyjen hinnat Kitarapajalla saattavat olla ihan snadisti kovemmat kuin torilla, mutta toisaalta pääsee testaamaan useampaa soitinta ja vertailemaan niitä.
 
Pelko: https://www.facebook.com/pelkohelsinki/ https://soundcloud.com/pelko-264900760
Classic Rock
13.02.2018 22:45:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Objectif Lune: Ainakin käytettynä taitaa sekä SG:stä, että Telestä saada Made in USA -perusmallit helposti, jos sellaiseen haluaa sijoittaa. Ite oon ollut American Standard Teleen tyytyväinen.
 
Mut mitä pitää tietää? Mennä kokeilemaan. Tolla budjetilla pitäis jo musaliikkeitä kiinnostaa antaa hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Ei kannata ostaa mistään soitinliikkeestä, missä ei pääse kokeilemaan kunnon vahvistimella, jotta saa oikeeta tuntumaa. Lopuksi ostaa sen, mistä tykkää. Reilun tonnin budjetilla ei joudu tekemään ihan hirveän paljoa kompromisseja.
 
Mä ehkä tsiigaisin jonkun Kitarapajan ja sen tyyppiset paikat. Käytettyjen hinnat Kitarapajalla saattavat olla ihan snadisti kovemmat kuin torilla, mutta toisaalta pääsee testaamaan useampaa soitinta ja vertailemaan niitä.

 
Kiitos paljon vinkeistä. Oon selaillut toria läpi ja siellä ehkä on pari yksilöä mitkä kiinnostavat. Tuntuu vaan, että tällä kokemuksella on jotenkin haastavaa ostaa käytettyä soitinta. Ei varmaan huomaa onko soitin hyvä tai onko siinä jokin vialla.
 
SG:tä itseasiassa tuntuu löytyvän suhteellisen helposti, mutta luulen kallistuvani Telecasteriin kumminkin. Jenkki kiinnostaa ja täytyy yrittää löytää käytettynä joku hyväkuntoinen AM Standard. Onko kokemuksia AM Special Telecastereista?
 
Niin ja Kitarapajan nettisivuja seuraan kyllä ahkerasti, mutta ei vielä ei ole Teleä tullut eteen.
 
Objectif Lune
14.02.2018 00:21:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Classic Rock: Kiitos paljon vinkeistä. Oon selaillut toria läpi ja siellä ehkä on pari yksilöä mitkä kiinnostavat. Tuntuu vaan, että tällä kokemuksella on jotenkin haastavaa ostaa käytettyä soitinta. Ei varmaan huomaa onko soitin hyvä tai onko siinä jokin vialla.
 
SG:tä itseasiassa tuntuu löytyvän suhteellisen helposti, mutta luulen kallistuvani Telecasteriin kumminkin. Jenkki kiinnostaa ja täytyy yrittää löytää käytettynä joku hyväkuntoinen AM Standard. Onko kokemuksia AM Special Telecastereista?
 
Niin ja Kitarapajan nettisivuja seuraan kyllä ahkerasti, mutta ei vielä ei ole Teleä tullut eteen.

 
Mun mielestä sä voit ihan huoletta ostaa AM Standardin, jos se inspaa. Etenkin jos löytyy ok-kuntoinen about hintaan 800-900€ Pistät sitten eteenpäin, jos ei tunnu hyvältä. Se kuitenkin säilyttää hyvin arvonsa. Mitä ite oon kokeillut niin aika tasalaatuisia ne ovat, vaikka tietenkin pieniä yksilöeroja on havaittavissa.
 
Muistaakseni AM Specialeja on silloin tällöin haukuttu ja moni suosittelee mieluummin meksikolaisia, jos ei halua standardin vertaa pistää rahallista panostusta.
 
Pelko: https://www.facebook.com/pelkohelsinki/ https://soundcloud.com/pelko-264900760
Sergei Fallinen
14.02.2018 00:54:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja harvoinpa niissä käytetyissä mitään sen suurempaa vikana on. Asialliselta tyypiltä kun ostaa, on melkein todennäköisempää että ne mahdolliset uudessa kitarassa olleet pikkuviat on päin vastoin korjattu. Toki takuita tms ei ole. Ja onhan siinä uudessa kitarassa oma tuoksunsa.
 
Classic Rock
14.02.2018 01:25:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, kiitos. Täytyy nyt yrittää löytää joku mikä tyydyttää. AM standardia nyt sit ensisijaisesti katselen ja unohdan sen AM Specialin. Ja toi uusi AM pro sarja on vähän liian tyyris kyllä mulle. Jos noita Meksiko malleja ajattelee, niin mites Baja? Onko siitä mitään kokemuksia? Se mahtuu uutenakin budjettiin.
 
Objectif Lune
14.02.2018 08:44:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Classic Rock: Ok, kiitos. Täytyy nyt yrittää löytää joku mikä tyydyttää. AM standardia nyt sit ensisijaisesti katselen ja unohdan sen AM Specialin. Ja toi uusi AM pro sarja on vähän liian tyyris kyllä mulle. Jos noita Meksiko malleja ajattelee, niin mites Baja? Onko siitä mitään kokemuksia? Se mahtuu uutenakin budjettiin.
 
Mieluummin käytetty standard ku uusi baja, vaikka sekin on kehuttu. Pitäisin ihan mahdollisena, et hyvä baja-yksilö on parempi kuin joku standardin maanantaikappale, mutta käytetyn Fenderin saa yleensä myytyä samaan hintaan kuin millä sen on ostanut. Jos uusi baja ei miellytä, saat sen myytyä ehkä 300€ uutta halvemmalla.
 
Sit toki vaihtoehtona on käytetty baja ja rahan käyttö johonkin muuhun. :)
 
Pelko: https://www.facebook.com/pelkohelsinki/ https://soundcloud.com/pelko-264900760
iec
28.02.2018 12:52:56 (muokattu 28.02.2018 13:00:39)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Classic Rock: Kiitos paljon vinkeistä. Oon selaillut toria läpi ja siellä ehkä on pari yksilöä mitkä kiinnostavat. Tuntuu vaan, että tällä kokemuksella on jotenkin haastavaa ostaa käytettyä soitinta. Ei varmaan huomaa onko soitin hyvä tai onko siinä jokin vialla.
 
SG:tä itseasiassa tuntuu löytyvän suhteellisen helposti, mutta luulen kallistuvani Telecasteriin kumminkin. Jenkki kiinnostaa ja täytyy yrittää löytää käytettynä joku hyväkuntoinen AM Standard. Onko kokemuksia AM Special Telecastereista?
 
Niin ja Kitarapajan nettisivuja seuraan kyllä ahkerasti, mutta ei vielä ei ole Teleä tullut eteen.

 
Käy vaan rohkeasti siellä kitarapajalla testaamassa telecastereita, vaikka nuo nyt myynnissä olevat eivät olisikaan ihan sitä mitä haet. Ainakin Oulun myymälässä ovat panostaneet siihen, että joka ainoa myytävä kitara on niin hyvin säädetty kuin mahdollista. Saat siis vähän tuntumaa siihen millaisia ne ovat soittaa. Mikäli on yhtä hyvä palvelu mitä Oulussa, niin eivät myy sulle mitään kiertopalkintoa.
 
Edit: ja tuo jäsen Jetzen tarjous on myös varteenotettava vaihtoehto. Tyyppi kuitenkin rakentelee ihan itse noita kitaroita ja tuskin myy mitään pas...aa, mikäli haluaa säilyttää maineensa rakentajana. Varmasti antaa jonkin sortin takuun rakentamalleen kitaralle.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
McLeach
10.03.2018 23:33:38 (muokattu 10.03.2018 23:34:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alotuksesta ei käy selväks että mikä on kokemus ylipäänsä ja käyttötarkoitus (hehheh)? Ei välttättä ole järkeä ostaa kalleinta mahdollista keppiä. Hyviä kitaroita saa nykyään varsin edullisesti ja valmistusmaahan katsomatta. Esim japanin tokait, classic vibe, fenderin classic player ja road worn. Käytettynä ostamisessa se hyöty että jää varaa huollattaa ja säädättää keppi omiin tarpeisiin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «