Aihe: Audiointerface ja minikoteloinen PC -> varokaa virtaongelmia
1
mhelin
11.02.2018 19:11:53
Tuo on aika normia kaikilla PC:illä ja monilla laitteilla, aktiivinen USB-hubi ulkoisella virtalähteellä on ainoa ratkaisu. USB 3.x -liitynnöistä saakin sitten enemmän virtaa ulos, muistaakseni pari ampeeria 5V jännitteellä.
iec
11.02.2018 20:04:37

mhelin: Tuo on aika normia kaikilla PC:illä ja monilla laitteilla, aktiivinen USB-hubi ulkoisella virtalähteellä on ainoa ratkaisu. USB 3.x -liitynnöistä saakin sitten enemmän virtaa ulos, muistaakseni pari ampeeria 5V jännitteellä.

Tässä kyseisessä epäonnisessa koneessa kyykkäsi myös usb3.0-portit, eli virtalähde alimitoitettu tai sitten siinä oli jokin piilevä vika. Itseäni kyllä kauhistuttaa ajatus ylimääräisestä latenssista ja potentiaalisista lisäongelmista hubin kanssa. Mutta on varmaan pakollinen ratkaisu tietyissä tilanteissa. Mulla oli sinänsä hyvä juttu, että sain vaihdettua todella helposti koneen toisen malliseen. Siitä kiitos kyseiselle tietokoneliikkeelle. Pahoittelivat vielä, että näin pääsi käymään (vaikka oli ihan mun oma vika. Olisivat suositelleet kyllä reilummalla virtalähteellä varustettua konetta jos olisin kertonut mihin käyttöön tulee.)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
mhelin
12.02.2018 12:10:45
No ei kyllä missään tapauksessa ollut oma vikasi, tuo konehan ei täytä mitään speksejä mitä noilta esim. noilta USB-liitynnöiltä vaaditaan. Niin paitsi jos itse valitsit komponentit...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)