Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5241 242 243 244 245444 445 446 447 448
Epi
03.02.2018 22:55:57

TTV: Mitäs jos vikisijät vaikka keskittyisivät torikauppaan tai sitten painuisivat nillittämään ulkonäköseikoista vaikka Vauva.fi sivuille? Tää ketju on tuonut taas monta M.net tietäjää esille siinä tyypillisessä ilmenemismuodossaan, eli lässyttämässä asiasta, mikä a) ei liity keskustelun aiheeseen, b) mistä itsellä ei ole mitään kokemusta, c) minkä olisi voinut sisällönpuutteen takia jättää kirjoittamatta.

Toisaalta on hienoa nähdä, että ihmisillä menee niin hyvin, että suurimmaksi ongelmaksi muodostuu vahvistimen fontti ja sen asemointi. Soittelemisiin :-)

Plussaa pukkasi.
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
Gary the pine
03.02.2018 23:19:12
Guitarfreak: Kun se ei oo mitään tahdonalaista toimintaa että hyppää silmään joku pieni bugi. Ei tahallaan mutta jonkun kaali on nii kummallisesti johdotettu että ne straton pleksin ruuvit pitää olla tasan samassa asennossa että soundaa oikealla (urbaani legenda Eric Johsonista...).

Allekirjoitan tän omalta kohdalta; mun tarvii käännellä tasakantaruuvit aina samaan asentoon jos niitä on useampia samoilla tienoilla, eikä yksittäisetkään voi olla vinossa vaan joko vaaka- tai pystysuorassa. Toki ne tarvii aina passata siihen kontekstiin, mutta näin pääpiirteittäin.

Mun piuhat lienee geometriset ja symmetriset :-)
Tulin, näin, paskoin housuun.
Guitarfreak
03.02.2018 23:40:25
Gary the pine: Allekirjoitan tän omalta kohdalta; mun tarvii käännellä tasakantaruuvit aina samaan asentoon jos niitä on useampia samoilla tienoilla, eikä yksittäisetkään voi olla vinossa vaan joko vaaka- tai pystysuorassa. Toki ne tarvii aina passata siihen kontekstiin, mutta näin pääpiirteittäin.

Mun piuhat lienee geometriset ja symmetriset :-)

Mulla on enempi sumeaa logiikkaa joka voi minuutin päästä olla ylikirjoitettu toisella logiikalla...
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
jhlamm
04.02.2018 00:27:39
Laulava Kylätohtori: Eiku ilman muuta kannattaa. Mä nyt vaan aina jaksan hämmästyä, millaisiin asioihin jengi kiinnittää huomiota kitarakamoissa. Kuten jo tuolla aikaisemminkin ihmettelin olikos se nyt jossain Gibson ketjussa. Itselle, kun ei tulisi mieleenkään mittailla Gibsonin olemattomia kosmeettisia pikkuvikoja samalla intensiteetillä kuin eräät. Tai skannata tietokoneella nuppien tekstin paikkoja. Mä en vaan tajua, että mitä ihmeen väliä, mutta minä näin ja muut just niin kuin haluavat. Tietenkin.

Tuo jopa vähän hankala juttu, kun kitaraa ostessa ei huomaa tuollaisia ja sitten, kun sitä on myymässä, niin iskee paniikki, että missä kunnossa se skeba nyt oikeasti olikaan. :)

Itse tein pedaalin ja vahingossa porasin siihen kolme potikan reikää. Ylhäällä kaksi joista toinen oli millin alempana. Eihän sitä ketään huomannut. Itse tiesin sen. Vitutti niin saatanasti se ulkonäkö, että myin viikon jälkeen. Ja ei... En vaihtanut koteloa, koska häiritsi niin paljon, että psykoakustiikka oli jo pilannut koko soundin. Rakensin uudestaan saman pedaalin toiseen koteloon. Soi paremmin. Tämä tosin johtuu ehkä eri diodeista...
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
StaggerLee
04.02.2018 04:21:27
Epi: Plussaa pukkasi.

Yllätys, yllätys. Sulla on Bluetone myytävänä torilla :D
Gary the pine
05.02.2018 09:51:10
"Kelluva talla joka pitää vireen paremmin mikäli käyttää kampea joka tulee myös mukana. Äänenvoimakkuuden säätävä nuppi ja soundia voi säätää vivusta sen vieressä. Toinen mikeistä tallan vieressä ja toinen varren vieressä. 24 nauhaa. Muita tietoja pyydettäessä."

Lähentelee allekirjoitusmatskua...
Tulin, näin, paskoin housuun.
TTV
05.02.2018 10:13:38
Gary the pine: "Kelluva talla joka pitää vireen paremmin mikäli käyttää kampea joka tulee myös mukana. Äänenvoimakkuuden säätävä nuppi ja soundia voi säätää vivusta sen vieressä. Toinen mikeistä tallan vieressä ja toinen varren vieressä. 24 nauhaa. Muita tietoja pyydettäessä."

Samaan ihastuin itsekin, jotain hellyyttävän hölmöä on ilmoitukseen päätynyt :-) Tallatarinaa lukuunottamatta teksti on tulkittavissa oikeaksi, vaikkakin ilmeisesti aika "epäkitaristin" kirjoittamana...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
hallu
05.02.2018 10:19:03
Gary the pine: "Kelluva talla joka pitää vireen paremmin mikäli käyttää kampea joka tulee myös mukana. Äänenvoimakkuuden säätävä nuppi ja soundia voi säätää vivusta sen vieressä. Toinen mikeistä tallan vieressä ja toinen varren vieressä. 24 nauhaa. Muita tietoja pyydettäessä."

Kaulan nimittäminen varreksi on kieltämättä aika riemastuttava oivallus :-D
Elämä on reiässä rattoisaa......
Laulava Kylätohtori
05.02.2018 21:57:36
Oho! Tänään ne sitten meni molemmat spedut. Ei tinkimistä, eikä renkaan potkintaa. Kysyttiin vaan, mihin voi massit laittaa. Eli just sellasta kaupankäyntiä kuin kaupankäynnin kuuluu ollakin. 5/5, kuten nuoriso asian ilmaisisi.
Olkoon menneeksi
parek
08.02.2018 22:54:16 (muokattu 08.02.2018 23:03:52)
Voi kuinka ärsyttävää on se, kun nostelet omaa ostoilmoitusta tasaisin väliajoin ja et saa (lähes) lainkaan vastauksia eikä torillekaan ilmesty k.o. tavaraa myyntiin...ja sitten kun et muutamaan tuntiin selaakaan toria, niin sillä aikaa kaipaamasi tavara on ilmestynyt halvalla torille ja joku on jo ehtinyt napata sen nenäsi edestä. prkl.

Tori olis ihan fiiiidun paljon parempi jos sinne sais ilmoitusvahti ominaisuuden.
Haeroe
09.02.2018 22:04:15

tumppusormi: Käytetystä squier bassosta tuli kasa kyselyitä parissa päivässä. Vastaavan hintaluokan kitarasta kukaan ei oo kiinnostunut. Suomalaisista on tullut basisteja?

Se olisi kyllä kokonaismusiikillisesti hyvä juttu.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
tumppusormi
10.02.2018 11:08:39
Haeroe: Se olisi kyllä kokonaismusiikillisesti hyvä juttu.

Mutta aiheuttaa nihkeää kitaroiden myyntiä.
En allekirjoita mitään
hallu
11.02.2018 23:00:51
Well, mä taidan lopettaa kouppamaniani tähän toistaiseksi ja poistan tuon myynti-ilmoitukseni Mesasta. Aika hyvin loppupelissä kauppa sitten kävi, jotkin tavarat oli selvästi hotimpaa ja sitten jotkut ei mennyt niin äkkiä ja tuo Mesa TA15 jäi myymättä kokonaan eli saan pitää sen itse. Perkele kun menin myymään kaapin siltä niin nyt pitää se homma hoitaa uudelleen kuntoon. Mutta viime syksynä myin yhden kitaran ja nyt kevättalvella toisen ja lisäksi yhden rectokaapin (yllätyin kuinka haluttu tuo LesPaul ja rectokaappi oli ne meni äkkiä), särkijä pedaali meni myös mutta ei ihan hetkessä, mutta löysi sekin ostajan. Sensijaan kitaraetuvahvistin Koch Pedaltone meni yllättävän äkkiä ja se joka sen osti oli kyttäillyt semmoista kotvasen aikaa joten kun omani laitoin tarjolle, niin yhteydenotto tuli melkein samantien.

Olen tyytyväinen tekemiini kauppoihin ja sain mielestäni varsin kohtuullisen hinnan tavaroistani sen mitä pyysinkin joten hinnoittelu oli varmaan aika onnistunutta. Tuon Mesa TA:n pitäminen itsellä ei nyt ihan kamalasti syletä koska, se on oikeasti hyvä vahvistin ja todella näppärä kapine, mutta mulla on nyt vaan vahvistimia kolme joka on vähän liikaa omaan makuun, mutta ei kai se tavatonta ole. On kai täällä muitakin kolmen vahvistimen omistajia. Aattelin, että tuo TA menee hyvin varalaitteena ja keikoillehan sen voi ottaa helposti kun se on niin kevyt roudota ja silleen, niin sillä on oikeastaan sitä kautta kuitenkin käyttöarvoa vaikka en sillä himassa ja reeniksellä niin soittelisikaan.

En kuitenkaan halunnut lähteä sitä pyyntihintaa polkemaan merkittävästi, koska kiinnostuksesta päättelin ettei sillä vain ole kysyntää että juuri nyt kukaan ei vain halua sellaista, niin miksi pakottaa ihmisiä ostamaan halvalla hinnalla. Mieluummin sitten semmoiseen kotiin joka osaa arvostaa sitä. Eli tässä tapauksessa minä itse :-D ei taida muut tätä nykyä tuon lilliputin potentiaalia tunnistaa/tunnustaa.

Nyt mä olen tainnut myydä kaiken myytäväksi kelpaavan kitarakamoistani joten seuraavaksi mun täytyy varmaan keskittyä ostelemaan uutta kampetta tilalle :-)
Elämä on reiässä rattoisaa......
haukkis
12.02.2018 04:22:47
hallu: Kaulan nimittäminen varreksi on kieltämättä aika riemastuttava oivallus :-D

Totta. Veljeni sanoi sitä kahvaksi...
Tympee Huttunen
12.02.2018 06:02:52
Se tunne, kun olet laittanut usealla tonnilla soitinkamaa kaupaksi ja lopulta saatkin niistä suuren osan myytyä, MUTTA kauppojen aikajänne on ollut niin pitkä, ettei lopulta isoa rahasummaa ole huomannutkaan ja aiemmat on kuluttanut ennen kuin seuraavat on saanut.
öl m
12.02.2018 08:56:17
Mitähän tarkoittaa "käytetystä käytetyn hinta"? Luulisi sen olevan itsestäänselvyys.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1334718
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
charvette
12.02.2018 08:59:25
öl m: Mitähän tarkoittaa "käytetystä käytetyn hinta"? Luulisi sen olevan itsestäänselvyys.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1334718

Ostaja korostaa vaatimustaan hinnan halpuudesta. P-rseaukinen mutta kamaa pitää saada.
öl m
12.02.2018 09:02:42 (muokattu 12.02.2018 09:02:55)
charvette: Ostaja korostaa vaatimustaan hinnan halpuudesta. P-rseaukinen mutta kamaa pitää saada.

Jep, näin arvelinkin. Veikkaan, että saa odotella tarjouksia.
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
Tympee Huttunen
12.02.2018 10:02:37
öl m: Jep, näin arvelinkin. Veikkaan, että saa odotella tarjouksia.

Ei musta tossa ihmeempää. Ostoilmoihin saattaa joku tarjota reilusti yläkanttiin tunnustellen ja tossa tyyppi meinaa suoraan, että maksaa siitä sen hinnan mihin niitä normaalisti myydään. Sikäli toi pedaali on kyllä poikkeus, että aika harvoin niitä näkyy ja ne menee myös heti. Todella kätevä laitos myös.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)