Aihe: Putkivahvistin
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16
Gypsy
17.06.2004 01:20:24 (muokattu 17.06.2004 01:31:09)
Ole hyvä äläkä enää koskaan esitä tuollaisia perusteettomia väitteitä minusta. Tästä väitteestäsi voin vain sanoa, että olet väärässä: mä todellakin tutkin ja kyselen ympäriinsä mitä kaikkea on tarjolla ja mihin hintaan. Voi pojat, että oletkin väärässä. Modet?

Voi pojat, että olette väärässä jos luulette saavanne muutaman satasen käytettyyn putkinuppiin kaupanpäälle putkirempan tai sen hinnan plus alennukset. Kyllähän mäkin näin ajatustasolla olen pelastanu maailman monta kertaa, mutta sitten on se karu todellisuus mikä on ihan eri asia. Mutta mikäs siinä, ei kun tinkaamaan putkiremppaa ton budjetin vahvistimeen. Kyllähän tässä on luciferin toimesta esitetty muistaakseni enemmänkin näitä perusteettomia väitteitä musta, mutta mitäs tuosta.

Mä olen tuolla aikaisemmin kaivanut netistä kahden tunnetun liikkeen tarjonnan noista Marsun nupeista. Hintatasoero siihen, mitä täällä esitetään kohtuullisena, on huomattava.

Kyllä, hinnat noissa on kovia mitä sä kaivoit. Ei kannata ottaa välttämättä noilta sivuilta hintahaarukkaa, koska tulee pian helposti maksettua liikaa. Kannattaa katella niitä pienempiäkin liikkeitä. Niissä on monesti hyvää kamaa halvalla.

Toki saa etsiä lisää käytettyjen hintoja vertailtaviksi. Koska mäkin olen siinä uskossa, että JCM800 voisi olla Axemanille sopiva peli, voi tuossa tulla suoraa apua hänellekin, jos jotain valmiiksi edullista löytyy. Toihan on ihan mahdollista.

Axemanin kannattaa ihan ite kaivaa esim puhelinluettelosta musiikkiliikkeitä ja soitella läpi. Ja tietysti kannattaa selata huuto.netit ja keltaset pörssit läpi. Sieltä voi tehdä löytöjä, ja joskus niinkin, että saat 300 euroon kasisatasnupin mihin teetät putkirempan ja pysyt siinä budjetissa uusien putkienkin kanssa, eli niinkun Axeman sano, 700 euroon olis hyvä saada vahvistin ja kaappi että jää pedaaleillekkin.
ollisal
17.06.2004 02:32:16
niin no. kasisatanen 700€:lla, zoomin 505 II 40:llä ja kaappina voi käyttää jonku kombon kajarii.. Hyvin pysytään budjetissa! :D
Tai sitten ostat jonkun ison valvestaten... :S

Ei JCM800:ta kyllä ihan noin kalliilla kannata ostaa...

joo, ostakkin se nuppi ja törrytä Peaveyn 8":n läpi.
Kassu
17.06.2004 02:40:55
Ei JCM800:ta kyllä ihan noin kalliilla kannata ostaa...

joo, ostakkin se nuppi ja törrytä Peaveyn 8":n läpi.

No en helvetissä.
Chemo
17.06.2004 08:26:32

olette väärässä jos luulette saavanne muutaman satasen käytettyyn putkinuppiin kaupanpäälle putkirempan tai sen hinnan plus alennukset. (..)

Älä turhaan takerru tuohon "muutamaan sataseen". Sitä pyyntitasoa ei kukaan muu ole esittänyt kuin sinä. Se on nyt nähty, mitä niissä hintalapuissa oikeasti lukee. Jos sulla on tiedossa joku liike missä hinnat ovat valmiiksi sen 300-400, niin laita linkkiä vaan. Ilman sellaista tää on tosiaankin pelkkää "maailman pelastamista ajatuksen tasolla".

Kyllä, hinnat noissa on kovia mitä sä kaivoit. Ei kannata ottaa välttämättä noilta sivuilta hintahaarukkaa, koska tulee pian helposti maksettua liikaa

Jäämme odottelemaan niitä hyviä linkkivinkkejä Gypsyltä. Lisättäköön vielä, että jos mä olisin ostamassa JCM800:a itse ja löytäisin sellaisen kohtuukuntoisen, jossa hintapyynti on sen 300-400, en odottaisi sellaisia tinkivaroja kuin niistä koneista, joissa se on tämän nyt nähdyn 650-750.
Ramalamadingdong.
Gypsy
17.06.2004 08:58:03 (muokattu 17.06.2004 09:10:19)
Älä turhaan takerru tuohon "muutamaan sataseen". Sitä pyyntitasoa ei kukaan muu ole esittänyt kuin sinä. Se on nyt nähty, mitä niissä hintalapuissa oikeasti lukee. Jos sulla on tiedossa joku liike missä hinnat ovat valmiiksi sen 300-400, niin laita linkkiä vaan. Ilman sellaista tää on tosiaankin pelkkää "maailman pelastamista ajatuksen tasolla".

Liikkeestä kun puhuin, niin sanoin niitä menevän 400-500:aan, ja pörssistä tai huuto.netistä voi löytää 300 euroonkin jos hyvä säkä käy. Miks sä sillon jauhat pariinkin otteeseen tässä, että mä olen puhunu, että liikkeestä saa 300-400 euroon?. Älä ite esitä näitä perusteettomia väitteitäs.

Se on nyt nähty, mitä niissä hintalapuissa oikeasti lukee.

No aivan varmasti.

Jäämme odottelemaan niitä hyviä linkkivinkkejä Gypsyltä. Lisättäköön vielä, että jos mä olisin ostamassa JCM800:a itse ja löytäisin sellaisen kohtuukuntoisen, jossa hintapyynti on sen 300-400, en odottaisi sellaisia tinkivaroja kuin niistä koneista, joissa se on tämän nyt nähdyn 650-750.

Mitä linkkivinkkejä? Luuletko sä, että kaikki tapahtuu netissä? Jos sä haluat ottaa selville oikeen käytetyn hintatason, niin sä tsekkaat muutakin kun ne pari kalleinta musaliikettä millä on nettisivut. Mä en rupea soitteleen ympäriinsä omaan laskuuni, että joku netissä kirjotteleva tyyppi löytää vahvistimen. Se täytyy jokaisen ite tehdä. Mulla ei ole tietoa, minkä puljujen nurkissa tänään seisoo ne JCM-800:set odottamassa ostajaansa. Katos kun tavara liikkuu, jos kyse ei ole 750 euron ysisatasnupista.

Miks sä muuten valitit alusta lähtien, että sä et halua keskustella? Miks sä keskustelet jos sä et halua keskustella? Mä sanoin yhessä vaiheessa, että hyvä on, sopii mulle, lopetetaan, johon sä sanoit, että hyvä että loppuu tämä nyt, ja vielä samaan viestiin laitoit esimerkkejä perään. Jos sä haluat lopettaa niin senkun lopetat. Ei sun ole pakko vastata mihinkään, mitä mä kirjotan. Mulla taas on oikeus vastata jokaiseen tekstiin mitä sä kirjotat.

650-750

Tämäkö on nyt sitten se laitteitten OIKEE hintahaarukka kun sä tsekkasit pari nettisivua? Kaivappa mikä tahansa putkivahvistinketju tuolta, niin kukaan ei ole tota mieltä. Noi on ylihintoja.

650-750.

Ja nimenomaan, NYT NÄHDYN. Alukshan sulla ei ollu edes tota tietoo vahvistimen hinnoista. Sä vaan sanoit, että jos myyjällä ei ole esittää putkien vaihtohistoriaa niin PITÄÄ saada uusien hinta pois, ja alennukset päälle tietenkin. Sulla ei ollu mitään hajuakaan käytettyjen hinnasta, ja nyt nää kaks nettisivua valas sut.
Chemo
17.06.2004 09:36:38

Onpa tämä taas vatvomista.

Tämäkö on nyt sitten se laitteitten OIKEE hintahaarukka kun sä tsekkasit pari nettisivua?

Herra on hyvä ja etsii lisää niitä esimerkkejä sitten, jos eivät noi kaksi esimerkkiä riitä tai kelpaa. Kuitenkin ovat tunnettuja liikkeitä, jotka toimivat aikamoisen kilpaillulla markkina-alueella.

Sulta odotetaan nyt näyttöä sanojesi tueksi. Katsotaan mitä löytyy. Ei riitä, ettet sä halua tehdä jotain. Tai muuten et voi odottaa että sua uskotaan.
Ramalamadingdong.
Chemo
17.06.2004 09:53:03 (muokattu 17.06.2004 10:57:02)

lisää niitä esimerkkejä sitten

Torilla:

JCM800 1200e (liki uusi)
JCM2000 100 W 900e

Edit: Niin tätä piti vielä lainata:

Alukshan sulla ei ollu edes tota tietoo vahvistimen hinnoista

Sulla ei oo mitään edellytyksiä väittää, että mä en tietäisi hinnoista mitään vain sillä perusteella, että mä en ollut vielä siinä vaiheessa esittänyt mitään konkreettista. Aika huonoa logiikkaa on. Ja pitää vaan jankata jankkaamisen takia kun ei voi antaa asian olla.

ne pari kalleinta musaliikettä

No eivät olleet valittuja esimerkeiksi tuolla siksi että olisivat kalleimpia. Vaan siksi että mä muistin ainakin noiden liikkeiden ylläpitävän käytettyjen listaa netissä. Mikä on noilta liikkeiltä hieno asia sinänsä.

JA HUOM:

Nyt täytyy muistaa, että joka ikinen noista nyt esitetyistä todellisista hintapyynnöistä ovat elävää elämää. Jokaisesta noista on tarkoitus tehdä kauppaa. Nämä ovat niitä tapauksia, joita varten mä olen yrittänyt neuvoa että tinkiä pitäisi. Hullunhalvat löydöt ovat sitten asia erikseen.
Ramalamadingdong.
kulmahiomakone
17.06.2004 11:22:20
Sikäli kun olen keskustelusta mitään ymmärtänyt, tässä on loppujen lopuksi keskusteltu siitä, että mikä on JCM800:n "oikea" hintataso.

Itse en usko, että keskustelun osapuolilla on eriäviä näkemyksiä siitä, mihin hintaan kyseinen laite tulisi saada jotta se olisi kannattava ostos, vaan siitä, mihin hintaan laitetta liikkeistä saa. Kuten olen aikaisemmin todennut, on laitteen arvo kuitenkin jossain määrin subjektiivinen asia. Itselleni esim. JCM800 ei ole juuri minkään arvoinen - suristimia kun saa pedaaleinakin. Eli en ostaisi JMC800:sta kuin korkeintaan jälleenmyynti tarkoituksessa, vaikka saisin sen vaikkapa 200:aan euroon.

Gypsyn mukaan laitetta (JCM800) saa liikkeestä 400-500:aan euroon (korjaa, toki jos tämä on perusteeton väite). Se on varmasti käypä hinta laitteesta, eikä tinkivaraa luultavasti ole. Se ei _minun_ mielestäni tarkoita sitä, etteikö tinkimistä voisi kuitenkin yrittää. Itse asiassa olisi mielestäni tyhmää jättää yrittämättä. Jos yhdellä virkkeellä saa tiputettua hinnasta vaikka kymmenenkin euroa pois, on virke sen väärti. Itse olisin valmis puhumaan kympin eteen pidemmästikin. Tinkimisestä keskusteltiin monen viestin verran. Tulkitsin Gypsya niin, että hänen mukaansa tinkiminen valmiiksi "oikean" hintaisesta laitteesta on turhaa, koska kukaan myyjä ei ole siihen valmis. Tähän minun on sanottava, etten ole koskaan yrittänyt JCM800:sta ostaa, joten en voi tietää. Sen sijaan olen yrittänyt ostaa monia soittimia ja muita vahvistimia. Voin vain todeta, että useimmiten myyjä ei ole valmis hintaa pudottamaan. Kuintenkin olen ostanut tämän vuoden puolella suhteellisen hyväkuntoisen Bossin Sd-1:n 29:ään euroon ja uuden Squier STD straton alle Saksan liikkeiden (Thomann, MusicStore, Guitar24, Musik Produktiv) hinnan ja vieläpä Suomesta. Oli hyvä yksilö. Se että toisinaan käy flaksi, todistaa minun mielestäni sen, että pitää yrittää :-)

Chemo taas on erimieltä siitä mihin hintaan JCM800:n hintapyynnöt liikkeissä sijoittuvat. On antanut väitteidensä tueksi paljon puhuttua todistusaineistoakin. Mielestään korkeiden hintapyytöjen vuoksi Chemo suosii mitä erinäisimpiä keinoja laitteen hinnan pudottamiseksi, tai toisaalta, laitteen arvon saattamiseksi hintapyyntöä vastaavalle tasolle. Yksi keinoista on vaatimus putkiremontista.

Koska Gypsyn ja Chemon näkemykset käytettyjen JCM800:n hintatasosta ovat eriävät, Gypsy tulkitsee Chemon kirjoitukset niin, että 400-500:n euron laitteeseen on saatava alennusten lisäksi putkiremontti kaupanpäälle. Loppu on nykyisyyttä.

Itse olen sitä mieltä, ja tiivistäisin ajatukseni niin, että tietystä laitteesta on valmistauduttava maksamaan realistinen summa tietyn ajan kuluessa, mutta on pyrittävä löytämään kyseinen laite mahdollisimman paljon halvemmalla kuin on se summa, jonka on valmistautunut maksamaan. Strategia johtaa tietysti valintoihin. Jos vaikkapa suunnittelee ostavansa tietyn laitteen puolen vuoden sisällä ja jo ensimmäisellä viikolla saisi laitteen kympin alle sen summan, jonka on varautunut maksamaan. Laite on joko ostettava pois kuleksimasta, tai luetettava siihen, että puolen vuoden siisään tulee vielä parempi tarjous.

Rautalankaa kirjoittelen kun en töitä jaksa tehdä...
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Chemo
17.06.2004 11:37:10

Rautalankaa kirjoittelen kun en töitä jaksa tehdä...

Tämä Luciferin kirjoitus on mielestäni erittäin hyvä, vakuuttavassa ja asiallisessa hengessä tehty niputus tästä keskustelusta. Tässä on loistavasti osattu jättää kinaamiset ja henkilöönkäyvät asiat pois.

Plussaa ja kiitos. Tähän olis hyvä päättää tämä ketju. Aamen?
Ramalamadingdong.
Kassu
17.06.2004 13:05:58
Tämä Luciferin kirjoitus on mielestäni erittäin hyvä, vakuuttavassa ja asiallisessa hengessä tehty niputus tästä keskustelusta. Tässä on loistavasti osattu jättää kinaamiset ja henkilöönkäyvät asiat pois.

Plussaa ja kiitos. Tähän olis hyvä päättää tämä ketju. Aamen?

Aamen.

Vittu sanokaa mitä sanotte että olen kakara ja näin mutta en paljon naurettavampaa ketjua ole enää nähnyt.

Saatana samaa asiaa olette jankannut 5 sivua, ainakin.

Ostajahan sen hinnan määrää. Ei sellaista 750 nuppia osteta ilman hyviä alennuksia ja ehkäpä putkiremontin lupauksia.

Shame on you.
Gypsy
17.06.2004 19:00:59 (muokattu 18.06.2004 03:39:43)
Tähän luciferin kirjotukseen pitää vielä pistää.

Gypsyn mukaan laitetta (JCM800) saa liikkeestä 400-500:aan euroon (korjaa, toki jos tämä on perusteeton väite). Se on varmasti käypä hinta laitteesta, eikä tinkivaraa luultavasti ole. Se ei _minun_ mielestäni tarkoita sitä, etteikö tinkimistä voisi kuitenkin yrittää.

Ei tarkota munkaan mielestä, etteikö vois yrittää, aina voi yrittää.

Itse asiassa olisi mielestäni tyhmää jättää yrittämättä. Jos yhdellä virkkeellä saa tiputettua hinnasta vaikka kymmenenkin euroa pois, on virke sen väärti. Itse olisin valmis puhumaan kympin eteen pidemmästikin. Tinkimisestä keskusteltiin monen viestin verran.

Kyllä, sillä voi yrittää pari pinnaa tiputtaa hintaa, että tässä on aika huonot putket. Miks ei vois yrittää? Kaikkee tottakai kannattaa yrittää jos haluaa hintaa alemmaks. Muutaman pinnan tinkiminen ja koko satasen tai yli putkiremontin vaatiminen on kuitenkin ihan eri asia. En tarkota sitä, että sitäkään ei sais pyytää. Kaupanpäälle voi yrittää pyytää vaikka kauppiaan vaimoo. Tarkotan sitä, että ei tehä täällä ostajalle virheellisiä mielikuvia. Jos täällä sanotaan, että putkiremontti KUULUU saada kaupanpäälle alennusten lisäks, niin se on paskapuhetta. Kauppoja ei välttämättä kannata pilata sillä, että jos myyjä ei taivu tohon vaatimukseen, niin sitten ajatellaan, että tätä ei sitten todellakaan kannata ostaa, onpas pihi kauppias, koska siihen ei mitä todennäkösemmin taivu naapuriliikekkään, eikä naapurin naapuri. Jos sä saat putkien kunnolla tiputettua kympin tai kaks normaalihintasen käytetyn hintaa, niin hyvä sulle, älä odota liikoja.

Tulkitsin Gypsya niin, että hänen mukaansa tinkiminen valmiiksi "oikean" hintaisesta laitteesta on turhaa, koska kukaan myyjä ei ole siihen valmis.

Ei, jopa valmiiks "oikeen" hintasesta voi saada alennusta. Kukaan myyjä ei ole valmis antaan tommosia alennuksia mistä oli puhe. Taas, putkien huonon kunnon, tai putkien vaihtohistorian puuttumisella hinnan alas yrittäminen on ihan eri asia kun se, että mennään kauppaan ja sanotaan, että tähän kuuluu putkiremontti. Myyjä ei ole pihi jos ei anna sulle putkiremonttia kokonaisuudessaan alennusten kanssa.

Ja Axeman, tommonen harvemmin onnistuu oikeessa elämässä, että sä otat laitteen hinnasta alas satasen tosta ja satasen tästä noin vaan ja sitten vittuilet isäs kanssa myyjälle ja myyjä sitten paskoo housunsa ja peloissaan tiputtaa vielä satasen hintaa.

Nyt täytyy muistaa, että joka ikinen noista nyt esitetyistä todellisista hintapyynnöistä ovat elävää elämää. Jokaisesta noista on tarkoitus tehdä kauppaa. Nämä ovat niitä tapauksia, joita varten mä olen yrittänyt neuvoa että tinkiä pitäisi. Hullunhalvat löydöt ovat sitten asia erikseen.

Mä en ole puhunu mistään hullunhalvoista, vaan normaalihintatasosta. Jos sä pidät noita sun esimerkkejä jcm800:en normaalina hintatasona, niin se on sun ongelma. Ne on ylihintasia.
Boogierooster
17.06.2004 20:46:07
entäsitten combo osastolla, onko classic 30:llä hintaluokassaan kilpailijoita?
"Blinding signs flap, Flicker, flicker, flicker blam. Pow, pow. Stairway scare Dan dare who's there?" Pink Floyd: Astronomy Domine
Chemo
17.06.2004 21:20:51

Mä en ole puhunu mistään hullunhalvoista, vaan normaalihintatasosta. Jos sä pidät noita sun esimerkkejä jcm800:en normaalina hintatasona, niin se on sun ongelma. Ne on ylihintasia.

Tähän ei enää muuta kuin iso: Hoho!

Axeman: kyllä se niin on, että sulla on meininki siitä aikuisemmasta päästä täällä...
Ramalamadingdong.
Gypsy
17.06.2004 23:35:37 (muokattu 18.06.2004 00:53:34)
Tähän ei enää muuta kuin iso: Hoho!

Nimenomaan. Ei sulla näytä olevan mitään tietoa. Sä katot pari nettisivua ja luulet olevas tietonen käytettyjen markkinoista. Sitten sä annat jotain tämmösiä: JCM800 1200e (liki uusi) esimerkkejä joilla ei ole sitten mitään tekemistä tän jutun kanssa. Jos sä olisit vähänkin jaksanu sitä ilmotusta lukee, niin sä olisit huomannu, että kyseessä on JCM-800 reissue (ovh 1850 euroo) minkä hintatasoo ei voi sitten millään verrata 80 luvun käytettyihin kasisatasiin. Ihme kun et heittäny esimerkkiä JCM-800 Zakk Wylde signature nupista.

Ja siitä aikuisuudestahan sä jaksat puhua. Mulla on oma nimitys "aikuismaiselle" käyttäytymiselle, se on teeskentely.

Ja jos sä rupeet yksityisen hintoja tuomaan niin kaippa mäkin sitten voin vähän lainata tähän vemmyn tekstiä, koska olen monesti huomannu, että vemmy tietää muutakin kun kaks nettisivua.

------------

Niin, ja noista putkivehkeistä sen verran, että käytetty JCM 800 (2203, 2204, 2205 tai 2210, ihan sama) on kyllä yleensä sen 350-450 euron väärtti, mitä niistä pyydetään. Master volume-JMP:t alkavat jo kallistua, ja kasisataset ovat seuraavana jonossa... Tää tais olla huhtikuulta.

---------------

Nelisensataa euroa lienee se sopiva summa (JCM800:sta oli kyse), vähän yli tai alle. Ne 700-800 euron hintapyynnöt on liiallisia. Alle 350 on halpa tai epäilyttävä.

---------------

Ja mun sana perustuu siihen, mihin mä olen törmänny liikkeisiin soitellessa ja niissä pyörittyä. Mulla ei ole todellakaan heittää mitään linkkejä, ja se on mulle oikeestaan aika sama, uskotko sä vai et. Tai uskooko kukaan. Ei se ole multa pois milläänlailla.

Ja Axeman, sun ei kannata suosia mitään yksittäistä kauppaa, niinkun on jo muistaakseni sanottu. Ja kasisatasiakin on erilaisia, enkä tarkota nyt pelkästään mallien välillä vaan jopa niin, että 80 luvun alkupuoliskon 2210 on erilainen kun myöhempi 2210. Kannattaa testata kaikennäköstä, ja muitakin kun kasisatasia.
Jackie
18.06.2004 01:22:15
Mä menin tästä keskustelusta ihan sanattomaksi. Siis... täysin sanaton. Hauskin juttu tässä olisi jos Axeman ei ostaisi vahvistinta ollenkaan.
Vittu siks ku mul on parempi saundi!!
littlemick
18.06.2004 05:09:16
Ihme väittely jätkillä, selvähän toi on, että jos ostaa edullisen nupin, niin aika turha ruveta tinkiin enää, se olis jo röyhkeyttä, kun taas noi Chemon pistämät esimerkit oli kyllä niin ylä-kanttiin hinnoteltu että noihin nyt pitääkin saada laatu-putket ja alennukset mukaan, enpä ole kyllä ikinä nähnyt noin kalliita perus-marsuja kitarapajalla, taitaa olla saman tyypin myyntitilivehkeitä noi kaikki.

Ainakaan noilla hinnoilla, mitä Chemo pisti esimerkiksi ei kannata edes ruveta hieromaan kauppaa oli kyllä niin yli-hinnoteltuja että. Niinkuin Gypsy tossa sanoi kannattaa kierrellä ja soitella musaliikkeet läpi suomen, monella pikkuliikkeellä ei ole nettisivuja tai sivuja ei päivitetä.

Parhaat diilit tekee varmaankin kun jaksaa pörssiä lukea muutaman kuukauden kärsivällisesti .

Noista perus-marsuista JCM800,JCM900,Jubilee...
ei kannata yli 500 euroa maksaa, mä olen viimeisen neljän vuoden aikana etsinyt itselleni ja ystävilleni 2 kpl jcm800:sta
1 kpl jubilee combo ja 1kpl jubilee 100w nuppi. Noi on kaikki hommattu suomalaisista musaliikkeistä, ilman tinkaamista ja kallein oli tuo jubilee 100w nuppi kitarapajalta hintaan 450e
muiden hinta on pyörinyt 300 euron hujakoilla kaikki huippukuntoisina.

AXEMAN, kantsii pitää silmät auki niin varmasti löydät JCM800 nupin alle 400 euroon, KUNHAN rahat on valmiina tai pystyt järkkään jonkunlaisen lainan vaikka isältä tai joltain sukulaiselta, noi edulliset ei yleensä kauaa musaliikkeissä homehdu.
littlemick
18.06.2004 05:18:23
Kirjotellaan nyt sitten tännekkin kun ei kerta uutta threadia olis pitäny eräiden mukaan alottaa.

Eli siis mulla on myös tarkotus hommata itelleni uusi nuppi/kaappi-systeemi. Rahaa on käytössä 650€ ja se ei siitä sitten kanssa veny ylöspäin. Jos täällä olis joku jolla olis muitakin ehdotuksia kun se vakio marsun jcm-800 ja 1960 tai 1966 kaappi. Eli muitakin vaihtoehtoja tuon hintaluokan koneista.

Vahvistin on tulossa bändikäyttöön eli kotivolymeilla ei tarvii mitään ˙˙ber-soudeja saada aikaseksi. Soundien puolesta pitäs saada taipumaan nuppi metalliin. Ei mitään nu-metalsoudeja vaan aika kasarisoudeja oon hakemassa. Selkeä ja aika middlejyrä ehkä on paras kuvaus mitä ite tolle keksin.

Jos 650e on katto, niin aika vähissä on vaihtoehdot, jos pitää nimenomaan putkinuppi ja kaappi saada. Komboja vois löytyä tohon hintaa jo kaikennäköisia, mutta
nuppi/kaappi yhdistelmät tolla hinnalla rajoittuu varmaankin sinne perus marshall jcm800/900 osastolle tai johonkin kasari laney vehkeisiin
kulmahiomakone
18.06.2004 10:55:08
JCM 800 (2203, 2204, 2205 tai 2210)

Tarkastelin noita malleja huvikseni (tai töitähän tässä oikeastaan teen) Harmonyn arvosteluista. Selaimessani on oivallinen hakutoiminto, ja otin ylös euroissa tapahtuneet käytettyjen kaupat (eli siis kohtuullisen tuoreita), ja muitakin.

Malli, valmistusvuosi, kauppahinta, muuta:

2203 1985 600 euroa
2204 1988 600 euroa
2204 1982 320 euroa (kauppa toteutunut vuonna 1999)
2204 1986 400 euroa
2210 (käytetty, ei mainittu valmistusvuotta) 650 euroa
2210 1990 500 euroa
2210 (käytetty, valmistusvuotta ei mainittu) 450 euroa
2210 80-luku 3500 markkaa

Keskimääräinen kauppahinta n. 513 euroa. Sikäli jos laskuista tipautetaan yksi 650 euron kauppa, jossa laitteen valmistusvuotta ei ole mainittu, keskiarvo tippuu.

Otos on pieni. Nämä kaupat kertovat Euroopan hintatasosta, eivät Suomen. Nämä kaupat eivät kerro nykyisestä hintatasosta, eivätkä edes välttämättä euroajan hintatasosta, sillä moni arvostelija on voinut muuttaa vanhassa valuutessa käymänsä kaupan euroihin. Ainakin parissa tapauksessa oli näin.

2204 on 50 wattinen?
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
kalkkuna
18.06.2004 12:57:11 (muokattu 18.06.2004 12:57:33)
Joo, ja tosiaankin siis, ne reissuet on aivan eri hintaluokassa kuin "alkuperäiset" JCM800:t. Toi kyllä vähän ihmetyttää että mikä sen hinnan tuplaa.. Nuppien valmistustavat on varmaan samat, isoin ero varmaan on se efx-loop.

Niin, ja mitä noihin H-C ym. hintoihin tulee, niin voithan sä vaikka kirpputorilta ostaa 50 eurolla ekan tuotantokauden bluesbreakerin, tai nähdä jossain kaupassa tai yksityiseltä Fenderin frontmanin 500 eurolla. Eri paikoissa on eri hinnat, ja hommahan menee niin että ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa..

EDIT: 2204 on 50 wattinen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)