Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ampeg SVT-7 Pro
1
Epi
10.04.2012 10:31:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielipiteitä/kokemuksia tästä vimpaimesta? Lisätehon tarpeessa olisin ja tätä olen harkinnut, kun hintakaan ei ihan mahdoton ole.
 
http://www.thomann.de/fi/ampeg_svt7_pro_bass_head.htm
 
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
absqua
10.04.2012 10:37:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epi: Mielipiteitä/kokemuksia tästä vimpaimesta? Lisätehon tarpeessa olisin ja tätä olen harkinnut, kun hintakaan ei ihan mahdoton ole.
 
http://www.thomann.de/fi/ampeg_svt7_pro_bass_head.htm

 
Tämä kommentti nyt ei sinua juurikaan auta, mutta mulla tuli viime vuonna jonkun ulkomaanreissun lainabacklinessa vastaan tuo nuppi 8x10-kaapin katolla. Ei siitä mitään erikoisempia muistijälkiä jäänyt, hoiti hommansa niinkuin pitikin. Ääntä tuli tarkoituksenmukaisella soundilla ja riittävällä paineella.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
jars
10.04.2012 15:51:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epi: Mielipiteitä/kokemuksia tästä vimpaimesta? Lisätehon tarpeessa olisin ja tätä olen harkinnut, kun hintakaan ei ihan mahdoton ole.
 
http://www.thomann.de/fi/ampeg_svt7_pro_bass_head.htm

 
Kovasti kehuttu peli ainakin TalkBassissa, tuolta löytyy juttua:
 
http://www.talkbass.com/forum/f15/ampeg-svt7-pro-846674/
 
Epi
10.04.2012 22:56:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tietäjille. Oheinen lainaus TalkBass-sivustolta sanookin kaiken tarpeellisen: "Excellent amp!! Really has that ampeg "sound". Very loud too." :)
 
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
Cultösaurus
20.04.2012 12:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helkkarin hyvä vahvistin kyseessä. Pääsee mielestäni varsin lähelle lämpimiä putkisoundeja. Tonaalisia vaihtoehtoja on lukuisia, eikä hintakaan ole mikään hirvittävin. Pienenä miinuksena ensimmäisen bändisoiton jälkeen se, että laite on suhteellisen herkkä klippaamaan signaalia todella kovaa soitettaessa (esim. rankalla kädellä napaistu avoin E). Tulee siis satunnaisia pieruääniä, muttei mitään häiritsevimpiä. Ajoin tätä Ampeg SVT410HE:n lävitse eli 8 ohmissa puski 600 wattia.
 
En ehtinyt vielä viimeksi tiukan aikataulun takia rämpliä laitteen kanssa tarpeeksi, mutta olen kyllä tyytyväinen ostaja jo nyt. Kaiken lisäksi SVT-7 painaa vain seitsemisen kiloa ja mahtuu nätisti räkkikoteloon turvaan. Itse ostin Gator GR-2S -kotelon, johon vahvistin mahtuu todella tiiviisti ja tanakasti:
 
http://dl.dropbox.com/u/26175212/SVT-7%20Pro1.jpg
 
Hieno fiilis, kun nyt saa itse kannettua selässään ja käsissään kaiutinkaappia vaille kaiken tarpeellisen keikalle.
 
Heikki L.
20.04.2012 16:33:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cultösaurus: Pienenä miinuksena ensimmäisen bändisoiton jälkeen se, että laite on suhteellisen herkkä klippaamaan signaalia todella kovaa soitettaessa (esim. rankalla kädellä napaistu avoin E). Tulee siis satunnaisia pieruääniä, muttei mitään häiritsevimpiä. Ajoin tätä Ampeg SVT410HE:n lävitse eli 8 ohmissa puski 600 wattia.
 
Tuossa tapauksessa röpö saattoi tulla kaapista. 600w on ko. kaapille aika paljon.
 
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Cultösaurus
20.04.2012 16:50:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heikki L.: Tuossa tapauksessa röpö saattoi tulla kaapista. 600w on ko. kaapille aika paljon.
 
Totta. Pitää vielä tutkiskella, miten saisi parhaiten itsensä kuulumaan läpi, ilman että tarvitsee pitää nappeja kaakossa. Vielä kun saisi tuon kaapin nostettua jalkatasosta lähemmäs pääkoppaa, niin olisi bueno.
 
Piece Of My Mind
14.01.2018 11:54:11 (muokattu 14.01.2018 12:06:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

410HLF kaappina, jossa 500w 4 omille. Miten pelaisi SVT7n kanssa yhteen? Aikaisempien viestien yhteensovitus ongelmia pohtien, tuo 1000w melkoisesti yksittäiselle 410 kaapille. Muutoin erittäin kiinnostunut laitteesta.
 
anapena
14.01.2018 12:07:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1313983
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
pehko
14.01.2018 17:41:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miten voi olla Class D ja painaa 7kg
 
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
J.Nikkanen
14.01.2018 20:40:26 (muokattu 14.01.2018 20:41:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pehko: miten voi olla Class D ja painaa 7kg
 
Mulla on yksikanavainen class D pääte ja painaa toistakymmentä kiloa.
 
Virtalähde/-lähteet/muuntajat ainakin tuovat painoa helposti. Ei class D hilppeitä tarvitse aina kevyellä hakkurivirtalähteellä toteuttaa.
 
Rämppy
14.01.2018 22:39:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pystyykö tuolla avaamaan volapotikkaa yli ykköselle 4 ohmin kaiutinkuormalla? 1000 W tuntuu todella kovalta teholukemalta.
Meikäläisen soittomestoissa kun jo tuollainen 500W D-luokan vehje (Markbass TTE500) on aivan tautisen tehokas mylly. Senkin kanssa saa olla tarkkana ettei seinät kaadu, kun käyttää kahta kaappia (yhteensä 4 ohm).
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
M.Hanski
14.01.2018 23:08:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole hirvittävän äkkijyrkkä tuo 7PRO:n volasäätö eli ei tarvitse puhallellen tai höyhenellä kutitella.
 
KillerLoop78
07.02.2018 20:05:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään sain pitkän odotuksen jälkeen tälläisen nupin käyttöön.
Ostin siis rikkinäisenä. Siitä oli menny päättäristä se tyypillinen ICE piiri.
Ostin siis uuden päättärin siihen ja nyt pelittää!
 
Kertokaahan käynnistyykö teilläkin niin että kun napsauttaa virrat päälle, niin kestää 3-5 sekuntia ja sitten vasta syttyy vihreä valo?
 
M.Hanski
08.02.2018 07:56:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KillerLoop78: Kertokaahan käynnistyykö teilläkin niin että kun napsauttaa virrat päälle, niin kestää 3-5 sekuntia ja sitten vasta syttyy vihreä valo?
 
Mulla ollut nuppi, johon vaihdoin H01-revision power boardin, käyttäytyi juurikin noin eli normaalilta vaikuttaa.
 
KillerLoop78
10.02.2018 19:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.Hanski: Mulla ollut nuppi, johon vaihdoin H01-revision power boardin, käyttäytyi juurikin noin eli normaalilta vaikuttaa.
 
Okkei! Kiitos tiedosta! Oli muuten melkoiset 5 sekuntia kun sain viriteltyä uuden piirilevyn paikalleen ja pistin virrat päälle ja mitään ei tapahtunut... hetkeen!
Sitten kun tuli virrat päälle niin huokasin helpotuksesta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «