Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha A3R:n (akustinen kitara) output on heikko
1
vekotin75
29.01.2018 15:45:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys
 
Omistan Yamahan A3R-mallisen akustisen kitaran, jossa on tehtaalla asennettu System 63 SRT -etuvahvistin. Ongelmani on kitaran etuvahvistimen hiljainen ulostulo. Moni äänimies on ihmetellyt sitä, ja itse myös, viimeksi eilen kun äänitin kitaraa Pro Toolsilla. Signaali on tasainen, ei pätki, ei ritise.
 
Kysymys 1) Onko sinulla vastaavassa kitarassa sama vika/ominaisuus?
 
Kysymys 2) Mikä olisi edullinen ja hyvä vaihtoehto tuon System 63 SRT -etuvahvistimen tilalle, mikäli en ratkaise ongelmaa omin käsin?
 
Kitaraa on mukava soittaa ja kaulan hienovire on hyvä, eli en haluaisi vaihtaa itse kitaraa.
 
Terv. Vesku
 
kojones
29.01.2018 17:31:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vekotin75: Tervehdys
 
Omistan Yamahan A3R-mallisen akustisen kitaran, jossa on tehtaalla asennettu System 63 SRT -etuvahvistin. Ongelmani on kitaran etuvahvistimen hiljainen ulostulo. Moni äänimies on ihmetellyt sitä, ja itse myös, viimeksi eilen kun äänitin kitaraa Pro Toolsilla. Signaali on tasainen, ei pätki, ei ritise.
 
Kysymys 1) Onko sinulla vastaavassa kitarassa sama vika/ominaisuus?
 
Kysymys 2) Mikä olisi edullinen ja hyvä vaihtoehto tuon System 63 SRT -etuvahvistimen tilalle, mikäli en ratkaise ongelmaa omin käsin?
 
Kitaraa on mukava soittaa ja kaulan hienovire on hyvä, eli en haluaisi vaihtaa itse kitaraa.
 
Terv. Vesku

 
Yhtä tuollaista taannoin ihmettelin, siinä oli ongelmana pätkivä signaali, joka taas johtui etuasteen pään liittimen juotoksen pettämisestä, tai oliko ollut ikinä kunnossa, sen verran kamalan näköiset tinamällit siinä oli. Heikkoa outputtia en huomannut vaan hönkää tuli mielestäni ihan kuten pitääkin. Kyseinen etuaste on yllättävän hyväsoundinen, en minä sitä ihan ensimmäisenä vaihtamaan lähtisi.
 
Minusta se etunen kannattaisi käydä läpi, ihan purettavissa se on, mutta kauheilla nakkisormilla en lähtisi yrittämään.
 
buttfinger
30.01.2018 18:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on ac3 malli ja outputti on huomattavasti hiljaisempi verrattuna muihin akustisiin ja näin ne muutamalla foorumilla muukin sanoo. Itsellä on diboxi välissä josta saan muistaakseni +10db napista lisää tarvittaessa. Läppärillä nauhoittaessa pidän bossin Eq7 välissä kun muuten signaali on liian hiljainen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «