Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hardware-livesoittoon opastusta, kiitos!
1
Analog Sound
25.01.2018 16:55:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! Tässä jo hetken olen kotistudiossa harrastanut hardwaretyylisiä hommia, teknoa, breiksiä, acidhousea. Nyt olis sitten aika opetella vähän livehommia, eli tarvitsisin hyviä vinkkejä miten hommat kannattaa hoitaa livenä. Tietokonetta en tässä vaiheessa ole livesoittamiseen suunnitellu, vaan settinä on grooveboksi, sämpleri, syntsa, analogirumpukone, bassosyna, studiomikseri + vähän efektipedaaleja. Kokeilujen kautta oon nyt vähän testaillut miten homman sais toimimaan, mutta neuvoja kaipaan kovasti, jotta tekisin edes jotain oikein =).
Eka keikka olis yhden taidenäyttelyn yhteydessä Jyväskylässä käväämmällä, joten ihan vielä ei kuitenkaan klubikeikkaa pääse vetämään.
 
Mutta mutta, oon siis ajatellut yhdistellä kaikki soittimet tuohon mun studiomikseriin, ja roland 505 grooveboksi on masterisekvensseri ja ohjaan näin muita moduuleja midillä ja sitten soitan myös syntsaa käsin jonkin verran. Mahdollisesti otan toisenkin masterisequn käyttöön, jolloin rakentelen kaksi hardissettiä noista soittimista ja pystyn näin vaihtaan biisiä kahta settiä hyödyntäen. Toinen masterisequ vois olla vaikka analogirumpukone. Mutta onko tällanen järkevä ajatus? Kokemusta kun ei ole niin joutuu nyt kokeilemaan.
Tietokonetta en käytä koska mun mielestä hardiksillakin pärjää, ja tähän liittyy myös nostalgisia aatteita teknon ja acidin suhteen. Esim. ku kävin kattoon Acid Kingsin keikkaa syksyllä, niin tykkäsin raa'asta saundista jota ei millään softakompressoreilla ja limittereillä oltu korjailtu =). Illan pääesiintyjä oli eräs ulkomaalainen acidhousen legenda, ja jälleen kerran oli pilattu hyvät ideat liian laadukkaalla softahifistelyllä ja applen läppärillä, ja lopputulos olikin sitten about edm:ää.
Harmi vain, mutta tätähän se tahtoo olla nykyään. Noh, tää nyt on vain makuasia, pyydän anteeksi omaa makuani.
 
Mutta siis jos joku jaksais kommentoida rakentavasti, ja vaikka haukkuakin mun ideat jos kokee tarpeelliseksi, niin olisin kiitollinen =)
 
- Peku, Jyväskylä
 
-Q-
26.01.2018 14:24:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä osastolla on enempi äänentoistoon ja esitystekniikkaan perehtynyttä ukkoa, voi olla vähän vieraita laitteita nuo. Ehkäpä koskettimet tai muut soittimet -osastoilta löytyis asiantuntemusta.
 
Yleensä näissä ei taida olla yhtä oikeaa vastausta, yrityksen ja erehdyksen kautta itselleen sopivinta kuviota etsimään :-)
 
Analog Sound
27.01.2018 02:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees! Ehkä kokeilen toista osastoa :), kiitos!
 
musamies
29.01.2018 21:57:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Tällä osastolla on enempi äänentoistoon ja esitystekniikkaan perehtynyttä ukkoa, voi olla vähän vieraita laitteita nuo. Ehkäpä koskettimet tai muut soittimet -osastoilta löytyis asiantuntemusta.
 
Me soitellaan siellä vieläkin tyyliin WLM-urulla ja hanurilla, ihmetellään Namm:in uutuuksia. Modernimmat tyypit menny varmaan johonkin muualle.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «