Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5467 468 469 470 471602 603 604 605 606
varpio
19.01.2018 19:36:29
Torniojaws: Paitsi jenkkilässä :D Siellä skaala järkyttävyydessä menee jotakuinkin:

Tissi
...
...
Kiroilu
...
...
...
...
Jumpscare
...
...
...
...
...
...
...
Aivot pihalle lähikuvassa.

No juu on se minusta hieman omituista, kun saa vaikka televisiossa hakata ihmisten päitä liiskaksi pesäpallomailalla, mutta ei saa sanoa jotta "fuck". Viittaan Walking Deadiin. "Fuck" tarkoittaa ainakin verbinä että "nussia", ja "nussiminen" on ainakin minusta paljon terveellisempää kuin ihmisten pahoinpitely ja kidutus ja murhaaminen.
Kummiseta
19.01.2018 21:02:55
tomaattiorava: Dunkirk oli ainaki ihampaska.
Ainakin oli musat paremmin synkassa mitä baby driverissä joka oli viel paskempi.
Emmänyt oikee ymmärtänyt miks tää muka on niin kova.
Sama juttu aikoinaan dark knightin kanssa. Nuo kaks varmaankin heikoimmat Nolanin pätkät.

Lue saannot ennen keskusteluun osallistumista. Jos on Nolanin patka niin nimi tulee mainita 10 kertaa, mainitsit vain kerran.
Jäähyn syy: Komodo-källi -ketju.
NHR
19.01.2018 21:08:06

Kummiseta: Lue saannot ennen keskusteluun osallistumista.

Entäs me, jotka emme ole saaneet mitään aikoihin, tai kenties milloinkaan?
Laika fur chin, Dutch for the 31st time.
Kummiseta
19.01.2018 21:08:42 (muokattu 19.01.2018 21:09:03)
Detroit

Tata odotin pitkaan ja vihdoin sain katseltua kun redboxista loytyi oikein blurayna. Odotukset oli kovat mutta leffa oli kovempi. Yhdella sanalla: vitummoine! Kyseessa siis civil rights movementin kuumimpina vuosina 1967 sattunut, Detroitissa mellakointi valkoisia natsipaska-poliiseja vastaan. Musat myos taysi kymppi.

Suosittelen kaikille, sopii erityisesti perheen pienimmille opetus/kasvatus tarkoituksessa.

5/5
Jäärä
22.01.2018 09:00:26 (muokattu 22.01.2018 09:00:56)
Elser

"Perikadon" ohjaajan filmi häiskästä, joka yritti poistaa päiviltä Hitlerin.
5/5

https://areena.yle.fi/1-4192172

https://fi.wikipedia.org/wiki/Georg_Elser
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Kummiseta
24.01.2018 22:17:54
IT(se uusi)

Hieman pettynyt vaikka kovasti tatakin on kehuttu. Ei vaan oikein lahtenyt. Pisteet kuitenkin siita etta oli yritetty.

En suosittele oikein kenellekkaan. 5/5

Blade Runner 2049

Nyt lahti ja witummoisesti. Kaikkien remakejen tulisi olla tallaisia. Kaikki on just niinkuin pitaa, tunnelma ja maisemat on sanoinkuvaamatonta, ainakin jos on edes kohtalaisen hyvat audio arsenaalit.

Suosittelen kaikille, ja erityisesti sci-fista innostuville. Sopii myos perheen pienimmille.

6/5
bedlam
25.01.2018 07:02:05

LiemiKuutio: Roman Polanskin "Vuokralainen" vuodelta 1976. Oli vähän Rosemaryn painajainen tunnelmaa, mutta välillä tahattoman? koomista menoa. Tuli Polanskin vampyyrikomediakin mieleen, kun esitti siinäkin pääosaa. Kun on nähnyt Rosemaryn painajaisen niin jotenkin sellainen hyytävä taustafiilis. Tai ehkä sen tekee tämä asetelma, että päähenkilö ei tiedä onko tapahtumat totta vai oman sekopäisen mielen tuotoksia. Loppuratkaisu oli ihan kivan yllätyksellinen omasta mielestäni, jätti hieman mietittävääkin. Odotin huonompaa, ei Polanski kuulu lemppariohjaajiin, eikä varsinkaan näyttelijöihin. Varmaan tästäkin joku saisi irti enemmän kuin minä. Joku piti asuintaloa yhteiskunnan vertauskuvana, missä yksilö kafkamaiseen tapaan koettaa selvitä todellisuuden ja omien mielikuvien vääristymien ja salaliittoteorioiden kanssa.

Mulle tää oli aikoinaan 10/10 leffa ja en ole uskaltanut uusiksi katsoa kun on kulunut liian pitkään edellisestä. Pakko kai se on koettaa joskus. Itse muistelen, että tässä oli ihan tarkoituksellista komiikkaakin mukana? Jos et ole Inhoa (Repulsion) tsekannut, niin suosittelen, nää kolme on minulle aina ollut Rosemaryn kera jonkinlainen yhtenäinen kauhutrilogia teemojensa puolesta. Kaikki loistavia.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Kummiseta
25.01.2018 07:29:01
Hitman's Bodyguard

Hillitonta menoa. Kaikki kasari ja ysari actionista pitavat tama on must see. Ekat puolituntia on vahan tyhjanpaivaista mutta sen jalkeen leffa ottaa kierroksia oikein olan takaa. Paskoja vitseja, paan aukomista, jengia tapetaan urakalla, aseet laulaa iloisesti, ja onnellinen loppukin on. Kukapa ei moisesta pitaisi? Lisa bonuksena helvetin vauhdikkaita takaa-ajo kohtauksia, ja muutenkin meininkia riittaa enemman kun tarpeeksi.

Suosittelen kaikille, erityisesti actionista innostuville, mutta ei perheen pienimmille.

5/5
LiemiKuutio
25.01.2018 10:49:28
bedlam: Mulle tää oli aikoinaan 10/10 leffa ja en ole uskaltanut uusiksi katsoa kun on kulunut liian pitkään edellisestä. Pakko kai se on koettaa joskus. Itse muistelen, että tässä oli ihan tarkoituksellista komiikkaakin mukana? Jos et ole Inhoa (Repulsion) tsekannut, niin suosittelen, nää kolme on minulle aina ollut Rosemaryn kera jonkinlainen yhtenäinen kauhutrilogia teemojensa puolesta. Kaikki loistavia.

Hyvä kommentti! Miksi et ole uskaltanut katsoa uusiksi? Siis jos filmi on tehnyt vaikutuksen? Ajatteletko, että se ei enää tunnu samalta vai miksi?

Kun mielellään kuuntelen aina perusteluja, miksi joku leffa on kolahtanut. Siten voi löytää itsekin jotain sellaista, mitä ei huomannutkaan. Kyllä minua nauratti siinä vaiheessa, kun Polanski oli täydessä tällingissä, en tiennyt oliko se tarkoituksellista vai ei. En lukenut arvosteluja ennen leffaa. :) Polanskista mulle tulee niin ristiriitaiset fiilikset näyttelijänä, kun on jotenkin niin Pirkka-Pekka Peteliuksen sketsihahmojen oloinen, niin jotenkin hän on samalla koominen vaikka olisi kauhufilmi kyseessä. Nyt tuli mieleen Peteliuksen naishahmot Kyllikki Virolainen ja Fylli-täti. Luulen että mulla painaa niin paljon taustalla kakarana nähty Vampyyrintappajat. :) Pitänee sekin katsoa uudestaan lähiaikoina. Noissa Polanskin vanhoissa filmeissä on kuitenkin se jännä vire ja tietty seitkytluvun kuvaus ja väritys antaa semmoisen tietyn vetävän ja omintakaisen tyylin, ja siinä samalla se hyytävyys/koomisuus samanaikaisesti läsnä.

Ja kiitos paljon tuosta leffavinkistä. Mulla oli vaihtoehtona Inho ja tämä, joten katson seuraavaksi Inhon, jos nämä sitten muodostaan oikein trilogiankin, sitäkään en tiennyt. Rosemary oli kyllä niin vaikuttava, traumatisoiva ja tehokas, että ei kovin montaa kauhuleffaa mene edelle minun mitta-asteikollani.
LiemiKuutio
25.01.2018 12:03:12
varpio: No juu on se minusta hieman omituista, kun saa vaikka televisiossa hakata ihmisten päitä liiskaksi pesäpallomailalla, mutta ei saa sanoa jotta "fuck". Viittaan Walking Deadiin. "Fuck" tarkoittaa ainakin verbinä että "nussia", ja "nussiminen" on ainakin minusta paljon terveellisempää kuin ihmisten pahoinpitely ja kidutus ja murhaaminen.

Totta on, ihmetellyt samaa. Joissakin sarjoissa on jopa keskarin näyttäminen blurrattu, ja piippi laitettu kirosanoihin mutta mitään ongelmaa ei ole näyttää brutaalia väkivaltaa.

Monesti olen ihmetellyt, kuinka joku Sinkkuelämää -sarja on yleensä voitu aikanaan esittää Jenkeissä. :) Kun Samantha puhuu, niin sen pitäisi olla yhtä pitkää piippiä. Tuli vasta öpaut 343284343 uusintakierroksen jakso, missä käsiteltiin jättikokoista aidonnäköistä dildoa. Joissakin toisentyyppisissä sarjoissa kaikki siihen viittavakin on blurrattu. Tai jos housunpersus on valahtanut vähän ja näkyy 2 cm persvakoa.
dixi19
25.01.2018 14:01:20 (muokattu 25.01.2018 14:02:15)

LiemiKuutio: Totta on, ihmetellyt samaa. Joissakin sarjoissa on jopa keskarin näyttäminen blurrattu, ja piippi laitettu kirosanoihin mutta mitään ongelmaa ei ole näyttää brutaalia väkivaltaa.

Monesti olen ihmetellyt, kuinka joku Sinkkuelämää -sarja on yleensä voitu aikanaan esittää Jenkeissä. :) Kun Samantha puhuu, niin sen pitäisi olla yhtä pitkää piippiä. Tuli vasta öpaut 343284343 uusintakierroksen jakso, missä käsiteltiin jättikokoista aidonnäköistä dildoa. Joissakin toisentyyppisissä sarjoissa kaikki siihen viittavakin on blurrattu. Tai jos housunpersus on valahtanut vähän ja näkyy 2 cm persvakoa.

Jos oon oikein käsittänyt, niin Walking Deadia esittävä AMC-kanava on kaikille avoin network-kanava (kuten Suomessa Nelonen ja Maikkari jne.), jossa on tuollaisen sisällön kanssa tarkkaa, siinä missä Sinkkuelämää tuli HBO:lta, joka on tilauskanava ja jossa ei päde perus-network-kanavan säännöt.

Toki siltikin erittäin kaksinaismoraalista ja urpoa, että Walking Deadissa väkivalta on ok ja kiroilu ei.
anomus.com
bedlam
25.01.2018 14:46:27 (muokattu 25.01.2018 14:46:51)

LiemiKuutio: Miksi et ole uskaltanut katsoa uusiksi? Siis jos filmi on tehnyt vaikutuksen? Ajatteletko, että se ei enää tunnu samalta vai miksi?

Juurikin siksi, ettei hyvät muistot mene pilalle kun uusiksi katsoo. Toki se on vähän typerää ajatella niin. Pitääpäs katsastaa lähiaikoina. Blu-rayta olen odotellut, mutta ei jostain syystä ole julkaistu missään. Muistan diganneeni leffasta varsinkin siksi, että jättää katsojalle niin paljon tulkinnanvaraa. Ja tässä oli jotain mahtavia visuaalisia juttuja, mieleen jäi se kohtaus joka oli toteutettu niillä jättimäisillä huonekaluilla.

LiemiKuutio:Ja kiitos paljon tuosta leffavinkistä. Mulla oli vaihtoehtona Inho ja tämä, joten katson seuraavaksi Inhon, jos nämä sitten muodostaan oikein trilogiankin, sitäkään en tiennyt. Rosemary oli kyllä niin vaikuttava, traumatisoiva ja tehokas, että ei kovin montaa kauhuleffaa mene edelle minun mitta-asteikollani.

Ei toki virallista trilogiaa, mutta "apartment trilogy" -nimellä olen näitä kuullut kutsuttavan. Kaikissa samanlaista paranoiaa. Inho oli mulle se ahdistavin näistä.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
varpio
25.01.2018 17:25:08
dixi19: Jos oon oikein käsittänyt, niin Walking Deadia esittävä AMC-kanava on kaikille avoin network-kanava (kuten Suomessa Nelonen ja Maikkari jne.), jossa on tuollaisen sisällön kanssa tarkkaa, siinä missä Sinkkuelämää tuli HBO:lta, joka on tilauskanava ja jossa ei päde perus-network-kanavan säännöt.

Toki siltikin erittäin kaksinaismoraalista ja urpoa, että Walking Deadissa väkivalta on ok ja kiroilu ei.

AMC voisi kyllä antaa Neganille luvan kirota kanavallaan, jos haluaisi. Oli jotakin juttua että saattaisivat jopa nyt tällä kaudella antaa mutta ei ole muistaakseni vieläkään paljon fuckia kuulunut.
LiemiKuutio
25.01.2018 23:51:33
bedlam: Juurikin siksi, ettei hyvät muistot mene pilalle kun uusiksi katsoo. Toki se on vähän typerää ajatella niin. Pitääpäs katsastaa lähiaikoina. Blu-rayta olen odotellut, mutta ei jostain syystä ole julkaistu missään. Muistan diganneeni leffasta varsinkin siksi, että jättää katsojalle niin paljon tulkinnanvaraa. Ja tässä oli jotain mahtavia visuaalisia juttuja, mieleen jäi se kohtaus joka oli toteutettu niillä jättimäisillä huonekaluilla.

Ei toki virallista trilogiaa, mutta "apartment trilogy" -nimellä olen näitä kuullut kutsuttavan. Kaikissa samanlaista paranoiaa. Inho oli mulle se ahdistavin näistä.

Just, "Epäilyttävä Naapurusto -trilogia? :D

Tulkinnanvaraan jättäminen on mullekin tärkeä. Katson Inhon tässä viikonloppuna ehkä. Joskus mulle on käynyt niin, että kuoliaaksinaurattaja- filmi ei ole enää kolahtanut kun on katsonut 10v päästä uudelleen, tai tuli naurettua jo tarpeeksi. Liekö tullut niin kyyniseksi tai huumorintaju on muuttunut. Mutta kuitenkin draama ja jännitys ei ole kulunut tai on tuntunut vielä paremmalta uudelleen katsottuna, kun on ymmärtänyt enemmän. Lisäksi uudelleen katsominen voi nostaa jotain filmiin liittyviä tai täysin liittymättömiä muistoja elämäntilanteesta, missä oli kun näki leffan aiemmin.
tomaattiorava
26.01.2018 13:46:45
Sitä on männävuodet keskittyny täysin vakaviin ja ankeisiin leffauutuuksiin otsa runtussa. Eilen tuli semmonen idea että vois yhdistää jotain ysäri-nostalgiaa ja täyttä vegetystä ni arvaappa minkä kahtosin uuestaan ekaa kertaa sitten ysärin loppupuolen? Jumalauta Showgirls vuodelta '95, eikä tarvinnu valintaa katua.
Tuon parituntisen dokumentin ajan kyllä silmä lepää. En muistanukkaa miten paljon tissejä, toosaa ja perseitä tuossa on. Teollisessa mittakaavassa. Ja "tarina" on tyhmä ku saapas joen pohjalla, sen kyllä muistin ihan oikein.
Hitto että jokaikinen mies tuossa rainassa on limainen ja iljettävä paskaläjä ja mimmit kiimaisia bimboja. Ei välttämättä jokaisen feministin listan kärjessä tää raina, mutta mutta! Tää jumalauta läpäisee kirkkain arvosanoin "kuuluisan" Bechdel-testin (googlaa jos et tiiä).
Hetfield
26.01.2018 14:17:43

tomaattiorava: Sitä on männävuodet keskittyny täysin vakaviin ja ankeisiin leffauutuuksiin otsa runtussa. Eilen tuli semmonen idea että vois yhdistää jotain ysäri-nostalgiaa ja täyttä vegetystä ni arvaappa minkä kahtosin uuestaan ekaa kertaa sitten ysärin loppupuolen? Jumalauta Showgirls vuodelta '95, eikä tarvinnu valintaa katua.
Tuon parituntisen dokumentin ajan kyllä silmä lepää. En muistanukkaa miten paljon tissejä, toosaa ja perseitä tuossa on. Teollisessa mittakaavassa. Ja "tarina" on tyhmä ku saapas joen pohjalla, sen kyllä muistin ihan oikein.
Hitto että jokaikinen mies tuossa rainassa on limainen ja iljettävä paskaläjä ja mimmit kiimaisia bimboja. Ei välttämättä jokaisen feministin listan kärjessä tää raina, mutta mutta! Tää jumalauta läpäisee kirkkain arvosanoin "kuuluisan" Bechdel-testin (googlaa jos et tiiä).

Elizabeth Berkley. Ei mulla muuta.
Alright, alright, alright!
Kummiseta
27.01.2018 18:19:28
American Assassin

Traileri oli witummoine niin piti vuokrata, odotin paskaa, mutta leffa olikin oikeasti iha witummoine. Ukkelin kihlattu kuolee turistirysaan suunnatussa terroristiiskussa(sillein ku Egyptissa jokin aika takaperin), ukkeli rupeaa maanisesti harjoittelemaan tappamista ja yrittaa varvaytya terroristisoluun, suunnitelma melkein onnistuu ennenkuin CIA pistaa pelin poikki ja puolivakisin pakottaa ukkelin agentikseen. Sitten lahdetaan tappamaan jengia ihan luvan kanssa. Todella international meininki, ajellaan euroautoilla, lennellaan pitkin maailmaa ja elokuva on suurilta osin myos Italialaisten kasialaa ja sponsoroimaa, ajetaan Alfalla, ollaan Roomassa, Beretan pistoolien ja ARX kivaarien maaraa en jaksanut edes laskea. Toimintakohtauksiin on oikeasti panostettu ja nayttelijat saanut kunnon koulutuksen etta nayttaa aidolta.

Elokuvassa on Michael Keaton. CIA:n milffi-kinkku on ihan mieleton hottis.

Suosittelen kaikille, varsinkin agentti/actionista/aseista innostuville, mutta ei perheen pienimmille.

5/5
tomaattiorava
27.01.2018 18:56:01
Mother!

Juu, olihan tää selkee Aronofsky-raina. Tekis mieli sanoo black swanin ja the fountainin hybridi. Eli pelkkää metaa koko tekele, ota sitte selvää mistä oli kyse.
Hitaasti lähti käyntiin mut sitte ku lähti ni lähti kokonaan käsistä, which was nice.
Kaikki veti hyvin mut etenkin Michelle Pfeiffer, oli tosi vittumainen akka. Ja Ed Harris on aina kova mutta tässä oli hänen hahmolleen kirjoitettu enempi dynamiikkaa kuin normaalisti, which was also nice.
Kyllä mun tarvii sanoa että jatkoon, diggasin.
Kummiseta
28.01.2018 20:06:47
The Foreigner

En ole koskaan tykannyt Jackie Chanin leffoista ja siita Kiinalaisten jujutsu pellehyppelysta. Mutta tama oli kova leffa, mies on aikuistunut ihan selvasti ja haikaisevat luonnenayttelijan lahjat paasseet vihdoin esiin. IRA pommittaa Kiinalais ukkelin tyttaren kuoliaksi, ja sattui olemaan ukkelin viimeinen tytar kun kaikki muutkin ovat jo kuolleet. Arvatenkin ukkeli suuttuu iha vitusti, rupeaa piinaamaan viranomaisia paivittain ja vaatimalla syyllisen nimea. Sita ei hanelle anneta, joten han paattelee etta paras keino on sitten piinata ja pommitella IRA:ta takaisin kunnes tunnustavat syyllisen. Pellehyppelya ei ole ollenkaan, Kiinalaisten jujutsuakin vaan hieman. Elokuva on hyvin samantyylinen Kaikkivaltiaan Aftermathin kanssa, joten jos pidit siita, pidat tasta. Sanon viela kerran etta oikein yllatti Jackie Chanin kyvyt, mies vaan paranee vanhetessaan. Oli myos ilo nahda Pierce Brosnan pitkasta aikaa.

Suosittelen kaikille, mutta ei perheen pienimmille.

5/5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)