Olen parin vuoden aikana tutustunut folk metal genreen ja havainnut, että pidän itse asiassa enemmän niistä kansanmusiikkivaikutteisista kappaleista ja osioista, joissa metallirummut ja -kitarat eivät soi. Esimerkkejä: Ensiferum - Ferrum Aeternum https://www.youtube.com/watch?v=GY6EfajnptoEnsiferum - Lai lai hei https://www.youtube.com/watch?v=e9dcwj-RMxU Osaisitteko antaa musasuosituksia henkilölle, joka haluaisi tutustua tuon tyyppiseen kansanmusiikkiin? Tiedän että sellaista tehdään, mutta itseltä on koko genre vielä varsin hukassa. |
sub zero 20.01.2018 23:15:14 (muokattu 21.01.2018 02:06:53) | |
---|
Varmaan ehkä Paroni Paakkunaisen levy Tuohihuilu ja tämmöset Jotain hieman tuohon suuntaan on ainakin myös... Juha Kujanpään levyt Mike Oldfield - 1970-luvun kansanmusiikki-singlet (Argiers, Cuckoo Song, In Dulci Jubilo, Waldberg, Blue Peter, Portsmouth, Wrekorder Wrondo, Wilhelm Tell Overture, Vivaldi Concerto in C), levyistä voisi kokeilla Ommadawn ja Voyager Ulverin levyä Kveldssanger voisi ehkä myös kokeilla Pekka Pohjolan - Pihkasilmä Kaarnakorva on sitten vähän jazzimpaa Jethro Tull - Songs from the Wood saattaa olla myös tutustumisen arvoinen, mutta se on proge-rockia perusluonteeltaan Mä luulin, että lemmin naista, mutta lemmin lasta |
Astral Dog 21.01.2018 00:59:36 | |
---|
"Poliittinen valta kasvaa kiväärin piipusta" - Mao Zedong |
StJerky 21.01.2018 14:12:56 | |
---|
Fairport Convention Clannad Ja en malta olla sanomatta: The Pogues |
Jucciz 22.01.2018 03:19:57 | |
---|
Kujanpää ehdottomasti. Mites Piirpauke, Pihasoittajat yms? |
Pinewood 24.01.2018 11:05:04 (muokattu 24.01.2018 11:15:24) | |
---|
Täältä iso peukku Fairport Conventionin alkupään tuotannolle ja Jethro Tullille, jolta Songs From the Wood lienee albumina suositeltavin, mutta yksittäisiä akustisia kappaleita löytyy muiltakin levyiltä. Hakusanayhdistelmällä British Folk Rock löytyy helposti lisää tämänkaltaista. Lähtökohtasi huomioiden Blackmore's Night lienee tuttu, samoin ehkä Eluveitien Evocation 1 -levy? Kehutaan tässä yhteydessä Robert Plantin uudemman pään soolotuotantoa, vaikkei ehkä ole ihan sitä mitä nyt haet. Tässä muutamia erilaisia ja Suomessa huonommin tunnettuja vaihtoehtoja, joista ainakin osa voi innostaa: Nigel Eaton (Englanti) Faun (Saksa) Horslips (Irlanti) Malicorne (Ranska) Obscurus Orbis (Latvia) Omnia (Hollanti) Rondellus (Viro) Valravn (Tanska) Kotimaisia, jotka voisivat kiinnostaa: Greenrose Faire Tarujen saari Tenhi YouTube auttaa. Soittimena kampiliira (hurdy-gurdy) on kiehtova. Senkin kautta hakemalla voi löytyä paljon mielenkiintoista. |
Gary Enfield 24.01.2018 14:33:02 | |
---|
Pentanglen mainitsisin vielä muiden lisäksi. |
StJerky 24.01.2018 17:16:10 | |
---|
Lindisfarne |
sub zero 27.01.2018 23:00:06 | |
---|
Mä luulin, että lemmin naista, mutta lemmin lasta |
Simo V. 29.01.2018 18:55:43 | |
---|
Kiitoksia kaikista suosituksista. Löytyi hienosti sellaista, mitä haen. |
Saxofonisankari 11.03.2018 13:59:44 | |
---|
Ruotsalaiselta Hedningar yhtyeeltä löytyy aika paljon kappaleita, joissa (ruotsalaista?) kansanmusiikkia sekoitetaan rockiin ja elektroniseen musiikkiin. |